אנדימד-עם הפנים למזרח

מנכ"ל חברת אנדימד,אלעד מגל, בראיון מיוחד ל"ישראל בורסה" ,מספר את סיפורה של אחת החברות המבטיחות בבורסה הישראלית. (2-7-2015)

עינב כהן

חברת אנדימד נחשבת ,בעיני רבים, כאחת החברות בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר להשבחה בשנים הקרובות.

מדובר בחברה קטנה, בשווי 119 מיליון ש"ח, שנמצאת בתקופה האחרונה בתנופה עסקית בשל חדירה לשווקים גדולים מאד.

חברת אנדימד, מייצרת ומשווקת מכשור רפואי קוסמטי בתחום מיצוק העור, הצרת היקפים וטיפול בצלקות וצלוליטיס למרפאות מובילות וקליניקות במקביל לתחום המתפתח  של מכשור ייחודי למיצוק העור והפחתת קמטים למשתמש  בייתי המציג תוצאות טובות ובעל אישור רגולטורי.

מדובר בחברה שהגיעה להכנסות (עדיין ללא רווח נקי), של 11 מיליון ש"ח ברבעון האחרון, כאשר יש לה מזומן בקופה של 20 מיליון ש”ח, היא מפיצה בכל רחבי העולם, אבל בשנה שעברה נכנסה חזק לסין, כאשר המשקיע המרכזי של החברה מגיע משם (השקיע בחברה בשנה שעברה 7 מיליון דולר) ומפיץ את מוצרי החברה בסין.

מנכ"ל החברה, אלעד מגל, התראיין, ל"ישראל בורסה".

אלעד, משקיע סיני בחברה ישראלית קטנה זה לא דבר נפוץ. תוכל להסביר איך זה קרה ואיך מתפתח הקשר?

"מדובר באחד  המפיצים  הגדולים  בסין  של  מערכות  לתחום  האסתטי שמפעיל בנוסף להיותו מפיץ  עשרות  רבות  של  קליניקות  קוסמטיות  שבבעלותו.

היינו  עם המפיץ  הזה בקשר כשנה לפני ההשקעה. הדיאלוג המקורי עסק בחוזה ההפצה ובהמשך לאחר שנחתם הסכם הפצה ולאחר שהתרשם מאיכות המוצרים אותם שיווק כמה חודשים בשוק הסיני, הוא מיהר להיכנס להשקעה.

הדיאלוג איתו רציף ומתקיים לפחות על בסיס שבועי. הדיאלוג כולל פידבק ישיר מהשוק הסיני הן על המוצרים הקיימים של החברה והן על תוכניות הפיתוח.

השוק  האסתטי הסיני צומח   במהירות רבה  ויש  בו  הערכה  מיוחדת  למוצרים המגיעים מהמערב  בעיקר מארה״ב וישראל.

הקשר הישיר הזה הינו אחד מהנכסים האסטרטגיים של החברה שכן הוא ממקד את כיווני הפיתוח ומייצר שוק בטוח לקליטת מוצרים שיפותחו בהצלחה.  השוק הסיני הינו השוק השני בגודלו בעולם". 

שוק הטכנולוגיה הקוסמטית מוצף. אנו מכירים חברה ישראלית פוטומדקס, שהסתבכה כלכלית לאחרונה ולא עומדת בתחרות. מה עושה אתכם טובים יותר ועם תקווה לעתיד?

"אנחנו במהות שונים מאוד מפוטומדיקס בכמה אספקטים מרכזיים. ראשית, בכך שאנו חברה עם אוריינטציה רפואית קלינית המבוססת על טכנולוגיה מורכבת וייחודית. למוצרים  שלנו   בסיס  קליני ומדעי  נרחב  ושביעות  רצון  גבוהה לאורך  זמן  של המשתמשים שלנו  ברחבי  העולם. שנית, כחברה,  אנו נשענים הן על מוצר מקצועי שמיועד לרופאים וקוסמטיקאיות והן על מוצר ביתי".

 איפה השווקים החזקים שלכם היום וכיצד אתם משווקים בהם?

"שני השווקים המרכזיים שלנו הם ארה"ב וסין. בארה"ב אנו משווקים באמצעות פעילות ישירה של חברת בת, שאף היא מניבה לנו פידבק ישיר מרופאים וקוסמטיקאיות איתם יש לנו קשר קרוב.

בסין אנו משווקים באמצעות המפיץ שלנו שהוא אחד מבעלי השליטה. בשאר העולם אנו משווקים באמצעות מפיצים".

קיבלתם לאחרונה אישורים לשווק בברזיל וקוריאה. האם יש התפתחות שם? כיצד אתם מתכוונים לחפש מפיצים?

"אנו משווקים בשתי המדינות האלו באמצעות מפיצים. שני השווקים האלו הם מהשווקים הגדולים של החברה בשנה האחרונה".

 אז כמה מפיצים גדולים יש לכם היום בעולם?

"לחברה יש עשרות מפיצים ברחבי העולם. כפי שפרסמנו בדוח הכספי השנתי רק שני מפיצים (האחד הוא המשקיע הסיני) המהווים כל אחד מהם מעל 10% מסך המכירות (17.5% ו- 11% בהתאמה) כאשר יתרת המכירות (כ- 71.5%) מחולקת בין מספר לקוחות רב ולחברה יש סיכון נמוך עקב  פיזור ההכנסות מטריטוריות  רבות ומפיצים  רבים".

אתם בתחילת הדרך, עם 20 מיליון ש"ח בקופה. כיצד אתם מתכוונים להשתמש בהם?

"אנו משקיעים רבות בפיתוח במטרה לשפר את המוצרים הקיימים כמו גם לפתח מוצרים חדשים ומתקדמים. בנוסף אנו משקיעים בשיווק המוצר הביתי לשם יצירת קרקע פורייה לקבלתו במדינות יעד". 

איפה עומד מוצר מיצוק והצערת העור שלכם יחסית לאופציות המתחרות הקיימות בשוק?

"ה- RF  הינו הטכנולוגיה המובילה בתחום של מיצוק והצערת העור. זוהי טכנולוגיה שאינה תלויה בגוון העור ונחשבת יותר אפקטיבית ופחות כואבת מהטכנולוגיות המקובלות האחרות (לייזר ואור).

האם השוק הגדול שלכם הוא השוק האמריקאי? לאיזה הכנסות אתם צופים שתגיעו משם בעוד 3 שנים?

"אנו לא מפרסמים תחזיות. יחד עם זאת אנו יכולים לומר שאנו מאוד שבעי רצון מהצמיחה שראינו בשנת 2014 בשוק הצפון אמריקאי (58%) שהיא שנת הפעילות הראשונה של החברה הישירה בארצות הברית".

האם התכנון שלכם,להפוך לחברה דואלית?

"אנו לא יכולים להתייחס לתוכניות בהקשר זה. ההנחה המקובלת היא שהתמחור של חברות מהסוג שלנו בשוק ההון האמריקאי הוא גבוה יותר מזה הניתן בשוק הישראלי".

אתם מצליחים להגיע למכירות, אך הרווח הנקי זעום. מתי החברה תראה גידול משמעותי ברווח נקי?

"החברה ממוקדת כעת בצמיחה ומנסה לשמור על רווחיות גולמית מקובלת בתעשייה במקביל. בשלב זה אנו משקיעים בתשתית עתידית כפי שציינתי (פיתוחים, שיווקית) שתאפשר לנו להיות חברה גדולה הרבה יותר. אנו מאמינים שעם המשך הגידול במכירות, נוכל להציג רווחיות יפה". 

מי שוק היעד שלכם וכיצד אתם ממקדים אליו את השיווק?

"החברה פועלת בשני שווקים עיקריים: השוק הרפואי עבור קו המוצרים המקצועיים והשוק הביתי עבור המוצר הביתי. החברה הגבירה בשנה האחרונה את מאמצי השיווק במגוון תחומים כגון: כנסים, הדרכות, פרסומים מדעיים וגם השקעה במדיה החברתית". 

גיוס הון. למתי להערכתך תזדקקו לו?

"אנו לא מתייחסים לנושא זה. ככלל, איננו נדרשים לגיוס הון לצרכים שוטפים. יתכן שנידרש לכך לצורך גידול לא אורגני, שיווק ישיר של המוצר הביתי או צרכי הון חוזר". 

מחזורי המסחר במנייה נמוכים.כיצד אתם מתכוונים להביא משקיעים לנייר?

"אנו מאמינים כי התפתחות החברה באופן עקבי כמו גם התוצאות הכספיות שהחברה מציגה יניבו ערך למשקיעים. החברה משקיעה רבות בשיפור המוצרים הקיימים, בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשות ובבניית תשתית שמתחייבת מהפיכת אנדימד לחברה בעלת נפח פעילות משמעותי". 

מה להערכתך יגרום לחברה לקפוץ למדרגה של הגדולים בתחום?

"אנו מאמינים שככל שמאמצי הפיתוח יניבו פירות, נזכה לראות בעתיד הקרוב מוצרים נוספים שיסייעו לנו להגדיל את היקף המכירות.

בנוסף, החברה משקיעה מאמץ מוגבר בתחומי השיווק והרגולציה כמו למשל קבלת FDA OTC  בארצות הברית, במטרה שאלו יישאו פירות ונוכל לראות גידול משמעותי במכירות המוצר הביתי".

 

 

 

 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: