טוויטר נופלת-מאסק מבטל את העסקה?

אילון מאסק הזהיר הבוקר שהוא עלול לבטל את הצעתו בשווי 44 מיליארד דולר אם רשת המדיה החברתית לא תספק נתונים על ספאם וחשבונות מזויפים. המנייה יורדת. (6-6-2022)

דורון בראס

משחק בשוק

אילון מאסק משגע את המשקיעים, כשכל ציוץ שלו משפיע באופן ישיר על התנודתיות בשוק. 

מוקדם יותר בשבוע שעבר, כתב מאסק במכתב שפורסם לבכירי טסלה כי יש לו "הרגשה סופר-רעה" בנוגע לכלכלה האמריקאית, וכי יש צורך לפטר כ-10% מעובדי החברה. בתגובה לכך מניית החברה צנחה. לאחר מכן המיליארדר חזר בו ואמר שדבריו לא הובנו נכון.

בחודשים האחרונים משקיעי שוק ההון נושאים עינם לעסקת הרכישה של טוויטר על ידי המילארדר.

היום בציוץ לטוויטר, חזר המיליארדר על בקשתו לקבלת נתונים על חשבונות מזויפים ואמר כי הוא שומר את כל הזכויות להפסיק את העסקה באם לא יימסרו לו הפרטים המדויקים.

מניית טוויטר ירדה במהלך המסחר ב-5.5% ל-38.13 דולר, מה שמרמז שהמשקיעים לא מצפים שהעסקה תיסגר במחיר המוסכם (54$), אם בכלל.

בחודש שעבר, מאסק אמר כי הוא יעמיד את העסקה "באופן זמני", בזמן שהוא ממתין שחברת המדיה החברתית תספק נתונים על שיעור החשבונות המזויפים שלה.

מאסק אמר במכתבו שהוא צריך לעשות ניתוח משלו של משתמשי טוויטר ואינו מאמין ב"מתודולוגיות הבדיקה הרופפות" של החברה.

דן אייבס אנליסט של Wedbush טוען ש"מאסק מנסה להתרחק מעסקת טוויטר, זו רק ההתחלה".

כתומך נלהב של חופש הביטוי, מאסק, המחזיק ב-9.6% מטוויטר ובעל המניות השני בו, אמר שהמשימה הראשונה בסדר העדיפויות תהיה הסרת "בוטי זבל" מהפלטפורמה.

האם עסקת הענק עלולה להתבטל?

פתיחת שבוע המסחר

שוקי המניות בארה"ב נפתחו בעליות היום לאחר צניחה ביום המסחר האחרון בשבוע שעבר, כאשר מניות של חברות טכנולוגיה סיניות שנסחרות בארה"ב עולות על רקע האופטימיות סביב הקלת התקנות הרגולטוריות והרגעת סגרי הקורונה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

המשקיעים מנסים לשמור על אווירה חיובית בפתיחת שבוע המסחר, לקראת פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש מאי ביום שישי.

מדדי ה- S&P 500 והנאסד"ק עולים כל אחד כ-0.45%.

האם הירידות החדות הסתיימו או שגל נוסף לפנינו? אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב.

רוצים לקבל את הסקירות הכי מקצועיות בארץ, מפגשי משקיעים, עדכונים חמים לפני התקשורת ועוד? תצטרפו עכשיו ל"ישראל בורסה". הרשמה בקישור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: