הקנביס של חברת Kush Bottles

תחום הקנביס מתעורר בארה"ב, וזוהי הזדמנות להכיר חברה מעניינת בתחום-Kush Bottles (6-2-2018)

טדי לנץ

תחום הקנביס מתעורר בארה"ב ואני רוצה להכיר לכם היום את חברת Kush Bottles (סמבול KSHB).

על החברה

החברה נוסדה בשנת 2010 בסנטה אנה, קליפורניה ארה"ב ומשווקת ומוכרת אריזות מוצרים ברחבי ארה"ב לבתי העסק בתעשייה (B2B)- מגדלים, חנויות, בתי מרקחת ולקמעונאים שמוכרים את המוצר הסופי ללקוח (מתוך מחשבה שלחברה כמו אמאזון יהיה קשה יותר להיכנס בינם ללקוח).

החברה עומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר. לאחר אישור מוצר, המידע לגביו נלקח לחברה המייצרת במטרה לשכפל אותו במדויק. בין אריזות המוצרים ניתן למצוא אריזות לאבקות, משאפים, מטבעות, סוללות, אריזות זכוכית/ פלסטיק, נגד לחות, עמידות בפני ילדים ועוד.

 נישת אריזת מוצרי הקנאביס היא נישה שתצמח בקצב מהיר יותר ככל שהלגליזציה תצבור תאוצה. עד היום, בשוק לא חוקי או חברות שיכלו להיסגר בגלל סוג העסק שלהן, לא היה שווה להן להשקיע באריזות.

הן רצו רווח מקסימלי כי הן ידעו שהזמן סוגר עליהן. במצב של היום ובמצב שיהיה בעתיד, לא תהיה להן ברירה. חישבו על כך, ככל שהחוק יחמיר, ידקדק ויקפיד יותר, כך הדרישות למכירת והפצת המוצרים תהיינה גבוהות יותר. דרישות לאריזות שישמרו בצורה טובה יותר על איכות המוצר, אריזות אטומות מבחינה ויזואלית על מנת שילדים לא יראו את תוכן האריזה, אריזה שקשה יותר לפתיחה, שוב מאותה סיבה- ילדים.

אסטרטגיית צמיחה וכניסה לשווקים חדשים

לכל מדינה דרישות שונות לאריזות. בגלל שלא קיים חוק פדרלי לגבי זה, כל מדינה קובעת לעצמה את החוקים.

החברה דואגת להיפגש עם הרגולטורים וקובעי המדיניות בכל מדינה בה השימוש מאושר ומבררים על בסיס קבוע את השינויים והרצונות בנוגע לאריזות בכל מדינה ומדינה כשהדגש המרכזי הוא העמידות בפני ילדים.

לחברה יש הסכמי הפצה בפורטו ריקו, אלסקה והוואי. כמו כן לחברה מפעלים בסיאטל, קליפורניה ודנבר (קולורדו).

דריסת הרגל של החברה במקומות האסטרטגיים הללו, מאפשרת לה להיות זמינה במדינות המרכזיות בשימוש הקנאביס וב "דקת קריאה" (יומיים ליתר דיוק) מהמקומות הלא כל כך מרכזיים, אך שקיים צפי שיהיו ו/ או מתקיימת בהם פעילות של שימוש בקנאביס (לפעול ראשונים בשוק לא מפותח)- 80% מלקוחותיהם נמצאים במרחק אספקה של יום עד יומיים.

לחברה צוות מכירות באורגון ונבדה על מנת לתת מענה ללקוחות הפוטנציאליים ולהשתמש ביכולת שלהם לספק מוצרים בצורה מהירה יותר מחברות אחרות שפשוט לא יכולות להתמודד עם זמן האספקה המהיר שלה.

היכולת שלהם לקבל פידבק ישיר מבתי העסק בנוגע לאופן האריזה שצריך, הוא זה שמקנה להם את היתרון (ב 2010 90% מהמוצרים היו הפרח עצמו, כעת בגלל שהשוק דינמי ומתפתח, קיימים, מאכלים שונים, שמנים וכו`).

אסטרטגיית צמיחה עיקרית של החברה היא רכישות

במאי האחרון היא רכשה חברה פרטית בשם CMP Wellness אשר מוכרת מכשירי אידוי בסכום של 1.5 מיליון דולר. היא נוסדה ב 2013 ומספקת למדינת קליפורניה ציוד איכותי בסטנדרט גבוה. קיבלה מספר פרסים והוכרה כמובילה בתעשיית מכשירי האידוי.
על פי המנכל (גם נכתב בדוחות) באחד מכנסי המשקיעים, אחת המטרות של החברה היא לבצע רכישות מסוג זה על מנת להגדיל את מספר הלקוחות ומגוון המוצרים להם צריך לספק אריזות.

דוחות החברה

על פי הדוחות וצפי לעתיד של החברה, קיים צפי לעלייה בביקוש ובהקמת חנויות ובתי מרקחת למכירת קנאביס רפואי ולשימוש הפנאי, כעת שהוכרז בקליפורניה שימוש לפנאי ב 01.01.2018 (זאת על פי עובדות בשטח מהאישור בנבדה עוד קום לכן במהלך השנה- ביקוש גובר למוצרים של החברה בעקבות הלגליזציה).

קליפורניה היא המדינה בעלת השוק הגדול ביותר לשימוש בקנאביס, והיות והחברה ממוקמת שם, היא הצליחה לסגל לעצמה את התשתיות והקשרים על מנת לתפוס נתח מרכזי בשוק המתפתח הזה. כמו כן, גם מדינת נבדה על פי ההשערות תעבור את מדינת קולורדו מבחינת צריכת קנאביס של מבוגרים לצורכי פנאי, לאחר האישור ב 01.07.2017. ישנה גם גן התייחסות למסצ`וסטס וניו ג`רזי שכפי שכבר הזכרנו באחת הסקירות הקודמות, מתכננות לגליזציה של מריחואנה לצורכי הפנאי (מדובר על יולי 2018).

בדוח האחרון שפורסם ב 30.11.2017, דיווחה החברה על הכנסות של 8.85 מיליון דולר. שיקוף של 258% עלייה מהשנה הקודמת. כמו כן החברה דיווחה על רווח של 94,615 דולר לעומת הפסד של 161,000 דולר בשנה שעברה.
חזון החברה לשנת 2018 מתאר המשך גידול במכירות וברווח הנקי. יש לבחון זאת ברבעונים הבאים.

סיכום

על פי המנכל ניק קובצ`יץ`, מטרת החברה לנצל חלון זמן שישנו כרגע כדי להתפתח לשחקן ראשי בתעשייה.

אחת המטרות היא לרכוש חברות ואולי ביום מן הימים אף לא לפסול להירכש ע"י אחת הענקיות בעסק.
כצפוי,חברות שפועלות בקליפורניה יראו מספרים מוחשיים רק לאחר דוחות הרבעון הראשון.

מעוניינים בסקירות קבועות על חברות הקנביס בארה"ב?

הכל במגזין היומי של "ישראל בורסה". לחצו כאן לפרטים

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: