סמנכל פורסייט: פידבק חזק מהאמריקאיים

חברת פורסייט, תחל מהיום להיסחר בנסד"ק תחת הסימבול FRSX. כמה שעות לפני הגונג,סמנכ"ל הפיתוח אריאל דור, בראיון מיוחד ל"ישראל בורסה". (15-6-2017)

עינב כהן

ברוכים הבאים לנסד"ק. חברת פורסייט, המפתחת מערכות סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית, תחל מהיום להיסחר בנאסד"ק תחת הסימבול FRSX.

פורסייט תרשום למסחר תעודות מסוג ADS, כאשר כל תעודה תייצג 5 מניות של החברה.

סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה, אריאל דור, בראיון מיוחד ל"ישראל בורסה", שופך אור על הנעשה בחברה בימים של לפני הרישום בנסד"ק ומה מתפתח קדימה.

אריאל, ברכות על הרישום לנסד"ק, תוכל לספר איך הפידבק של האמריקאיים?

"היו פידבקים חזקים מאד ונראה שיש עניין רב. נפגשנו עם הרבה מוסדיים סוחרים ובנקאים, המטרה שלנו היא להמשיך לעלות מודעות כל הזמן, אנו חברה קטנה במושגי שווי שוק ועוברים כרגע מגיגית לאוקיינוס גדול".

ואיך בדיוק עוברים מגיגית לאוקיינוס גדול?

"לשם כך אנו מתכוננים כבר חצי שנה.בנינו מערך שלם של קשרי משקיעים ויחסי ציבור. שכרנו את אנשי המקצוע הכי גדולים,הכל כבר מתוכנן שנתיים קדימה מבחינת הרצאות ומפגשים, תדירות הנסיעות שלנו לארה"ב תהיה גבוהה ואנו יודעים בדיוק מה אנו צריכים לעשות".

כשאתם משווקים את עצמכם בארה"ב,זה במעטפת של `מובילאיי 2`, או כמערכת המתחרה בהם?

"אנו מציגים את עצמנו, במובנים מסויימים כמשלימים את מובילאיי,מתחרים בהם וגם הולכים לכיוונים אחרים".

מתחרים בהם?

"ברמה האלגוריתמית אנו מתחרים בהם ויש לנו יתרונות, שלהם אין בהרבה מובנים.האמריקאים חופרים לעומק,שואלים שאלות קשות ורוצים לדעת הכל, ואנו מספקים להם את התשובות באופן מלא".

אתם מצפים שהמסחר של החברה בנסד"ק ישפיע על מכירות גם מארה"ב?

"אין לי ספק שזה יביא לידים מארה"ב, אבל אל תשכח, שכל העיניים נשואות לארה"ב וסביר שנקבל הצעות מכל העולם.אני חושב, שמה שרלוונטי יותר, הוא עסקאות צפויות דווקא לחברת `רייל וויז`ן` בה אנו מחזיקים בפורסייט,תשתית הרכבות בארה"ב היא מהגרועות בעולם ושם נראה תגובה אמריקאית בסבירות גבוהה".

עשיתם גיוס פרטי מוצלח מאד לרייל וויז`ן. יש תוכניות להנפיק אותה בבורסה בנפרד?

"כרגע מדובר בחברה פרטית, שעושה עבודה מדהימה ומתקדמת בקצב מסחרר.זו חברת סטרט אפ עם חידושים עסקיים, שמכוונת לכל מיני שווקים וממוקדת כרגע בעיקר בלסיים את הפיתוח למוצר הראשון. יש לנו הרבה תוכניות לגביה כולל אפשרות ההנפקה אבל לא רק.אני מנוע מלפרט, אבל ללא ספק מבחינתנו מדובר בערך מוסף אדיר".

תוך כמה זמן להערכתך יהיה להם מוצר מוכן ביד?

"בין 8-12 חודשים".

לאחרונה הודעתם על הקמת חברה משותפת, עם חברת הסייבר סייפ טי, לתחום אבטחת סייבר לתחבורה.

התחום מתחיל לתפוס תאוצה עולמית.איפה זה עומד כרגע?

"בשל עיסוקנו, יש לנו ידע רב בנוגע לרכבים אוטונומיים ואילו חברת סייפ טי מומחי סייבר מהמעלה הראשונה,שיכולה בטכנולוגיה שלה גם לעשות הסבה לתחום הסייבר ברכבים.

אנו כרגע בשלב מחקר ואני יכול לומר לך שיש פה קבוצת אנשים שתאפשר להרים חברה חזקה מאד.סייפ טי היא החלק העיקרי של החברה במקום שיש בו כרגע וואקום. המוצר יהיה מוכן מהר מאד היות וסייפ-טי צריכה בעיקר לבצע התאמות מסויימות למוצר קיים שלהם".

כל משקיעי פורסייט מחכים לשמוע האם הפיילוט עם חברת הרכבים הסינית הצליח והאם הם ירכשו מכם את התוכנה. מה תוכל לספר לנו על ההתקדמות מולם?

"אנו בשלב של מו"מ מולם.התעקשנו שהפיילוט יהיה מפורט ביותר על פי אמות מידה שהגדרנו במשותף ובכולן הצלחנו.

אם תשאל אותי, הם לא האמינו שנעמוד בדרישות והיו די בהלם.הם התחילו את הפיילוט מדרג מנהלי ביניים וככל שהתקדמנו והם הופתעו מהתוצאות הגיעו גם הבכירים בחברה. מעבר לזה אני מנוע מלפרט".

האם יש התפתחויות במקומות נוספים?

"יש כל הזמן. גם פה אני מנוע מלפרט".

אם תהיה עסקה עם אחת מיצרניות הרכב, מתי המוצר יהיה פעיל ועובד?

"אנו בעיקרון חברת תוכנה. התוכנה עובדת בזמן אמת על מחשב של אינטל. אבל בתוך הרכב התוכנה צריכה להיות מורכבת על צ`יפ. כלומר מה שנשאר הוא להמיר את התוכנה מפלטפורמה אחת לשנייה וזה הדבר הקל לעשות.

עפ"י התחזית שלנו, המוצר יהיה מוכן על צ`יפ ברבעון הראשון- שני של 2018.

בתעשייה הזו יש התאמות קטנות על פי דרישות הלקוח, ואם תיקח לדוגמא את הסינים שבמו"מ כרגע,הם יכולים לרכוש את התוכנה להמיר אותה בייצור מקומי על צ`יפ שלהם,או שנתאים להם צ`יפ מאחת מחברות השבבים הגדולות. בתחילת שנה הבאה זה צפוי להיות מוכן".

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: