ארקו החזקות-ביום שלישי שינוי כיוון?

מניית ארקו החזקות, סבלה בחודשים האחרונים ממומנטום שלילי בעקבות המרות אג"ח ח` למניות. ביום שלישי יחול יום האקס להמרת האג"ח והלחץ מההמרות יסתיים סופית. האם עסקת אלון בפתח? (17-9-2017)

עינב כהן

חברת ארקו החזקות,חוותה צמיחה משמעותית,בשנים האחרונות, שהתבטא גם בזינוק של מניית ארקו החזקות,  בשל רכישה מסיבית של תחנות דלק ע"י חברת הבת GPM שארקו מחזיקה בה ב75% ,דבר ששינה לחלוטין את פני החברה והביא אותה עד למכירות של 2.46 מיליארד ש"ח ברבעון האחרון.

בחודש ינואר, השקיעה חברת HARVEST  בג`י.פי.אם 62 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 630 מיליון דולר, העסקה הזו גילמה שער 230 במניית ארקו החזקות.

מאז החברה רכשה עוד מספר תחנות דלק, אך במקום לעלות מעל שווי הרכישה- מניית ארקו ירדה בחדות עד לשער 140 המגלם שווי חברה של מיליארד ש"ח בלבד לחברת ארקו.

רבים מהמשקיעים המאוכזבים, לא הבינו את פשר המצב, אך מה שרבים לא שמו לב אליו אלו המרות האג"ח שלחצו חזק מאד על המנייה.

סדרת אג"ח של 170 מיליון ש"ח

לחברת ארקו ישנה אגח סדרה ח` להמרה שמסתיימת בשנת 2022.

תנאי ההמרה הנם 0.907. כלומר- על כל אג"ח אחת מקבלים 1.1 מניות.

ביום שלישי הקרוב, ה19.9, משתנה יחס ההמרה ל1.4.

כלומר-באופן הגיוני,בעלי האג"ח, אינם מעוניינים להישאר עם האג"ח לאחר יום האקס ולכן מרבית המחזיקים מעדיפים או להמיר למניות ולהישאר במנייה, או להמיר למניות ולמכור אותן בשוק ברווח.

הלחץ מכירות על המנייה, היה כנראה בעיקר, ע"י מוסדיים ,שלא יכלו להחזיק בתיקיהם מניות אלא אגחים בלבד, ולכן נאלצו למכור מיד את המניות בשוק.

בעוד שלושה ימים,יסתיים לחץ ההמרות סופית,כאשר נכון לכרגע, החברה דיווחה כי נשארו 3.87 מיליון אגחים בלבד להמרה.

לפני הנפקת GPMP

נכון לכרגע, בעל השליטה בארקו, אריק קוטלר, מתכונן להנפיק את חברת הדלקים שבשליטת ארקו אחזקות-GPMP.

החברה צפויה לגייס בהנפקה,עפ"י ההערכות בשוק כ- 100-150 מיליון דולר, אך היא טרם חשפה את שווי ההנפקה,כאשר קוטלר ישאף להנפיק לפי מכפילים דומים בשוק.

התקשורת הכלכלית בישראל,העריכה לפני כמה חודשים כי ההנפקה תנוע בין סביבות 400-450 מיליון דולר שווי שוק.

ההערכות כנראה נובעות, מההשוואה של GPMP  לחברת CASY שנסחרת עפ"י EBITDA  של 9.75 , מה שאכן נותן שווי הנפקה של איזור 450-460 מיליון דולר ביחס לצפי לרווחי החברה בשנת 2017 (עפ"י הרווח הצפוי שפרסמה החברה במצגת האחרונה).

הנפקת GPMP אינה כוללת את הנפקת GPM כולה, המכילה גם את חנויות הנוחות,שבהם GPM מדורגת מספר 2 בארה"ב מבחינת צמיחה.

לפני השתלטות על קבוצת אלון?

באוגוסט, הודיעה חברת ארקו החזקות, כי היא בוחנת עם שותפיה,את רכישת מניות דלק USA דרך רכישת קבוצת אלון,הנמצאת בהסדר חוב מול בעלי האג"ח.

ב7.9.17, פרסמה החברה, כי הופסקו המגעים עם קבוצת אלון, בלא שנתנה הסבר בהודעה מדוע .

אלא שקבוצת אלון בראשות המנכ"ל אבי גפן, נדרשת על-פי הסדר החוב שלה להשיב הון בהיקף של לפחות 120 מיליון שקל עד ל-1 באוקטובר.

בתגובה, קבוצת אלון הודיעה, כי היא מתכננת בשבועות הקרובים הנפקת בזק לקבוצת אלון בבורסה, לפי שווי חברה מינימלי של כ–80 מיליון שקל.

כלומר- לחברה יש עד 1 לאוקטובר לגייס 120 מיליון ש"ח ואם ההנפקה בבורסה לא תושלם בהצלחה, השליטה בקבוצת אלון תועבר לנושים.

לחברה אחזקה של 79.6% באלון חיפושי גז טבעי המחזיקה ב3.8% בשותפות הגז תמר ודלית,אחזקה של 7.4% בחברה הדלק US  ומחזיקה 29% בכביש 6.

מכיוון שהחברה חייבת לגייס 120 מיליון שקל, היא עשויה להנפיק עד 60% מהון מניותיה, מה שעשוי לפתוח פתח להשתלטות עויינת על החברה דרך הבורסה.

השאלה היא, האם בלחץ הגדול של פריעה החובות, ההנפקה תצא אל הפועל גם שהחגים בפתח? כי אם כך קוטלר עשוי לנצל את ההזדמנות ולהשתלט על אלון בבורסה או בהנפקה פרטית עוד לפני הגיוס, או שהחברה תעבור לידי בעלי האג"ח וקוטלר יכנס איתם למו"מ מחודש.

הרצון של ארקו לרכוש את דלק USA כנראה נובע מהסינרגיה לבתי הזיקוק,שיאפשרו לGPM להגדיל את הרווחים במכירות הדלק שלהם.

לסיכום, בעל השליטה בארקו,אריק קוטלר, כנראה שוחר לטרף בכמה חזיתות, כאשר קווי האשראי שלו עומדים כעת על 220 מיליון דולר מבנקים אמריקאיים +גיוס אפשרי בנסד"ק על עוד 100-150 מיליון דולר ומאפשרים לו מרווח פעולה שעשוי לעזור לו להנפיק בשוויים גבוהים יותר ואף להיכנס למדד ת"א 35.

האם קוטלר יצליח להפתיע את שוק ההון הישראלי בתקופה כללית די יבשה?בינתיים הוא שומר את הקלפים קרוב מאד לחזה.

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: