דוח מצוין לפרוטרום:הרווח הנקי ברבעון עלה בכ-37%

הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2013 עלה ב17%. (21-8-2013)

עינב כהן

חברת פרוטרום,  מדווחת על תוצאות שיא לרבעון השני של 2013 ולמחצית הראשונה של השנה במונחי מכירות, רווח גולמי, רווח תפעולי, EBITDA, רווח נקי ורווח למניה.

פרוטרום מדווחת על המשך צמיחה במכירות ברבעון השני של 2013 לכ-168.6 מיליון דולר, גידול של 2.3% בהשוואה למכירות של כ-164.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2012.

מכירות פרוטרום בתחום הטעמים, הרווחי יותר מבין פעילויות החברה, גדלו ברבעון השני של 2013 לשיא של 125.1 מיליון דולר והיוו כ-74% מסך מכירות החברה. במחצית הראשונה של 2013 צמחו מכירות פרוטרום לכ-320.8 מיליון דולר והמכירות בתחום הטעמים צמחו והגיעו לכ-235.7 מיליון דולר.
  
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2013 גדל ב-8.2% והגיע ל-66.9 מיליון דולר בהשוואה ל-61.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2012. הרווחיות הגולמית זינקה ברבעון השני של 2013 לכ-39.6% מסך המכירות לעומת רווחיות גולמית של כ-37.5% ברבעון השני של 2012. הרווחיות הגולמית, בנטרול פעילות הסחר והשיווק (שאיננה פעילות ליבה של פרוטרום), הגיעה לכ-40.4% מסך המכירות לעומת 38.5% ברבעון השני של 2012.

השיפור ברווחיות הגולמית נובע, בין היתר, מהפעולות שנוקטת פרוטרום לפיתוח מוצרים חדשים בעלי שיעורי רווחיות גבוהים יותר ולשיפור בתמהיל המוצרים. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2013 עלה בכ-6.3% והגיע לכ-124 מיליון דולר, כ-38.7% מסך המכירות. בנטרול פעילות הסחר והשיווק, הגיעה הרווחיות הגולמית של פרוטרום במחצית הראשונה של 2013 לכ-39.8% מסך המכירות לעומת כ-37.9% מסך המכירות בתקופה המקבילה ב-2012.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2013 הגיע לכ-24.9 מיליון דולר, כ-14.8% מהמכירות, גידול של 14.4% בהשוואה לרווח תפעולי של כ-21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, שהיוו כ-13.2% מסך המכירות.

 

הרווח התפעולי, בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין רה ארגון (בעיקר בשל סגירת מפעל בצפון גרמניה והעברת פעילותו לאתרי ייצור אחרים יעילים יותר), גדל ברבעון השני של 2013 לכ-27 מיליון דולר, כ-16% מסך המכירות, גידול של 21.6% לעומת כ-22.2 מיליון דולר (13.5% מהמכירות) בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2013 עלה בכ-10.6% והגיע לכ-43.8 מיליון דולר, כ-13.7% מהמכירות, לעומת כ-39.6 מיליון דולר, כ-12.5% מהמכירות, בתקופה המקבילה.

בנטרול ההוצאות החד פעמיות גדל הרווח התפעולי של פרוטרום במחצית הראשונה של 2013 בכ-15.6% לכ-46 מיליון דולר, כ-14.3% מסך המכירות.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2013 הסתכם בכ-32.5 מיליון דולר, כ-19.3% מהמכירות, גידול של 14% בהשוואה ל-EBITDA של כ-28.5 מיליון דולר, כ-17.3% מסך המכירות, ברבעון המקביל.

 

ה-EBITDA, בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין רה ארגון, עלה ברבעון השני של 2013 בכ-17.3% לכ-33.9 מיליון דולר, כ-20.1% מסך המכירות, לעומת כ-28.9 מיליון דולר, כ-17.6% מסך המכירות, ברבעון המקביל. ה-EBITDA במחצית הראשונה של 2013 גדל בכ-9% והגיע לכ-58.3 מיליון דולר, כ-18.2% מסך המכירות, לעומת כ-53.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אז הוא היווה כ-16.9% מסך המכירות.

בנטרול הוצאות חד פעמיות, הסתכם ה-EBITDA במחצית הראשונה של 2013 בכ-59.8 מיליון דולר, כ-18.6% מהמכירות, גידול של 11.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2012.

הרווח הנקי ברבעון השני של 2013 עלה בכ-30% והסתכם בכ-17.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-13.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

הרווח הנקי ברבעון השני, בנטרול ההוצאות החד פעמיות בגין רה ארגון, עלה בכ-37.7% והגיע לכ-19.1 מיליון דולר, כ-11.3% מסך המכירות, לעומת כ-13.9 מיליון דולר, כ-8.4% מסך המכירות, ברבעון המקביל.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2013 הסתכם בכ-31.6 מיליון דולר, כ-9.9% מסך המכירות, גידול של 17% בהשוואה לרווח נקי של כ-27 מיליון דולר, כ-8.6% מסך המכירות, בתקופה המקבילה ב-2012. בנטרול הוצאות חד פעמיות הסתכם הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2013 בכ-33.2 מיליון דולר, גידול של 24.4% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2012. 

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אמר כי "אנחנו מרוצים מתוצאות של רבעון והמחצית הראשונה של השנה שמשקפות את היישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו. פרוטרום מיישמת בהצלחה זה שנים אסטרטגיה של צמיחה פנימית רווחית לצד ביצוע רכישות וניצול מוצלח של הסינרגיות הרבות הגלומות בהן.

כל הרכישות שביצענו ב- 2011-2012 תורמות לגידול במכירות ולשיפור המהותי ברווח. הצלחתנו באיתור החברות הנכונות, זיהוי השווקים הצומחים, חיבור והטמעת חדשנות וטכנולוגיות מובילות, גיוס וחיבור המנהלים המובילים בחברות הנרכשות לשדרת הניהול של פרוטרום וניצול הזדמנויות עסקיות תוך ביצוע רכישות במחירים נכונים - מחזקת את הפלטפורמה המצוינת שלנו ומאפשרת את ניצול היתרון לגודל שלא היה לנו קודם.       

"בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בהרחבת פעילותנו ונתח השוק שלנו בשווקים המתפתחים, בהם אנו מצליחים לצמוח בקצב הגבוה מקצב צמיחת השוק. הצמיחה הפנימית בשילוב הרכישות חיזקו את נוכחותנו בשווקים אסטרטגיים בעיקר בצפון אמריקה, אסיה, אמריקה הלטינית ואפריקה הנחשבים כיום לשוקי המזון הצומחים יותר בעולם. נמשיך להשקיע משאבים רבים להאצת הצמיחה בשווקים אלה, כולל על ידי איתור וביצוע רכישות בהם, כדי למצות את הפוטנציאל הרב הטמון בהם.

 

תוצאות הרבעון משקפות קפיצת מדרגה נוספת בפעילותנו - השיפור הניכר ברווחיות נובע מהשילוב המוצלח של הצמיחה האורגנית עם הפעילויות שרכשנו, תוך ניצול מרבי של הסינרגיות העסקיות ושל אפשרויות ה Cross-Selling הרבות ותוך השגת חיסכון בעלויות. השיפור ברווחיות הגולמית הרבעון נובע גם כתוצאה מהשקת מוצרים חדשניים, טבעיים, בעלי שיעורי רווח גבוהים יותר, שתורמים לשיפור בתמהיל המוצרים. הרחבת סל המוצרים הטבעיים שלנו מתבצעת תוך שימת דגש מיוחד על תחום המזון הטבעי והבריאותי, הנהנה מדרישה גוברת ומשיעורי רווח גבוהים יותר".

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: