מנכל רדהיל: הפכנו לחברה שמוכרת תרופות

חברת רדהיל נחשבת כאחת מחברות הביוטק המתקדמות ביותר שנסחרות בשוק ההון הישראלי עם שלל ניסויים בפאזה שלישית ושני הסכמי מסחור. אך למרות זאת, מניית רדהיל תקועה כבר מעל לשלוש שנים והמשקיעים בבורסה אינם רואים נחת מפירות ההשקעה. מנכל רדהיל,דרור בן אשר, שופך אור. (25-1-2017)

עינב כהן

חברת רדהיל נחשבת כאחת מחברות הביוטק המתקדמות ביותר שנסחרות בשוק ההון הישראלי עם שלל ניסויים בפאזה שלישית ושני הסכמי מסחור.

אך למרות זאת, למרות ההתקדמות המהותית בחברה, מניית רדהיל תקועה כבר מעל לשלוש שנים והמשקיעים בבורסה אינם רואים נחת מפירות ההשקעה.

בסוף דצמבר 2016, חברת רדהיל ביופרמה גייסה 38 מיליון דולר במניות ובאופציות.

הגיוס הפתיע את המשקיעים ,שסברו שלחברה יש מספיק כסף בקופה, והיא לא צריכה גיוס נוסף בקרוב שידלל את המחזיקים.

מנכ"ל רדהיל, דרור בן אשר, הסביר בראיון מיוחד לפורטל "ישראל בורסה", מה היה דחוף כל כך בגיוס הזה: "דבר ראשון, אנו מנסים להיות תמיד בשטח שיהיה עם כמה שפחות סיכון וגיוון אפשרויות שבראשן-לא להיות תלויים בפלטפורמה אחת תרופה אחת וללא מזומן מספיק ולכן, למרות שהיה לנו כסף ,רצינו לחזק את החברה.

דבר שני, אחרי בחירת טראמפ לנשיא ארה"ב, העולם הולך לחוסר וודאות, ומי שלא יגייס בזמן ויהיה עם מספיק מזומן יכול להיקלע לבעיה. רצינו להוריד את הסיכון ולמרות תנאי הסף הכואבים ההנפקה היתה במחיר סביר".

אני לא יודע למה אתה קורא "מחיר סביר". אתם עם 3 ניסויים בפאזה שלישית, שני הסכמי מסחור,והנפקתם לפי שווי שוק שהיה בשנת 2014 לפני כל התוצאות הטובות. זה נורמלי בעיניך?

"בעולם אידיאלי של וודאות אתה צודק.עשינו יחס של סיכון מול סיכוי והתנאים בעינינו היו בגדר הסביר".

אתם עומדים לפני תוצאות מהותיות בשנת 2017. לא היה ראוי לחכות לתוצאות טובות ואז לגייס בשווי גבוה יותר?

"אני מקווה שיהיו הודעות טובות ואז זה מצויין שאנו נכנסים לניסויים האלה עם כסף. אתה צריך להבין שיש לפנינו ניסויים גדולים מאד בשלבים מכריעים שמעורבים מהם מאות חולים במאות מרכזים. ובנוסף,יש לנו ניסויים בשלב 2.כל מערכת סביב ניסוי כזה היא מאד יקרה. מדובר בייצור, אספקה ומערך שתומך.

אנו מנסים לשמור על צוות קטן ואפקטיבי, הניהול מחושב ואנו לא שורפים סכומי כסף כמו ששורפים חברות בסדר גודל שלנו".

עד מתי הדילולים ימשיכו?

"אין לנו צורך בגיוס נוסף. יש לנו הרבה אפשרויות לשותפות ויש לנו כבר מוצר שמתחיל להימכר בחודשים הקרובים בארה"ב".

חברת פיתוח ומסחור

בתחילת החודש, הודיעה חברת רדהיל, כי חתמה הסכם עם חברת Concordia הקנדית, שבבסיסו שיווק משותף של תרופת Donnatal - תרופת מרשם לטיפול בתסמונת המעי הרגיז ודלקת במעי הדק.

במקרה הנ"ל, בהפוך ממקרים דומים, דווקא רדהיל היא זו שתהיה הצד המשווק ואילו קונקורדיה תקבל תמלוגים מן הפעילות.

עפ"י גורמים מעורים בתעשייה, מדובר על מכירות של כ35-40 מיליון דולר בשנה.

בן אשר, תוכל לשפוך אור על הפעילות החדשה הזו ולאן היא מכוונת?

"בגדול, לחברת ביוטק יש שתי אפשרויות: להישאר בפיתוח תרופות או לפתח ולמסחר גם יחד.

אנו נכנסים למסחור בעיקר על מנת להכניס את המוצרים הגדולים שלנו למערך המכירות , אם וכאשר יקבלו אישור שיווק.

היתרון הוא אדיר. נוכל להכניס אותם למערך מכירות שכבר מתפקד ולא צריך לתת רישיון לאף חברה אחרת שתיקח לנו 70-90 אחוז מהרווח. אם אתה מוכר לעצמך אתה יכול להגיע לרווחיות גולמית של 90% מהמוצר וזה הבדל עצום".

אתם בעצם משווקים את התרופה הקנדית. כיצד?

"כבר שנתיים שאנו בונים מערך אנשי מכירות,כאשר אנו מתועדים להגיע ל30 אנשי מכירות בשלב הראשון ואנו מתכננים להמשיך לרכוש זכויות של תרופות שכבר נמצאות בשוק בתחום דרכי העיכול בארה"ב".

התרופה לקרוהן-נשק שובר שוויון

בוא נדבר קצת על המוצרים בפיתוח. כולם מדברים על התרופה שלכם למחלת הקרוהן. מדברים על "נשק שובר שיוויון" מבחינת החברה, מה אתה יכול לספר לי על הניסוי.

"התרופה נמצאת בניסוי שלב 3 עם 410 חולים ב150 קליניקות.

זה ניסוי מורכב מאד, כאשר ברבעון השני של 2017 אנו צפויים לקבל דו"ח מועדה חיצונית שמנתחת את תוצאות הניסוי וממליצה מה לעשות הלאה. יש אפשרות שהיא תאמר גם לעצור את הניסוי כי ההצלחה הסטטיסטית תהיה משמעותית".

היתה ציפייה ,כי תרופת ה105 שלכם לטיפול בזיהום בחיידק ה-  H. pylori, כבר תהיה ממוסחרת, למרות שיש את השלב השני והאחרון בפאזה השלישית. לי קצת מוזר,שלא באה חברת ענק, ועושה אתכם מסחור על מוצר עם פוטנציאל שוק כה גדול. תקן אותי עם אני טועה.

"אנו בהחלט מנהלים שיחות עם חברות שונות לגבי המוצר הזה ובסוף נשקול את טובת החברה.

עד היום החלטנו לא להתקשר עם אף אחת ויכול להיות שבסופו של דבר אנחנו אלה שנשווק אותה בעצמנו, לתרופה הזו פוטנציאל לא קטן".

איזה מסחורים קיימים יש לכם כיום?

"מסחרנו את תרופת ה106 לריקון המעי למסחור כלל עולמי עם חברת Salix שנסחרת בנאסד"ק.

סאליקס שילמה לנו בתמורה לרישיון הבלעדי תשלום ראשוני של 7 מיליון דולר ותשלומים נוספים שמבוססים על אבני דרך בסכום כולל של 5 מיליון דולר והיא תשלם תמלוגים עתידיים ,מסחרנו אותה לאחר שלב 2 והיא עדיין אינה אושרה לשיווק.

בנוסף, מסחרנו את תרופת RIZAPORT לטיפול במגרנות, עם חברת Pharmatronic הדרום קוריאנית,ועם חברת JUSTE הספרדית ואנו מחפשים חברות נוספות להמשך מסחור.

במהלך המחצית הראשונה של 2017 הן יגישו ל- FDA את הבקשה לאישור שיווק של התרופה".

מה לדעתך ,אבן הדרך המשמעותית בה עמדתם בשנת 2016, ולאיזה אבני דרך משמעותיות אתם מכוונים השנה.

"בשנת 2016 דיווחנו על תוצאות חזקות מאד בתרופה נגד חיידק הפלורי.השנה, אנו מצפים חהתחלה של ניסוי שלב 3 בתרופת ה105 שיאפשר לנו להתחיל לשווק, אנו מצפים לתוצאות הועדה לבחינת הניסוי של תרופת 104 לטיפול במחלת הקרוהן ולקראת אמצע השנה לניסוי שלב 2 בתסמונת המעי הרגיז".

המנייה תקועה כבר הרבה זמן.מה יש לך לומר למשקיעים?

"אני לא אחראי לביצועי המנייה .בתחום הזה צריך סבלנות. יש לנו משקיעים פנטסטיים –ילין לפידות,מנורה, אקסלנס ומגדל שוקי הון, שמכירים את החברה מצויין,סבלניים וחלק מהם גם הגדילו אחזקות בסיבוב האחרון, הפעילות העסקית שלנו חזקה ועשינו מהלך אסטרטגי גדול עם המעבר לחברה שמוכרת תרופות שכבר בשוק".

מעוניינים להיחשף, ראשונים בארץ, לחברות שעשויות להיות "הדבר הגדול הבא", עם סיפור חייהן בעברית פשוטה? לחצו כאן

רוצים לחסוך סכום מדוייק להגשמת החלום הכי גדול שלכם?עינב כהן ילמד אתכם כיצד- לחצו כאן

 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: