חברת Roku-המיקרוסופט של הטלוויזיה!

רוקו בנתה בשנים האחרונות פלטפורמת פרסום לטלוויזיות חכמות המבוססות על המערכת שלה. הכירו את החברה שאי אפשר כבר להתעלם ממנה. (15-10-2019)

אלכס קולפקוב

הידעתם שהמלכה אליזבת השנייה מחזיקה בערוץ יוטיוב משלה? בכל שנה מאז 1957, המלכה היתה עולה לשידור בכבלים ונושאת דברים בפני הציבור,אך בשנת 2007, המלכה עשתה משהו שאף מונרך לא עשה בעבר. היא פתחה ערוץ משלה ביטיוב.

שירותי הכבלים גוססים ללא ספק. אפילו מלכה בת 81 ידעה זאת בשנת 2007!

כל אלו אשר צפו זאת מראש עשו מכה ללא ספק.

אילו השקעתם בחברת נטפליקס  בשנת 2002, היום הייתם יושבים על רווח של 24,604%.

אך כפי שזה נראה היום החגיגה של נטפליקס קרובה מאוד לסיום אם לא נגמרה כבר. אם התבוננתם בתעשיית הסטרימינג הבנתם שניהיה שם מאוד מאוד צפוף לאחרונה.

ב 1 בנובמבר, אפל השיקה שירות הסטריטמינג משלה בשם Apple TV Plus. חמישה ימים לאחר מכן, היריבה המרה של נטפליקס, דיסני השיקה שירות סטרימינג גם כן בשם +Disney.

בשנה הבאה, Time Warner הולכת להשיק את HBO Max ורשת NBC תשיק שירות בשם Peacock. וכמובן, יש את אמזון עם השירות הפופולרי שלה Prime Video ועוד רבים אחרים.

מה שקורה כאן בעצם זה שהחברות העשירות והחזקות בעולם פולשות לשוק הסטרימינג שנטפליקס שלטה בו ביד רמה כמונופול במשך שנים. בכך, הסיוט הכי גדול של נטפליקס ככל הנראה התגשם ומה שהיה לא יהיה עוד. בשנה האחרונה שווי החברה נחתך ביותר מ 30%.

 

השחקן ה"בלתי נראה" בתעשיית הסטרימינג

ישנה, אולם, חברה "בלתי נראית" המשחקת תפקיד מפתח בתעשיית המאה מיליארד דולר הזו. ובצפון אמריקה משתמשים בשירותיה ככל הנראה אפילו מבלי שהם מודעים לכך.

היא נצפית פי 3 מאשר נטפליקס. והיא מתחילה לגרוף מאות מיליונים ככל שמהפכת הטלוויזיה נכנסת לשלב חדש. והדבר הכי טוב הוא שהיא לא מתחרה בנטפליקס, Amazon Prime Video או בכל שירות סטרימינג אחר.

במקום זאת, חברות הסטרימינג סומכות על חברה זו - ואף משלמות לה נתח מהכנסותיהן.

 

צריכים יותר מ"מנוי" בשביל לצפות בנטפליקס

כפי שאתם יודעים, מחשבים עובדים בעזרת מערכות הפעלה כמו "חלונות" של מיקרוסופט.

מערכות אלה תומכות בפונקציות הבסיסיות ביותר ומאפשרות לכם לבצע פעולות כמו לכתוב מסמך או לגלוש באינטרנט. מה שאולי אינכם יודעים שבימים אלה, טלווזיות צריכות מערכות הפעלה מתקדמות גם כן. הן רצות ברקע כך שרוב האנשים לא מבחינים בקיומן.

אולם, הן נורא חשובות, ללא מערכת הפעלה, הטלוויזיה שלכם לא תוכל להתחבר לרשת… מה שאומר לא תוכלו להשתמש בשירותי סטרימינג כמו נטפליקס ואחרים.


ממש לא רק סטרימר

כשרוב האנשים חושבים על רוקו, הם חושבים על קופסה פיזית המתחברת לטלוויזיה עם כבל.

 במשך 17 שנים, רוקו היתה בעסקי החומרה. היא היתה הספקית המובילה של קופסאות הסטרימינג. כ 41 מיליון משקי בית בארה``ב מחזיקים במכשיר של רוקו.

אולם, העסק של רוקו לא תמיד שגשג. למעשה, החברה במשך שנים הפסידה סכומי עתק. עד לאחרונה, מניית החברה היתה בעיקרון בדרך לשום מקום. ואז הכל השתנה.

הנהלת החברה עשתה מהפכה במודל העסקי של החברה. מחברה המיצרת סטרימרים לטלווזיה, היא החליטה להכניס את התוכנה שלה לתוך טלוויזיות ולמכור אותה כרישיון לחברות.

כיום, רוקו מפתחת מערכת הפעלה לטלויזיות ומוכרת אותה כרישיון לאותן יצרניות. זהו בדיוק אותו חלק בעסק של רוקו אשר מתפוצץ ולא מראה סימנים של האטה.

בדומה ל"חלונות" של מיקרוסופט שהפכה אותה במרוצת השנים לאחת החברות הגדולות בעולם.

 

כבר מובילה בקרב מערכות ההפעלה לטלויזיות

כיום, יש כ 5 מערכות הפעלה לטלויזיה עיקריות בשוק: Android TV, webOS, Tizen, Roku TV ו SmartCast. כל יצרניות הטלוויזיה הגדולות כמו סוני, סמסונג ו LG משתמשות באחת מחמשת ממערכות ההפעלה הללו.

רוקו היא המובילה בשוק הסטרימרים, משאירה אבק לענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט:

היום, 1 מכל 3 טלוויזיות חכמות הנמכרות בארה``ב מכילה טכנולוגיה של רוקו. שזה הופך אותה למערכת ההפעלה לטלוויזיות הנמכרת ביותר במדינה.

 

רוקו נמצאת בעסק הרווחי ביותר

האם אתם יודעים מה משותף למספר מהחברות הגדולות ביותר בעולם? הן כולן בעסקי הפרסום.

לגוגל יש את מנוע החיפוש מספר אחד בעולם. אך היא מרוויחה את רוב הכסף שלה ממכירת פרסומות. פייסבוק מחזיקה ברשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם. ושוב, היא מרוויחה את מיטב כספה ממכירת פרסומות. לאמזון יש את חנות ה e-commerce הגדולה בעולם ובכל זאת פרסום הוא אחד מהעסקים הרווחיים ביותר שלה.

רוקו נמצאת היום בעשרות מיליונים של טלוויזיות, והמספר הזה גדל.

בזמן שבסיס המשתמשים שלה הוא חמישית משל נטפליקס, זמן הצפייה הממוצע היומי פר משתמש של רוקו מוביל על נטפליקס פי 3. קהל כה שבוי הוא חלומו הרטוב של כל מפרסם.

רוקו בנתה בשנים האחרונות פלטפורמת פרסום לטלוויזיות חכמות המבוססות על המערכת שלה ורואים את התוצאות כאשר לראשונה בשנה שעברה, החברה הכניסה יותר כסף מפרסום ומכירת רישיונות מאשר מכירות מכשירים.

לסיכום, דובר על החברה רבות בשנה האחרונה במיוחד עקב העובדה שמניית החברה זינקה ב 450%. אך החודש, אולם, התקררה וצנחה ב 35%.

מאז הנפקתה, החברה היכתה את תחזיות האנליסטים שבע פעמים ברציפות הן בהכנסות והן בגזרת הרווח למנייה (עדיין מפסידה).

הצמיחה המטאורית של רוקו לא יותר ממדהימה. קצב הצמיחה של ההכנסות שלה משנה לשנה רק במגמת עלייה ואף ברעון האחרון הגיעה ליותר מ 50%!.

החברה נכון לרגע זה חברת צמיחה לכל דבר ועניין ולא מכוונת להציג רווח בשורה התחתונה אלא להבטיח ולהגדיל את היתרון היחסי שלה בשוק ובכך להמשיך עם קצבי הצמיחה המרשימים מאוד שלה.

החברה נראית מאוד מבטיחה לטווח הארוך וכפי שזה נראה הצמיחה שלה לא נראית בדרך לסיום בזמן הקרוב.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: