עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

מנכל בבילון אלון כרמלי מיוחד לישראל בורסה: נתפוצץ על המובייל כמו שהתפוצצנו על ה-PC

רגע לפני ההנפקה בארה"ב כרמלי מדבר על הכל: התלות בגוגל,המתחרים, המובייל, הצמיחה העתידית, והשערה מדוע המנייה לא מתרוממת. (29-10-2012)
מנכל בבילון אלון כרמלי מיוחד לישראל בורסה: נתפוצץ על המובייל כמו שהתפוצצנו על ה-PC

 עינב כהן

"הייתה לנו התערבות בחברה כמה המנייה תסגור", מספר כרמלי את מה שאירע בבקר יום פרסום דוחות בבילון שסיפרה על עלייה של פי שש במכירות, "אני חשבתי שתעלה ב50% היו שהעריכו ב25% וזה פחות או יותר היה הממוצע. בסופו של דבר המנייה ירדה ב6%. זה לראות ולא להאמין".

זה פחות או יותר סיפורה של מניית "בבילון" בחודשיים האחרונים. למרות דוחות מדהימים בכל קנה מידה ברבעון הנוכחי והקודם, למרות קניות של בעלי עניין,הנפקה מתוכננת בנסד"ק עפ"י הערכות במחירים גבוהים משמעותית מהשווי הנוכחי בבורסה הישראלית- שער המנייה נוטה לירידות.

כרמלי מנסה להסביר: "אני לא מתעסק בבורסה,אני מצעיד את החברה קדימה לרמות הגבוהות ביותר שיכולות להיות.לא סתם הגשנו לפני חודש תשקיף לבחינת הנפקה בארה"ב. כנראה שהבעיה הגדולה היא שאין למי להשוות אותנו כאן בארץ מכיוון שאין עוד חברת אינטרנט בינלאומית בסדר גודל הזה,כשמסתכלים על חברות דומות בארה"ב רואים הערכה אחרת מהשוק הישראלי.

בארץ לא מקובל לתת תחזיות קדימה ואם לחברת צמיחה כמו בבילון יתאפשר לתת תחזיות השוק יידע להעריך טוב יותר לאן אנו הולכים בטווח הארוך".

שכרמלי אומר "יתאפשר לתת תחזיות" הוא כנראה כבר רואה קדימה לבורסה האמריקאית. הוא מסרב לדבר ולו מילה אחת על התקדמות ההנפקה והשווי המבוקש, אך ההערכות בעיתונים הכלכליים דיברו על השאיפה להנפיק בשווי של כמיליארד דולר כאשר השווי הנוכחי של החברה עומד על כ1.4 מיליארד ש"ח . כרמלי לא מוכן להתייחס למחיר בעצת עורכי הדין של החברה, אך אם מסתכלים על המכפילים של חברות דומות הנסחרות בארה"ב, אזי המכפילים שם גבוהים יותר עם צמיחה נמוכה יותר וזה אולי מה שגרם לעיתונאים לתת שווי של מיליארד דולר. אבל השאלה הנשאלת היא האם הבעיות שרבים מדביקים בעתיד לבבילון אכן קיימות. האם התלות ב"גוגל" מסוכן לבבילון, ובכלל-האם בבילון כבר אחרי השיא ואפשר להגיד שעשתה את שלה?
 
אלון, הבסתם את צפי האנליסטים בצורה משמעותית- צמיחה ברווח, בתזרים המזומנים, במכירות. האם בבילון מעבר לשיא?
 
"ההוצאות שלנו ברבעון הן המדד הנכון לגבי מה שצפוי קדימה.חודשי הקיץ נחשבים חלשים עסקית בכל החברות וספטמבר נחשב החודש הכי חזק בשנה ובמיוחד השנה בגלל האולימפיאדה. שכולם התבכיינו על החולשה בקיץ אנו באנו והצלחנו להוציא דו"ח כזה, אנו ממשיכים וחזק מאד קדימה ומרגישים נוח עם המשך צמיחה ברמות האלה".
 
תזרים המזומנים שלכם עלה בצורה חריגה ל-48 מיליון ₪ מאיפה הגיע הכסף הזה?
 
על ההכנסות המזומן מגיע לאחר 30 יום לפני סוף הרבעון וההוצאות משולמות 30 יום אחרי ולכן את ההוצאות המשמעותיות של ספטמבר עדיין לא ראית והם משמעותיות. ככה שמזה אתה יכול להבין איך יצאנו מהקיץ הזה".
 
היחס בין ההשקעה לרווח קטנה. האם זה קשור ללחץ מתחרים?

"אנו שומרים על אותם המרווחים כמו ששמרנו קודם.את המספר המדויק של ההכנסות שטרם הוכרו לא פרסמנו ובקרוב נוכל לתת תחזיות כפי שמקובל בשוק העולמי".

 

"נתפוצץ על המובייל כמו שהתפוצצנו על ה-PC"

 

רבים מהאנליסטים מפרשים את הקשר ההדוק שיש בין גוגל לבבילון כ"חיבוק דב". הטענה הרווחת היא שאם גוגל יעזבו את בבילון- החברה תהיה בבעיה קשה והתלות בלקוח אחד לא בריאה לחברה .

כרמלי דווקא רואה בקשר הזה ברית חשובה ואסטרטגית למרות שעל פי דבריו האופציות הכלכליות היו טובות יותר אילו היו עוזבים את גוגל.

כרמלי: מערכת היחסים בינינו לגוגל זה לא יחסים של ספק-לקוח אלא ממש שותפים מתוך בחירה. גוגל צומחת בצורה מרשימה ב5 שנים האחרונות וחידשנו איתם את החוזה 5 פעמים ואין שום סיבה שזה לא ייקרה גם בשנה הבאה".
 
הדוחות האחרונים של גוגל לא היו מי יודע מה. זה פוגע בכם?
 
"גוגל רכשה את מוטורלה, ומדובר במחיקה חד פעמית. העסק האורגני שלהם צמח באותו קצב כמו בכל שנה. פר קליק הם צמחו ב24%, וכדאי לשים לב לקצב ההכנסות שלהם ממובייל שעמד על סך 8 מיליארד דולר".
 
או, פה אנו נכנסים לעניין הבא. בשבוע שעבר חתמתם איתם על חוזה לשיתוף פעולה בתחום הפרסום במובייל. תוכל להרחיב?

"אנו כבר שנה וחצי בתחום האפליקציות ויש לנו מיליון הורדות בלי שהשקענו טיפת שיווק. אנו מפעילים עכשיו מודל עסקי ואנליזות .ההתפוצצות שלנו שם תגיע כמו שהיא הגיע בPCזה רק עניין של זמן.

ההסכם שסגרנו בעניין עם גוגל מראה שלמרות מה שחושבים גוגל ובבילון מתחבקים בהסכמים אסטרטגיים ארוכי טווח ומי שמכיר קצת את השוק-כנראה משמעותיים מאד".

למה לא פרסמתם את תקופת שיתוף הפעולה בנושא המובייל?
 
"הסיבה היא משום שאנו לא יודעים להעריך את מהותיות העסקה כרגע. המובייל זו לא עוד תעשייה אלא מימד חדש, שיש לו מקום טוב מאד לתחום התרגום שאנו מחפשים. קח למשל תוכנות אנטי ווירוס- הן לא מתאימות לסלולארי, אבל תוכנת תרגום יש לה הרבה שימושים ואני יכול להגיד לך שאנו עכשיו מפתחים את המודל הזה שיתאים לעולם המתקדם של המובייל ונוציא פתרונות מגוונים  וזה יהיה מעניין מאד".
 
מתי תראו מזה הכנסות משמעותיות להערכתך?
 
"כבר היום הביקוש הוא גדול.אבל את הרווחים המשמעותיים נראה כנראה בשנים הקרובות".
 
גוגל הודיעה לאחרונה כי היא משנה את מדיניות הפרסום שלה. העיתונים הכלכלים ציינו כי זה עשוי לפגוע בכם.

"אנשים מבלבלים בין גוגל שמציירת הכנסות לבינינו המפיצים.השינויים נוגעים ל5% מהפעילות שלנו בלבד עם גוגל. ובוא אני אגלה לך סוד- ידענו על השינוי הזה והוא היה נטו באינטרס שלנו. הוא פגע בעיקר בחברות שלא משחקות לפי הכללים הנהוגים וגוגל שמה להם מכשול להמשיך לעשות כן. מאז המדיניות החדשה מצבנו רק השתפר וזה עשה לנו הרבה נחת".

"אנו מתכוונים להתפרס לתחומים נוספים מלבד התרגום"

 

אתם חזקים מאד במדינות הנחשלות. מה עשיתם עד עכשיו והאם יש לאן לטפס?

"יש לנו יוזרים רבים ממדינות שלא דוברות אנגלית והמהגרים מובילים את הורדות התוכנה. אנו נהנים שם מ-2 מגמות: חדירה גבוהה וגם שווי המשתמש הממוצע גדל. דווקא זה שגוגל חלשה יחסית במדינות האלה, מחזק את הקשר שלהם איתנו כי אנו נותנים שם את העבודה. במדינות האלה יש לנו חשיפה של קצת מעל 1% ותבין מכך כמה יש לנו להתפתח".
 
אתם בקשר עסקי עם מנוע החיפוש "ביידו" החזק ביותר בסין. איך קורה שההכנסות שלכם מהם לא משמעותיות?
 
"אנו כרגע לא נותנים להם את כל הטריטוריות שהם רוצים לעבוד איתנו, אבל אנו בודקים את העניינים כל הזמן. סין זו מדינה בעייתית מבחינת חשיפת המידע, אנו עובדים עם סטטיסטיקות מדויקות ובסין יש לנו בעיה. אין מתחרה לגוגל מבחינת רמת המידע והאנליזה שהוא מספק`".
 
בוא נצייר תסריט ש"גוגל" מחמירה בשנה הבאה את דרישות העבודה מולכם. מה תעשו?
 
"אנו ערוכים לכל שלב עם הרבה אלטרנטיבות. אני עובד עם גוגל בגלל רמת השירות והמידע וההערכה הגדולה בינינו, אבל היינו יכולים לעבור מ"גוגל" ולהרוויח יותר כסף מאשר עכשיו, יש שחקנים שמוכנים לשלם הרבה יותר כדי לתפוס נתחי שוק אבל אני חושבים לטווח ארוך ואסטרטגית- גוגל היא הפתרון הטוב ביותר בשבילנו".
 
במצגת החברה שהצגתם למשקיעים ביום הדו"ח, יש תמונות של סרטים, אבטחה ומשחקים כמנוע צמיחה של גוגל. אלון יש משהו שאתה רוצה לספר לנו?

 

"אכן במצגת רמזנו לעניין הפריסה החדשה שלנו תחומים חדשים. אנו מתכוננים להתפרס לתחומים שציינת והדברים כרגע בבדיקות. מערכת השיווק והאנליזה של בבילון מתאימה לתחומים נוספים כמו שהיא מתאימה לתרגום".

 

"אנו עדיין בכיתה ג`"

 

לאחרונה צצו לכם מתחרים שאהבו את מודל בבילון ורוצים גם. אתם ערוכים להתמודדות?

"יש לנו יתרונות לגודל,למותג ולמערכת היחסים המעולה עם 700 מפיצי התוכנה שלנו וכמובן מערכות אנליזה מאד מורכבות וכמובן שההון האנושי הטוב ביותר שיכול להיות. קשה מאד להתחרות בדברים האלה".
 
את מערכות האנליזה יכולים לבנות גם אחרים.
 
"לבבילון יש מעל 300 מיליון התקנות ו100 מיליון יוזרים אקטיביים. לבנות מערכת כזו זו משימה לא פשוטה בכלל, עבדנו עליה 5 שנים ועדיין יש לאן להתקדם וכמובן שתחום המובייל מספק עוד אתגר".
 
איפה בבילון תהיה עוד 3 שנים?
 
"אנו בונים פה פלטפורמת אינטרנט מנצחת גם לPC וגם למובייל. אין בתוכנית שלנו שום אקזיט ואנו מאמינים מאד ביכולת החברה להעמיד בפעם הראשונה בישראל חברת אינטרנט בלי למכור אותה בכיתה ג`".
 
כיתה ג`?
 
"כן. עוד לא הגענו לחטיבת ביניים מבחינת הפוטנציאל".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת
פרסומת
פרסומת
בואו ללמוד שוק ההון עם עינב כהן! לפרטים נוספים לחצו כאן.