ירוק בעיניים - מדדי תל אביב עולים

לאחר סוף שבוע של עליות בוול סטריט, השוק המקומי ירוק בפתיחת שבוע המסחר. כל הכותרות שאתם צריכים להכיר בכתבה הבאה. (26-6-2022)

דורון בראס

שבוע ירוק בוול סטריט

המדדים המובילים בוול סטריט זינקו בשבוע המסחר המקוצר. מדד ה-S&P 500 ומדד הנסד"ק זינקו אתמול בשישי כ-3%, כשהם רושמים עליות של 6.5% ו 7.5% בהתאמה, ומסבים מעט נחת למשקיעים בלחוצים.

לאחר 3 שבועות של ירידות חזרו העליות. העליות החזירו את מדד הS&P 500 מטריטוריה של "שוק דובים", והוא רחוק עכשיו 18.8% משיאו. גם הביטקוין הוסיף 2.3% השבוע לאחר שבועות של ירידות חדות.

פער התשואה בין השוק הישראלי למדדים בארצות הברית קטן בשבוע האחרון. מדד S&P500 ירד מתחילת השנה 17.9% ומדד נאסד"ק ירד מתחילת השנה 25.8% זאת לעומת ירידות של 8%-9% במדדי ת"א 35 ות"א 90.

מה עשו הישראליות?

חברת אופקו - מי שאחראי על פיתוח המוצרים בחברה, גארי נאבל קנה 240 אלף מניות ב $597 אלף דולר. המנייה עלתה 0.4%.

חברת טבע - הודיעה כי ניסוי שנערך באירופה מצא כי יותר ממחצית החולים דיווחו שמספר התקפי המיגרנה שלהם ירד ביותר מ 50% אחרי שלקחו את תרופת ה Ajovy. מניית החברה עלתה כ-1%.

"מכונית יד 2 מטייס קרב"

לפני כשבוע העלנו בישראל בורסה כתבת שער על חברת vroom (סימבול VRM) ועל הפוטנציאל שחבוי בחברה. ביום חמישי האחרון מניית החברה קפצה בכ-37% במחזור גבוה מאד. השוק עדיין מתמחר את וורום כאילו היא על סף פשיטת רגל. האם המנכ"ל החדש יצליח להוציא את החברה מהבוץ? אם כן, התוצאות עשויות להיות היסטוריות.

פתיחת שבוע בשוק המקומי

המדדים המובילים בתל אביב קופצים היום לאחר סוף שבוע של עליות בוול סטריט. ת"א 35 ו-ת"א 125 עולים בכ-2% כל אחד.

אלקטריאון מובילה את טבלת העולות בת"א 125 עם עלייה של 15% ללא הודעה מיוחדת.

לייספרסון עולה כ-10% לאחר שחזרה עם פער ארביטראז` חיובי מסוף השבוע בנאסד"ק.

חברת האנרגיה  אקונרג`י דיווחה כי קרן ההשקעות אינפרהגרין תשקיע סכום של כ-50 מיליון יורו בחברת הבת הבריטית של אקונרג`י וכן תעמיד לה 150 מיליון יורו למטרת הקמת פרוייקטים. מדובר בהודעה משמעותית עבור החברה, שכן מדובר בהשקעה של קרוב ל-95% משוויה של החברה. מניית החברה עולה 22%.

רוצים לקבל את הסקירות הכי מקצועיות בארץ, מפגשי משקיעים, עדכונים חמים לפני התקשורת ועוד? תצטרפו עכשיו ל"ישראל בורסה". הרשמה בקישור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: