חברת טבע- בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום

הדו"ח האחרון של חברת "טבע" היה חלש מאוד, אבל מעבר לזה הוא מציג תמונה עגומה הרבה יותר משנדמה. מנכ"ל "ישראל בורסה" ,עינב כהן,מסביר, כיצד חברת "טבע" חיסלה את חלומות המשקיעים להרבה זמן. (6-8-2017)

עינב כהן

כולנו קמים בבוקר בשביל התקווה.

בשביל התקווה שנעשה דיאטה, שנצא לחופשת חלומות, שנרוויח ים של כסף מאקזיט, שתיק ההשקעות שלנו יהיה ירוק כולו בבוקר.

אני קונים מניות מתוך תקווה.

שהטכנולוגיה של החברה שקנינו תפרוץ, שערך הנדל"ן ישביח, שיהיה חם שכולם יזמינו מזגנים מהחברה שבא השקענו וכ"ו...

השאלה הגדולה שנשאלת היום היא- איזו תקווה נותנת חברת טבע אחרי הדו"ח השערורייתי שהציגו ביום חמישי?התשובה שלי-אפס מאופס.

תוסיפו לזה את העובדה שחברת אלרגן, צפויה למכור מניות בחודשים הקרובים כפי שהצהיר סמנכ"ל הכספים ביום שישי (איך אנו הזהרנו מפני אוגוסט השחור במניית טבע אפשר לקרא כאן)

אבל לפני זה, יש דבר שלא נתפס לי.יושבים חבורת גאוני עולם, שעשו דוקטורט עם ניסיון חיים של פי מיליון מכולנו, מרוויחים מיליונים בשנה ,ולא מצליחים לזהות את המשבר בגנריקה חודשיים לפני פתיחתו.

וחוץ מזה, מילא שהם לא זיהו, בנוסף עוד נכנסו למינוף כה גבוה? מי ביקש ממכם את זה ולמה? מה זה נתן ולמי זה נתן? איך מחברת העם הסולידית של הבורסה, שבעבר היתה זזה חצי אחוז לפה ולשם הפכה טבע לחברת הימורים?

אלה שאלות שעוד ישאלו רבות בחודשים הקרובים.

אבל בואו נחזור רגע לאותה התקווה.

בשיחה שערכתי עם משקיע, הוא סבר כי טבע ממתושש מהר. מדוע? כי `טבע זה מותג, יש לה שם`.

איזה שם בדיוק נשאר לה למען השם? חברה ללא מנכ"ל זמן כה רב ועוד ברגעי משבר שהחוק הראשון ביח"צ אומר- למנות מנכ"ל שירגיע!!, מפטרת סידרתית כמו מכבי תא כדורסל (אולי ימנו את אריק שיבק), מבולבלת,מואשמת בפלילים, התרופה המובילה שלה בסכנת קיום, ממונפת עד העצם, 10% ממניותיה בידי חברה שלא רוצה לשמוע את השם שלה.

מי ירכוש?מי ירצה?

הפסד רבעוני של 6 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 188 מיליון דולר ברבעון המקביל.

חיתוך הדיבידנד ב75%.

עדכון כלפי מטה של התחזיות השנתיות.

חוב של 35 מיליארד דולר.

מה החברה מתכננת להמשך?

פיטורי 7000 עובדים.

הפסקת עבודה ב45 מדינות.

סגירת 15 מפעלים עד סוף 2018.

האם התוכנית של טבע נותנת תקווה? האם התוכנית של טבע מאווררת רוח חדשה בחברה? בעיניי לא .זה נראה קודר וחשוך ואף אחד לא יודע מתי המצב באמת ישתפר ובתוך כמה זמן.

מה שיכול לקרות חיובי לטבע הוא רכישה של אחת הגדולות. זה לא ייקרה מחר, כי לפי מחזורי המסחר  יכול להיות שהמצב ידרדר אפילו עוד יותר...הרבה יותר.

עוד ישאלו שאלות רבות על מצבה העגום של חברת טבע, אבל לדעתי השאלה העיקרית שצריכה להישאל פה היא איפה האנליסטים היו ומדוע לא הזהירו, והאם הם בכלל רלוונטים לעולם הנוכחי של שוק ההון.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: