מנכל אלגומייזר-פוטנציאל אמיתי לאקזיט

חברת אלגומייזר נבחרה ע"י גוגל כמצטיינת בצירוף לקוחות חודשים בסוף 2015. האם עדנה מחודשת מגיעה לחברה הזו, שעשויה להפתיע ולהיות הדבר החם הבא במניות האינטרנט הישראליות? מנכ"ל החברה, נועם בנד, שופך אור על הנעשה ולחברה, ולא שוכח לפרגן, למרות הכל, למייסדת שעזבה, הילה פז. (16-5-2016)

עינב כהן

חברת אלגומייזר, זכורה למרבית המשקיעים, מפרשת `ילדת הפלא` הילה פז, שייסדה את חברת אלגומייזר בשנת 2011, ופרשה ממנה בקול ענות חלושה וקול ענות גבורה תקשורתית, לאור סכסוך בינה כסמנכלית לבין הנהלת החברה והמנכ"ל נועם בנד.

הסכסוך הדרדר עד לבית המשפט, כשהחברה תבעה את המייסדת שלה ב-900 אלף שקל על גרימת נזק לחברה והתנהלות קלוקלת שכללה שפיכת קפה על המנכ"ל הקודם, ועוד אירועים הזויים יוצאי דופן.

בסופו של דבר, פז עזבה את אלגומייזר בהסכם פשרה, אבל השערוריה הצהובה נמרחה על קיר החברה באותיות קידוש לבנה.

בתקופה האחרונה נראה שמשהו משתנה, ואלגומייזר מתחילה להראות ניצנים של הצלחה עתידית.

המצטיינת של גוגל

אלגומייזר (ת"א: אלמו), הינה חברת טכנולוגיה אינטרנטית, הנסחרת בבורסה בתל-אביב ומתמחה בתחום הפרסום הדיגיטלי ושוויה בבורסה עומד על 65 מיליון ש"ח.

החברה עוסקת בפיתוח תוכנה מבוססת בינה מלאכותית המיועדת לייעול ואופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים אינטרנטיים.

מוצר הדגל של החברה, ה-Ad assistant, מספק פתרון מהפכני באמצעות טכנולוגיה המשלבת שימוש באלגוריתמים ייחודיים, הפועלים בסינרגיה מוחלטת עם מודלים סטטיסטיים מתקדמים ובכך מבטיחה למשתמשים בה תוצאות מקסימאליות בהתאם לתקציב שברשותם.

לפני כשנתייים רכשה אלגומייזר את הטכנולוגיה של חברת פרומודיטי.

החברה מנוהלת על ידי נועם בנד, לשעבר מנכ"ל חברת דוטומי בע"מ (שנמכרה ל VALUE CLICK בכ-300 מיליון דולר) ולשעבר סמנכ"ל השיווק של FedEx ישראל.

לאחרונה,הודיעה החברה,כי נבחרה על ידי גוגל כחברה המצטיינת בצירוף לקוחות חדשים בחודשים נובמבר – דצמבר 2015  בנוסף,בשנה שעברה, בשנה שעברה,החברה דיווחה שקיבלה הצעה ראשונית ולא מחייבת למיזוג עם לקוח שלה בארה"ב בעסקת מניות.

החברה דחתה את ההצעה, בנימוק כי תנאיה אינה מספקים. הלקוח השהה את הצעתו למיזוג וביקש כי אלגומייזר תתן לו הצעה נגדית.

מאז החברה לא דיווחה דבר, אך נראה כי יש התעניינות במוצר שלה שנותן פיתרון פשוט לפרסום נכון בגוגל.

מנכ"ל החברה, נועם בנד התראיין ל"ישראל בורסה" והסביר מדוע להערכתו החברה בדרך לפריצת דרך.

נעם, תוכל להסביר להדיוטות בתחום מה בדיוק החברה עושה?

"אנו פונים לשוק העסקים הקטנים בעיקר בארה"ב-האינסטלטור, השרברב וכ"ו.

השוק הזה רוצה לפרסם ברשת האינטרנט כי הרבה ברירות אחרות אין לו לאור הכחדת `דפי זהב`.אבל הלקוח הזה סובל משלוש בעיות-תקציב קטן,חוסר הבנה בפרסום בגוגל,והשקעה יום יומית בזה שמבזבזת זמן עבודה יקר.

פה אנו נכנסים לתמונה.

בנינו תוכנה אוטומטית, שבו הוא מזין את שם אתר האינטרנט שלו, ומיד הרובוטים שלנו נכנסים לפעולה, לוקחים כל חומר אפשרי ואיכותי לפרסום מתוך האתר, ובעזרת בבינה מלאכותית בונים לו פרסום בגוגל בעזרת דפי הנחיתה שלנו.

הלקוח לא צריך לעשות כלום-הכל עלינו ובצורה איכותית וייסודית ומאד מאד מהירה.תוך דקה הוא כבר מפורסם בגוגל".

איך התשלום מתבצע?

"שיטת התשלום גם היא מאד פשוטה לביצוע ולא מתחכמת. הלקוח מזין סכום חודשי קבוע כאוות נפשו ותמוך הסכום הזה אנו פועלים.לנו אנו משאירים שוליים מקסימליים של 25%".

אני שואל את עצמי, למה גוגל עצמה לא תעשה דבר כזה ותחסוך כסף על כל מקדמי האתרים?

"את זה צריך לשאול את גוגל,אבל אני מניח שלאור העובדה, שגוגל הכריזה עלינו כאחת שצירפה לה הכי הרבה לקוחות באופן הכי מהיר,העניין בנו יהיה גדול גם מצידה, אני מניח שיש לנו פוטנציאל גדול לאקזיט".

מחר אפשר להעתיק מכם ואז מה?

"הגשנו מספר פטנטים בתחום והידע שלנו מאד גדול יחסית למה שיש בשוק.

נכון שחברה כמו גוגל יכולה לעשות מוצר דומה,אבל עובדה שזה לא קורה, כי כנראה הם מעדיפים לעשות רכישה של משהו מוכן.מניסיון החיים שלי, אם יקום מתחרה שמקביל אליי –יהיה לחברה רק טוב מזה".

מה בדיוק שיטת השיווק שלכם?

"אנו מפעילים קמפיינים בארה"ב, יש לנו מרכזי שירות בפיליפינים,שיודעים לדבר שפה אנגלית כשפת אם.

הם מנהלים שיחות עם הלקוחות,כאשר בתוך השיחה עצמה הלקוח כבר רואה את הקמפיין שלו רץ ברשת שכל מה שהוא עשה זה בסך הכל להזין את שם האתר. הוא מתלהב מהתוצאה המהירה והאיכותית ומחליט בשיחה עם המוכר להשקיע כספית ולהמשיך את הקמפיין".

הילה פז אחראית לאלגוריתם?

"להילה יש חלק בדברים והיא ייסדה את החברה ,אך מאז התקדמנו המון, פיתחנו מוצר חדש, התמקדנו בעסקים קטנים, וכרגע יש לנו שלושה מוצרים שרצים בשוק".

לא עדיף ללקוח לקחת מומחה לקידום בגוגל?זה בטח עדיף מהאלגוריתם.

"עניין של תקציב ונוחות.האלגוריתם עושה עבודה נהדרת יותר מהממוצע.מקדם אתרים ברמה גבוהה ילך ויקדם אתרים לעצמו ויעשה מיליון דולר ולא יקדם לאחרים".

אתם עובדים כרגע רק מול גוגל?

נכון לכרגע כן, אך לפני חודש וחצי התקשרנו במזכר הבנות לרכישת פעילותה המסחרית של חברה ישראלית פרטית המייצרת באופן אוטומטי קמפיינים בפייסבוק ובטוויטר, כמו כן, התחלנו לפעול גם בפרסום בוידאו, זה יילך ויתפוס תאוצה בהמשך".

"הפרסום במובייל מתחזק"

נראה שאין לכם כסף בקופה כרגע להמשך פעילות. גיוס בקרוב?

"אני לא מאמין שנגייס. גייסנו לאחרונה 1.5 מיליון דולר ממשקיעים. עד היום לא עשינו אף גיוס ציבורי,בינואר שעבר ,עשינו גיוס פרטי לפי שער 1.9 והשנה זה כבר היה לפי שער של 4.3.בית ההשקעות ילין לפידות קנו לפני שנתיים ואנו לא חייבים גיוס כרגע בכלל".

מה לדעתך הדבר הבא בפרסום ברשת?

"הפרסום בוידאו צפוי לצבור תאוצה. הפרסום במובייל מתחזק מאד וכבר מכיל שני שליש מהפרסום.התוצאות שלנו טובות מאד במובייל".

איפה תהיה חברת אלגומייזר בעוד שלוש שנים?

"אנ מאמין כי נגיע לנתח שוק של עשרות מיליוני דולרים בחודש.אנו רק בתחילת הדרך,מלבד ארה"ב נתרחב בהמשך גם ליפן בפרסום ברשתות החברתיות, נהיה חברה שתהיה הצלחה ישראלית ,שמספקת תוכנה לשוק ענק והשמים הם הגבול".

ללימודי שוק ההון עד כדי התמקצעות מוחלטת עם מנכ"ל "ישראל בורסה" לחצו כאן:

קורס מסחר בבורסה

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: