השלד שיקום לתחייה? סיפורה של מדיקל

האם חברת מדיקל קומפרישין,תצטרף בקרוב לטרנד השלדים החמים? ולמה היום הוא יום מכריע להחלטה. כל הפרטים במאמר שלפניכם. (3-5-2018)

עינב כהן

בתקופה האחרונה,הבורסה הישראלית הפכה לקזינו שבהן שלדים בורסאיים שמכניסים תוכן עולים במאות ואלפי אחוזים, ואילו המניות "הרגילות" עושות חצי אחוז פה וחצי שם...

אז היה לנו את הבלוקצ`יין והקנביס, אבל יש עוד אחת שאולי תצטרף בהמשך לטרנד וקוראים לה מדיקל.

חברת מדיקל קומפרישין, היתה עד שנה שעברה, חברת ביו טכנולוגיה, שפיתחה מכשור רפואי למניעת קרישי דם בניתוחים אורתופדיים.

בחודש מאי 2017 ,היא נמכרה לחברה אמריקנית הפועלת בתחום האורטופדיה,לפי 4 מיליון דולר ולא מזמן, הפכה לשלד בורסאי ללא תוכן חדש.עדיין.

העסקה הזו כמובן אכזבה משקיעים רבים מהעבר, שהעריכו את החברה בהרבה הרבה יותר (לפי 130 מיליון ש"ח בשיא).

החברה, שהיתה בשליטתו של מורי ארקין הגדול, לא הצליחה לתרגם את הפיתוחים שלה למכירות רציניות, בגלל הבעיה הכל כך נפוצה- חוסר כוח כלכלי לשווק.

אבל למרות שהעסקה היתה על 4 מיליון דולר, היו עוד כל מיני הוצאות נלוות, ובסוף מה שנשאר בקופה היה רק 630 אלף דולר .

העניין הוא,שלחברה היה באותו זמן כבר בקופה 3.4 מיליון דולר.כך שלפי דוחות החברה, יש כיום בקופה 3.47 מיליון דולר ללא חוב.

קרי בשקלים-12.5 מיליון ש"ח ביחס לשער הדולר הנוכחי.כאשר השווי הנוכחי של החברה עומד על 12 מיליון ש"ח.

עפ"י דוחות החברה, החודש הסתיימה סופית העסקה למכירת החברה,והיא כעת צריכה להכניס תוכן חדש.

 בתי השקעות מזהים את הפוטנציאל

בינתיים,מי שזיהה את הפוטנציאל הטמון בשלד הזה, היו שתי בתי השקעות-סייבל השקעות שנכנסו שם ב16% מהמניות, לפי שער של 440 ,ובית ההשקעות ווליו בייס , שרכש שם 27% מהמניות באותו המחיר.

השניים הכניסו לרשימת הדיירקטורים בחברה, אנשים משלהם,שאחראים לענייני מיזוגים ורכישות, כאשר המטרה היא כנראה ברורה- להכניס לשלד חברה שתרפד להם את הכיסים.

אם אני מנסה למפות את הסיפור של ווליו בייס, מדובר בבית השקעות שמחפש להביא עסקאות עם הזדמנויות יוצאות דופן בעיקר בתחום הנדלן והאנרגיה המתחדשת.

מדובר בית השקעות חדש יחסית, אשר לאחרונה ביקש לרכוש את פעילות החיתום של לידר, אך העסקה לא הושלמה בסופו של דבר.

הם פועלים בשלושה תחומים: בנקאות להשקעות, חיתום והשקעות האלטרנטיביות, הכוללות קרנות גידור וקרנות נדל"ן בספרד.

לווליו בייס יש בעלי מניות עם "כיסים עמוקים", עם בעלי המניות נמנים נתן חץ, המנכ"ל ומבעלי השליטה בחברת הנדל"ן אלוני חץ, מוזי ורטהיים, מבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות, ובית ההשקעות מיטב דש.

החברה מנהלת נכסים בסך 38 מיליארד דולר.

מעניין לראות, כי מי שנכנס דיירקטור בחברת מדיקל, הוא יאיר אפרתי, מנכ"ל תחום המיזוגים והרכישות בווליו בייס.

מדובר על בחור לא פראייר בכלל.שהיה בעברו מנכל מיטב דש,והוא מומחה גם בתחום הגז והנפט.

כלומר- הם מכירים נדלן,וגם אנרגיה אלטרנטיבית. האם ישנו סיכוי שגם הם יכנסו לתחום הקנביס? יכול מאד להיות כי גם לתחום הזה צריך נדל"ן...

סייבל השקעות-אוהבים ביוטק

בעלי העניין השניים הם כאמור סייבל השקעות, שרכשו 16%.

סייבל השקעות היא חברת השקעות בחברות ציבוריות, אשר במקביל גם מעניקה שירותי בנקאות לחברות, עם התמחות בתחום הביומד. בין היתר, סייבל הובילה את הרכישה של השלד די פארם שהודיעה לא מזמן על כניסה לתחום הקנביס.

עוד יום אחד

נכון לכרגע, חברת מדיקל קומפרישין, נסחרת בשווי המזומן שבידה, כאשר כולם מחכים למוצא פי החברה-מה יהיה התוכן החדש שייכנס לשלד החברה.

אבל אין להם הרבה זמן להחליט אם הם רוצים להשאיר את המנייה ברשימה הראשית. יש להם עוד יום אחד (יום חמישי), להודיע לבורסה איזו חברה הם ממזגים. באם זה לא ייקרה- המנייה תעבור לרשימת השימור משום שאין לה את ההון המינימלי להישאר במסחר רגיל,אלא שוב- אם יודיעו על מיזוג ובאם החברה הממוזגת תהיה בשלבי מו"פ-אפילו לא יצטרכו להוסיף כסף מיידית על ההון הקיים.

מה הכוונה שהמנייה תיסחר ברשימת השימור? היא תסחר רק פעמיים ביום-רבע שעה בפתיחה ורבע שעה בסגירה.

האם מדיקל קומפרישין "לחוצה" לתת מחר תשובה סופית? כנראה שלא. זה ממש לא משנה להם אם הם יודיעו כאשר הם בשימור או לא.המנייה בסופו של דבר תתכנס למחיר הראוי לה בהתאם לתוכן שייכנס וכמה המשקיעים "ידלקו" מאותו תוכן ויעלו את המנייה.

לאור העובדה, שגופים כל כך רציניים לוקחים חלק בשלד הזה-זה מה שהופך את זה למאד מעניין. מדובר באנשים שמבינים בשוק ההון, שנכנסו לפי שער של 440.

לפי העבר שלהם, הם כנראה יילכו על משהו אקזוטי ורציני. מתי זה ייקרה? אין לדעת.האפשרות שלבסוף יסגרו את החברה ויחלקו את הכסף כדיבידנד גם קיימת ולכן ההשקעה נחשבת ספקולטיבית.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: