מנכל אאורה:העתיד בפריפריה, אני רואה קדימה

היום התקיים כנס ההתחדשות העירונית של ישראל. הכנס ריכז עניין רב מצד משקיעים בשוק ההון - התחום חם ונראה שרק בתחילת דרכו. מה היה הכי מעניין בכנס ועל מה שווה לשים עין? (4-4-2022)

דורון בראס

לפני כשנה קלטנו שתחום ההתחדשות העירונית עומד לפני פיצוץ, וכך היה. ההתחדשות העירונית "משתלטת" על ישראל ונמצאת כמעט בכל עיר, כשלאט לאט החברות מבינות שלא מספיק להתמקד בתל אביב והסביבה, ומרחיבות את הפרויקטים שלהן גם לאזורי הפריפריה שטמון בהם פוטנציאל גדול.

היום התקיים כנס ההתחדשות העירונית בישראל בהנחייתו של מגיש החדשות בערוץ 12 דני קושמרו. בכנס השתתפו בעלי תפקידים מבכירי המשק הישראלי, ביניהם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד, ראשי ערים, מנכ"לים במשרדי הממשלה ומנכ"לים של חברות הנדל"ן וההתחדשות העירונית המובילות בארץ.

הכנס עורר עניין רב בקרב משקיעי שוק ההון הישראלי ובצדק, תחום ההתחדשות העירונית רותח בשנה האחרונה ומניות החברות שעוסקות בתחום הניבו בשנה האחרונה עשרות ואף מאות אחוזים.

גם נציגי "ישראל בורסה" הגיעו לכנס להתרשם מהחברות ומהתפתחות התחום בישראל.

אחד ממשתתפי הכנס הבולטים היה מנכ"ל אאורה השקעות יעקב אטרקצ`י.

יעקב נשאל על ידי דני קושמרו: "האם נראה בקרוב יותר מיזמי התחדשות בפריפריה?"

"החברה שלנו פועלת יום-יום בפריפריה. אנחנו נמצאים מקריית ביאליק ועד אילת ואני אומר לך אפשר לעשות את זה. לצערי 60 שנה רק מדברים. יש ביקושים טובים לדיור בפריפריה. העתיד של מדינת ישראל ליזמים בפריפריה. אני היחיד שניגשתי למכרז בטבריה.
שמאי היום יגיד שזה לא רווחי. היום הוא צודק.
לקחתי פרוייקט בשכונת הר כוכבא, שכונה מתפוררת שצופה לכנרת. אני בונה שם בניינים ראויים ואת כל מה שמסביב. תאמין לי שהפוטנציאל ייצא לפועל. אני רואה קדימה" ענה לו מנכ"ל אאורה.

עוד מהדברים שאמר: "בת"א מדברים כבר על 80 אלף שח למטר. מי יכול לקנות שם דירות? המחירים ברמלה לחמישה חדרים כבר עולים 2.5 מיליון שח. למה זה קורה? כי יש מחסור.
המדינה צריכה לתת לנו לעבוד ולא להפריע. הממשלה לא מסוגלת לאכוף על השלטון המקומי את מה שהיא רוצה. אנשים רוצים לגור בפריפריה. תנו לנו לעבוד שם ולתת לדיירים לגור בכבוד".

ההתחדשות העירונית קרובה גם לליבם של ראשי הערים, שלא מעוניינים בקריסות מבנים בעירם.

ראש עיריית רמלה מיכאל וידל: "כל המדינה עוסקת בהתחדשות עירונית. אני רוצה לחדש את התשתיות בעיר. היזמים לא אויבים שלנו. שרק יבואו. בלי שירוויחו הם לא יבואו. נעשה להם הנחה בהיטלי השבחה רק שיגיעו לעיר."

ניכר שיש לחץ אדיר לאשר כמה שיותר התחדשות עירונית בארץ, ונראה שאנחנו רק בהתחלה. אז אם עד עכשיו לא עקבתם אחרי אחד התחומים המעניינים לעתיד הלא רחוק, הגיע הזמן להתחיל.

 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: