מניית כלל ביו-הפתעות ל2016

מניית כלל ביו, היתה פעם "התכשיט" של הביו הישראלי בבורסה. מנכ"ל "ישראל בורסה" ,עינב כהן,מביא את כל הסיבות,מדוע הוא חושב, שהמנייה יכולה לחזור ולהיות "הסינדרלה" של שוק הביוטק הישראלי. (21-12-2015)

עינב כהן

אלה לא היו השנתיים של חברת כלל ביוטכנולוגיה, שאכזבה קשות את המשקיעים.

המנייה,שרחוקה משיאה ב85%, קיבלה את "הנוק-אאוט" העיקרי בעקבות הפרשה החמורה בחודש יוני 2014 אז חתמה כלל ביוטכנולוגיה על עסקה למכירת החברה הבת של אנדרומדה לידי חברת Hyperion בתמורה לתשלומים מיידיים ועתידיים.

אלא ,שבחודש ספטמבר 2014 חברת Hyperion הטילה פצצה על שוק הביוטק הישראלי בהודעה שהיא מפסיקה את פיתוח התרופה של אנדרומדה למחלת הסוכרת לאחר שקבעה כי עובדים מסויימים של אנדרומדה היו מעורבים בהתנהלות בלתי הולמת חמורה שהוסתרה מהחברה.

כלל ביוטכנולוגיה ו- Hyperion הגיעו לבית המשפט,  ולבסוף הוחלט כי הפיריון תודיע כי היא מאמינה וסבורה שמנהלי כלל ביוטכנולוגיה לא ידעו על התנהלות העובדים.

שוק ההון בתגובה ריסק את הנייר, ולמרות שבסופו של דבר נחתם הסכם פשרה,שוק ההון לא סלח לכלל ביו על האירוע ומאז המנייה לא התאוששה.

כיום,מניית כלל ביו עומדת על שווי שוק של 450 מיליון ש"ח, כאשר מבט באחזקות הנוכחיות העיקריות שלהם מעמידה תמונה מעניינת מאד, שאולי, המשקיעים החמירו מידי עם החברה, והפוטנציאל שם רב.

אחזקות משמעותיות במדיוונד

לעניות דעתי,הסיפור הגדול של כלל ביו, מגיעה מחברת מדיוונד.

מדיוונד מייצרת את NexoBrid, תרופת יתום ביולוגית לזירוז החלמה מכוויות המקצרת מאוד את משך האשפוז של החולים. היא קיבלה אישור לשיווק באירופה וכן זכתה במכרז של רשות פדרלית אמריקאית בהיקף של עד 112 מיליון דולר לפיתוח ורכישה של NexoBrid בארה"ב.

בעקבות הזכייה, הרשות תיקח חלק במימון הפיתוח והייצור של NexoBrid בארה"ב בהיקף 24 מיליון דולר, ותרכוש מהתרופה ב־16 מיליון דולר לאחר קבלת האישור לשיווק.

המוצר השני הוא PolyHeal שהוא מוצר לטיפול במגוון פצעים כרוניים וקשיי ריפוי ומאושר לשיווק באירופה.

בחודש הבא, החברה צפויה לדווח על תוצאות פאזה 2 מוצר אשר יש לו סיכוי טוב לעבור את הניסוי, בגלל התוצאות הטובות שכבר התקבלו באיחוד הארופאי בניסוי המבוסס על טכנולוגיה דומה ( מוצר ה- NexoBrid,שאישור התרופה בארה"ב צפוי להסתיים רק ב2017).

כלל ביו, מחזיקה ב45% מחברת מדיוונד, ופה מגיעה החלק המעניין.המנייה נסחרת בארה"ב בשווי 197 מיליון דולר. כלומר-בשווי של 710 מיליון ש"ח.

לכלל ביו אחזקה שם של כ-330 מיליון ש"ח, כאשר כל שווי השוק של כלל ביו עומד על 450 מיליון ש"ח ,כאשר יש לחברה 100 מיליון ש"ח בקופה.

כלומר- רק האחזקות במדיוונד+המזומן שווים את ערך המנייה בישראל.

גמידה סל

גמידה סל מפתחת טכנולוגיה להעשרת תאי גזע לצורך השתלתם בסובלים ממחלות כמו סרטן הדם.

החברה מחזיקה שם 18%.

כיום, מתנהל ניסוי Phase I/II במוצר NiCord. בנוסף דיווחה החברה על הבנות עם FDA ו- EMA בקשר לניסוי Phase III ב- NiCord.

בנוסף,השקעה נוספת של נוברטיס בגמידה סל – היקף כולל של 15 מיליון דולר לפי שווי חברה של 200 מיליון דולר.

כלומר- האחזקה של כלל ביו שווה שם כ-100 מיליון ש"ח.

חברת קריורטק

כלל ביו מחזיקה בקריורטק 53%.

קריורטק מפתחת נוגדן לעידוד מערכת החיסון בפעולתה נגד סרטן.

החברה, סיימה ניסויי שלב 2 בהתוויות שונות עם תוצאות מעורבות, חתמה על הסכם מסחור עם Medivation ,בשיחת משקיעים האחרונה, מסרה Medivation כי תחל בניסוי Phase III בתרופה עוד בשנת 2015, באינדיקציה של לימפומה מפושטת של תאי B גדולים (diffuse large B-cell lymphoma - DLBCL). כמו כן, עידכנה Medivation כי בכוונתה לבחון ביצוע ניסויים קליניים להרחבת השימוש בתרופה לאינדיקציות המטולוגיות ממאירות נוספות (כדוגמת multiple myeloma).

קריורטק זכאית לאבני דרך של 85 מיליון דולר עם קבלת אישור לשיווק, 245 מיליון דולר לפי יעדי מכירות ותמלוגים של 5%–11% מהן.

הפוטנציאל של נאון

לכלל ביו,אחזקה של 20% בחברת אברהם , בה כעת מתנהל ניסוי ,בו התקבלו כבר תוצאות ביניים טובות, בניסוי קליני IIb Phase בחולים הסובלים מ-Mild Cognitive Impairment  באמצעות התרופה של אברהם, Ladostigil.

ובנוסף 8% מחברת נאון, שביצעה לאחרונה גיוס משמעותי של  55 מיליון דולר עם שותפים אמריקאים ועם בעלת השליטה, ותמה על שת"פ עם חברת בריסטול מאיירס, חברה הנסחרת בשווי שוק של למעלה מ100 מיליארד דולר.
שיתוף פעולה נדיר, לחברה שהוקמה רק לפני 4 חודשים.

ניאון הנה חברה המפתחת תרופות מבוססות אימונותרפיה. תוכנית הפיתוח המובילה של ניאון הינה חיסון מותאם אישית ,לחולים בסרטן, הנבחן בימים אלה במספר ניסויים קליניים במקביל, באינדיקציות שונות.

הטכנולוגיה של ניאון היא תוצר של מחקר רב-שנים שהתנהל ב-Broad Institute (מכון ייעודי לפיתוח תרופות, שהוקם על ידי אוניברסיטת הרווארד ו-MIT) וב-Dana Farber Cancer Institute (בי"ח מוביל לטיפול בחולי סרטן).

מאיפה תגיע "הבוננזה" של כלל ביו?

אני סובר, כי בשלב חייה הנוכחי של חברת כלל ביוטכנולוגיה, האפשרות כי תפתיעה לטובה עולה משמעותית על הפתעה רעה . ויש לי מספר סיבות לחשוב כך.

1.שווי שוק לא יקר- אם נוריד את האחזקה במדיוונד הנסחרת בארה"ב, נקבל נייר בשווי שוק שזול ממרבית מניות הביו שחלקן אף כושלות ביותר הנסחרות בבורסה בת"א.

כן, המשקיעים עדיין "מענישים" את כלל ביו על סיפור אנדרומדה והייפריון, אבל לא לנצח.

2.כסף בקופה- לחברות הבנות יש כסף.לגמידה סל יש 40 מיליון דולר בקופה,למדיוונד יש 55 מיליון דולר, לחברות המרכזיות יש מספיק אוויר לנשימה לשרוד את השנתיים הבאות, כאשר לקריורטק יש מימון מלא.

3.אפשרויות פתוחות להסכם מסחור- יש התעניינות בחברות של כלל ביו. אנו רואים את לאורך כל התקופה האחרונה, וכך גם נודע לי מבדיקות שערכתי בימים האחרונים.

בשווי הנוכחי של כלל ביו-כל הסכם מסחור חדש יכול להוות הפתעה גדולה.

4."קטנה ומטריפה"-חברת נאון הנה מחברות "הבוננזה" העתידיות של כלל ביו. אמנם האחזקה של החברה קטנה יחסית (8%), אך המוצר של החברה מעניין מאד, ועצם העובדה כי קרן ההון סיכון הגדולה בארה"ב- Third Rock Ventures,נכנסה בה שותפה- אומר הכל.

כלל ביו, לא תוכל להמשיך ללא מציאת שותף גדול, אבל עצם הכניסה לטכנולוגיה הזו, עשוי לעלות את כלל ביו לליגה של הגדולים באמתת, עם ביקושי שיתופי פעולה מחברות הפארמה הגדולות ביותר בעולם בתחום שמרתק את כל הענקיות.

5.הנפקת החברות בנסד"ק- לדעתי ,לשם החברה שואפת בכדי להציף ערך.

בתחילת השנה, אנו צפויים לראות את התוכנית האסטרטגית של החברה, שתנסה להראות למשקיעים כיצד היא יכולה להשיא ערך אחרי שנים כה קשות והמבחן יהיה על כתפיו של המנכ"ל החדש עופר גונן..

המסלול הטוב ביותר שאני רואה הוא הנפקת החברות גמידה סל וקריורטק.

כלל ביו, תנסה להנפיק במחיר הגבוה ביותר שניתן על מנת להציף ערך ולקבל שווי גבוה יותר על פי אחזקותיה.

6.אקזיט-כלל ביו, יכולה גם לנסות למכור את אחת החברות ובכך להגיע לשווי מזומנים שיספיק להם לכמה שנים קדימה והתמקדות בכמה חברות עיקריות, שלאחריהן גם אותן יהיה אפשר להנפיק בבורסה האמריקאית.

לסיכום, לכלל ביוטכנולוגיה, כמה "כלים כבדים" וכמה אפשרויות להציף ערך למחזיקי המנייה.

שנת 2016 עומדת להיות שנה מכרעת שבעקבותיה היא יכולה לחזור להיות מניית הביוטק המובילה בבורסה הישראלית כפי שהיתה בשנים עברו.

רוצים להיות מנויים שלנו, ולקבל את החומרים הסודיים שיש לנו בשבילכם?

הצטרפו עכשיו לשירות האיתותים והעיתון הדיגיטלי של ישראל בורסה. לחצו כאן:

שירות האיתותים והעיתון הדיגיטלי

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: