קרן ריט חדשה בבורסה-מגוריט

הקרן מגוריט, תיהנה מהטבות המיסוי החדשות המאפשרות לה לרכוש דירות מגורים עם מס רכישה מופחת בשיעור של 0.5%. מגוריט ישראל תהווה אפיק חלופי להשקעה בדירות מגורים להשכרה עבור משקיעי נדל"ן. (31-8-2016)

עינב כהן

לאחר תקופת יובש בהנפקות חדשות בבורסה הישראלית ,צפויות מספר הנפקות חדשות בתקופה הקרובה ,כשראשונה שבהן היא בתחום הנדל"ן למגורים.

אמגוריט ישראל בע"מ, קרן הריט למגורים הראשונה בישראל, יוצאת להנפקת מניות בבורסה בתל-אביב. הקרן פרסמה היום תשקיף לציבור, והיא צפויה להשלים את ההנפקה בחודש הקרוב.

 הצוות הניהולי של הקרן כולל את אייל גבאי, יו"ר הקרן; יעל אנדורן, יו"ר ועדת אסטרטגיה; ומתי דב, מנכ"ל הקרן. לצדם חברים בצוות הניהולי גם גיא פרג (יו"ר דירקטוריון אספן גרופ) ואורי ברוך (לשעבר מנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט), שיכהנו כדירקטורים בדירקטוריון הקרן.

 מגוריט הוקמה על רקע הטבות מיסוי חדשות, שהעניק משרד האוצר כדי לעודד השקעות בדיור להשכרה לטווח ארוך, על פיהן קרנות ריט שיתמקדו בתחום המגורים להשכרה בישראל, יוכלו לרכוש דירות במס רכישה מופחת בשיעור של 0.5%, בהשוואה למס רכישה בשיעור של 8% שמשלמים משקיעים הרוכשים דירות.

התחייבות של גופים מוסדיים

הקרן קיבלה התחייבויות משורה של גופים מוסדיים וציבוריים שישקיעו הון ראשוני בסך של 180 מיליון שקל, שיאפשר לקרן להתחיל בפעילותה, במקביל לגיוס הון מהציבור. עם משקיעים אלה נמנים קופת הגמל של אקסלנס, קרן קיימת לישראל וקרנות פנסיה וצדקה המיועדות לחסכון ארוך טווח.

 הקרן תרכוש לפחות 20 יחידות דיור בכל פרויקט בפריסה גיאוגרפית או מקבצי דיור שיוצעו למכירה על ידי המדינה. הקרן תשכיר ותחזיק את הדירות לפרקי זמן ארוכים. על פי החוק הקרן מחויבת לחלק באופן קבוע מדי שנה לפחות 90% מרווחיה, שינבעו מדמי השכירות שיניבו הדירות, כדיבידנד לבעלי מניותיה.

 קרן מגוריט מציינת בין יתרונותיה קבלת הנחות בעת רכישת דירות מיזמי נדל"ן, שכן היא תרכוש במקשה אחת מקבצי דיור גדולים והנחה במס רכישה. הנחות אלו יאפשרו לקרן ליהנות ממחירי רכישה נמוכים בסדר גודל משמעותי לעומת מחירי הרכישה של אותן דירות על ידי משקיעים פרטיים. בנוסף, יהנו משקיעי הקרן מפיזור הסיכון שכן הקרן תרכוש דירות בפריסה ארצית.

תחליף עבור משקיעי הנדל"ן

 מדי שנה מושקעים בישראל מיליארדי שקלים רבים ברכישת דירות להשכרה על ידי משקיעים. הקרן יכולה להוות תחליף עבור משקיעי נדל"ן אלה, שיוכלו להשקיע במניות הקרן, הנהנות מכך שהן נסחרות בבורסה, ושיאפשרו למשקיעים אלו למעשה להחזיק באמצעותה דירות מגורים המיועדות להשכרה ברחבי הארץ. בכך יתאפשר למשקיעי הנדל"ן ליהנות מתזרים שוטף של דמי השכירות ומעליית ערך מחירי הנדל"ן במידה ומגמה זו תימשך, כאשר הם יכולים לממש את השקעתם, כולה או חלקה, בכל רגע נתון, דרך הבורסה.

הצוות המקצועי והמיומן שמוביל את הקרן יפעל, בין היתר, לרכישה, ניהול ותפעול של הדירות שירכשו, באופן מיטבי, אשר יחסוך למשקיעים בקרן עלויות רבות וגבוהות של תחזוקה ותפעול הדירות, הקיימות במקרה של רכישת דירות על ידי משקיעים פרטיים (בכוונת הקרן לפעול לשמירה על רמת תחזוקה גבוהה ואיכותית של הדירות שירכשו על ידה).

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: