טירוף הקנביס-רשימת החברות הצומחות!

סקטור חדש ולוהט נכנס לעולמנו- שוק הקנביס. משקיעי שוק ההון מבולבלים מהמבחר ולא מבינים מה עושה כל חברה ומי החברות המובילות בתחום. כתב סקטור הקנביס של "ישראל בורסה", טדי לנץ, עושה סדר בדברים. (2-7-2018)

טדי לנץ

שוק חברות הקנאביס עומד להיות שוק מפלצתי הרבה מעבר למה שמרבית המשקיעים מבינים.

מדובר על שוק שצפוי לגדול ל 55 מיליארד דולר עד שנת 2022 לפי תחזיות אופטימיות. ישנם אנליסטים שצופים אף שווי שוק של 140 מיליארד דולר עד שנת 2027.


קליפורניה הציגה את נתוני המיסים מפעילות הקנאביס לרבעון הראשון לאחר ששימוש פנאי אושר במדינה. ההכנסות הגיעו ל 60.9 מיליון דולר. וזה לאחר שחנויות ועסקים רבים לא היו מוכנים לפעולה ב 01.01.2018. אז אפשר לנחש מה ייקרה בעתיד.

היום אציג בפניכם את חמשת חברות הקנביס  שלדעתי הן המעניינות ביותר בשוק מבחינת תחום ופוטנציאל צמיחה. חברות שנסחרות בארה"ב, אך פעילותן לא בהכרח שם. חברות שלאו דווקא יהיו הגדולות בתעשייה, אך יובילו אותה בתחומן.


ההתמקדות היא בסקטור הרפואי, למרות שגם חברות אחרות יצוינו. הסיבה לכך היא שהתחום הרפואי מקבל הכרה רבה יותר כעת, רצון בארה"ב להסיר את הקנאביס מאותה דרגת סם של הרואין, מדינות רבות בעולם שמאפשרות שימוש בקנאביס רפואי, ובכלל, הבנה גלובאלית שלקנאביס יכולות רפואיות מועילות (המשך מחקרים ורצון ליישם את החומר כתרופה).

 1.    Lexaria Bioscience Corp.

סימבול אמריקאי/ קנדי

LXRP/ LXX

שווי שוק ($)

100 מיליון $

מחיר מניה ($)

1.48

ארה"ב

OTCQX

 

 

 

 

 

 

 

בעזרת טכנולוגיה ייחודית, החברה מתמקדת בספיגת מולקולות ויטמינים, ניקוטין, קנבואידים ועוד במחזור הדם ביעילות גבוהה יותר מהמקובל (זמן וכמות). צריכת המרכיבים נעשית באמצעות הפה- אוכל, כדורים או משקה. 

אחוז ההכנסות הגבוה ביותר של החברה נובע וינבע מתעשיית הניקוטין (אנשים צורכים ניקוטין, פשוט לא דרך עישון ופגיעה בריאות) ששווה 700 מיליארד דולר.

חשיפה באמצעות פטנטים למגוון תחומים ויכולת ליהנות גם מלגליזציה בתחום הפנאי- שימוש במרכיבי הקנאביס בעוגיות/ סוכריות/ חטיפים וכו`.

 

 2.    iAnthus Capital Holdings, Inc.

סימבול אמריקאי/ קנדי

IAN.CN / ITHUF

שווי שוק ($)

185 מיליון $

מחיר מניה ($)

3.4

בורסת קנדה/ ארה"ב

OTCQB/ CSE

 

 

 

 

 

 

 

החברה מספקת למשקיעי הקנאביס חשיפה מגוונת לחברות ומפעילים בעלי רישיון ברחבי ארה"ב.

פועלת בתחום המימון, פיתוח וניהול של חברות בעלות רישיון לגידול קנאביס ובתי מרקחת. פועלת ב 6 מדינות עם 5 מתקני גידול ועוד 8 בפוטנציה, 41 חנויות למכירה.

מתמקדים בשוק המזרחי של ארה"ב. במידה ופלורידה וניו יורק יאשרו לגליזציה, אנו מדברים על שוק פוטנציאלי של 8 מיליארד דולר. חנות למכירת מוצרי קנאביס במיקום טוב מסוגלת לייצר הכנסות של 5 מיליון דולר בשנה. חנויות במיקום מרכזי הומה אדם כמו ניו יורק יכול לייצר גם 20 מיליון דולר בשנה.

3.    Kush Bottles, Inc.

סימבול אמריקאי

KSHB

שווי שוק ($)

325 מיליון $

מחיר מניה ($)

5.25

ארה"ב

OTCQB

 

 

 

 

 

 

 

החברה משווקת ומוכרת אריזות מוצרים ברחבי ארה"ב לבתי העסק בתעשייה.
נישת אריזת מוצרי הקנאביס היא נישה שתצמח בקצב מהיר יותר ככל שהלגליזציה תצבור תאוצה.

הלגליזציה כוללת בתוכה סטנדרטים בתחום ההפצה/ גידול/ פירסום/ שיווק/ אריזת ונגישות המוצר. החברה דואגת להיפגש עם הרגולטורים וקובעי המדיניות בכל מדינה בה השימוש מאושר ומבררים על בסיס קבוע את השינויים והרצונות בנוגע לאריזות בכל מדינה ומדינה כשהדגש המרכזי הוא העמידות בפני ילדים.

על פי המנכ"ל, מטרת החברה לנצל חלון זמן שישנו כרגע כדי להתפתח לשחקן ראשי בתעשייה. אחת המטרות היא לרכוש חברות ואולי ביום מן הימים אף לא לפסול להירכש ע"י אחת הענקיות בעסק.

 

 4.Emerald Health Therapeutics, Inc.

סימבול אמריקאי/ קנדי

IAN.CN / EMHTF

שווי שוק ($)

155 מיליון $

מחיר מניה ($)

4.12

בורסת קנדה/ ארה"ב

OTCQB/ CSE

 

 

 

 

 

 

 

חברה לגידול ומכירת קנאביס רפואי. בעלת שטח גידול של כ 550 דונם. רכשה לא מזמן שטח שגידלו בו עגבניות, לכן ההסבה שלו לגידול קנאביס תהיה מהירה יותר ולא תידרש בנייה מאפס.

עתידים לגדל כ 70 טון בשנה. פוטנציאלית עם רכישות עתידיות, החברה תוכל לספק כמחצית מהביקוש בקנדה.

 

 5.    Namaste Technologies Inc.

סימבול אמריקאי/ קנדי

N.V/ NXTTF

שווי שוק ($)

284 מיליון $

מחיר מניה ($)

1.03

בורסת קנדה/ ארה"ב

OTCQB/ CSE

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

חברת טכנולוגיה שמטרתה להיות חברת E-commerce מובילה.

בעלת מידע רב על משתמשי קנאביס ובעזרת בינה מלאכותית ואפליקציות רפואיות הם מנטרים את המידע.
מינו במרץ האחרון שני בעלי תפקידי מפתח שישבו בהנהלה, בעלי עבר ב SpaceX וגוגל.
שנת 2018 תתמקד בפורטל אשר יקשר בין רופאים וחולים. מלבד זאת הם מוכרים וופורייזרים ומוצרים אחרים של קנאביס רפואי.

 

 בנוסף לחברות שהוזכרו לעיל, אני רוצה לציין עוד כמה חברות מעניינות שכדאי לבחון אותן:

1.    Sunniva Inc. 

סימבול אמריקאי/ קנדי

SNNVF/ SNN

שווי שוק ($)

200 מיליון $

מחיר מניה ($)

6.64

ארה"ב

OTCQX

 

 

 

 

 

 

 

 

החברה אמורה להוות שחקן משמעותי בשוק האמריקאי, כרגע בקליפורניה.

הסיבה שהיא לא מוזכרת בין חמשת הראשונים היא אך ורק בגלל הסיבה שקשה לרכוש אותה בבורסה האמריקאית והקנדית. אני יודע משיחות עם המנויים שרוצים להיחשף לתחום שהם מעדיפים דברים פרקטיים, משהו שאפשר לקנות.

אז זו מניה שכרגע בעייתית לקניה בגלל שכמה ברוקרים לא תומכים בה, אך היא בהחלט שווה התייחסות ובדיקה, בגלל פוטנציאל הצמיחה שלה בשוק הקנאביס בקליפורניה (ניתן להיחשף אליה דרך תעודות סל).

 

2.    MedMen

חברה פרטית כרגע שעתידה להנפיק בבורסה. מגדלת ומוכרת קנאביס ברחבי ארה"ב- קליפורניה, נבאדה וניו יורק ובקנדה. הקימו שיתוף פעולה עם חברת קרונוס שנסחרת, ליצוא קנאביס רפואי.

 

סיכום

נראה כי רוב החברות העוסקות בקנאביס באופן ישיר קשורות לתחום הרפואי.
אנו מתחילים לראות ניצנים של הנפקת חברות שקשורות לתחום הפנאי. כאשר הרגולציה תשתכלל גם לכיוון הזה, החברות הללו ייהנו מעליות. אך העבודה האסטרטגית שלהן מתחילה כבר עכשיו.

התחום הרפואי, הפרמצבטי יקבע את הסטנדרט ואנו רואים כמה מנכ"לים מובילים מדברים על כך- חברת CannTrust, MPX ועוד. לאחר שהתחום הזה יוסדר ויתחילו לשווק תרופות, הסטנדרטיזציה תעבור גם לפנאי- אנשים רוצים לדעת מה הם צורכים ומה המינון, לא שונה מאלכוהול או כל מוצר אחר.

החברות הגדולות והמובילות מחפשות את השוק הבינלאומי- מחוץ לקנדה וארה"ב. אלו שמתבססות שם כעת, הן אלה שיובילו את התחום וישארו לעמוד כשהשאר יאבקו וינסו לשרוד.
 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: