ביודיזל ישראלי: גלטן רכשה מכונה להפקת שמן ג`אטרופה

הגידול בשיעור הביודיזל מתוך סך הדלקים בין השנים 2005 ל- 2012, נאמד בכ- 5 מיליארד דולר ארה"ב. (2-12-2012)

עינב כהן

חברת גלטן ביו-דיזל הפועלת בשוק הבינלאומי של תחום הביודיזל ופועלת לגידול והפקה של שמן מצמח הג`אטורפה מודיעה על רכישת מכונה למיצוי השמן מגרעיני הג`אטרופה אשר תאפשר לחברה להחל בשלב ההפקה והמיצוי של שמן הג`אטרופה בשטחים השתולים שהחברה חוכרת בגאנה, אפריקה.

דורון לוי, יו"ר דירקטוריון גלטן: "שטחי הג`אטרופה הקיימים בגאנה כבר היום מניבים לנו פירות כך שבאמצעות המכונה שרכשנו תהיה לנו האפשרות לייצר שמן איכותי בהיקף צפוי של כ – 20 אלף ליטר בחודש. שמן זה מיועד למכירה בעתיד, בין היתר, ללקוחות המייצרים חשמל באמצעות טורבינות המונעות מסולר, אשר יוכלו, על ידי שימוש בשמן שיופק מצמח הג`אטרופה, להוזיל את עלויות ייצור החשמל  שלהם.

התוכנית העסקית שלנו לשנים הקרובות כוללת הגדלת השטחים המניבים של עצי הג`אטרופה, בכפוף לכך שנגייס את ההון הדרוש לשם כך, כמו גם חתימת הסכמים לאספקת שמן צמחי ללקוחות".

המכונה שנרכשה הינה מתוצרת Gobind Expeller המתמחה בייצור מכונות וציוד תעשייתי מתקדם למכוני מיצוי שמן והינה בעלת נסיון נצבר, טכנולוגיה וידע רב במיכון חקלאי, לרבות ייצור מכונות לכ – 25 סוגי גרעינים שונים מהם מייצרים שמן. לצוות המקצועי של Gobind Expeller יכולת מוצהרת להקים, להתקין ולהכשיר מפעילים באיזור הפעילות של החברה. בתחום הג`אטרופה עשתה החברה עבודת מחקר והתאמה ליצור מכונות מיצוי יעודיות לצמח אשר עומדות ביכולת הטכנית למיצוי יעיל ואיכותי של שמן ג`אטרופה.

בארבע השנים האחרונות, החברה שקדה על הקמת אופרציה עובדת באזורים בהם צמח הג`אטרופה גדל בצורה טבעית.

לצמח הג`אטרופה יתרונות ברורים על פני שמן צמחי המיועד לתעשיית הביו-דיזל כגון שמן קנולה, סויה ותירס, כגון העובדה שפירותיו של הג`אטרופה אינם ראויים למאכל ולפיכך השימושים בו אינם צפויים לגרום למחסור במוצרי מזון או להשפעה על מחיריהם.

החברה חתמה על חוזה חכירה ארוך טווח בסך של 1,000,000 דונם ובנוסף, החברה חוכרת חווה פעילה הכוללת כ- 4,000 דונם של מטע שתול ואופרציה עובדת אשר בה משולבים מספר דברים עיקריים: ידע אגרונומי מחוקרים גרמנים בעלי מומחיות בוטאנית בקשר עם צמח הג`אטרופה, ידע חקלאי ישראלי אשר משלב טכנולוגיות חקלאיות ישראליות בגידול הצמח, וכן חקלאות מקומית הנהוגה ומתאימה למקום.

בשנים האחרונות מתפתחת רגולציה באיחוד האירופי (בהן צפויה החברה לשווק את מוצריה), שמטרתה לעודד את השימוש בביודיזל ואשר משפיעה במידה ניכרת על חדירת הביו-דלקים לשוק התחבורה ועל רמות הביקושים להם. לראייה, אימצה אירופה את פרוטוקול קיוטו והפכה אותו לדירקטיבה מחייבת אשר בקצב עולה עד שנת 2020 ישתמשו בדלקים צמחיים ב- 20% מסך

הדלקים. לשם השוואה, הגידול בשיעור הביודיזל מתוך סך הדלקים בין השנים 2005 ל- 2012, נאמד בכ- 5 מיליארד דולר ארה"ב.
 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: