עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

חשיפה בלעדית בישראל בורסה- הטרפיק האמיתי של חברת בבילון

"ישראל בורסה" בחשיפה בלעדית-כיצד חברת בבילון נמצאת היום בשיא הפופולאריות שלה למרות הירידה בטרפיק באתר הרשמי בבילון דוט קום. (2-4-2013)
חשיפה בלעדית בישראל בורסה- הטרפיק האמיתי של חברת בבילון

עינב כהן

מניית בבילון נוזלת ללא הפסקה בבורסה הישראלית לשווי שוק של פחות מ-900 מיליון ש"ח ,כאשר חוסר הוודאות, בנוגע לעסקיה אחרי התקנות החדשות של גוגל, משמש קרקע פורייה לספקולנטים למיניהם שנותנים הערכות שליליות בנוגע לעסקי החברה.

מה כבר לא אמרו על בבילון? שהיא לא מצליחה להנפיק במחיר שרצתה ולכן ביטלה את ההנפקה, שהחוזה עם גוגל עומד בפני ביטול, שעסקיה עם גוגל הולכים ומצטמצמים ופוגעים משמעותית בהכנסות החברה, שהתקנות החדשות פוגעות בהתקנות סרגל הכלים שלה ועוד סיבות רבות לירידה החדה בחודשים האחרונים.

אך מבדיקה של "ישראל בורסה" עולה, כי חברת בבילון חזרה בחודשים האחרונים לצמיחה חזקה והיא נמצאת בשיאה מבחינת טרפיק.

אז מה באמת קורה בחברת בבילון?

בתחילת השנה, הודיעה ענקית החיפוש גוגל לחברות סרגלי הכלים כי ישנן תקנות חדשות ומחמירות בנוגע להתקנות סרגלי הכלים: שותפים שעבדו באתרים מפוקפקים נזרקו, ההתנהלות מול היוזר היתה צריכה להיות שקופה הרבה יותר והתקנת סרגל הכלים היתה צריכה להיות רק באישור אקטיבי של הגולש.

בחברת בבילון עבדו נגד השעון על מנת להתאים את עצמם לתקנות החדשות, זה הגיע בזמן לא נוח מבחינתם בשל התכנון להנפיק את מניותיהם בבורסה האמריקאית, אך בסופו של דבר הם עמדו במשימה- והמשיכו לעבוד עם גוגל עפ"י בקשותיהם, אך בשל התקנות החדשות ועל מנת לפזר את עסקיהם לקחו החלטה אסטרטגית- לעבוד עם מנועי חיפוש אחרים כגון יאהו באחוז ניכר יותר מעסקיהם.

מנכ"ל החברה, אלון כרמלי, אמר בשיחת הועידה לאחר הדו"ח האחרון כי המטרה היא להגיע למקסימום 50% מההכנסות מגוגל ולא יותר מכך.

ההשלכות של הדבר היו ברורות- בבילון תוריד אחוז ניכר מהפרסום בגוגל ותעביר אותו לאחרים. ובשל כך הטרפיק של בבילון יירד משמעותית כתוצאה מחיפוש בגוגל וצפוי לעלות משמעותית כתוצאה מחיפוש ב"בינג" או "ביידו".

ירידה של 50% בטרפיק:

ואכן המשקיעים ראו את הטרפיק של אתר בבילון נוזל מטה בצורה סיסטמטית. משיא של 5% של גולשים מכלל העולם,עומדת היום בבילון "רק" על 2.63% מכלל הגולשים בעולם עפ"י נתוני אתר הדירוג אלקסה.

עפ"י הנתון הזה, שמשקיעים ואנליסטים מסתכלים עליו - הירידה במניית בבילון מוצדקת. חיתוך של 50% בטרפיק אינה דבר של מה בכך.

אבל יש דבר שהמשקיעים לא יודעים ומפורסם בלעדית ב"ישראל בורסה"- מה קורה באתרים "הסודיים" של בבילון.

עלייה של 16 אלף אחוז בשלושה חודשים:

בחברת בבילון החליטו לא לעצור את ההתקדמות בפופולאריות במנוע החיפוש של גוגל למרות הפזילה ליאהו. ופה נכנסו לתמונה 2 אתרים אחרים של בבילון, שידועים למספר מצומצם של אנשים בתעשייה, שעשו התקדמות משמעותית מאד בשלושה חודשים האחרונים (החל מעת הפעלת התקנות החדשות של גוגל).

האתר השני בגודלו של בבילון הציג נתונים מרשימים שמזכירים את הצמיחה האבסולוטית של האתר הרשמי של בבילון ב2011.

מדובר על עלייה של 16,100% בשלושה חודשים האחרונים, וב-165% בחודש האחרון. מחשיפה של 0.7% מכלל הגולשים,הוא הגיע לחשיפה של 2.3%. כלומר כמו כמות הטרפיק באתר הרישמי של בבילון בימים אלה.

מדובר באתר פופולארי מאד באירופה- בצרפת הוא מדורג במקום ה- 12 ועובר אתרים כמו אי.ביי וטוויטר, באיטליה במקום ה-28, ובספרד במקום ה-29.

התמקדות הטרפיק באירופה ,משלימה את פעילותה של בבילון מסביב לגלובוס, יחד עם האתר הרישמי במדינות ערב שם הפופולאריות היא עצומה- בסודן הוא מדורג במקום ה-8, ובתוניסיה במקום ה-10.

שני האתרים יחד בעצם מחזירים את בבילון לשיא הטרפיק בגוגל- 5% מכלל הגולשים.

למרות התקנות המכבידות,עכשיו השאלה היא האם בבילון תשכיל לעשות מזה כסף ולשמור על רמות רווחיות גבוהות.

השקעה ביאהו- שומרים על רווחיות?

למרות שהצפי הוא, שהכנסותיה של בבילון יפגעו כתוצאה מחדירתה למנועי חיפוש אחרים, גורמים בתעשיית סרגלי הכלים לא נבהלים יותר מידי. 

הדעה הרווחת היא שלמרות ששווי לקוח שאיננו גוגל הוא נמוך יותר, כך גם עלות רכישתו והחברה תמשיך בשל כך לשמור על רווחיות כפי שהיה בעבר או קרוב לכך.

סיפור ההנפקה הנדחה ממשיך להוות אבן ריחיים על צווארם של משקיעי בבילון, שהתקשורת הישראלית הפכה את ההנפקה לפרשה המרכזית בחברה. אך בבילון, אינה צריכה את ההנפקה כפי ששוק ההון חושב- לחברה יש כרגע מזומן בסך 100 מיליון ש"ח ואין לה צורך בגיוסי הון וזה בשונה מחברות שמגייסות בנסד"ק על מנת לגייס כסף.

מה בהמשך?

עד עתה החברה לא פרסמה תאריך מדויק, אך הצפי הוא שהדו"ח של בבילון יתפרסם בסוף בחודש הנוכחי.

בינתיים על המנייה מכבידים אי הוודאות בנוגע להמשך עסקיה של החברה ומכירת האופציות של עובדי בבילון.

אפשרות מכירת האופציות ע"י העובדים מסתיים בעוד כחודשיים, וזה עשוי להוריד לחץ מהנייר, בנוסף דו"ח טוב בו החברה תראה שהיא לא נפגעה, או נפגעה בצורה שולית מהתקנות החדשות של גוגל, עשוי לשנות את התמונה לחלוטין ולעלות את מניית בבילון לדרך המלך כאשר במחיר גבוה יותר עשויה לבוא הנפקה שתעשה גם היא את העבודה.

תגובת אנליסט בנק איגוד בני דקל לכתבה:

"ראשית חשוב לציין כי לבבילון 3 אתרים מרכזיים המרכזים את הטרפיק של החברה.

שנית אלקסה מציגה נתונים יחסיים של שיעור חשיפה באינטרנט וזאת כמובן ביחס לאתרים אחרים. היחסיות כאן היא החשובה להבנה כי לאור שינויי גוגל המון אתרים נפגעו כך שלא מן הנמנע ששיעור החשיפה שלהן ירד מה שאפשר לבבילון לעלות. לאור זאת מוקדם עדיין לקבוע האם מדובר בשינוי מגמה.

אציין שבבילון צפויה לדווח על ירידה בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 בהשוואה לרבעון הרביעי של 2012 בעקבות שינויי גוגל וירידה בהוצאות רכישת טרפיק שבצעה החברה כפי שהיא ציינה בשיחת הועידה.

כמו כן, אציין שחלק ניכר מתעבורת בבילון היום מופנית לגורמים שאינם גוגל והללו משלמים פחות.
יש להמתין לנתוני קומסקור על מנת לקבל את התמונה המלאה".



מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת
פרסומת
פרסומת
בואו ללמוד שוק ההון עם עינב כהן! לפרטים נוספים לחצו כאן.