מנכל אפולו פאוור מציג: פאנל סולארי גמיש

חברת אפולו פאוור החלה להיסחר בבורסה הישראלית (עדיין תחת השם אור סיטי). מנכ"ל החברה,עודד רוזנברג, התראיין ל"ישראל בורסה" ושפך אור על פועלה של החברה ותוכניותיה. (22-10-2017)

עינב כהן

בשבוע שעבר, החלה חברת סולארפיינט להיסחר בת”א, לאחר שהושלם מיזוגה עם אור סיטי החזקות.

בתקופה הקרובה, החברה הממוזגת צפויה להחליף את שמה ל-אפולו פאוור.

לפני כשבועיים השלימה סולארפיינט סבב גיוס ראשון בהיקף של כ-9.4 מיליון ש"ח בשתי הנפקות, והחברה צועדת קדימה לקראת פיתוח המוצר המוביל שלהם- יריעות סולאריות גמישות שיכולות "להתלבש" על כל גוף בעזרת תהליך הדבקה פשוט.

משקיעי שוק ההון הישראלי טרם התוודעו, למספר רב של חברות אנרגיה ציבוריות ,כאשר הבולטות בהן הינן אנלייט אנרגיה וסאנפלאואר,שבעיקר משתמשות בטכנולוגיות קיימות בתחום האנרגיה הסולארית לטובת הקמת מתקנים ולא ממש מפתחות טכנולוגיה בפועל.

מנכ"ל חברת אפולו פאוור, עודד רוזנברג, התראיין ל"ישראל בורסה"  על מנת לשפוך אור על פעילות החברה ותוכניותיה לעתיד.

רוזנברג, שימש בעברו כעוזר מנכ"ל בחברת מטליקון טכנולוגיות, שבשליטת חתן פרס ישראל, סטף וורטהיימר,  ועוסקת בעיבוד שבבי מדויק והרכבות.

לפני שלוש שנים, הוא הצטרף לערן מימון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, ויחד הם החליטו "לתקוע יתד" בעולם האנרגיה הסולארית המתפתח.

כיום לאחר שלוש שנים של פיתוח, החברה החליטה כי נכון לה יותר להיות ציבורית. רוזנברג מסביר: נעזרנו במומחים עולמיים בתחום הכימיה, ועבודה של שלוש שנים  במעבדות שבטכניון הגענו למשהו גדול שעם המשך השקעה, הרבה עבודה קשה וחיבור עם השותפים הנכונים יכול פשוט לשנות את העולם.

יחד עם המשקיעים שלנו הבנו, שלמוצר כזה ולפיתוח של טכנולוגיה כזאת חדשנית צריך לחבר עוד הרבה משקיעים והחלום כאן הוא כל כך גדול שהדרך הנכונה ביותר לחברה כרגע היא לצאת לגיוס דרך שוק ההון – אני בטוח שצדקנו. אין אף אדם בעולם שלא היה רוצה להשתמש באנרגיה סולארית בביתו ועדיין רובנו המוחלט לא משתמשים בטכנולוגיה המדהימה הזו, אנחנו מעריכים שהסיבה לכך היא שהמוצרים הקיימים היום פשוט לא טובים מספיק. הם יקרים, כבדים ומסורבלים ולכן להערכתי ההנפקה לציבור שביצענו היתה הצלחה – אנשים התחברו למוצר שלנו ולחזון של החברה – וככל שאני מדבר עם אנשים אני מרגיש שכולם רוצים שנצליח ורק מחכים למוצרים שלנו."

"היריעות הסולאריות שלנו זולות משמעותית מהקיים בשוק"

עודד, אנא הסבר במילים פשוטות, מה בדיוק אתם עושים.

"פיתחנו חומר ,שאנו קוראים לו "צבע סולארי", שברגע שהוא מתייבש, הוא עובר תהליך כימי, שהופך אותו ליצרן חשמל כאשר הוא בא במגע עם קרני השמש.

החומר הזה מגיע בצורת אבקה, שנצבע ממש כמו צבע רגיל ,ולכן בסוף אתה מקבל פאנל סולארי בעובי של מיקרונים בודדים, גמיש, זול ויציב והלקוח הסופי מקבל טפט סולארי שאפשר להדביק אותו בכל מקום ואם צריך אפשר אפילו לחתוך אותו עם מספריים.

בימים אלה, אנו עובדים במעבדות שלנו ,על מנת לשפר לו את היעילות ולהתאים אותו למכונות ייצור "גליל לגליל" ,שייצרו אותו בצורה מסיבית, כך שיהיה אפשר להגיע לכמויות אדירות ולהפיץ אותו לכל העולם".

יש לכם פטנטים על המוצר?

יש לנו ארבעה פטנטים. הראשון, בתחום מבנה האלקטרודות והחומר הפעיל התקבל בסין ונמצא בשלבים מתקדמים בארופה ובארה"ב, והשאר נמצאים בסטטוס בקשה לפטנט". מה שיפה בחברה הזו ובפיתוח טכנולוגיה חדשה הוא, שכל הזמן מתגלות בעיות חדשות בפיתוח, וזה פשוט מאלץ אותנו לחדש ולהמציא והדבר הזה מן הסתם מוביל לעוד ועוד פטנטים לאורך הדרך,כאשר בסוף השבוע, הודענו לבורסה על בקשה לרישום פטנט בארה"ב.

המוצר יספק מערכת סולארית ביתית לכל דורש?

"אנחנו מעריכים שבתוך פחות מעשר שנים לא יהיה בית שלא יעשה שימוש באנרגיה סולארית. עכשיו, הדבר הזה זה ייקרה איתנו או בלעדינו, אבל היריעות הסולאריות שלנו ללא ספק יעזרו לזה לקרות הרבה יותר מהר. המוצר כל כך קל וגמיש וכל מה שנדרש זה להדביק אותו למקום בוא הלקוח רוצה ועלות ההתקנה והעלות שלו מאד זולה לעומת מה שיש כיום בשוק".

מה הכוונה עלות זולה? תוכל לפרט?

"אני לא יכול להתייחס להבדלים במחיר באופן מדוייק, אך ניתן לומר, שברמת החומרים, המחירים שלנו יותר דומים לתעשיית הצבעים מאשר לתעשייה הסולארית .ולכן על פי התכנונים שלנו אפשר יהיה להגיע לעלויות של בערך שליש מהפאנלים הכי זולים היום ובנוסף שלנו גם גמיש וקל".

יש עוד מוצרים שאתם מייצרים?

אחד התחומים המשלימים לפאנלים סולארים הוא תחום אגירת האנרגיה.

בתקופה האחרונה התחלנו לעבוד על פיתוח מוצר נוסף, שיהווה אמצעי לאגירת אנרגיה, שכולל בתוכו פאנל סולארי ומארז עם בטריה מיוחדת שיודעת לאגור את החשמל שהופק ביום ותאפשר שימוש בלילה, לצורך תאורה, אוורור, בישול ושימוש במוצרי חשמל בסיסיים. השוק הזה עצום וכולל בתוכו מעל מיליארד אנשים שחיים ללא חיבור לרשת החשמל.

התחום הזה מאוד מעניין אותנו ומושך אותי גם ברמה האישית. מבחינתי להצליח לייצר למשפחה מנותקת מהרשת – חשמל ומוצרים בסיסיים זה יכולת השפעה מדהימה וזה אחד הסיבות שאנחנו שוקלים להיכנס ברצינות לתחום הזה. אנחנו בשלבי פיתוח מתקדמים של המארז הזה ואני מאמין שבקרוב נוכל להראות תוצאות מעניינות".

פתרון למאגרי מים

מי הם לקוחות הקצה שאתם מכוונים אליהם?

הפאנל הגמיש אותו אנו מפתחים מיועד לכל מי שלא יכול להתקין היום פאנלים רגילים אם בשל משקל,גודל או צורה.

לדוגמא - לבעלי מאגרי מים, אין אפשרות היום להתקין פאנלים משום שהם שבירים וכבדים ולכן יקר מאוד להציף אותם על המים,היריעות שלנו הם פיתרון מצוין לבעיה זו. מדובר על אלפי מאגרי מים בעולם והפוטנציאל העסקי כאן די ברור.

אני מאמין, שברגע שיראו כי טוב, אין סיבה שכל מי שיש לו בית או שטח החשוף לקרינת השמש לא ישתמש בו בעתיד.

המארז אותו אנו מפתחים מתאים לכל מי, שלא מחובר לרשת החשמל, או שתשתיות החשמל שלו רעועות והוא חווה הפסקות חשמל מרובות.

המארז הזה מייצר פתרון חשמל ומוצרי ייסוד פשוטים למשפחה במחיר זול משמעותית ממחיר של לחבר אותה לרשת החשמל.

כמו כן ניתן יהיה להשתמש בו בטיולים, קרוונים, יאכטות ולמעשה כל מי שלא מחובר לרשת החשמל באופן רציף.

חשוב לציין גם שלרוב המקומות שבהם אין חשמל היום בעולם – גם אין שום תכניות אמיתיות לחבר אותם ולמעשה הפתרון היחיד הרלוונטי עבורם זו ערכה סולארית.

יש לכם מתחרים ליריעות הסולאריות? איך תתבדלו מול התחרות?

"אכן יש מספר חברות, שנמצאות בשלבים שונים של פיתוח של יריעות סולאריות, אנו מכירים את כולן היטב, ויודעים מה היתרונות שלנו עליהם.

היתרון הראשון הוא החומר הפעיל שפיתחנו שיציב ללחות ולחמצן ולכן חוסך הרבה מאד כסף בהגנה עליו.

המתחרים שלנו זקוקים לאיטום יקר והגנה יקרה שמוערכים בכ- 40% מסך העלות של המוצר, רק כאן מדובר על חיסכון כספי אדיר .

הדבר השני ,שמייחד אותנו, הוא האלקטרודות, שמוליכות את החשמל אצלנו ובניגוד לכל המתחרים, הן נמצאות מאחורי הצבע הפעיל ולכן אנו יכולים להשתמש במוליכי חשמל יותר סטנדרטים וזולים– וגם כאן החיסכון הוא משמעותי ביותר".

גייסתם 9.4 מיליון ש"ח. מה אתם מתכננים לעשות עם הכסף?

"אנו מתכננים להשקיע את הכסף בהמשך פיתוחם של הפאנלים הגמישים והמארז וכן להגדיל את צוות העובדים שלנו על מנת לקצר זמני הגעה על היעד. הכסף הזה נותן לנו  זמן לעבוד ואני מאמין שנגיע בעזרתו לאבני דרך יפים מאד".

איפה תהיה להערכתך החברה בעוד שלוש שנים?

"אני מצפה שהחברה תגיע למכירות משמעותיות בעוד שלוש שנים, תכיל בתוכה צוות גדול של מחקר ופיתוח ,שימשיך לשפר את המוצרים שלנו, ולהגשים את החזון שלנו להפיץ את האנרגיה הסולארית בעולם וכן אני מאמין כי כבר בשנים הקרובות נהיה מהחברות הבולטות בישראל לפיתוח מוצרים בתחום האנרגיה הסולארית".

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: