חברת HEXO-התמנון עם הזרועות מקנאביס

חברת HEXO היא בין חמשת חברות הקנאביס הגדולות בקנדה ובעלת אפשרויות התרחבות ברחבי אירופה וארהב. (7-10-2019)

טדי לנץ

כולם מכירים את קנופי ואורורה, אבל יש חברה מעניינת מאד שכדאי לשים גם במעקב- HEXO CORP  (סימבול HEXO).

חברת HEXO היא בין חמשת חברות הקנאביס הגדולות בקנדה, שהוקמה בשנת 2013 והיא מגדלת, מוכרת ומשווקת קנאביס בקנדה, ובעלת אפשרויות התרחבות ברחבי אירופה וארה"ב כאשר היא תפעל באותן מדינות רק במידה והנושא יאושר פדראלית/ חוקית ע"י הממשלות.

החברה פונה לשוק הפנאי בעיקר ומעט לרפואי (ללא מרשם). לפני כשנה שינתה את שמה מ Hydropothercary Corporation.

לחברה מתקני גידול ומפעלי ייצור במחוזות אונטריו וקוויבק בקנדה, המשתרעים על פני כ 220 דונם ויכולים לייצר כ 150 טון קנאביס בתפוקה מלאה (עדיין בשלבי בנייה ולכן התפוקה הנוכחית עומדת על כ 100 טון).

לחברה חוזה עם מחוז קוויבק (גם עם שאר המחוזות), שמכיל כ 20% מתושבי המדינה וכ 30% מכלל השימוש לצורכי פנאי, למשך 5 שנים בו צפויה להכניס החברה כמיליארד דולר לקופה (91% מהמכירות של החברה ברבעון הגיעו מקוויבק ורק 9% מאונטריו וקולומביה הבריטית).

בעלת כל שרשרת הערך

שני המתקנים האחרונים בטבלה, נוספו ל HEXO בעקבות רכישת חברת NEWSTRIKE במאי האחרון ואמור להוסיף כ 42 טון קנאביס בייצור הכולל של החברה.
על פי הערכות, הממשלה הקנדית תשמור על החקלאים והעסקים המקומיים ולא תפתח אפשרות לייבוא קנאביס לפחות ב 3 שנים הקרובות. דבר שיעזור מאוד בזמן הזה לחברה כמו HEXO שהיא בעלת כל שרשרת הערך, לשמור על הנכסים והיתרון התחרותי שלה וכמובן גם זמן למתג את עצמה.

פעילותה החדשה ביוון תכלול אך ורק קנאביס רפואי. באמצעות JV משותף בשם HexoMed.

ההסכם נחתם בסוף ינואר השנה וכולל צוות ניהולי נפרד. נכון לעכשיו האחזקה של HEXO ב JV היא של 33.3% עם אפשרות להגדיל ל 50%.

המתקן נמצא בהליך בנייה ויהיה מוכן בעוד כשנה פחות או יותר.

המטרה היא לפנות לשוק הרפואי ביוון וגרמניה אך לא רק. על פי ההערכות, שוק הקנאביס לפנאי בבריטניה וצרפת אמור להיפתח בסביבות 2021 וזו בעצם הסיבה העיקרית להימצאותם שם.
עוד מתכננת החברה להיכנס לשוק האמריקאי (אל תוך 8 מדינות) ברגע שיאושר הקנאביס מבחינה פדראלית- להערכתם הדבר יקרה ב 2020.

מוכנה לחדור לשוק האמריקאי

אז כאמור, מבחינת העסקים של החברה מחוץ לקנדה, ראינו שקיימים שיתופי פעולה בינה לבין חברות אחרות, בדמות יצירת חברות חדשות, JV.

ניסיון להיכנס לשוק האירופאי דרך יוון וניסיון לחדור לשוק האמריקאי לכשיתאפשר, באמצעות חברת המשקאות "מולסון" (חברה המייצרת ומוכרת משקאות אלכוהוליים בין היתר. בירות כמו פילזנר, ניו קאסל, מרפיז ועוד.

ב 04.10.2018 חתמה החברה על הסכם JV עם חברת "מולסון", והקמת חברת TRUSS שבעצם תשווק ותמכור את המשקאות מבוססי קנאביס (ללא אלכוהול) בקוויבק, קנדה. ל HEXO אחזקה של 42.5% בחברה.


אנו רואים כי החשיבה האסטרטגית של HEXO מדברת על שת"פים. החברה בונה על כך שהשת"פ הזה יעניק לה תועלת גם כאשר השערים בארה"ב יפתחו.
על פי המנכ"ל, החברה לא חושבת שקיימת חברת קנאביס שיכולה לייצר שוקולדים בצורה טובה יותר מנסטלה לדוגמא, או חברת שוקולדים אחרת לצורך העניין, ולכן, היא רוצה וצריכה את השת"פים הללו. היא מכוונת לחברות הגדולות, Fortune 500 ועתידה לבצע עסקאות דומות בעתיד.

בקנדה, העדיפות הראשונה של החברה מופנית כאמור למשקאות. מיצים, בירות ללא אלכוהול, מים מוגזים וכו`- לקראת הלגליזציה. קהל היעד הוא אנשים בעלי בעיות סוכר, עייפות (אנרגיה) וכמובן כל מי שירצה ומותר על פי חוק.


החברה נוטה לתת משקל רב לשימוש במשקאות מבוססי קנאביס ולדעתה נתח השוק של המשקאות יהיה באזור ה 30%- 35% משימוש הפנאי. החברה מודעת להערכות החיוביות מידי שלה בנוגע לנתח השוק, אך עומדת מאחוריהן בגלל שלטענתם, בהשוואה לארה"ב ששם המשקאות לא טעימים מספיק, לא משפיעים בצורה נכונה ונמכרים בצורה פחות שיווקית (יחידים ולא אריזה), המשקאות שלהם טעימים ומשפיעים בצורה טובה יותר.

כך לדוגמא, השפעת הקנאביס תוך 5- 10 דקות משתיית המשקה, כאשר ההשפעה פגה תוך שעתיים. המטרה היא לקצר את זמן ההשפעה ל 45 דקות, לאחר 2 דק מזמן הצריכה. עוד טוענת החברה שהיא עובדת על השפעות נוספות ולא רק תחושת "היי", אלא דיכוי תאבון ועוד.

לאחר מכן העדיפות במוצרים היא וופורייזרים (משאפים).  השקת ליין של וופורייזרים וחיפוש כרגע אחר שת"פ עם חברת טבק. לאחר מכן, מבחינת עדיפות מוצרים מגיעות הסוכריות. על פי ניתוח בארה"ב, הסוכריות מהוות את נתח השוק הגבוה ביותר מבחינת מאכלים מבוססי קנאביס וזאת מול שוקולדים, עוגיות וכו`.

עלייה של פי 13 בהכנסות

דוחות של חברות קנאביס הן קשות לפיצוח.
זה לא פשוט כמו דוחות בסקטורים אחרים, וההתייחסות אליהן צריכה להיות שונה.

דוגמא לכך, היא ההתייחסות למלאי. שערוך המלאי במחסנים יכול להיות שונה מחברה לחברה בגלל ההתייחסות לפרמטרים שונים ולהערכות שונות כמו למשל למחיר המכירה, תוצרת של כל פרח, שלב הצמיחה בו נמצא הצמח וכדומה. בנוסף, אל לנו לשכוח שחברות כאלו נמצאות בבעיה מבחינת גיוס כספים ולרוב משתמשות בגיוס דרך הציבור ומתן אופציות שמדללות את המשקיעים.


לאחר שהברנו חלק מהדברים, בואו ניגש קצת למספרים. החברה פרסמה את דוחותיה לרבעון ה 3 ב 12.06.2019:
החברה נסחרת הן בקנדה והן בבורסת NYSE בארה"ב, בגלל שאין לה פעילות קנאביס בארה"ב.
שווי החברה עומד כיום על קצת יותר ממיליארד דולר.


מספר המניות בשוק עומד כיום על כ 256 מיליון מניות ובדילול מלא כ 307 מיליון מניות.
הכנסות החברה עומדות על 15.9 מיליון דולר לרבעון השלישי, ירידה של 1.5% מהרבעון הקודם, אך עלייה של פי 13 ביחס לשנה שעברה. עד כה במהלך השנה מכרה החברה כ 38 מיליון דולר.


הפסד החברה לרבעון השלישי עמד על כ 7.7 מיליון דולר וכמעט 25 מיליון דולר בהסתכלות על פני 9 חודשים.
החברה מכרה סה"כ של כ 10 טון תפרחת, המהווים עלייה של 98% ביחס לרבעון הקודם.


נכון ל 30.04.2019, החברה החזיקה במזומנים ושווי מזומנים בשווי 173.6 מיליון דולר.
החברה הגדילה את הוצאותיה הכלליות, שיווק ומחקר ופיתוח ברבעון השלישי ל 24 מיליון דולר, כאשר רק בשנת 2018, שלושת הרבעונים יחדיו הסתכמו ב 13.6 מיליון דולר והרבעון המקביל בשנה שעברה 5 מיליון, כלומר עלייה של 400%.


החברה בהחלט  משקיעה בשיווק ומחקר של השוק ורק הזמן יגיד אם הם נוהגים בחוכמה כאן.
חשוב להבין שהמכירות עד כה של חברות הקנאביס בקנדה ייצגו רק את הקנאביס היבש, תפרחות ועוד מספר מוצרים מוגבל. הרווח האמיתי, הכסף הגדול, נמצא במוצרי המשקאות, אוכל, קוסמטיקה וכו`, שם המרווח גדול יותר. ואת זה החברה (כמו כולם), מחכה לראות בדוחות הבאים של שנה הבאה.

לסיכום,מדובר בחברה עם אסטרטגיה חזקה שמוכנה לשלוח זרועות למקומות רבים, התאוששות במגזר הקנאביס ואישורים פדרליים יכולים לשחק לטובתה ובגדול.

סקירות הקנאביס של "ישראל בורסה" מעניינות אתכם?

רוצים לקבל עדכון שבועי על ההתפתחויות בשוק הקנאביס העולמי?

הצטרפו למגזין ישראל בורסה!

לחצו כאן לפרטים

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: