עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

מנכל פורסייט: המערכת טובה מהעין האנושית

בימים אלו משתתפת חברת פורסייט בתערוכת CES בלאס וגאס, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעולם. למרות הריקושטים הטובים-מניית החברה יורדת בבורסה. מנכ"ל החברה, חיים סיבוני, התראיין ל"ישראל בורסה",ושפך אור על הנעשה כרגע בחברה. (10-1-2019)
מנכל פורסייט: המערכת טובה מהעין האנושית

עינב כהן

חברת פורסייט (FRSX), ערכה בחודש שעבר, כנס לאנליסטים ולמשקיעים בו היא הציגה הדגמה בזמן אמת של מערכת ה-QuadSight , מערכת התרעות המבוססת על 4 מצלמות לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי.

מערכת QuadSight היא הדור השני של פלטפורמת הראייה הממוחשבת לרכב של פורסייט. היא מבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה המיועדות לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית. בשילוב עם טכנולוגיית האינפרא-אדום ניתן בהחלט לומר כי התמונה המגיעה לרכב טובה יותר מן העין האנושית.

בימים אלו משתתפת פורסייט בתערוכת CES בלאס וגאס, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעולם. פורסייט מגיעה לתערוכה לאחר שבחודש נובמבר האחרון, זכתה בפרס החדשנות של CES 2019, בקטגוריות בינת רכבים  וטכנולוגיה לנהיגה אוטונומית.

הועידה,שמתקיימת מדי שנה בלאס וגאס בתחילת חודש ינואר, היא אחת הוועידות הטכנולוגיות הגדולות והיוקרתיות בעולם.

חיים, מאיזו סיבה ערכתם לאחרונה את כנס המשקיעים?

"השקיפות שלנו מול המשקיעים חשובה לנו. מדובר במשקיעים, שחלקם מלוה אותנו מתחילת דרכנו הציבורית, ולכן רצינו לשתף אותם בהצלחות של החברה.

עבדנו רבות על הפיתוח של המערכת ורצינו להראות שיש לנו מערכת שעובדת בזמן אמת ואת זה אנשים ראו בעיניים בזמן אמת.

הצגנו בתוך סימולציה של תנאי מזג אוויר קשים, כולל גשם ועשן, והוכחנו לכל המשקיעים שמה שחלמנו עליו- עובד.

אני מכיר את החברות הפועלות בתחום ולא מכיר אף חברה שיש לה את מה שיש לנו. המערכת שלנו טובה יותר מן העין האנושית וזה דבר חסר תקדים בכל מה שקשור לסנסורים של הרכב האוטונומי".

מה התוכניות של פורסייט בשנה הקרובה?

"אני מעריך, שפעילות המצלמות, תתקדם השנה לקראת מוצר מוגמר, תוך כדי התאמה עם בקשות ספציפיות של לקוחות, כאשר אני מקווה ,שחלק מהלקוחות, שמנסים כעת את הפיילוט, גם ירכשו בעתיד את המערכת.

אם תיקח חברות דומות ואת התהליכים ההתחלתיים שלהם, כמו מובילאיי לדוגמא, אנו בתהליך מזורז מאד בשוק הזה".

ומתי יהיה אפשר למסחר בכמות גדולה למי שירצה לרכוש לצי הרכבים?

"אנו מעריכים שזה ייקרה לקראת הרבעון הראשון של 2020, לאחר שנהיה מוכנים עם מערכת מסחרית".

החברות שכרגע מתנסות על פיילוט שלכם, על מה הן מתנסות אם עדיין אין מוצר?

"המוצר שלנו יושב כרגע על בסיס מחשב והלקוחות בודקים אם הם רוצים התקנות נוספות מעבר למה שקיים כרגע ,או יסתפקו במוצר האוטומטי שלנו.

אנו מחכים לתגובות מהם, הם בודקים את הטכנולוגיה ואת המענה לצרכים,ואם ירצה שיפורים-נעשה לו. המערכת פתוחה לשינויים לפי דרישות".

אתם חברה בינלאומית. למה אין לכם משקיע מוסדי מחו"ל?

"בארץ יש אצלנו את המוסדיים הטובים ביותר-הראל,מיטב ופסגות. לא פעלנו עד כה לשילוב יזום של גופים מוסדיים מחו"ל, אני מאמין שככל שנתקדם החשיפה הבינלאומית תייצר הזדמנויות חדשות".

ביום הכנס, הודיעה פורסייט לבורסה, כי חתמה על הסכם פיתוח והשקעה לא מחייב עם חברת אר.אייג`,שגם מתכוונת להשקיע מיליון דולר בפורסייט במחיר שמהווה פרמיה של 89% על מחיר השוק.

חיים, תוכל לפרט על העסקה?

"מדובר בחברה עם יכולות ייצור מהגדולים בישראל, שתכין לנו תשתית ייצור, אחרי בחינת המוצר של הלקוחות.

הם מצידם רצו "נתח" מהחברה, ולאחר שהחליטו די מהר ללכת על העסקה, ירכשו 1% מהון המניות של פורסייט".

אנחנו מקבלים ריקושטים חיוביים על חברת הבת שלכם רייל ויז`ן, אבל בפועל אין הודעות לבורסה.

"קורים שם דברים יפים ומתנהלים שם מהלכים, שכרגע עוד מוקדם לדבר עליהם, הם נמצאים מספר חודשים בניסוי מוצלח בשוויץ, ויש בחברה הזו התעניינות הולכת וגוברת".

כשאתם מכוונים לשוק הרכבים האוטונומיים ,איפה בדיוק אתם ממוקמים בפעילות היצרנית הזו?

"יש בתחום הזה 3 קטגוריות: 1.יצרני מכמ"ים. 2.יצרני לידרים. 3.יצרנים בתחום המצלמות.

אנו נמצאים בתחום המצלמות,אשר מהווה תחום רחב, כאשר מרבית המצלמות עובדות על מצלמה אחת ואילו אנחנו על ארבע.

מרבית השיטה הקיימת כיום עובדת על צילום מבוסס זיכרון, בשיטה הזו יש חורים, מה שצולם ביום לא דומה מה שצולם בלילה, ולא בזוויות שונות. המערכת של פורסייט יודעת להתריע על מקומות שהם לא יודעות כיום,כמו מובילאיי לדוגמא שמשתמשת במערכת צילום מונו.

בשלבים המתקדמים יותר התוצרים שלנו יהפכו לפקודה פיזית לעצירת הרכב".

האם אתם במגעים כלשהם עם חברת מובילאיי?

"כרגע אין לנו מערכת יחסים איתם. אנו מדברים ישירות עם יצרני הרכב והמשאיות. אך כמובן ,שבעתיד בהחלט נוכל לשתף פעולה, כך שאולי הם יוכלו לשלב את הסנסור שלנו אצלם".

האם ליצרניות הרכב שאתם מדברים איתם יש יכולות לפתח מכוניות אוטונומיות?

"בפיילוט של המוצר שלנו נמצאות חברות מהגדולות בעולם בתחום הרכב,כך שבוודאי יש להם יכולות כאלה שייצרו בעצמם, או שיתחברו למערכות נוספות מלבדנו שיתנו להם את המענה הנוסף".

יש לכם את מערכת האיי –נט. תוכל להסביר  על המוצר.

"מדובר על מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות, אשר נועדה לספק התרעות בזמן אמת להולכי רגל ונהגים מפני תאונות דרכים, באמצעות שימוש בטלפונים סלולריים חכמים וברשתות סלולריות קיימות.

מדובר בדבר מדהים, שעובד בשטח ובעצם יכול להיות פתרון במקום שהעיניים לא רואות. לדוגמא, כשילד קופץ לכביש ומכונית תסכן אותו, הוא יקבל התראה מיידית לטלפון הנייר וכך גם הרכב.

אנו כרגע פועלים ברמה הארצית, ונערכים לפיילוט באחת הערים בארץ, ואח"כ נפתח את המוצר לכל הערים בעולם".

ולסיום, אי אפשר בלי לשאול על המניה. הציפיות היו גבוהות והמנייה רשמה ירידות חדות.

"אני מנהל את החברה ולא את המנייה, יש בשוק ההון מהלכים שגדולים מאיתנו כמו אירועי מאקרו ארציים ובינלאומיים.

מה שאני כן יכול לומר, שהייתי יותר מוטרד אם המניה היתה בשער גבוה, אך לא היה לי מה להציג ברמת הפעילות העסקית של החברה.

אני מרוצה מהעובדה, שהחברה מתקדמת ויודעת להראות את זה גם למשקיעים. יש לנו הרבה אפשרויות וכיוונים להביא נחת למשקיעים שלנו בסופו של דבר ואני מאמין שכך יהיה".

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת