תעשיית הפינטק-אלה התעודות המובילות בתחום

תעשיית ה FinTech היא תעשייה ענקית שעוד תצמח רבות, מהסיבה הפשוטה-הכל הופך לדיגיטלי והשימוש בטלפונים חכמים גובר. טדי לנץ מציג את התעודות המקיפות את התחום המתעורר. (13-6-2019)

טדי לנץ

תעשיית הפינטק כאן, היא הולכת לשנות את העולם,ואם עוד לא שמעתם עליה-אני שמח להכיר לכם אותה.


תעשיית ה FinTech היא תעשייה ענקית שעוד תצמח רבות, מהסיבה הפשוטה שהכל הופך לדיגיטלי והשימוש בטלפונים חכמים גובר.

נוסף לכך, מכילה בתוכה שלל תחומים. תעשיית הפינטק (למי שלא מכיר) כוללת פתרונות דיגיטליים בתחום הפיננסי- אמצעי תשלום, סליקה, חוזים, מסחר, בלוקצ`יין, שימוש בבינה מלאכותית ועוד.

אתם וודאי שמים לב לדיגיטליזציה שהבנקים (חלקם יותר מאחרים) עוברים, וזה חלק מהעניין. גם בתי השקעות, חברות ביטוח, הביטקוין שהגיע לכאן לפני עשור- כל זה נכלל בתוך תעשיית הפינטק.


גופים גדולים נכנסו וממשיכים להיכנס ולהשקיע בתחום והדבר מתבטא בהיקף ובשווי הגדול שהתחום מגלגל. סך ההשקעות, המיזוגים והרכישות בפינטק לשנת 2018 הגיע ל 111.8 מיליארד דולר (כלל בתוכו השקעות של חברת בלקרוק בסכום של 17 מיליארד, חברות סיניות ועוד רבות וטובות).

 

מה צופן לנו העתיד (לשנה הבאה בעיקר)

מי שזוכר את הסקירה על חברת ה e commerce שמתמחה באפריקה JMIA, זהו בדיוק הסיפור- שימוש גובר בפלאפונים חכמים, תשלום באמצעים חדשניים ובכלל שימוש גובר בטכנולוגיה. הכל מתחבר.

המסקנה היא לא שארה"ב נמצאת מאחור, אלא שקצב הצמיחה הגבוה ביותר יגיע מכיוון מדינות עולם שלישי.

שימו לב לאזור אסיה (הודו, ויאטנאם, תאילנד והשאר), אפריקה ודרום אמריקה. האנשים שחיים שם גילו לא מזמן יחסית את הפלאפונים החכמים ויישור הקו עם שאר העולם נמצא רק בתחילתו.
אז מה נראה?
ובכן, בדיוק כמו בתעשיות שמשתכללות וצומחות, נראה מיזוגים ורכישות של חברות ובכסף גדול יותר, בנקים, חברות ביטוח והשקעות ברחבי העולם שיאמצו יותר ויותר פתרונות ואמצעים טכנולוגיים. אמצעים טכנולוגיים כמו זיהוי קולי וזיהוי פנים- התמקדות בהלבנת הון ו"דע את הלקוח". בנוסף, קיים צפי (של אנליסטים וחברות שונות של השקעה ורואי חשבון) לשימוש גובר בטכנולוגיית הבלוקצ`יין שאמורה להפוך הכל למאובטח ופרטי יותר (העברות כספים, חתימה על חוזים וכדומה).

אז איך משקיעים בתעשייה הזו?

כמובן שקיימת רשימה ארוכה של חברות העוסקות בתחום ולפיכך קשה מאוד לבחור את המנצחות.

המצב הוא כך כמעט בכל תחום אך כאן על אחת כמה וכמה בגלל מספר החברות החדשות שקמות כל יום. לכן, אחד הפתרונות למשקיעים, הוא כמובן תעודת סל.
אציג בפניכם (בקצרה) מספר תעודות סל המקנות חשיפה לתחום בכללותו וגם למספר נישות בו.

חלקן לא סחירות כל כך, אך הרעיון המרכזי הוא להבין את הסקטור ומה נכלל בתוכו.
תוכלו כמובן לדלות את רשימת המניות מכל תעודה ותעודה ולהרכיב בעצמכם ובהתאם לשיקול דעתכם תעודת סל.
אז נתחיל...

FINX

מבית היוצר של חברת Global X, בעלת שווי נכסים בסך 365 מיליון דולר. הוקמה ב 12.09.2016. דמי ניהול שנתיים בגובה 0.68%. תעודת סל פסיבית המשקיעה במדד הפינטק של גלובל X, במניות מתחום אמצעי התשלום במובייל, הלוואות ו P2P, ניתוח מידע פיננסי ומטבעות וירטואליים.
התעודה מחזיקה כ 37 מניות לפי שווי שוק משוקלל. בין המניות ניתן למצוא את PYPL (פייפל), SQ (עינב סקר אותה בעבר) ועוד.

 

IPAY

מבית היוצר של חברת Pure Funds, בעלת שווי נכסים בסך 487 מיליון דולר. הוקמה ב 15.07.2015. דמי ניהול שנתיים בגובה 0.75%. תעודת סל פסיבית המשקיעה בנישה ספציפית בתוך הפינטק- מדד אמצעי תשלום במובייל.
בין המניות ניתן למצוא את PYPL, MA (מאסטרקארד), V (ויזה), AXP (אמריקן אקספרס), SQ ועוד.
כפי שהוסבר בתחילת הסקירה ואף בסקירות קודמות שנעשו, מדינות העולם השלישי בעיקר מגלות את הגלישה באינטרנט ויכולותיו. בגלל שהערים המרכזיות מתפתחות, נוצר פתח לחברות e commerce, משלוחי אוכל וכו` אשר מקבלות תשלום גם באמצעות מערכות תשלום בניידים. לנישה הזו בדיוק נכנסות החברות הגדולות כמו ויזה ודומיה לתעודה.

 

LEND

מבית היוצר של חברת Amplifyetfs, הוקמה ב 08.05.2019. דמי ניהול שנתיים בגובה 0.65%. תעודת סל פסיבית המשקיעה בנישה ספציפית בתוך הפינטק-מדד מניות של הלוואות חברתיות ומימון המונים.
כפי שניתן לראות, הוקמה לא מזמן ומשקיעה בחברות אשר מספקות פלטפורמה לגיוס והלוואות המונים. למי שלא מכיר, אנשים או חברות שלא יכולים או לא רוצים לפנות לבנקים, יכולים לגייס כספים מהציבור בצורה של הלוואה או מניות במקרה של חברות. באמצעות מערכת מתוחכמת ובדיקות שמתבצעות על מנת לבטח את שני הצדדים- מתבצעות עסקאות לכל דבר. חברת מיטב דש נכנסה לנישה הזו לא מזמן ומספקת הלוואות לציבור. מלבדה קיימות חברות כמו בלנדר, BTB ועוד, וכך גם בעולם.
התעודה משקיעה ב 34 חברות ששווי השוק שלהן לא פוחת מ 75 מיליון דולר כל אחת.
3 מניות בתעודה מהוות משקל של יותר מ 50%- TREE, LX ו QD.

 

לסיכום,קיימות תעודות סל נוספות כמו TPAY ו ARKF לדוגמא שממוקדות בתעשייה. הצפי לשנה והשנים הבאות הוא שתעודות נוספות יצוצו, כמו גם הציפייה לתעודת סל על הביטקוין (שמראה סימני חזרה לחיים) או חברות בלוקצ`יין. 

אנו בתחילתה (כבר במהלכה) של מהפכה חדשה ולא נראה כי השימוש בטלפונים חכמים/ אינטרנט יפחת. אנו רואים וחווים שינויים בחברות ביטוח והשקעות, בנקים ועוד, שהולכים לכיוון הדיגיטלי ולכן המימון מגיע ממוסדיים שינווטו את השוק הזה לשווים גבוהים יותר.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: