דוח אפרייה-סנונית ראשונה?

חברת הקנאביס הקנדית אפרייה, זינקה אתמול ב23% לאחר דוח שהיכה את הציפיות. האם מדובר בשינוי כיוון בסקטור או שרק תיקון למפולת האחרונה? כתב הקנאביס של ישראל בורסה,טדי לנץ,שופך אור. (16-10-2019)

טדי לנץ

לאחר כמה שבועות שחורים למשקיעי הסקטור, הגיעה הפוג קטנה מהמפולת, לאחר הדו"ח של אפרייה.


כידוע, חברת הקנאביס אפרייה היא אחת החברות הקנדיות הגדולות בשוק העולמי בכל הקשור לקנאביס (שווי שוק ל 1.3 מיליארד דולר). פריסה ארצית (קנדה) ובינלאומית בגרמניה, דרום אפריקה, אוסטרליה ויכולת פריסה גם בארה"ב.

הנה כמה נקודות מפתח:

1. הכנסות של 126.1 מיליון דולר קנדי (צפי אנליסטים ל 132.3)- עלייה של 850% מרבעון מקביל אשתקד (13.3 מיליון) וירידה של 2% מרבעון קודם. הירידה נובעת עקב שינוי במודל העסקי של חברת CC Pharma הגרמנית (מעל 13,000 מטופלים בגרמניה) ועוד מספר גורמים בהם ירידה במחיר המוצר הסופי (עסקנו בנושא מספר פעמים והגענו למסקנה כי מחיר הקנאביס כתפרחת צפוי לרדת בשנים הבאות).
 
2. בעקבות שריפה שהתרחשה לקראת סוף אוגוסט, אחד המבנים של החברה נפגע, חלה עלייה זמנית בעלות התוצרת לגרם ובעיות זמניות גם כן בייצור מוצרי קנאביס. דבר שפגם כמובן במכירות ובהגדלת ההוצאות (הסבר נוסף לשינוי בהכנסות בין הרבעונים). 
 
כפי שניתן לראות נשמרה יציבות מבחינת ההכנסות בין הרבעונים, כלומר לא הבלחה חד פעמית.
 
3. מזומנים ושווי מזומנים של 646.3 מיליון דולר קנדי, לעומת התחייבויות קצרות טווח של כ 123 מיליון דולר קנדי. מצב שונה משל חברת אורורה לדוגמא, שסך המזומנים נמוך משמעותית מסך ההתחייבויות קצרות הטווח- דבר שעלול לגרום לגיוס ודילול נוסף של בעלי המניות. מלבד היכולת להחזיר את ההתחייבויות של החברה, הכסף יכול ואף ישמש לרכישות ויישום האסטרטגיה של החברה.
 
4. החברה סיימה את בניית חממת ה INDOOR בגרמניה וממשיכה על פי הצפי את ההתרחבות הגלובאלית שלה. למי ששכח, בגרמניה ישנם כרגע כ 60 אלף מטופלי קנאביס רפואי, וצפי למיליון מטופלים בשנת 2028.
 
5. EBITDA מתואם של מיליון דולר קנדי לעומת 200 אלף דולר קנדי ברבעון הקודם. 
 
רווח למניה של 0.07$ (צפי ל -0.03) לעומת 0.09$ ברבעון הקודם. רווח של 16.4 מיליון דולר לעומת 21.18 מיליון דולר קנדי ברבעון הקודם.
6. עלויות ייצור לגרם נעות בין 0.3$- 0.8$ דולר קנדי (כולל גידול, בדיקה, אריזה ושינוע). בין הנמוכות בסקטור, כאשר מחיר המכירה נע בין 3$- 7$ דולר קנדי בשווקים השונים. 
 
7. צפי הכנסות של 650-700 מיליון דולר קנדי לשנת 2020.
 

 

קרובים להתייצבות

על פי ההערכות שלי,אנו קרובים ילשינוי כיוון או התייצבות מסוימת מאשר לירידות חדות נוספות. גם אם הן יקרו (ואני לא פוסל), זה יקרה ב"עזרתה" של עונת המס בארה"ב וקנדה שהיא מעט שונה מבישראל (כתבנו על כך בשנה שעברה ונזכיר גם בהמשך).

כלומר, ירידה נוספת מלאכותית שלא קשורה כל כך לדוחות, מספרים וסנטימנט בשוק. את השינוי האמיתי אני מעריך שנראה לאחר ינואר. תוסיפו את הפוטנציאל להעברת ה SAFE ACT בארה"ב בסנאט, ועוד תמריצים ממדינות שונות וניתן לקבל כאן ראלי יפה מאוד.
כמו אצל החברות, גם כאן מזומן הוא המלך.

מי שיש לו מזומן, מאמין בסקטור ורואה את ההתקדמות יכול לפעול כראות עיניו. חברה שיש לה מזומן, פחות התחייבויות, יכולה לנצל את המומנטום באמצעות רכישה זולה של חברות לדוגמא.

עולם הקאנביס במזון נפתח

ה 17.10 מתקרב (יגיע ביום חמישי הקרוב). היום בו הקנדים אמורים לאשר שימוש במשקאות, מאכלים ונגזרים נוספים מבוססי קנאביס.


למרות שהעניין אמור להיות מאושר השבוע, את המוצרים עצמם הקנדים יראו רק בעוד חודשיים/ תחילת שנת 2020 בגלל רגולציה ו"טופסולוגיה".
מחסור בחנויות (על כל חנות פתוחה בקנדה, במחוזות השונים, הסטטיסטיקה מעידה כי קיימים מאות אלפי לקוחות.

כלומר אין מספיק חנויות ובאמצעות אתרי אינטרנט אנשים כרגע לא אוהבים להזמין במיוחד. הם רוצים להבין וללמוד על המוצרים) ובמוצרים פרט לתפרחות וצריכה באמצעות עישון, הביאו את החברות לדווח על מספרים נמוכים מהצפוי (HEXO למשל שלא פגעה בתחזיות והורידה אותן ל 2020). כמובן שהשוק השחור מרוויח מכל זה בגלל שהוא זול יותר, נגיש יותר ונהנה מהעובדה שהצרכנים עדיין לא מבינים את ההבדל בין המוצרים. כל זה אמור להשתנות בעתיד, שכן מבחר מוצרים רחב יותר ייצא לשוק.


חישבו על זה רגע, כיום מי שמעוניין לצרוך קנאביס בקנדה עושה זאת באמצעות עישון. זה מריח ו"מסגיר" את מה שאתה עושה- לא לכולם זה נעים. כאשר ישווקו המשקאות והמאכלים, זה יהיה (בתקווה) סיפור אחר.

אריזות מותאמות, ללא ריח, פשוט משקה/ מאכל שניתן לצרוך בכל מקום ללא חשש מפגיעה בפרטיות. זוהי עוד דרך להתגבר על השוק השחור שלא יכול להתחרות באופן ההכנה והאיכות של המוצרים הללו.


אם הייתה ריצה ארוכה יותר ממרתון, סביר להניח שזו הייתה ההגדרה לריצה שאנו רצים כעת, למי מבנינו שרץ/ משקיע. קנדה היא המדינה הראשונה באמת שמבצעת את המהפכה הזו, מדינה שכולם מסתכלים ובוחנים לראות כיצד זה עובד בדיוק אם זה עובד. עד שהמספרים יסתדרו לחברות כנראה שיעבור זמן, אך לדעתי זה יסתדר בסוף.

חברות תרופות, טבק ומשקאות, לא סתם מהמרות ומהמרות בגדול על תחום הקנאביס. ניתן לראות לדוגמא את חברת קונסטוליישן ברנדס (בירה קורונה) שפיטרה את מייסד חברת קנופי ברוס לינטון, מינתה אנשים משלה בדירקטוריון וכל זאת על מנת לעשות סדר בבלאגן. מי שמוביל חברה בשלב הראשון, לא מעיד בהכרח על מוכנותו וכשירותו להוביל את החברה גם בעתיד. החברה כעת מנסה למכור נכסים "מיותרים", וכשהמומנטום שלילי, קשה יותר להשיג מחיר טוב.


אני עדיין מאמין שהפוטנציאל הגדול יותר נמצא אצל האמריקאיות. הרווחיות של הקנדיות תגיע בשלב רחוק יותר. מה שכן, השנה הזו תעזור להן לדעתי בגלל שמוצרי הקצה שווים יותר (משקאות, עוגיות וכו`) ואולי יגדילו את מספר המשתמשים. תלוי כמובן גם מי יזכה בבחירות בשבוע הבא.

סקירות הקנאביס של "ישראל בורסה" מעניינות אתכם?

רוצים לקבל עדכון שבועי על ההתפתחויות בשוק הקנאביס העולמי?

הצטרפו למגזין ישראל בורסה!

לחצו כאן לפרטים

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: