עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

רימיני-הקוץ בתחת של אורקל

רימיני מציקה לאורקל, היא גונבת לה לקוחות שלוקחים ממנה תמיכה, לוקחת לה את ההכנסות ומשתמשת לה בכלים. לאן את הולכת רימיני? (29-12-2020)
רימיני-הקוץ בתחת של אורקל

דור איזמאילוב

מרבית הסקירות שאני אוהב לעשות הן בעצם מסע שכל כולו סובב סביב עולם המידע (DATA). 
 
הייתה לנו כאן חברה שמספקת תשתיות לשינוע מידע (LLNW), חברה שמספקת חומרה לאותן חברות תשתית (AIRG)  וחברה שבעצם מלמדת אותנו כל מה שאנחנו צריכים בשביל להיכנס לכל עולה המידע הזה (PS). 
 
אז אחריי כל המסע הזה שעברנו החברה הבאה שאני רוצה לספר לכם עליה היא חברת RIMINI STREET. למה קוץ בתחת? מיד תבינו 🤣
חברת רימיני היא חברה בינלאומית המספקת שירותים ותוכנות לחברות ENTERPRISE ובנוסף היא החברה המובילה למתן שירותי תמיכה צד שלישי למוצרי ORACLE , SAP  והיא פרטנרית רישמית של SALESFORCE . 
 
מה שזה בעצם אומר, זה שכל חברה\ארגון שקונים מוצרים של אחת החברות שהחברה תומכת בהם. יכולים לשכור את שירותי התמיכה של רימיני במקום את שירותי התמיכה שרישמיים של החברה שפיתחה את המוצר עצמו. 
 
חשוב לי לציין, התמיכה היא כמובן קשורה בעיקר לפלטפורמות שנוגעות לאיחסון נתונים. אני בטוח ש90 אחוז כאן בקבוצה נתקלו במהלך החיים שלהם בתוכנת SAP ובטוח שחלקכם מכירים את מניית ORACLE. 
 
אז רק כדי שהכל יהיה ברור – אורקל היא חברה שיש ברשותה מוצר ששמו ORACLE DATABASE. המוצר משתמש כפלטפורמה לאחסון ועיבוד נתונים בכמויות גדולות. כמו כן יש גם פלטפורמות דומות שרימיני רק תומכת בהן וביניהן ניתן למצוא את SQL SERVER של מייקרוסופט. 
 
משום שאלה תוכנות מאוד מסובכות, ישנן הכשרות ולימודים ארוכים שיש לעבור על מנת לתפעל אותן, לבנות ולנהל בצורה יעילה ובטוחה. משום שמדובר במוצרים מאוד מורכבים, אירגונים נתקלים בלא מעט תקלות שהם צריכים עזרה מקצועית ברמה גבוהה עבורן. אם החברה משתמשת בשירותי התמיכה הרישמיים – לצורך הדוגמא ORACLE הם יקבלו שירותי תמיכה מORACLE ואם הם משתמשים בשירותי תמיכה צד שלישי כמו רימיני אז הם יקבלו שירותי תמיכה של רימיני. 
 

מומחים יוצאי אורקל

 
רימיני הוקמה בשנת 2005 על ידי המנכ"ל המכהן שלה. בעברו, הוא היה בכיר מאוד במוצר ERP בשם PeopleSoft  מטעם אורקל שהוא בערך האבא והאמא של SAP. יתרה על כן, צוות ההנהלה שם הוא אנשים מומחים. יוצאי ORACLE וSAP בכירים ועוד... 
 
 
בהחלט מדובר כאן בצוות מקצועי ביותר. 
בנוסף לכך, רימיני ממשיכה להוסיף מידי שנה תוספים חדשים, תוכנות ושירותים חדשים שהיא מציאה ובכך מרחיבה כל הזמן את שירותי התמיכה שלה:
 
וככל שהחברה מתפתחת מתרחבת יותר ויותר נתח השוק שהיא מכוונת אליו הוא נהיה יותר ויותר גדול. כמה גדול?  170 מליארד דולר! אחריי הנחה -  30 מיליארד דולר (מיד תבינו) 
 
כמו כן, רימיני פותחת כל הזמן עוד ועוד משרדים ברחבי העולם בשביל לתת תמיכה בכמה שיותר מקומות. משרדיה בישראל נפתחו לפני 4 שנים אם אני לא טועה. 
 

מוצר שפותר תקלות במהירות גבוהה

 
החברה מציעה המון שירותים, בכל מיני סוגים ובשביל להסביר הכל אני צריך לכתוב ספר בערך. אז אני ארשום בקצרה:
שירותי תמיכה צד שלישי עיקריים: ORACLE, SAP, SALESFORCE
החברה פיתחה מוצר חדש שמחכה כעת לרישום כפטנט ולפי מה שהם אומרים זה הולך להיות הדבר הבא: מדובר במוצר AI שעוזר לחברות לפתור תקלות במהירות גבוהה יותר. כשיש תקלה קריטית שבגללה יש ארגון שלא עובד בגלל זה. מוצר כזה הוא בהחלט קריטי לכאלה רגעים. 
החברה משמשת כחברת ייעוץ וביצוע פרוייקטים מורכבים בחברות גדולות .
 
החדים ממכם שקראו עד לכאן בטח שאלו את עצמם – אם אני קונה מוצר של אורקל – למה לי לעזאזל להשתמש ברימיני? אורקל זה האבא של המוצר, בטח השירות שלו הכי טוב והכי בטוח. 
 
אז, נכון, אתם צודקים בהחלט ולכן אני רוצה להתחיל עם החדשות הרעות דווקא והנקודות שיש לשים לב אליהן: 
 
אורקל מוציאה כל רבעון עדכון תוכנה שמטפל בבאגים מסויימים. כמו כן, כל כמה שנים היא מוציאה גרסא חדשה לגמריי למוצר שלה. מה הקטע? אם אתם לא משלמים תמיכה לאורקל (שנתית) אתם לא מקבלים תמיכה, לא מקבלים שדרוגים ולא יכולים לעבור לגרסא חדשה. (חושבים שזה מבאס ואיבדתם תקווה? תמשיכו לקרוא) 
 
כמו שכתוב בכותרת, רימיני היא קוץ בתחת של אורקל, היא גונבת לה לקוחות שלוקחים ממנה תמיכה, לוקחת לה את ההכנסות ומשתמשת לה בכלים. בהתאם לזאת, אורקל ורימיני מנהלות מלחמות עולם בבתי משפט מהרגע שרימיני הגיעה לעולם. זאת באמת נקודה מסוכנת, אבל לדעתי רימיני לא מפרים פה שום כלל. 
 
כמו שהזכרתי לפני זה, תמיכה רישמית זה נשמע הרבה יותר טוב. אם אני קורא מרצדס אני מעדיף לטפל בה במוסך הרשמי יותר מאשר לקחת אותה לאיזה מוסך צעצוע בכפר קאסם (אין לי בעייה עם הכפר – אחלה שווארמה שבעולם) 
 
אז עכשיו שכיסינו את החסרונות שאי אפשר להתעלם מהם, בואו אני אגיד לכם את היתרונות בתור אחד שאוכל ונושם את כל התוכנות האלו. מה שאני אגיד לכם כאן זה נטו מה שאני חווה ועוד מומחים בשוק שמנהלים את מערכות המידע בחברות ענקיות. לא תמצאו את זה בשום מקום באינטרנט. 
 
דבר ראשון וחשוב מאוד, שדרוגים זה נשמע טוב ונפלא וכמו כן גם גרסאות חדשות. מה הבעייה? אז נתחיל בזה שכל גרסא חדשה שיוצאת מביאה איתה גם באגים ובעיות חדשות שצריך להתמודד איתן. 
 
דבר שני, בשביל לעשות שדרוג צריך להוריד את כל המערכת למטה (כלומר כבוי ולא זמין) – בסיס נתונים מרכזי של חברה שנמצא במצב לא זמין משמע – החברה לא עובדת, משמע היא מפסידה כסף. 
 
לא פעם ולא פעמיים נתקלתי בבעיות במהלך שדרוגים. בנוסף לכך, לפני שמבצעים שדרוגון, יש להכין גיבויים להכל, חצי מחלקה צריכה להיות זמינה, לפני השדרוג צריך להכין תכנית מפורטת, ישיבות, בדיקות שפיות לאחר השדרוג בלה בלה בלה – כמה אנשים מעורבים בזה? הרבה. כמה כוח אדם מבוזבז פה? הרבה. 
 
כמה זה עולה לחברה? הרבה. כמה זה משפיע על המערכות לטובה? מעט אם בכלל. אני ביצעתי עשרות שדרוגים, אני חושב שרק שדרוג אחד היה בשביל לפתור תקלה מסויימת וכל השאר היו כי זה `כדאי` על פי אותה חברה רישמית שבנתה את המוצר. 
 
בקיצור, שדרוגים זה חשוב, ברוב הגדול של המקרים זה לא MUST וגם אם יש בעייה שכביכול שדרוג פותר אותה, תמיד אפשר למצוא לה פתרון גם בלעדיו. 
 
אחריי הכל אתם בטח חושבים ששדרוגון זה הרבה עבודה? חחח הצחקתם... לעשות מיגרציה לגרסא חדשה זה הBIG MONEY.
 
תשמעו סיפור, נניח אנחנו נמצאים עכשיו נגיד בשנת 2010 והחלטתם להתקין אצלכם בארגון ORACLE 10 מטעמי תאימות. במהלך השנים בניתם על זה מלא תוכנות ואפליקציות ובקיצור חצי ארגון יושב על זה. אחריי כמה שנים מגיעים אורקל ואומרים לכם – `חברים יקרים, אנחנו יותר לא תומכים בגרסא הזאת – אתם חייבים לעבור לגרסא חדשה` פרוייקט של מעבר לגירסא חדשה יכול לקחת שנה ואפילו יותר. וזה עולה מיליונים!! מה שאני בא להסביר פה בעצם, זה שהשדרוגים והגרסאות האלה נועדו להחזיק לקוחות בביצים (הכל מטאפורה ולא בא להעליב). 
 

להמשיך לעבוד בלי דאגות

 
רימיני באה ואומרת, כל הבעיות שלכם? עליי, פוחדים משדרוגים וגרסאות? עליי, אין תמיכה באורקל? עליי. שלום ויאללה ביי. הארגון יכול להמשיך לעבוד בשקט בלי לדאוג לכך שהוא חייב לשדרג כי אחרת הוא לא יקבל את התמיכה שהוא משלם עליה כסף (ומלא).
 
דבר שני, ועוד נקודה למחשבה שאני מביא לכם. אני אספר לכם בקצרה על רמות התמיכה באורקל. יש כמה רמות תמיכה, על כל רמה יותר גבוהה אתם משלמים הרבה יותר כסף. בדרך כלל פותחים תקלה אצלהם באתר והם חוזרים אלייכם בהקדם (תלוי ברמת התמיכה). כל אחד באורקל מקבל שכר כמו כולם. הסוד של רימיני הוא שיטת השכר שלהם. תפתור יותר תקלות – תקבל יותר כסף, תקבל ביקורות טובות יותר – תקבל יותר כסף. אז... ממי אתם חושבים שתקבלו שירות טוב יותר? 
 
דבר שלישי – המון המון עובדים ברימיני אלא עובדי עבר של חברות ORACLE ו SAP  בפני עצמן אבל אל תגלו... בנוסף העובדים שלהם מקצועיים ביותר. 
 
דבר רביעי ופה הייתרון המשמעותי, פעם דיברתי עם יזם מצליח שלא אציין את שמו אבל הוא אמר לי את המשפט הבא: `כשאני בונה חברה ומתכנן תקציב. התקציב מתחלק בצורה הבאה – DATA וכל השאר..` כלומר, כל העניין של איחסון מידע הוא יקר מאוד מאוד מאוד. כאשר מגיעים להחלטה שמכניסים לארגון בסיסי נתונים של אורקל צריך לקנות רישיונות – מדובר פה בעשרות מליונים (כמובן שאני מדבר על אירגונים גדולים) ואחרי זה מגיעה התמיכה, שעולה 22% ממחיר הרישוי כל שנה. כלומר תוך פחות מ5 שנים אתם משלמים רישוי מחדש. אז רימיני באים ואומרים את הדבר הבא – כמה שאתם משלמים לאורקל – אצלי תשלמו חצי ואפילו פחות! חיסכון של מיליונים כל שנה.
 
כמובן שיש עוד הרבה מאוד יתרונות. רימיני זכו בכל מיני פרסי תמיכה ומעסיק השנה וכאלה. יש פה עם מי לעבוד ויש פה חברה שאנשים אוהבים את השירותים שלה. ויתרה על כן – אנשים אוהבים לעבוד בה. אני אישית עובד יותר טוב במקום שאני אוהב. ואני מעדיף לקבל שירות באהבה מאשר לקבל שירות בכלל. 
 
 
עכשיו בואו נדבר רגע על ההכנסות ועתיד החברה. החברה מתרחבת וצוברת יותר ויותר לקוחות משנה לשנה. ניתן לראות את הגדילה הקבועה והיציבה שלה בהכנסות:
 
שווי שוק החברה הוא נכון להיום 240 מיליון. כרגע היא לא ריווחית אבל מיד אני אסביר למה שאני חושב שיש לה עכשיו רוח גבית שיכולה לעזור לה לעוף גבוהה במיוחד היום. 
 
החברה ביצעה הנפקת מניות כדי להכניס עוד כסף לחברה. מצד אחד זה טוב כי החברה מכניסה לעצמה עוד כספים שתוכל להשקיע בפיתוחים. מצד שני, החברה מדללת את בעלי המניות. יתרה על כן, החברה תימחרה כל מנייה ב4.5 דולר למנייה שבאותו רגע היה נמוך משער המנייה וגרם למנייה ליפול עד ל3.2 .
 
עכשיו, לדעתי התקופה הזאת היא תקופה מעולה בשביל החברה. 
ראשית, תקופה קורונה, אירגונים מפסידים כספים וצריכים לחסוך בכל דבר שהם יכולים. מה שאומר שייתן כי אירגונים יחליפו את התמיכה הרישמית שלהם כיום בתמיכה של רימיני בישביל לחסוך מיליונים למשבר שהם חווים כרגע. 
 
בנוסף, ציינתי בסקירות הקודמות שלי שיש נהירה לכיוון הענן של המון איגונים. יחד עם זאת כמובן שחברות הענן: אורקל, מייקרוסופט, אמאזון, גוגל ועוד... מקדמות עוד ועוד את המעבר לענן. הקטע הוא שלא כל ארגון בנוי או רוצה לעבור לענן, להחזיק את המידע שלו במקום מרוחק שהוא תלוי במישהו אחר. מצד שני, זה רק עניין של זמן עד שהחברות יתחילו לצאת בהצהרות שהן מורידות תמיכה מכל דבר שלא יושב בענן ושהכל חייב לעבור לשם. פה רימיני תשחק תפקיד מפתח כחברה שתספק שירותי תמיכה לחברות שלא ירצו לעבור לענן. 
בנוסף, המוצר החדש של רימיני שכפי שהם אומרים שהוא יחיד במינו, פותח בפני החברה שוק רחב שאמור להגדיל את ההכנסות שלה כבר ב2021.



מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת