יוזרוואי-עולם הנגישות באינטרנט

חברת יוזרוואי,שהונפקה בשבוע שעבר בבורסה, נותנת מענה אוטומטי להנגיש אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות. מה עושה את החברה למעניינת? (27-1-2022)

דור איזמאילוב

בשבוע שעבר, הונפקה חברת יוזרוואי בבורסת ת"א, לאחר שגייסה כ-32 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים בהצעה לא אחידה, לפי שווי של כ-128 מיליון שקל (אחרי הכסף). וביום הראשון למסחר היא זינקה ב45%.

בעלי השליטה בחברה הם אלון מסון (59.9%) ומתן אמיר (15%) ועוד השקיעו בה ,בהיותה חברה פרטית, זאב ברונפלד,וירון יעקובי,שהנם גם מהמשקיעים הראשונים בחברת אלקטריאון ואוגווינד.

אז מה עושה את החברה הזו מיוחדת יותר מההנפקות האחרונות שראינו בשוק ההון הישראלי ולאן הפוטנציאל שלה עשוי להגיע?

העזר של יוזרוואי

בטח יצא לכם לראות פעם סימן קטן כזה בצד של אתרים שבא לעזור לאנשים עם מוגבלויות  . אותו סימן עבור רבים מכן בטח חסר חשיבות ולפעמים אפילו מפריע לקרוא את הטקסט באתרים. אבל הסימן הזה הוא קודם כל על מנת לעזור לאנשים עם מוגבלויות, שמוצאים את הגלישה באינטרנט כאתגר.

אותם אנשים, החל אם הם בעלי עיוורון קשה, עיוורון צבעים, דיסלקציה וכ`ו, יכולים למצוא בסימן הקטן הזה עזרה גדולה מאוד. הסימן הקטן הוא לא רק המלצה על הנייר, הוא גם על פי חוק.

יוזרוואי פיתחה תוכנה, שמספקת פתרונות נגישות לארגונים, והמודל העסקי שלה מבוסס על מכירת רישיונות שימוש בה.

בנוסף, החברה מספקת שירותי בקרה וייעוץ לחברות החשופות לתביעות בשל הפרת תקני נגישות אינטרנטיים בתמורה קבועה מראש.

בשורה התחתונה, ליוזרוואי יש תוכנה ייעודית, שיודעת בצורה אוטומטית, לעשות כל אתר לנגיש ולהוסיף את הסימן הקטן הזה שידאג להכל. תוך דקות בודדות יוזרוואי הופכת את האתר שלך לנגיש ועל פי חוק.

אם באלכם לעשות סיור קטן ולראות על מה אני מדבר אתם יכולים לצורך הדוגמא להיכנס לאתר של קוקה קולה ( https://us.coca-cola.com/store/ ) הסימן באתר הזה הוא של יוזרוואי.

הבעיה של בעלי האתרים

רבים מכירים את צירוף האותיות ADA אבל ככל הנראה זה משוק הקריפטו מהמטבע Cardano.

אך יש לזה משמעות נוספת וזה :"Americans with Disabilities Act"   - מדובר על חוק זכויות האזרח האוסר על אפליה על רקע מוגבלות שנחתם ב1990 (נחשו על ידי מי? – ביידן). אז כן, האתר חייב להיות מונגש על פי חוק. ולא רק בארצות הברית אלא כמעט בכל העולם.

הרוב המוחלט של האתרים לא תואמים את החוק (97.8%).

לבנות אתר מונגש לבד זה לא פשוט בכלל! מדובר בהשקעה עצומה ועדיף כבר להביא את יוזרוואי ולחסוך את כאב הראש.

קנס של 4000 דולר

ביידן שם את הADA במרכז ועושה פעולות רבות על מנת להנגיש דברים שונים וביניהם אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות.

עקב חוק הADA והדחיפה של ביידן, מוגשות המון תביעות נגד אתרים (אלפי ואף עשרות אלפי בשנה האחרונה בארצות הברית).

כל אי עמידה בחוק הנגישות אתרים יכולי להביא לקנס של 4000$ בארצות הברית (שזה השוק המרכזי של יוזרוואי) על הפרה אחת. אותן תביעות מרתיעות את בעלי האתרים, ואלה מעדיפים את השקט הנפשי שלהם.

ישנן רגולציות לאתרים בנושא הנגישות ויוזרוואי מוכרת על ידי הרגולציות כגוף שבאמצעותו ניתן לעבור את הבדיקות הרגולטריות.

יוזרוואי מספקת כלים ודוחות שניתן להגיש אותם לרשויות על מנת להראות שהאתרים שלהם אכן עומדים בחוקי הרגולציה.

היתרון של יוזרוואי

הטמעה קלה – יוזרוואי בנויה על בסיס טכנולוגיית AI ומאפשרת הטמעה של הטכנולוגיה שלה תוך דקות. יוזרוואי כבר תדע לבד, אוטומטית, לאתר תקלות של נגישות ולתקן אותן בעצמה.

יוזרוואי נבנתה בצורה טובה מהבסיס. כלומר, היא נבנתה מההתחלה כתוכנה שפועלת על פי AI. כך שככל שיהיה לה יותר לקוחות יהיה לה יותר DATA. אם יהיה לה יותר DATA טכנולוגיית הAI תדע להפיק יותר תובנות. יותר תובנות אומר שפשוט התוכנה שלה תהיה טובה יותר. נקודה.

יוזרוואי היא התוכנה הבלעדית לנגישות שמוצעת בWix ובShopify ועוד...

חברות גדולות בכל העולם כבר לקוחות של יוזרוואי – קוקה קולה, איביי, Walmart , דיסני ועוד...

הפוטנציאל של יוזרוואי

TAM – 27 מיליארד דולר (על פי יוזרוואי)

 במידה ויהיה חוק נוקשה יותר לאתרים שיהיו חייבים להיות נגישים – זה יהיה בול פגישה ליוזרוואי

ישנם מעל 200 מיליון אתרים בעולם.

רגולציות צפויות לחול גם על אפליקציות למובייל. עוד בול פגיעה ליוזרוואי במידה ויקרה.

תשלום תמורת קבלת חבילה מלאה

יוזרוואי עובדת בתצורה של Freemium. כלומר, אפשר לקבל חלק קטנטן מהיכולות בחינם ואם רוצים לקבל את החבילה המלאה אז צריך לשלם כסף. ניתן לראות את ההשוואה בין חינם לתשלום בלינק: " https://userway.org/compare/ "

יוזרוואי החלה לגבות כסף רק ביולי 2020 וכבר הגיעה לARR של 5 מיליון דולר.

95% אחוז מהמשתמשים הם חינמיים, 5% מהמשתמשים משלמים.

יוזרוואי משקיעה את הכסף שלה בגיוס עובדים והרחבת החברה-שיווק ,בניית צוות מכירות חזק, מחקר ופיתוח של התוכנה שלה.

היא החלה לא מזמן את שלב המוניטיזציה שלה וכבר הגיע לARR של 5 מיליון דולר.

לסיכום, אם יוזרוואי תדע להשקיע נכון את הכסף שלה בפיתוח התוכנה ובהפצה שלה + חוק הADA יהיה נוקשה יותר + חוק הADA יחול עם על מובייל, יהיה פה בול פגיעה מטורף.

כן, יש חברות מתחרות ליוזרוואי, אבל הביקוש לחברות האלה כנראה הולך להיות כל כך גדול,והשוק בלתי נגמר,כך שמספיק שיוזרוואי תגיע לאחוז חד ספרתי של אתרים בעולם,מדובר בחברה שעשויה לגלגל מיליונים רבים.

יש פה אלמנט של שיווק ופרסום. ליוזרוואי יש מאחורי הקלעים את אחד ה"אסים" הגדולים ששוק הפרסום יכול להציע- ירון קופל,שעשה את הפרסום לחברת סודה סטרים,וידע להביא את החברה להכרה בינלאומית עד למכירתה לפפסיקו.

בהנחה,שיוזרוואי תדע להשתמש ביכולות השיווק שלו בארה"ב, תציע מוצר עדיף על השוק, ותהיה עם יתרון תקציבי בפרסום- השמיים מבחינתה הם הגבול.

 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: