מנכל איתמר:פוטנציאל שוק מיליארד דולר

חברת איתמר מדיקל המתמחה באבחון הפרעות נשימה בשינה עומדת בפני רישום בנסד"ק לאחר שגייסה בשבועות האחרונים 14.7 מיליון דולר. מנכל איתמר מסביר לישראל בורסה, מדוע כל כך הרבה מוסדיים מכובדים משקיעים בחברה. (10-2-2019)

עינב כהן

נראה לאחרונה, שאת שוק ההון הישראלי, אפשר "להעיר" רק באמצעות קנביס, כאשר לעומתן,מניות הביוטק והמכשור הרפואי די עומדות במקום.

אבל בתוך "המדבר" הזה מסתתרים להן גם נחלי מים צוננים ואיתמר מדיקל עשויה להיכנס להגדרה הזו, אם לא במוקדם אולי במאוחר.

חברת איתמר מדיקל , ההמתמחה באבחון הפרעות נשימה בשינה עומדת בפני רישום בנסד"ק לאחר שגייסה בשבועות האחרונים 14.7 מיליון דולר, והיא צפויה להתחיל להיסחר בעוד כשבועיים תחת הסמבול ITMR.

למרות שהחברה יחסית פחות מוכרת למשקיעים הפרטיים בארץ, דווקא מוסדיים אמריקאיים וישראלים מכובדים, השקיעו בהנפקה,בה הקצתה החברה 13.8% ממניותיה, ביניהם- Triple Gate Capital, West Elk Partners ,-Alpha Capital Anstalt ובישראליים-מיטב דש,מור בית השקעות, נוקד לונג ונוקד בונדס.

בעלת המניות העיקרית בחברה נכון להיום היא קרן ויולה, המחזיקה 25% מסך במניות ומדטרוניק מחזיקים כ14%.

בין שאר בעלי המניות נמנים ילין,מיטב אקסלנס מגדל ועוד...

ברבעון השלישי של 2018 ,גדלו הכנסותיה ב-14.7% לעומת הרבעון המקביל, לכ-6.1 מיליון דולר, מהם 5 מיליון דולר בארה"ב. ההפסד הנקי הגיע לכ-1.2 מיליון דולר ושווי השוק שלה עומד נכון לכרגע על 391 מיליון ש"ח בבורסה בתל אביב.

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל,התראיין ל"ישראל בורסה" והסביר מדוע מתחת לאף של הישראלים, מסתתרת פה חברה משמעותית בתחום המכשור הרפואי.

"פוטנציאל מכירות של מיליארד דולר"

גלעד,אתם מכוונים מאד דווקא לארה"ב. מדוע?

"הסיפור הגדול הוא השיפוי הביטוחי.

יש לנו קוד ביטוחי שעליו מקבלים החזר.הקרדיולוג מספק לחולה את הבדיקה ומקבל 170-200 דולר ומשלם לי רק שליש מזה.

יש בארה"ב 92 מיליון אנשים עם בעיות לב, יש 33 אלף רופאים קרדיולוגים.תעשה חשבון, אם כל רופא יספק את הבדיקה הזו רק פעם אחת ביום ,תכפיל ב200 ימי עבודה ואתה מגיע לפוטנציאל מכירות של מיליארד דולר וזה יכול לקרות כבר מחר זה לא פוטנציאל עתידי".

למה דווקא את המוצר שלכם?

"המוצר שלנו הומצא ע"י נשיא הטכניון פרופסור פרץ, שלקח מכשיר מסובך של בדיקת שינה, המפוצץ אלקטרודות, והפך אותו  לשעון עם אצבעון שאדם יכול לישון בביתו, ללא הפרעות, ולקבל תוצאות על הפרעות השינה. זה מוצר יחודי בעולם שיש לנו עליו פטנט".

נו, אז למה שאנשים לא ילכו על זה במקום לישון במעבדה?נשמע פשוט מידי.

"הרופאים מעדיפים לשלוח חולה לבדיקת במעבדת שינה, כי הם מרוויחים יותר כסף-1500 דולר לחולה.

ולכן `עקפנו` את הרופאים, והלכנו ישר לקרדיולוגים והסברנו להם, שמותר להם למכור את המוצר על פי החוק, ואז הכל השתנה".

כן,שמתי לב שהמספרים שלכם בדוחות השתנו משמעותית בשלוש שנים האחרונות. איזה שינוי קרה?

"קיבלנו כיסוי רפואי יותר רחב ל90% מהאוכלוסיה האמריקאית וכן שינינו אסטרטגיה, יצרנו מערכת הדרכה קרדיולוגית וכך במקום שהקרדיולוג ישלח את החולה לרופא שינה, שבארה"ב יש 5000 כאלה, והוא ינסה להרוויח יותר כסף וישלח אותו למעבדה, הקרדיולוג מוביל ישירות למוצר שלנו וזה שינה את העסק מהייסוד, ובנוסף שינינו את המודל העסקי שלנו ואת אופן המכירה ממכירת מוצר באופן חד פעמי להשכרת המוצר ולתשלומים פר לילה".

החברות המתחרות לכם בארה"ב נסחרות במכפילי מכירות גבוהים משמעותית מכם. איך אתה מסביר את זה?

"ניקח לדוגמא את חברת IRHYTHM   הם מייצרים מדבקה עם ראש חכם שעושה אבחון א.ק.ג בלילה והם שווים 1.8 מיליארד דולר מול שווי של 394 מיליון ש"ח שלנו למרות שהמספרים בדוחות דומים.

אם אני מנסה להסביר את זה, אני חושב שהאמריקאים מחפשים שוק גדול, לא מעניין אותם מחלות קטנות אלא כאלה עם בעיות של לפחות שליש מהאוכלוסיה,דבר שני, שיהיה לחברה קל להגיע לחולים,דבר שלישי שיפוי רפואי ודבר רביעי להראות על צמיחה רצינית.

IRHYTHM  הציגו צמיחה של 40-50 אחוז. הם במכפיל מכירות של 12 ואנחנו במכפיל 4, אבל הם צומחים גם בפי 4 מאיתנו, לכן אני צריך להתקדם בצמיחה ולשם כך עשינו את הגיוס הזה".

לאיזה סדר גודל של צמיחה אתה מכוון בארה"ב בתקופה הקרובה?

"ברבעונים האחרונים הצגנו 20% גידול במכירות, אנו מכוונים ל30% ומעלה בשנת 2019".

איך אתם משווקים שם?

"המנוע הוא אנשי מכירות שלכל אחד יש טריטוריה בארה"ב.נכון לכרגע יש לנו 17 טריטוריות שמחולקות בין 24 אנשי מכירות".

אתם אולי ייחודיים בתחומכם,אבל האם יש חברות גם עם מוצרים דומים שמטפלים באותה בעיה?

"מכשירים כמו שלנו אין אלא רק בבדיקה בצורה הישנה במעבדת שינה.נכון לכיום יש לנו 23% יותר שיפוי מהמתחרים".

יש פיתוחים עתידיים לחברה, או שהיא מתבססת על הwatchpat בלבד?

"החברה אינה מתבססת על המכשיר הזה בלבד, אלא מספקת כבר היום פתרון מלא לשינה משלב האיבחון ועד לטיפול. כולל המסיכות לטיפול, לוגיסטיקה ושירותי ענן לליווי מלא של התהליך.

החברה משקיעה בשדרוג המוצרים מעת לעת, אבל המיקוד העסקי נותר תחום השינה".

"מדטרוניק מחזיקים נתח משמעותי"

אתם עובדים עם מדטרוניק שקנו את מזור. תוכל לספר על השת"פ?

"יש לנו הסכם שיווק יחד, בו הם משווקים אותנו אצל הקרדיולוגים והם שותפים גם בדיירקטוריון".

דיירקטוריון? יש אפשרות לרכישה עתידית?

"הם שותפים משמעותיים אך לא מהותיים.לגבי רכישה, אני לא יכול להגיד לך.העובדה היא שהם מחזיקים נתח משמעותי בחברה ומפה שכל אחד יקיש לעצמו מה שהוא רוצה".

מה עם מכירות בשאר העולם. במזרח למשל?

"ביפן יש לנו הסכם הפצה עם פיליפס והם עושים לנו אחלה ביזנס. בסין יותר קשה כי אין שם שיפוי לרפואת שינה, בארופה התחלנו השנה, השקענו בגרמניה, אנגליה, שוויץ והולנד,יש לנו מפיצים שם,בישראל הנתח שוק קטן מאד ואין מכירות משמעותיות".

אתה לא מרגיש כמוני שאין מה לחברות כמוכם לחפש בבורסה הישראלית?

"יש מוסדיים שמבינים את הדברים שאני מסביר ומעריכים את החברה, מגדל, פניקס, ילין,אלטשולר בתוך המנייה כאשר שלושה מהם בעלי עניין.

לדעתי, החברה שהכי דומה לנו היא מזור רובוטיקה שעשתה אקזיט לאחרונה והגיעו בשוק הישראלי ל1.6 מיליארד דולר שווי שוק, אבל אם השוק הישראלי ימשוך אותי למטה ואני לא אקבל את השווי שמגיע לנו אנו נשקול את ההמשך.בכל אופן,אנו ישראל חשובה לנו, אנו מעסיקים 140 עובדים בבנימינה כרכור ובאור עקיבא".

לסיום, היכן תהיה החברה בעוד 5 שנים להערכתך?

"יש לנו חזון מאד ברור והוא להגיע לכל 92 מיליון חולי לב בארה"ב. אם בשנים האלה, נראה צמיחה של 40-60 אחוז בשנה במכירות, המשקיעים שלנו כנראה יראו החזר השקעה משמעותי".

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: