מנכל פנטזי: המטרה- להיפגש עם הכסף

למרות הראלי האחרון במניות הקנאביס, מנייתה של חברת פנטזי נטוורק, שחתמה על 6 מזכרי הבנות עם חברות מהתעשייה, התעוררה רק לאחרונה, והיא עומדת היום על שווי של 21 מיליון ש"ח בסך הכל. מנכ"ל החברה, דני צדוק, מסביר ל"ישראל בורסה", מדוע המשקיעים פספסו דווקא את החברה עם הפיזור הגדול ביותר ועם יחס סיכון-סיכוי מצוין. (13-2-2019)

עינב כהן

כל משקיע ממוצע בשוק ההון, לא יכול היה לפספס את האקשן בחודש האחרון של סקטור הקנאביס לאור אישור ייצוא הקנאביס הרפואי בממשלה.

לפי הערכות הממשלה, היקף השוק העולמי הכולל של קנאביס רפואי הוא יותר מ-100 מיליארד שקל בשנה כאשר הפוטנציאל הכלכלי של היצוא מישראל עומד על למעלה מ-4 מיליארד שקל בשנה, וזאת לאור העובדה כי בישראל נערכים ניסויים מזה זמן רב ויתרון טכנולוגי משמעותי.

גם חברת פנטזי נטוורק, שהיתה בעבר פלטפורמה למשחקי וידאו, והשליטה בה הוחלפה, לא טמנה ידה בצלחת והצטרפה לתחום תוך שהיא עובדת בצורה שונה מחברות אחרות - במקום לבנות על מוצר אחד שעליו יקום או יפול דבר, היא מפזרת את השקעותיה בין מספר חברות בתחום.

שלשום, החברה השלימה הנפקת אופציות לציבור של 1.449 מיליון ש"ח לאחר שזכתה לביקושי יתר ומחיר הגבוה ב-55% ממחיר המינימום.

,אך למרות ההצלחה הגדולה, נכון לכרגע, "פנטזי" נמצאת הרחק מאחור מבחינת תשואה לעומת המקבילות שלה בתחום.

מנכ"ל החברה דני צדוק, הסביר ל"ישראל בורסה", כי למרות החגיגה הגדולה, הכסף הגדול יגיע בסופו של דבר לחברות מאד מסויימות:

צדוק: "הסיפור הגדול בסקטור הקנאביס אלה המפעלים, חברות הגנטיקה והמותגים. אני צופה, שהמגדלים דווקא ייחלשו לאור התחרות הגדולה שתיווצר, אלא אם יהיו להם עוד חוליות בשרשרת כגון מפעל וזנים מיוחדים.

צריך להבין, רוב האנשים שצורכים היום קנביס רפואי, אלה חולים או זקנים שמקבלים את הקנאביס במשלוח לקווי חלוקה קרובים ואת זה יכול רק המפעל לארוז ולשלוח, כך שהמגדל חייב למכור למפעל, וכיום יש הרבה מגדלים ומעט מפעלים".

ציינת שהמותגים יהיו משמעותיים בשוק זה. יש מותג ישראלי?

"אני מדבר על מותגי-על בסגנון נייס גיא האמריקאית, או חברת בארניז פארם ההולנדית שמוכרת בקופי שופס. בישראל אין מותגים כי הזנים לא חוקיים, אלה זנים שהרביעו אותם והם לא גזעיים".

אני חשבתי שתחום הקנביס בישראל מתקדם...

"ישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם, שנתנו אישורים לעשות ניסויים בתחום הקנאביס, ויש פה מעבדות ופרופסורים עם ידע אדיר, אבל למגדלים פה אין שום יתרון.

בקנדה למשל משתמשים בגידול בתנאי Indoor, ופה משתמשים בעיקר בחממות, שזה גידול יותר זול ולא מדוייק, אבל ברוב העולם מחפשים את האיכות המדוייקת לתרופות ואת זה אין פה כרגע באופן משמעותי."

"תדמית שגויה בשל הנהלה קודמת"

ראינו עליות חדות במניות הקנאביס בשבועיים האחרונים, אבל המנייה שלכם התעוררה רק ביומיים האחרונים. יש לך הסבר מדוע?

"הבעיה הראשונה היא שנוצרה לחברה תדמית שגויה בגלל עסקת הבלוקצ`יין שנפלה בעבר ובכלל היתה קשורה להנהלה הקודמת בחברה. אנו נכנסנו לחברה רק בתחילת חודש יוני."

"הנקודה השנייה היא סיפור עסקת תחנות הדלק שגרמה לבלבול אצל המשקיעים. זיהינו את הפוטנציאל בתחום הקנאביס, ובעינינו מדובר במהפכה אמיתית, כשהכסף הגדול אמור להגיע אליו בעוד שנה-שנתיים, אחרי שיהיו כבר התפתחויות בפארמה, ולשם אנו מכוונים. צריך לציין שכשנכנסנו לחברה, היא היתה חברת מעטפת ונתנו לנו 5 ימים להכניס תוכן לחברה לפני שהיא נמחקת ממסחר ברשימה הראשית, דבר שהיה גורם להפחחת ערך משמעותית לחברה.

עבדנו קשה ועשינו עסקת בזק כדי להכניס את פעילות חברת תחנות הדלק ויצאנו מסיכון והפיכה לחברת מעטפת, אבל מובן שזו לא היתה עסקה הקשורה לתכנון האסטרטגי של החברה וכאשר נשלים עסקאות ראשונות חתומות אנו נשקול להתממן או למכור את פעילות תחנות הדלק".

"פיילוט עם חברת האבטחה הגדולה בישראל"

אבל זו לא החברה היחידה שחורגת מתחום הקנאביס - יש לכם גם את מזכר ההבנות עם הנרתיק שנועל את הנשק.

"נכון, אבל המקרה הזה שונה. מדובר פה על עסקה שבעינינו מהווה הזדמנות גדולה. לפי היזם, בהנחה והפילוט המתוכנן לנרתיק, מול אחת מחברות האבטחה המובילות בישראל, יסתיים בהצלחה החברה צפויה לקבל הזמנות בהיקף של כ- 3 מיליון דולר. לחברה קוראים לוקינג קונטרול, והיא נוסדה ב-2013 על ידי היזם שלמה חיימי, יש לה מוצר מאוד ייחודי, ואני מעריך שקיים פוטנציאל גבוה להנפקת החברה בפני עצמה בעתיד, ושכתוצאה מכך יכולה להיות פה הצפת ערך משמעותית מאד."

תסביר.

"מדובר בטכנולוגיה ייחודית, מצילת חיי אדם ומוגנת פטנט. הטכנולוגיה באה למנוע שימוש לא מורשה בנשק שממנו נהרגים בכל יום בארה"ב לבדה כ-3-4 אנשים בממוצע.

מה שהחברה פיתחה, הוא נרתיק חכם, שמספק בקרה ושליטה על הנשק מרחוק, כאשר חדר פיקוד יכול לשוט בציי נשק ולדעת בכל זמן היכן האקדחים, האם מישהו שלף אותם והאם הם נגנבו.

חדר הפיקוד יכול לנעול את האקדח מרחוק למאבטחים לאחר השימוש בשעות העבודה, וכן לקבל תמונה בזמן אמת ע"י מצלמה בדש הבגד, לעקוב אחרי הנשק ולהתריע לכוחות נוספים אם אותרה תנועה חשודה."

נשמע מעניין. ואין דבר כזה בעולם?

"להבנתנו מדובר במוצר ייחודי בכמה היבטים משמעותיים לעומת פתרונות מתחרים, וכאמור לחברה הזו יש פטנט מוגן בארה"ב ובישראל, כאשר בכל הפתרונות האחרים הקיימים בשוק אתה חייב להיות ליד הנשק כדי לבצע פעולות שחרור או נעילה, כשכאן יש אפשרות לשליטה גם ממקום מרוחק."

אז הנרתיק מיועד בעיקר לארה"ב?

"זה שוק היעד העיקרי, אבל לא רק. היעד הנו כל חברות האבטחה, צבאות ומשטרה ברחבי העולם וכמובן שגם לשוק הפרטי.

החברה תתחיל בקרוב פיילוט עם חברת האבטחה הגדולה בישראל "צוות 3", המכילה 6,500 מאבטחים, נלמד את הבאגים, נתקן אותם ואז ניתן מענה להזמנות, כאשר נכון לעכשיו, יש ביקוש מרשים לאלפי נרתיקים בארגנטינה ודרום אפריקה והתעניינות ממספר מדינות נוספות לעסקאות גדולות, כך שאתה יכול להבין מדוע אנו מעוניינים להשקיע בחברה הזו."

"השקעה בסכומים קטנים בפרוייקטים עם פוטנציאל עצום"

אוקי, אבל נראה שיש פיזור כבד מידי, המשקיעים מחפשים מיקוד. אתה לא רואה את זה כך?

"ההיפך הגמור. הפיזור נותן להם את הפיתרון הנכון והטוב להיחשף להשקעות אטרקטיביות שרובן  בתחום הקנאביס. לאף אחד אין את היכולת לחזות מה יצליח ומה ייכשל בעולם הזה. קח לדוגמא את סקטור הגז. בשנת 2010 המון חברות חיפשו גז בים לאחר הצלחת קידוח "תמר", היו חברות עם סבירות של 90% הצלחה שבסוף יצאו יבשים.

האסטרטגיה של פנטזי, היא להשקיע בסכומים קטנים יחסית, בפרוייקטים עם פוטנציאל עצום, כך שאם פרוייקט מסוים ייכשל או לא ימריא – הנזק יהיה מוגבל מאוד, מצד שני, על כל הצלחה תהיה הצפת ערך דרסטית, כאשר כל השקעה כזו עשויה להפוך להנפקה כחברה בפני עצמה בהמשך. אל תשכח שיש לנו את האופציה בעסקאות הללו להגדיל את ההשקעה ולהגיע להחזקה משמעותית בכל חברה. המטרה שלנו חד משמעית - להיפגש עם הכסף."

אז המשקיעים מפספסים אתכם או שאתם מפספסים את המשקיעים?

"החברה נמצאת כרגע מחוץ לראדאר בשל העובדה שמזכרי ההבנות טרם נסגרו סופית וזה משפיע על תפיסת האמינות שלנו. אני מאמין, שברגע שדברים ייסגרו ונוכל לפרט על העסקות, התפיסה של שוק ההון לגבינו תשתנה מהקצה אל הקצה."

Cbd,תרביות רקמה והיי פארמה

אז בוא נדבר סוף סוף על חברות הקנאביס. הודעתם על מזכר הבנות לרכישת 10% ממניות חברת Cbdigital המשווקת מוצרי קנאביס ברשת. מה תוכל לספר על העסקה?

"זו עסקה, שפנטזי תשקיע בה סכום של 400 אלף דולר, תמורת רכישת 10% ממניות Cbdigital, מתוכם 200 אלף דולר במזומן ו-200 אלף דולר נוספים באמצעות הקצאת מניות פרטית של חברת פנטזי נטוורק ל-Cbdigital, ותהיה לנו אופציה בעוד 3 שנים לקנות עוד 15% מהחברה.

אנחנו נמצאים במו"מ מתקדם ובתהליך של בדיקת נאותות, כאשר בסופה אני מצפה שנחתום על הסכם סופי ומחייב כמובן שתנאי העסקה יכולים להשתנות לאור תוצאות הבדיקה.

מדובר בחברה , שתפעל לשיווק און ליין לצרכן הסופי של מוצרי ה-CBD המתבססת על התקשרות מול יצרנים ומותגים קיימים ואף תוכל ליצור מותגי בית משלה ותכלול מכירת מוצרים למגוון רחב של קטגוריות, בניהן: טיפוח העור ואנטי-אייג`ינג, שמנים לטיפולים רפואיים ובריאותיים, כלי עישון אלקטרוניים, נוגדי כאבים, מגבירי ריכוז, נוגדי עייפות, נוגדי דכאון, מוצרים לחיות מחמד ועוד.

המנהלים של העסק הזה הם אנשי קבוצת בניש, שמתמחה בשיווק באינטרנט, והם יתחילו למכור בשבועות הקרובים. מספיק שהחברה תגיע לאחוזים ספורים מהשווקים שלה, כבר לא נהיה בשוויים הנוכחיים."

יש תחרות גדולה בשוק הזה.

"אכן יש תחרות גדולה, אבל עדיין כמות האתרים והחנויות שמוכרות הנו קטן ביחס לגודל השוק והביקושים שרק יעלו.

אני מעריך שהשחקנים הגדולים ייכנסו לתחום בעוד שנה-שנתיים ויעדיפו לרכוש חברות קיימות כמו החברה הזו שתהיה מועמדת לרכישה או להנפקה בפני עצמה."

חתמתם על מזכר הבנות לפיתוח טכנולוגיות לגידול והשבחה של קנביס.

"כן, במזכר ההבנות צויין שאנו מעוניינים לקבל 7.5% עם אופציה להשקעה נוספת ורכישה של 22.5% נוספים באותם תנאים בעוד שנה.

מדובר במיזם מעניין ביותר, בהשקעה של חצי מיליון ש"ח בסה"כ, שעל רובו בכלל אי אפשר לדבר עדיין, אבל בגדול, מדובר בשני תחומי מחקר ופעילות שאחד מהם הוא יצירת תרביות רקמה מושבחות של צמחי קנאביס שיסופקו לתעשיות המזון והפארמה.

החברה כרגע בשלב מחקר ונפרסם אבני דרך כשהעסקה תהיה סגורה ואז השוק יבין את הפוטנציאל והייחודיות."

ואחרונה, היי פארמה, אתם צפויים להחזיק שם 5% בתמורה ל-2 מיליון ש"ח השקעה.

"מדובר בחברה רצינית מאד עם שטח גידול של עד 200 דונם ועוד 7,000 מ"ר שטח תעשייתי שיכללו מפעל בקיבוץ רמות מנשה. החברה קיבלה את השטח מהקיבוץ ל-24 שנים ללא דמי שכירות.

דיברתי איתך מקודם על הצלחה של חברות שיכילו את כל חוליות השרשרת אז זה בדיוק המקרה.

בשנה האחרונה, החברה השיגה היתרי בנייה לחממות, וקיבלה אישור לבניית מפעל שצפוי להיות מוכן בעוד כ-7 חודשים.

החברה ממוקדת בגידול קנאביס לא בצורה חקלאית, אלא לצרכי פארמה כאשר חלק מאיזורי הגידול הנם indoor יש לה גנטיקה איכותית וחוקית מרכיב שקשה למצוא בארץ ולרוב החברות המתהדרות בגידול לא קיים."

"המטרה- לסגור את כל העסקאות עד סוף הרבעון"

עם יד על הלב, כמה מהעסקאות האלה תסגרו?

"המטרה היא לסגור את כל העסקאות עד סוף הרבעון הראשון של 2019, כשבנוסף אנו מחפשים לרכוש דברים נוספים בתחום הקנביס ואנו מחפשים בעיקר טכנולוגיות בתחום ואנשים משמעותיים, שיעמדו מאחורי החברות האלה. גם כרגע אנו בוחנים דברים מעניינים מאד שאיני יכול לפרט עדיין."

דני, השווי של החברה בבורסה עומד על 21 מיליון ש"ח סה"כ, מול חברות שבקושי שתלו שתיל אחד וכבר עם שווי 200 מיליון ש"ח.

"השווי של החברות האלה מבוסס בעיקר על הייפ ולא על ערכים כלכליים. כאשר יתחילו לתמחר חברות לפי תוצאות עסקיות ולא לפי מי אנשי המפתח בחברה או המשקיעים שלה, אז יסתכלו עלינו ויבינו מה עשינו נכון."

עשיתם שלשום הנפקת אופציות בהצלחה רבה, אבל לעוד עסקאות תצטרכו עוד כסף.

"הפחד הכי גדול של המשקיעים בחברות קטנות ללא הכנסות זה צורך בגיוס ודילול שיגרום לקטסטרופה, אבל בפנטזי אנו משקיעים בעצמנו, אין פה גרעין או בעל שליטה, ותמיד נשמור על המשקיעים הקיימים. אפשר לגייס כסף גם מבלי ששער המנייה ירד."

אתם שני מנכ"לים. בשביל מה?

לדודו כהן המנכ"ל השני ולי, יש שיתוף פעולה מצויין. יש בחברה ציבורית רגולציה, התעסקות עם הרשות לניירות ערך, עם דו"חות, חיפוש חברות להשקעה, ואין לנו מנהלי פיתוח עסקי וסמנכ"ל רגולציה, ככה ששנינו עובדים קשה ומשלימים אחד את השני, כאשר ביחד המשכורת שלנו, הן פחות מהמשכורת הממוצעת של מנכ"ל אחד, גם כי חלק מהשכר משולם באופציות שלא עולות כסף לחברה."

לסיכום, היכן לדעתך נראה את החברה בעוד שלוש שנים?

"לא צריך ללכת כל כך רחוק, כבר בעוד שנה וחצי המטרה היא שכל מי שיקרא את הדו"חות הכספיים, יוכל לראות רווח נקי ומנייה שנסחרת במדדים המובילים בבורסה."

כותב המאמר מחזיק ממניות החברה ומשמש יועץ הנפקות שלהם.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: