מנכל סייפ טי:כמו צ`ק פוינט בחיתוליה

בעידן החדש של איומי הסייבר, תחום האבטחה הולך ותופס תאוצה. מניית סייפ- טי זינקה לאחרונה, ומנהליה מספרים מה בדיוק עושה החברה ולאן מועדות פניה. (24-1-2017)

עינב כהן

בעידן החדש של איומי הסייבר, תחום האבטחה הולך ותופס תאוצה, כאשר חברות סייבר רבות ממקור ישראלי,נסחרות בנסד"ק , לנו בבורסה הישראלית,יש נציגה אחת - חברת סייפ-טי גרופ,שהונפקה רק בשנה שעברה ונמצאת בתנופה בבורסה בשבועות האחרונים.

החברה, שנוסדה רק ב2013, מוכרת כבר למעל 40 לקוחות בארץ ובעולם בתחומים רבים כגון- ממשלה,ביטוח, השקעות ותשתיות ונסחרת לפי שווי שוק של 101.8 מיליון ש"ח.

חברת Safe-T , מתמחה בהגנה על קבצים והעברתם בתוך הארגון, באמצעות שרתים מקומיים ומחשוב ענן.

מנכ"ל החברה, שחר דניאל, וסמנכ"ל השיווק, איתן ברמלר, התראיינו בראיון מקיף ראשוני לפורטל "ישראל בורסה".

"כיפת ברזל של הסייבר"

שחר ,בוא תסביר במילים פשוטות, מה בעצם עושה החברה?

"תפקידנו הנו לאבטח עבור ארגון את כל תרחישי העברת המידע,שהארגון רוצה להוציא מהארגון לעולם החיצון או ליהפך.

ולזה יש לנו שתי פתרונות:אנו מגנים על התשתית עצמה ויש לנו פיתרון שמגן על המידע עצמו".

איתן: "יש הרבה חברות סייבר עם כל מיני תפקידים. אנו ממוקדים על טיפול במידע רגיש. לדוגמא חברת הביטוח `הראל`, שלה מידע רגיש של חשבונות לקוחות, ואנו בעצם נותנים להם מין `כיפת ברזל` שיוכלו להוציא ולהכניס מידע ללא חשש".

בטח יש לכם תחרות מהגדולות. לא יכול להיות שאתם לבד בתחום.

שחר: "סייבר זה עולם של שכבות, יש הרבה חברות שכל אחת עוסקת בתחום כזה או אחר, במה שאנו עושים-אנו היחידים בתחום".

איתן: "יש אין סוף אמצעי הגנה. יש אחלה חברות סייבר ובמיוחד בישראל, אבל תסתכל על רשימת הלקוחות שלנו בתוך זמן קצר מאד- בנק פועלים,ממשלת ישראל,מדינת אינדיאנה..הרי יש להם אפשרות לקנות איזה מוצר שהם רוצים-אבל הם בחרו אותנו,שאנו קטנים ולא מוכרים.הם פשוט זיהו אצלנו יכולות טכנולוגיות שאין לאחרים.

עם האבטחה של מדינת אינדיאנה, נאבקנו במכרז עם חברה ציבורית אמריקאית ולקחנו אותם וזה מספר לך סיפור מאד גדול".

לא מיהרתם עם הנפקה בבורסה? בכל זאת עדיין סטרט-אפ.

שחר: נוסדנו במרץ 2013 ונכנסה לנו השקעה גדולה של קיבוץ סאסא, לקראת סוף 2014, התחלנו לחשוב על ההשקעה הבאה, וסקרנו את כל האפשרויות.

אחד היועצים אמר לנו- `יש לכם לקוחות הכי ממותגים בארץ, חלק מהלקוחות יכולים להיות המשקיעים שלכם (הראל,פסגות,ילין לפידות),אז הלכנו על זה והצענו להם את הסחורה שלנו ואף אחד לא מימש עד היום.אמרו לנו שיש חסרונות להפוך לחברה ציבורית, אנו כרגע חצי שנה ציבוריים וזה לא נורא כפי שתיארו ואפילו עושה סדר".

"פתרון לכל פלטפורמות העברת המידע"

מה היתרון שלכם על חברות ענק בתחום?

איתן: "תצביע על 30 החברות הגדולות והחזקות בעולם כמו אפל,גוגל אמזון וכ"ו, ותראה שבגדול אף אחד לא יכול להמציא כלום בעולם והכל הידיים שלהם,

אבל העובדה היא, שכל יום נפתחות חברות ומצליחות.

אם צ`ק פוינט יחליטו מחר להעתיק את מה שאנחנו עושים? אז קודם כל יש לנו פטנט, אבל גם אם יבוא להם ממש לעקוף אותו זה בגדול לא התחום שלהם ולא של אף ענקית אחרת,וייקח להם לפחות שנה להגיע לנקודה שלנו, בסוף ככה נרכשות חברות בעולם".

אוקי, אבל עדיין לא הבנתי מה הייחודיות שלכם.

"הפטנט שלנו נותן את הפיתרון היחיד בעולם שסוגר את הפיירוול ועדיין מאפשר לתנועה דו כיוונית. זה כמו שאני אסגור לך דלת ועדיין תהיה לך תנועה חופשית.

יש היום הרבה דרכים להחליף מידע-על הענן,במייל, ואנו בעצם הפתרון היחידי,שמאחד את כל האבטחה של פלטפורמות העברת המידע. העולם הולך למוצר כולל אחד ואנו מתחברים להכל ושם היתרון שלנו".

הלקוחות שלכם משלמים או שאתם "מתגלחים" עליהם?

"כל הלקוחות של חברת סייפ-טי משלמים.יש לנו שני מודלים עסקיים- האחד, לקנות את המוצר לצמיתות ולשלם כל שנה על עדכונים, והשני, זה רטיינר חודשי. כל הלקוחות שלנו משלמים לפי אחד המודלים".

המוצרים שלכם נמצאים ממש בעבודה או שהם עדיין ניסיוניים אצל החברות שלהן מכרתם?

"אין פיילוט בשום מקום.כל המוצרים שלנו נמצאים בעבודה במערכות הראשיות שאחראיות למערכות המידע והאבטחה".

מתכוונים למנף את ההצלחה בארה"ב

בואו נדבר על השיווק.איך אתם מבצעים אותו?

איתן: "יש לנו אנשי מכירות מעולים בכל העולם שכל אחד אחראי על איזור.בנוסף,אנו חותמים על ערוצי מכירה וOEM  שתפקידו שהמוצר שלנו יימכר מובנה עם המוצר של החברה איתה חתמנו שת"פ. כמו למשל, שיש מצלמה מובנית בסלולארי, ככה אנחנו בתוך המוצר הנמכר".

שחר: "חתמנו לאחרונה, הסכם OEM  מהותי מאד מבחינתנו עם חברת SECUR AUTH, שתטמיע את המוצרים שלנו בתוך המערכת שהם מוכרים. מדובר בחברה אמריקאית גדולה עם 1200 לקוחות וההשפעה של ההסכם הזה על החברה הנה גדולה".

איך הגעתם לכל הלקוחות הגדולים בישראל כל כך מהר?

איתן:"ישראל היא סיפור הצלחה עבורנו.בהתחלה חשבנו ישר לרוץ לחו"ל ששם הכסף יותר גדול, אבל מהר מאד הבנו, ש`בית הספר` הטוב ביותר-הוא בישראל עם כל מומחי הסייבר הגדולים שיש פה. אין פה ח`ברה פראיירים, יושבים בתפקידי מפתח בחברות יוצאי יחידת 8200 ואתה חייב לדייק מולם וזה מה שעשינו, התחלנו לצבור לקוחות איכותיים ואז התחילו כבר שמועות עלינו מפה לאוזן ופנו אלינו. החלום של כל חברה".

על כמה רווחיות גולמית אתם עומדים במכירת מוצר?

"80% רווחיות גולמית".

אתם עובדים חזק מאד באפריקה.למה דווקא שם?

איתן: "באפריקה יש הונאות פיננסיות בלי סוף. מפקידים צ`קים גנובים,מושכים כסף של מישהו אחר..חוסר השליטה פנומנלי.

אנו נותנים להם פלטפורמה שמחייבת את הלקוח לאשר את הפעולה בהודעת אס.אם.אס שתאשרר שהוא מבצע הפעולה, עם שאלה כגון- `מה שם הכלב שלך?`.

נו , מה צריך אתכם? הבנק יכול לספק את זה.

שחר: "לא בדיוק, נאמר אם אתה מפקיד צ`ק של בנק אחר...אנו בעצם מספקים פלטפורמה אחידה לכל הבנקים.אנחנו הסנטר של הפעולה".

סיפרתם בדו"ח האחרון על תוכנית הרחבה בשוק האמריקאי.

שחר: "אנו באופן כללי מרחיבים נוכחות בכל מקום בעולם, אבל ספציפית בארה"ב אנו עם עשייה חזקה, גייסנו אנשי מכירות מקומיים,ואנו הולכים לתקוף שם בשתי צורות בשנה הקרובה- למנף את ההצלחה שעשינו עם מדינת אינדיאנה למקומות נוספים,כי ברגע שאחד קנה, השני מקבל `ביצים` גם כן, והשני, זה חוזי OEM. חוזה אחד משמעותי כבר יש לנו בארה"ב ואנו מתכננים על חוזים נוספים".

מדוע אתם לא מפרטים את שווי העסקאות שאתם חותמים עם חלק מהלקוחות?

שחר: "הלוואי שיכולנו. החברות שאנו חותמים איתם לא מעוניינות לפרסם כי לא רוצים שידעו איזו חברה מגינה עליהן".

עסקה עם בנק עולמי- תשנה את התמונה

אין לכם כרגע מספיק כסף בקופה לעוד שנה.

שחר:"אנו באופן קבוע מגייסים כסף לשנה וחצי מראש.יש לנו תוכנית סדורה ואנו לא בלחץ כלכלי,אנו מצפים בשנה הבאה להגיע למספרים גדולים בהרבה ואז נהיה במקום אחר, בכל אופן, המודל שלנו אינו גיוס בבורסה אלא למשקיעים פרטיים. בפעם הקודמת הראינו את המצגת וגייסנו צ`יק צ`ק בלי הרבה מאמץ".

קיבוץ סאסא הנו אחד המשקיעים המרכזיים בחברה. איך הם הגיעו אליכם?

שחר:"יש בקיבוץ סאסא חברת סקיוריטי גדולה מאד שמספקת רכבי מיגון. כחלק מהאסטרטגיה שלהם הם משקיעים בחברות סייבר. הם התאהבו במוצר שלנו ורכשו אותו מאיתנו, בהמשך הם הפכו למשקיעים ב5 מיליון דולר".

איזה דבר, יהיה Game Changer מבחינת החברה?

שחר: "עסקה ישירה עם אחד מהבנקים הגדולים בעולם".

איתן: "הכי קשה זה ההתחלה, אבל אנו מתכננים לחדור חזק לארהב כפי שחדרנו לישראל.כשיהיו לנו 30 לקוחות בארה"ב יהיה כבר קל מאד להגיע ל300 לקוחות, נעשה `העתק הדבק` למה שעשינו בישראל וזה יהיה כבר סדר גודל אחר לגמרי".

איפה להערכתם ,תהיה החברה בעוד 5 שנים?

שחר: "השאיפה להפוך לחברה עם צמיחה חדה כל שנה במכירות בכל העולם ולהיסחר בנסד"ק בשווים שמבחינתנו ישקפו את מה שאנו שווים.

לעיתים שואלים אותי שאלות לא רציניות כמו `מתי תחלקו דיבידנדים` וכ"ו, צריך להבין מה יש פה, מדובר בהזדמנות להשקיע בסטרטאפ שבתוך שוק ההון שכנראה לא היו מגיעים אליו אנשים ככה סתם כחברה פרטית.ואנו לא חברת `חלום`, אנו כבר מוכרים לחברות מתקדמות בארץ ובעולם,החברה הזו יכולה להיות בסדרי גודל אחרי לגמרי ומי שתופס אותה היום זה אולי כמו צ`ק פוינט בתחילת דרכה".

איתן: "אני אדבר על הצד הטכנולוגי. הולכות להיות כמה הפתעות חדשניות מכיווננו השנה.אני אומר-`חברה, אתם הולכים להיות מאד מופתעים".

מניית סייפ טי נסחרת נכון להיום בשער 816, לאחר עלייה של 116% ב12 חודשים האחרונים.

מעוניינים להיחשף, ראשונים בארץ, לחברות שעשויות להיות "הדבר הגדול הבא", עם סיפור חייהן בעברית פשוטה? לחצו כאן

רוצים לחסוך סכום מדוייק להגשמת החלום הכי גדול שלכם?עינב כהן ילמד אתכם כיצד- לחצו כאן

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: