עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

הדבר הגדול הבא?קמעונאות בבינה מלאכותית!

חברת סטיץ` פיקס , מציגה פתרון יצירתי בשילוב עם בינה מלאכותית ועשויה להשתלט על שוק הקמעונאות. בואו להכיר את החברה שאולי תהיה הדבר הבא. (4-7-2019)
הדבר הגדול הבא?קמעונאות בבינה מלאכותית!

אלכס קולפקוב

בכל יום שעובר אנו שומעים על עוד סקטור שעובר מהפכה בעזרת הבינה המלאכותית (AI) ותחום הביג דאטה. שוק הקמעונאות המסורתי הפך את עורו וכבר לא נראה כפי שאנו זוכרים אותו בעבר. רוב החברות הטכנולוגיות היום משתמשות במידע שהן אוספות עלינו על מנת להעניק לנו מוצר עם חוויה מותאמת לנו אישית.
חברת סטיץ` פיקס (סמבול sfix) לא יוצאת מן הכלל. היא באה עם פיתרון יצירתי בשילוב עם בינה מלאכותית שעשויה להשתלט על שוק הקמעונאות.

סטיץ` פיקס היא קמעונאית עם מומחיות המציעה לבוש מותאם ללקוח. החברה שולחת ללקוחות חבילות הכוללים כחמישה פרטי לבוש בתוכם הנקראים "פיקס" המבוססים על העדפותיו של הלקוח.


התהליך הוא פשוט, הוא מתחיל בכך שהלקוח ממלא שאלון על מבנה גופו, העדפות האופנה שלו. משם, אחד מ 3,900 הסטליסטיים של סטיץ פיקס ישלח ללקוח את ה"פיקס".
סטיץ` פיקס גובה מלקוחותיה דמי מעצב ראשוניים בגובה 20 דולר אשר ינוכו ממחיר הפריטים שהלקוח ירכוש. אם הלקוח מחליט לקנות את כל ה"פיקס", אז ינוכו לו 25% מהמחיר הכולל.

הלקוח לא משלם באתר על הפרטים אלא רק על אותם אשר הוא מחליט לשמור.
ניתן לשמור אפילו אחד מתוך החמישה ולשלוח חזרה את הארבעה הנותרים ללא עלות.

התהליך נוחל הצלחה בזכות שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית וביג דאטה.

ככל שהחברה אוספת יותר מידע על משתמשיה, כך הם יהיו יותר מרוצים עם מה שהם מקבלים. עם הזמן, החברה תלמד את לקוחותיה טוב יותר והסיכוי שלקוחותיה יקבלו חבילות המתאימות להם ביותר יגדל.

מעבר לשיטת מנויים?


החברה בזמן האחרון בוחנת מעבר לשיטת מנויים עם שירות בשם Style Pass.
מנוי זה יעלה כ 49 דולר לשנה לכמות בלתי מוגבלת של חבילות וללא דמי מעצב, לעומת המצב הקיים היום שבו בסופו של דבר אין משהו שקושר את הלקוח לקניות עתידיות. נכון לעכשיו קשה למצוא מידע רב בנושא בעוד שמנכלית החברה התייחסה ל Style Pass בשיחת המשקיעים האחרונה וטענה שהחברה הולכת להציעה ללקוחותיה לעבור תוכנית זו בהדרגתיות ושתוכנית זו כאן להישאר.


מעבר לשיטת הכנסות על בסיס מנויים תעזור לסטיץ` פיקס ליצור הכנסה נוספת.

החברה פועלת כרגע כמעט כמו קמעונאי טהור. דמי המעצב שהחברה גובה בגובה 20 דולר מנוכים מהמוצרים שהלקוח רוכש, כלומר שהלקוחות משלמים את ה 20 דולר רק במידה והם לא שומרים אף אחד מהמוצרים שהם קיבלו בקופסה. לחייב את הלקוחות ב 49 דולר מראש יכניס הכנסה קבועה לחברה ללא שום עלות.

עם 3.1 מיליון לקוחות פעילים ( צמיחה של 17% משנה שעברה), 49 דולר בשנה מלקוח זה יוצא כ 150 מיליון דולר שנכנסים לחברה ללא שאלות. בנוסף, מחיר קבוע מראש לאורך זמן בעבור מספר ידוע של חבילות נשמע יותר מפתה מתשלום של 20 דולר כל פעם וזה אף יכול להגדיל את מכירות הקמעונאות.

מנוי כזה של 50 דולר בשנה יכול להיות מפתה לצרכנים רבים במיוחד לעובדה שרוב האנשים אינם מבינים באופנה וישמחו לקבל ייעוץ במחיר כזה בזמן שמעצב פרטי יכול לעלות מאות דולרים רק בעבור השירות.

חשוב לציין שהחברה מוכרת מעל לאלף מותגים בנוסף למותגים אשר נמכרים רק דרכה בבלעדיות ולא ניתן להשיג בשום מקום אחר.
החברה מציעה פרטי לבוש בטווח מחירים בין 25 - 500 דולר, כך שזה לכל כיס.

עדיין בשלב צמיחה

סטיץ` פיקס היא חברה יחסית חדשה (נוסדה ב 2011), והיא עדיין בשלבי הצמיחה כחברה. אם נסתכל בשלוש השנים האחרונות על החברה כחברה ציבורית, החברה שמרה על רווח גולמי של  45% בערך כחברה ציבורית.
הצמיחה בהכנסות ב 2017 היתה כ 34% ו 26% ב 2018. הצמיחה בהכנסות צפוייה להיות השנה דומה ל 2018.

החברה צומחת בשלוש השנים האחרונות בקצב דו ספרתי גם בכמות הלקוחות האקטיביים וגם ברמת ההכנסות בעוד שהמעבר לשיטת המנויים צפוי לתמוך בקצב הצמיחה.


תחרות

לסטיץ` פיקס יש מספר מתחרים ישירים קטנים ואחד עצום ,אך לא באמת מתחרה, בשם אמזון.
אמזון מציעה שירות כחלק ממנוי הפריים בשם Amazon Prime Wardrobe אשר הוא לא באמת מהווה איום לסטיץ` פיקס. ההבדל העיקרי בין השירותים הוא שהשירות של אמזון הוא מציע פריטים על בסיס רכישות קודמות, ולא בעזרת מעצב מותאם אישית.
הלקוחות של סטיץ` פיקס מחפשים פרטי אופנה טריים ולא קופסה של כל הפריטים שאמזון שתציע להם על בסיס רכישות עבר.

לסטיץ` פיקס יש מספר מתחרים אמיתיים, הכוללים Trunk Club של חברת Nordstrom.

Trunk Club שונה במספר נקודות מהשירות של סטיץ` פיקס.

טארנק קלאב מציע כ 12 פרטי לבוש לעומת 5 של סטיץ` פיקס. טראנק קלאב מצמיד מעצב ספציפי ללקוח לעומת אקראי בסטיץ` פיקס ובנוסף, הלקוח יכול לדעת אילו פריטים מכניסים לו לקופסא מבעוד מועד ולתקשר עם המעצב מה שלא אפשרי בסטיץ` פיקס.

לעומת זאת, החיסרון העיקרי של טראנק קלאב הוא שכל פרטי הלבוש מגיע מחברת Nordstrom (בעיקר מותגים יקרים) לעומת פרטי מעצבים ומותגים  פחות מוכרים (אף במחירים זולים יותר) אשר לא ניתן באף מקום מלבד בסטיץ` פיקס.

אמנם אין לזלזל באיום התחרות אך סטיץ` פיקס בנתה לעצמה חומה בתחום ההיכרות עם המותג. בנוסף, יש לה את היתרון של המידע שהיא אוספת ככל שיותר משתמשים בשירות שלה להתאמה טובה יותר בעתיד. לשירותים המתחרים בסקטור יש יתרונות וחסרונות אך סטיץ` פיקס נחשבת המובילה כרגע.

 

לסיכום, שירות יצירתי אשר מתאים מעין כמוהו לעידן שלנו שבו הכל נעשה בקליק ואף לא צריך לשבור את הראש על איזה בגד לקנות ומה הולך עכשיו בעונה.

צמיחה יפה בחברה אשר אוספת מידע ככל שהזמן עובר ובכך משפר את המוצר שלה.
החברה מציעה כרגע שירותים רק בארה"ב ובבריטניה כך שיש עוד הרבה לאן לצמוח בשווקים אלה ומעבר לשם.
מעבר מלא של החברה לשיטת המנויים צפוי לתת לחברה בוסט בגזרת ההכנסות ופחות חוסר ודאות בנושא.

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת