מנכל פורסייט: נשאף לשתפ עם מובילאיי

מנכ"ל ובעל השליטה בחברת פורסייט, חיים סיבוני, בראיון מיוחד לפורטל "ישראל בורסה", מסביר היכן החברה עומדת נכון לכרגע, האם יש חוזים בדרך, ועונה על השאלה האם לא היה אופטימי מוקדם מידי. (26-11-2017)

עינב כהן

מנכ"ל חברת פורסייט, חיים סיבוני ,הינו אדם צבעוני מאד, עם רעיונות שעפים הרבה יותר קדימה מאנשים רגילים.

זו אולי הסיבה, שיש המאוכזבים מכך, שחברת פורסייט, עדיין לא סגרו חוזים למרות שכל הפיילוטים שלהם היו מוצלחים- סיבוני רואה קדימה מאד, אבל יש משקיעים ששמעו בין דבריו כאילו הדברים קורים ממש עכשיו.

בראיון מיוחד לפורטל "ישראל בורסה", חושף סיבוני, את הנקודה הנוכחית שהחברה נמצאת בה, הוא מתייחס לאלה שחשים שלא עמד במילתו על חוזים צפויים בשנת 2017, ומתייחס גם להנפקה האפשרית של חברת הרכבות רייל ויז`ן שפורסייט מחזיקה במניותיה.

סיבוני, בכנס בינואר 2017, טענת בכנס, קבל עם ועדה, שאתה מעריך שהשנה יחתם הסכם לפורסייט, עם אחד הגופים הגדולים.נשאר עוד חודש בלבד. אתה תעמוד במילה שלך?

"אנו עדיין במו"מ מתקדם עם כל הגורמים שעשו איתנו פיילוטים, עם הסינים וגם עם השוודים.אני מאמין שקיימת האפשרות, אך זה לא תלוי רק בנו,מבחינתנו הוכחנו מעל ומעבר מה שצריך".

למה הכוונה כשאתה אומר `הסכם`. הרי מוצר עדיין לא קיים.

"הסכם מסחרי. הצגנו דגם אלפא לשביעות רצון הלקוחות ואחרי שיחתמו, ויזמינו, אני אערך לייצור.זה לא ציוד משרדי שיש לנו במחסן,יש עניינים של כמות,מחיר וזמן אספקה".

יש הסוברים,שזה לוקח לכם יותר מידי זמן. איפה המחסום בסגירת העסקאות?

"הלקוחות צריכים להסגר על עצמם היכן הם משלבים אותנו במערכות שלהם,אני דורש ביטחונות פיננסים על העסקאות ויש גם לפעמים וויכוח על לוחות הזמנים".

אם מדברים על לוחות זמנים, אז תוך כמה זמן תהיו מוכנים לאספקה?

"האספקות הראשונות צפויות בסוף 2018, אבל שוב- זה לא אומר שלא יהיו עסקאות עד אז".

"שוק הרכב האוטונומי מגשש את דרכו באפילה"

אתם ממוקדים בניסויים בסין. מובילאיי לקחה לכם את כל שאר השווקים?

"ממש לא. אנו עובדים גם בארופה ועשינו ניסוי מוצלח בשוודיה.

הלכנו חזק על השוק הסיני, כי רוב תעשיית הרכב נמצאת שם והרגולציה שם קלה יותר. משם נצא גם לארה"ב".

איך תצא לארה"ב? מובילאיי חתומה עם תעשיות הרכב לחוזים של עשרות שנים.

"הם תפסו שוק לסדרות מסוימות,שהאמריקאים יראו את המוצר שלנו- הם יבינו שהוא הכי טוב ויתחילו לעבוד איתנו.

אף אחד לא תפס את רוב השוק באפטר מרקט.עם כל הכבוד למובילאיי, שוק הרכב האוטונומי עדיין מגשש את דרכו באפילה ואין שולט מובהק, שוק ה-OEM בסין פתוח לחלוטין.

אנו משיקים בינואר בתערוכה בלאס וגאס, את מערכת 4 המצלמות שמתפקדת בתנאי שטח קשים, אף מתחרה לא הציג מוצר דומה לזה בשוק.זה היהלום שלנו ואנו בשלבים מתקדמים בפיתוח".

בוא נדבר על מובילאיי. אתה מרבה לציין ששלכם יותר גדול.

"ממש לא. אני מדבר באופן כללי שהמוצר שלנו טוב יותר מהמתחרים ולא ספציפית מדבר על מובילאיי. אני מפרגן להם בענק, הם עשו משהו לא יאמן ואני פורש בפניהם שטיח אדום".

וואו. נשמע מפוייס.יש ביניכם דיאלוג?

"אנו לא מדברים עם מובילאיי.אבל מעריכים אותם ובעתיד נשאף לשתף איתם פעולה, פיתחנו סנסור חכם ומובילאיי יכולה לשלב את הסנסור שלנו במערכות שלה".

זרקת פה פצצה. אז למה ללכת לסינים? לך ישר למובילאיי וסגור עניין.

"אני כרגע לא יראה למתחרים שלי את המוצר שלי ולאן הגעתי איתו.אני אראה לו חודש לפני שהכל מוכן. לחברות פיננסיות אני כן מראה כי הם לא מתחרה ישיר".

 "לא מכרתי אף מנייה בבורסה"

יכול להיות שהבטחת הבטחות מוקדם מידי? נראה שככה חושבים בבורסה.

"אני לא מנהל את המנייה, אלא את החברה, אני עושה פעולות עסקיות שישפיעו על שווי החברה. השנה עמדתי בכל היעדים ובכל תוכניות הפיתוח ולא מכרתי אף מנייה בבורסה".

ולמה אתה לא קונה מניות?

"ומי אמר לך שלא רציתי? אבל תמיד אני יודע יותר מכולם ויגידו שניצלתי את זה. אני לא רוצה להיכנס לזה ונמנע, אבל אנו בחברה עושים פעולות כרגע, ושהדברים יבואו לידי ביטוי- נפרסם זאת לציבור והוא יגיב כפי שהוא רואה לנכון".

מה עם השקעה של מוסדיים במנייה?

"מבדיקה שעשיתי, מוסדיים מחזיקים כ-30 מיליון ש"ח במניות כגון הראל ואיילון הכשרה.יש עוד גופים בעולם שמגששים ,אבל אני מנוע מלדבר על זה".

עשיתם רישום של המנייה בנסד"ק ומאז היא ירדה. מצטער על המהלך?

"לא. את המהלך הזה תכננו שנה שלמה.התכנון היה שנעשה גם גיוס בנסד"ק ,אבל לבסוף לא היינו צריכים, כי בזכות ההייפ של מכירת מובילאיי לאינטל, הצלחנו לגייס מספיק כסף ולא הזדקקנו לגיוס".

חיים, איך האווירה בחברה כיום? שלב ביניים כזה, או לפני המראה?

"האווירה בחברה מצויינת. יש לנו 42 עובדים שרצים בטירוף. העובדים לא יודעים את מה שאני יודע. הדברים העסקיים נשמרים בחדרי חדרים".

"רייל וויז`ן זה מצב של מחושך לאור"

הודעתם לאחרונה, שאתם שוקלים הנפקה של חברת רייל ויזן בה אתם מחזיקים 22.5%. מה הכוונה שאתם `שוקלים`?

"זה אומר שאנו בודקים את השוק האם הוא מוכן להנפיק אותנו בשווי שאנו מעוניינים.הדברים יכולים כל הזמן להישתנות ויכולים לקרות הרבה דברים כמו משקיע אסטרטגי שייכנס לפני ההנפקה וכך ננפיק בשווי גבוה יותר. אנו בודקים הכל".

בשביל מה להנפיק? הצלחתם לגייס בקלות בשוק הפרטי.

"תאר לך שפורסייט היתה פרטית. האם הייתי מצליח לגייס 130 מיליון ש"ח כמו שגייסתי. כנראה שלא. החברה הזו צריכה כסף".

חברת רייל ויז`ן,מפתחת מערכת למניעת תאונות ברכבות, אני ראיתי את המצלמה של רייל ויז`ן והיא מדהימה, אבל חיים, מה עם העיקולים בפסי הרכבת? את זה אי אפשר לראות במצלמה.

"רוב העיקולים אינם 90 מעלות והרוב בסטייה רחבה. נכון, המערכת לא סותמת הכל,אבל גם אם נביא יכולות של 90% זה המון לעומת מה שיש כיום. זה ממש ממצב של חושך לאור. המצלמה הטרמית היא רחבה והעדשה שלה רואה מספיק טוב".

עם יד על הלב, כמה אתה קרוב להגשים את המטרה שלשמה הקמתה את פורסייט?

"הקמתי את החברה כדי לתפוס נתח משמעותי בשוק הרכבים.באמונה שלי, הדרך שלנו הולכת ומתחזקת וככל שהזמן עובר אני מופתע מהיכולות שלנו. אני עומד מאחורי החזון שלנו בכל ליבי".

תן מילה למשקיעי המנייה.

"אני מאד אופטימי על סמך דברים אמיתיים.יש לנו עומק פיננסי עם 80 מיליון ש"ח ועוד 140 מיליון שח אופציות שנמצאות בתוך הכסף, בצד הטכנולוגי עמדנו בכל הפיילוטים בהצלחה, אנו במו"מ עם כולם, ברור לי שכולם מחכים לחוזה. ואני מקווה שזה יגיע מהר".

לסיום, לאן אנו הולכים בשנת 2018?

"המרת התוכנה לצ`יפ, להיכנס לעוד פיילוטים וכמובן עסקאות".

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: