ראלי בשווקים? המדדים המובילים קופצים

פתיחה ירוקה לשבוע המסחר המקוצר בוול סטריט. מי המניות הבולטות? (21-6-2022)

דורון בראס

ראלי או ששוב עובדים על המשקיעים?

שוקי המניות בארה"ב עולים בשעות אלו, כשהבורסות חזרו לפעילות אחרי חופשת יום השחרור מעבדות אמש.

המדדים המובילים מנסים להתאושש אחרי שבוע קשה במיוחד שהיה השבוע הגרוע ביותר שלהם מאז מרץ 2020, כאשר המשקיעים מנסים להעריך מה יהיו צעדיו הבאים של הפדרל ריזרב במלחמתו באינפלציה ושואלים עצמם האם הסיכויים למיתון קרוב גוברים.

נכון לרגע זה  ה- S&P 500 מוסיף 2.76%, והנאסד"ק מזנק 2.88%.

שרת האוצר של ארה"ב ג`נט ילן הופיעה בסוף השבוע בתכניות החדשות של יום ראשון בארה"ב ואמרה שהיא מצפה להאטה כלכלית אבל הוסיפה שאפשר למנוע מיתון.

המניות שבולטות היום

מניות חברות התעופה מטפסות על רקע התקוות לפריחה של תיירות בעונת הקיץ.

ג`טבלו איירווייס העלתה את הצעת הרכש שלה לספיריט איירליינס ל-33.50 דולר למניה, מניית ספיריט איירליינס מגיבה בעלייה של כ-9%.

מניית טארגט שוב מרכזת עניין לאחר שמנכ"ל החברה שנשאל לגבי סביבת האינפלציה הנוכחית אמר הערב "אנחנו נמצאים בסביבה שרבים מאיתנו לא ראינו בעבר". מניית טארגט עולה 3.5%

מניית טסלה מזנקת כ-11%, לאחר שאילון מאסק אמר שהחברה תפטר 10% מהעובדים בחודשים הקרובים, והסביר כי בחברה בה מועסקים גם עובדים קבועים וגם עובדים בשכר שעתי, תירשם בסוף פעולות הקיצוץ ירידה של 3.5% במספר עובדי החברה.

חברת קלוג הודיעה שהיא תתפצל לשלוש חברות נפרדות עם התמקדות בחטיפים, דגנים בצפון אמריקה ועסקים מבוססי צמחים. מניית יצרנית דגני הבוקר עולה כ-3%.

בגזרת המניות הישראליות הנסחרות בניו יורק, חברת נובאקטיס פארמה המנוהלת על ידי רון בנצור, הודיעה הבוקר כי ה-FDA קיבל את הבקשה לתרופה ניסיונית חדשה (IND) עבור NXP800, תרופה המיועדת לטיפול בסרטן השחלות. מניית החברה מזנקת 11% בתגובה להודעה.

חברת גלובל אי דיווחה על רכישת חברת Borderfree שעוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגיים למסחר מקוון, בתמורה ל- 100 מיליון דולר במזומן. נזכיר שלפני כחצי שנה רכשה גלובל אי את חברת Flow תמורת כ-500 מיליון דולר. מנייתה של חברת גלובל-אי עולה 9%.

מנגד, מניית רי אוטומוטיב נופלת 29% ובסה"כ מוחקת 90% מערכה ב-12 החודשים האחרונים.

רוצה לקבל את החומרים החזקים באמת? רוצה להקדים את העיתונים? רוצה לשמוע על החברות הכי מעניינות לפני שמגיעות לתקשורת? מקומך איתנו. הרשמה בקישור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: