ארקו החזקות-בדרך לחמש המובילות בארהב

חברת GPM ,שבשליטתה של חברת ארקו החזקות, הנסחרת במדד תא 90, קרובה להיכנס, לרשימת חמשת הרשתות הגדולות, בתחום חנויות הנוחות בארהב. כיצד זה קרה ולאן פני החברה?בכתבה שלפניכם. (10-4-2018)

עינב כהן

בשקט בשקט, מחוץ לאור הזרקורים, חברת ארקו החזקות,שבשליטת אריק קוטלר, נמצאת לפני מהלך דרמטי של כניסת חברת הבת שלה,בה היא מחזיקה ב75%, לחמשת הגדולות בתחום רשתות חנויות הנוחות בארה"ב הצמודות לתחנות דלק.

כל זה קורה, כאשר החברה דיווחה לפני שלושה ימים על התקשרות לרכישת זכויות הבעלות ב-12 תחנות דלק וחנויות נוחות במדינת דלאוור.

חברת GPM מחזיקה נכון להיום 1114 אתרים, כאשר החודש היא צפויה לדווח על השלמת רכישה של עוד 267 חנויות נוחות ותחנות דלק בהפעלה עצמית.

הרכישה הזו צפוויה להניב לחברה עוד 15 מיליון דולר בשנה לשורת הEBITDA.

בסיכום הכולל, GPM צפויה בסוף השנה הזו (באם העסקה שדווחה בשבוע שעבר תושלם), 1393 חנויות נוחות, כאשר חברת Murphy, שנמצאת במקום החמישי בדירוג, מחזיקה ב-1423 אתרים.כלומר- הפרש של 30 אתרים בלבד.

למרות ההבדל הקטן ביניהן שווי ארקו בבורסה הישראלית מגלם לGPM שווי של כ-580 מיליון דולר, מול שווי של 4.7 מיליארד דולר לחברת Murphy (חברה ציבורית שנסחרת בנסד"ק).

צמיחה דו ספרתית לGPM

הדוחות האחרונים שהגישה ארקו החזקות, המשיכו להעיד על חוזקתה של חברת GPM אשר צומחת באמצעות רכישות והוגדרה בשנת 2017, כשלישית בדירוג החברות הצומחות בתעשיית חנויות הנוחות בארהב (באתר CSNEWS) וכל זאת עוד בטרם הוכרו ההכנסות מרכישת 267 התחנות בשנה שעברה.

הכנסות GPM ברבעון הרביעי של 2017 עלו בכ-31% לכ-696 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-533 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016.

היקף הגאלונים שנמכר ברבעון הרביעי של 2017 עלה בכ-22% לכ-222 מיליון גאלונים, בהשוואה לכ-182 מיליון גאלונים ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות בחנויות הנוחות עלו בכ-21% לכ-256 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2017, לעומת כ-211 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של GPM ברבעון הרביעי של 2017 עלה בכ-19% לכ-125 מיליון דולר, לעומת כ-105 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד השנה על סך של כ-10 מיליון דולר לעומת רווח של כ-1.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016.

ברמה השנתית:

הכנסות GPM בשנת 2017 זינקו בכ-38% ל-2.68 מיליארד דולר.

ה-Store level Ebitda עלה ב-2017 בכ-24% לכ-115 מיליון דולר.

הרווח הנקי של GPM  לשנת 2017 הסתכם בכ-15.8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-15.1 מיליון דולר בשנת 2016.

הכנסותיה של בעלת השליטה בGPM, חברת ארקו החזקות צמחו בכ-29% לכ-9.65 מיליארד שקל בשנת 2017, לעומת כ-7.48 מיליארד שקל בשנת 2016.

העלייה מיוחסת הן לצמיחה בהכנסות מחנויות הנוחות והן לצמיחה בהכנסות ממכירת דלקים.

הרווח הנקי בשנת 2017 הסתכם בכ-25.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-10 מיליון שקל ב-2016 .

התוכנית האפשרית של אריק קוטלר

כבר לפני למעלה משנה, הגישה חברת GPMP ,שאחראית אספקת הדלקים בGPM , תשקיף להנפקה בנסד"ק,שעשוי להציף ערך לGPM  כולה וכך גם לארקו, אך טרם עשתה זאת.

מדוע? את זאת אפשר להבין מבין השורות בדוחות האחרונים שפרסמה החברה.

בדו"ח נטען,כי בשנת 2017, מגזר האנרגיה רשם ביצועי חסר לעומת שאר הסקטורים בארה"ב,בשל התנודתיות במחירי הנפט.

שוק הMLP  מושפע בעיקר ממחירי הנפט וככל שהוא יתייצב בשער גבוה יותר ללא תנודתיות יתר-כך צפוי שחברות מהתחום יבצעו הנפקות במחירי שיא.

סביר להניח שגם אריק קוטלר רוצה להנפיק בהזדמנות הכי טובה שתהיה ובינתיים הוא לא בלחץ, וממשיך לרכוש תחנות ולהעלות שווי.אבל סביר להניח, שגם אם באמצע הדרך,תהיה הצעת רכש טובה או מיזוג טוב- הוא יכול ללכת על זה מבלי להנפיק כלל משום שהוא יודע כי את הערך האמיתי של GPM הוא יכול לקבל בכל זמן נתון שיבחר. אם ע"י הנפקה או ע"י אקזיט.

מועדון הלקוחות של GPM

החברה הדגישה בדו"ח האחרון מהלך שבנתה בעת האחרונה ותפס תאוצה ברבעון האחרון של 2017 והוא הפעלת מועדון לקוחות.

החברה הורידה את מחירי הסיגריות בשילוב מועדון הלקוחות על מנת להגדיל רווחיות במוצרים האחרים, כאשר הושקו "מוצרי בית" של החברה במקום מותגים שנמכרים ברווחיות נמוכה יותר.

המהלך הזה דומה למהלך שעושה בארץ שופרסל.כרגע קוטלר מכוון למועדון לקוחות שיתמקד ברכישה מחנויות הנוחות שלו, אבל לא בטוח שזה לא יתפתח לעוד כיוונים בהמשך אם יתפוס מסה.

חלק מהמהלך הזה, כנראה נועד לשביח את הרווחיות של הריטייל,במטרה להביא לאקזיט גבוה יותר בעתיד, בהתאם לאקזיטים שקורים היום בשוק הזה במיליארדי דולרים.

תחזית צמיחה דו ספרתית לGPM

על פי דיווחי החברה בדו"ח האחרון,בתחזית הצפויה לשנת 2018, היקף הגלונים שימכרו יעלו מ872 מיליון גלונים בשנה ל-1.93 מיליארד. קרי- צמיחה של 25% מעל מה שמכרה השנה.

אלמנט נוסף שצריך לשים אליו לב הוא, שככל שGPM  מוכרת יותר גלונים- כך המחיר שהם קונים יורד וכך הם גם גדלים ברווחיות.

במצגת של החברה עם התחזית לכל 2018, גם הצמיחה של הEBITDA  השנתית עומדת על איזור צמיחה של 25% ביחס לשנת 2017.

יש לקחת בחשבון, שגם התחזית הזו, אינה כוללת את רכישת ה-267 תחנות דלק וחנויות נוחות, שצפויות להניב לחברה עוד 15 מיליון דולר בשנה לשורת הEBITDA.

עסקה דומה לGPM?

בשנה שעברה,דיווחה החברה הגדולה ביותר בתחום- 7 ELEVEN  על רכישת חברת SUN לפי מכפיל store level ebitda  של 10 ,על 1340 חנויות נוחות.

מעניין לראות את המספרים ביחס למצב בGPM.

במצגת האחרונה שפרסמה ארקו, היא דיווחה על צפי  ל store level ebitda לשנת 2018 של 144.7 מיליון דולר.

מכפיל 10, כמו בעסקה האחרונה שנעשתה, ייגזור שווי של 1.44 מיליארד דולר לGPM.

השווי שארקו מגלמת לGPM  כרגע עומד על כ- 580 מיליון דולר.כלומר עסקה לפי מכפיל 10 מספקת פרמייה של 150% על השווי הנוכחי המגולם ביחס לתמחור ארקו.

וכמובן,המספרים לא מדברים על הרכישה של 267 התחנות שעוד לא הושלמה סופית וכאמור, צריכה להיות מושלמת החודש עפ"י הודעת החברה.

בשורה התחתונה, חברת GPM, שבשליטת ארקו החזקות, הנסחרת בבורסה הישראלית, מראה צמיחה חזקה, עם צפי חזק, כאשר היא קרובה לעשות מהלך חשוב בעיקר מבחינה תדמיתית, באם תכנס השנה לרשימת חמשת הרשתות הגדולות בארה"ב. קוטלר ממשיך להחזיק את הקלפים קרוב לחזה וההחלטה על ביצוע פעולות דרמטיות עשויות לשנות מהותית את שוויה של החברה.

 

 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: