חמשת חברות הקנביס המעניינות ל2019

כתב חברות הקנביס של ישראל בורסה, טדי לנץ, מסקר את ההתפתחויות האחרונות בסקטור הקנביס, ומפרט מיהן החברות המעניינות ביותר מבחינתו לשנת 2019. (19-12-2018)

טדי לנץ

חודשים סוערים עברו על משקיעי/ סוחרי שוק ההון בכלל וקנאביס בפרט.


התרחשו הצבעות לחוקים שונים בתוך המדינות, שביניהן גם חוקים בעד לגליזציה לשימוש בקנאביס רפואי/ פנאי. מדינת מישיגן הצטרפה ל 9 מדינות שכבר אישרו לגליזציה למטרות פנאי ויוטה ומיזורי אישרו שימוש רפואי (33 מדינות סה"כ אישרו שימוש רפואי עד היום). הסקרים האחרונים מראים כי קיימת תמיכה של 66% מהאמריקאים ללגליזציה של הקנאביס לשימוש פנאי. מספר בלתי נתפס שרק ילך ויגדל עם השנים.

אך אלו רק רעשי רקע. אנו עדים למיזוגים בתעשייה, רגולציה במדינות בתוך ארה"ב ומחוץ לארה"ב. אירופה נכנסת לתמונה (גרמניה בראש, שוויץ, אנגליה, פולין ועוד) כמו גם דרום אמריקה שלאחרונה מקסיקו הודיעה על כוונתה לאפשר שימוש בקנאביס למטרות פנאי.


אנו נמצאים בנקודת אל חזור. איני רואה דרך חזרה מההתקדמות האדירה שהעולם עשה ועושה ביחסו לצמח ומכאן רק הסבלנות תשתלם. הסיכון הכרוך בהשקעה בסקטור הזה דועך מרגע לרגע (כמובן שקיים סיכון והוא אדיר ביחס לסקטורים אחרים, אך ביחס לעבר הוא פוחת).


הצעד הבא שאליו המשקיעים נושאים מבטם הוא הורדת דירוג הסם של הקנאביס מרמה המשווה אותו לסם פוגע וממכר כמו הרואין. צעד כזה יהיה משמעותי ביותר לכיוון המשך מחקר ולגיטימציה לתעשייה.

לאחר מכן אנו מצפים לאישור פדראלי (הערכות בשוק שנעות בין 2-4 שנים). דבר שיאפשר לשנע את הצמח ממדינה למדינה ברחבי ארה"ב ובגבולותיה הפנימיים, שיתוף פעולה עם הבנקים הגדולים (שכן כל עוד התעשייה לא מאושרת פדראלית הבנקים הגדולים אינם יכולים לתחזק חשבונות לעסקים מהתעשייה- למרות שאין להם בעיה להוות גורם מתווך או חתמים של עסקאות...).

חמשת חברות הקנביס המעניינות ל2019

נתבקשתי כמו בפעם שעברה, להציג את חמשת החברות שלדעתי יתנו את הטון בהמשך. חשוב לי לציין שעברו רק 5 חודשים מהסקירה האחרונה, כך שגם לא שנה קלנדארית וגם לא שנה בפועל, עברה מ"פרויקט 5 החברות" הקודם. הבחירות קצת השתנו עקב מיזוגים שבוצעו והתקדמות של חברה כזו או אחרת.
גם כאן, אפרט 5 חברות שלדעתי יהוו שחקן משמעותי לשנת 2019 ואילך ועוד מספר חברות שיש לפקוח עליהן עין (בונוס).

Liberty Health Sciences Inc.

סימבול אמריקאי/ קנדי

LHSIF/ LHS

שווי שוק ($)

356 מיליון $

מחיר מניה ($)

1.05

ארה"ב

OTCQX

 

 




 

 

 

חברה לייצור והפצת קנאביס רפואי בקנדה וארה"ב (סוקרה ב 27.05.2018).
לא מעט השתנה מאז הסקירה האחרונה של החברה. בצעה מהלך של יותר מ 50%, כאשר בשיאה הניבה יותר מ 75%.


כזכור,אפריה הגדולה החזיקה כ 28% בליברטי. כיום המצב שונה ואפריה מכרה את כל אחזקותיה בחברה, אבל (וזה אבל גדול) היא מחזיקה באפשרות לרכוש מחדש את המניות במחיר ידוע מראש. המניות כיום מוחזקות בחשבון נאמנות ע"י גורם שלישי. אפריה ביצעה את המהלך הזה בגלל איסור מצד הבורסה הקנדית להחזיק נכסים בארה"ב, אך ברגע שארה"ב תאשר מבחינה פדראלית, לאפריה תהיה זכות ראשונים על המניות הללו וככל הנראה תנצל זאת.


החברה ממוקמת בצורה טובה במדינת פלורידה, שמספר תושביה מעל 20 מיליון ובעלת מספר אזרחים מבוגרים גבוה. דבר טוב בהתחשב בעובדה שקנאביס משכך כאבים ועוזר בשלל בעיות זקנה. כמו כן, אין השפעה רעה לקנאביס בטווח הקרוב ולכן אוכלוסיית המבוגרים מהווה לקוח מושלם.
החברה פועלת ב 3 מדינות (פלורידה העיקרית) ובעלת 6 חנויות (4 נוספות עתידות להיפתח בקרוב).

 

 

 iAnthus Capital Holdings, Inc.

סימבול אמריקאי/ קנדי

IAN.CN / ITHUF

שווי שוק ($)

399 מיליון $

מחיר מניה ($)

5.38

ארה"ב

OTCQB

 

 

 

 

 

 

 

החברה מספקת למשקיעי הקנאביס חשיפה מגוונת לחברות ומפעילים בעלי רישיון ברחבי ארה"ב. פועלת בתחום המימון, פיתוח וניהול של חברות בעלות רישיון לגידול קנאביס ובתי מרקחת. החברה ביססה עצמה היטב בחוף המזרחי של ארה"ב (ניו יורק, מסצ`וסטס ופלורידה).


לאחרונה, הודיעה על רכישת חברה ציבורית אחרת ומיזוגה אל תוך הפעילות של IANTHUS. החברה אותה רכשה נקראת MPX Bioceutical Corporation(עליה הורחב בעבר בסקירה נפרדת וגם חלק מ 5 החברות לעתיד). חברת MPX מבוססת היטב בחוף המערבי (אריזונה, נבדה- מוצריה נמכרים בלאס ווגאס בחנות הקנאביס הגדולה ביותר של חברת Planet 13, קליפורניה ועוד). המיזוג עוד לא הושלם וצפוי להתרחש בינואר 2019.


לחברה המשולבת, יהיו מתקני גידול והפקת מוצרים שיתפרסו על פני יותר מ 200 אלף sqf, כאשר קיימת אפשרות להתרחבות 550 אלף sqf. עד לסוף שנת 2019 לחברה יהיו כ 46 חנויות עובדות ורישיון להגדיל כמות זו ל 56 (מכירות שנתיות של חנות למוצרי קנאביס יכולה לנוע בין 7- 10 מיליון דולר בממוצע, בהתאם למיקומה), אשר יתפרסו ברחבי 10 מדינות ואוכלוסייה קרובה ל 112 מיליון.

 

Kush Bottles, Inc

סימבול אמריקאי

KSHB

שווי שוק ($)

457 מיליון $

מחיר מניה ($)

5.83

ארה"ב

OTCQB

 

 

 

 

 

 

 

 

החברה משווקת ומוכרת אריזות מוצרים ברחבי ארה"ב לבתי העסק בתעשייה.
נישת אריזת מוצרי הקנאביס היא נישה שתצמח בקצב מהיר יותר ככל שהלגליזציה תצבור תאוצה. הלגליזציה כוללת בתוכה סטנדרטים בתחום ההפצה/ גידול/ פירסום/ שיווק/ אריזת ונגישות המוצר. החברה דואגת להיפגש עם הרגולטורים וקובעי המדיניות בכל מדינה בה השימוש מאושר ומבררים על בסיס קבוע את השינויים והרצונות בנוגע לאריזות בכל מדינה ומדינה כאשר הדגש המרכזי הוא עמידות המוצרים בפני ילדים.


החברה שינתה את שמה במהלך שנת 2018 מ Kush Bottles ל KushCo. זאת בגלל שהחברה התרחבה מעט ולא מתעסקת רק בייצור אריזות בקבוקים, אלא גם בהובלת גזים שונים (אתנול), וופורייזרים (מכשירי אידוי) ועוד שלל מוצרים נוספים לאריזות.


זו החברה היחידה מבין החברות המוצגות כאן שאין לה גישה ישירה לתפרחת הקנאביס ולמוצריה, אלא רק לאריזות.
אמנם קנדה ביצעה לגליזציה ב 17.10, אך בכל הקשור לארגון וסדר, המדינה די כשלה. פרט לשביתות בדואר ועיכוב ההזמנות, גם בגזרת האריזה קיימת בעיה בקנדה. מי שהתנסה בשימוש קנאביס או ביקר בחנויות המגוונות ברחבי ארה"ב, שם לב לאריזות החדשניות והייחודיות לכל מותג. בקנדה, החוויה מעט שונה. האריזות הן זהות לכלל המוצרים, הערת אזהרה על גבי האריזה שהמוצר עלול להוביל להתמכרות וכדומה. זהו צעד שנועד לגשר על הפערים בין המתנגדים לתומכים בממשל, אך ללא ספק דבר שפוגע בצרכן.

בארה"ב אנו עדים לתמיכה בצרכן, בדמות הסבר (גם אם במילה) על גבי האריזה. כלומר אם הצרכן מחפש חומר מרדים/ משכך כאבים או כל דבר אחר, הוא יכול להבין זאת על סמך שם המוצר. בקנדה הדבר בעייתי והאריזות הן גנריות לכלל המוצרים. כמובן שבעתיד הדבר צריך להשתנות. לתמוך ולשרת בצורה טובה יותר את הלקוח.

החברה הקימה מפעל בסין, שכן המיקום הגיאוגרפי וכמובן יכולת הייצור הזולה מקנה להם מיקום אסטרטגי מצוין לשיווק והפצת המוצרים שלהם. החברה נפגעה לאחרונה ממלחמת הסחר, אך סופגת בעצמה את עלויות המס ולא תגלגל אותם ללקוחותיה, כך על פי המנכ"ל. החברה ממוקמת במספר מדינות בארה"ב ביניהן קליפורניה, נבדה, וושינגטון ומסצ`וסטס.

 

כפי שניתן להסיק מהכותרת החברה מוכרת גם בקנדה. אך בגלל שבקנדה כרגע רוב המוצרים הם תפרחות ולא וופורייזרים ומוצרים נלווים, קצב המכירות אינו גבוה.
החברה הכניסה כ 50 מיליון דולר שנתי והיא בין החברות המכניסות הבודדות בתחום.

Sunniva Inc. 

סימבול אמריקאי/ קנדי

SNNVF/ SNN

שווי שוק ($)

137 מיליון $

מחיר מניה ($)

3.8

בורסת קנדה/ ארה"ב

OTCQX

 

 

 

 

 

 

 

חברה לגידול ומכירת קנאביס רפואי. מנכ"ל החברה הוא ד"ר אנתוני הולר, לשעבר בעלי חברת ID Biomedical שנמכרה ב 1.7 מיליארד דולר לחברת פארמה בריטית.


חברת סניבה מיישמת את אותה דרך של החברה הקודמת של הולר, ייצור בעלות נמוכה, באיכות יוצאת דופן ובכמויות מסחריות. דבר חשוב מאוד בעולם הקנאביס. 


החברה כמעט וללאהכנסות ומפסידה עקב עלויות ההקמה והתפעול כ 2 מיליון דולר לחודש (הכסף מספיק להם עד לרבעון הראשון של 2019). אי עמידה בלוז בעבר וככל הנראה דחייה קלה בעתיד, תוביל לגיוס/ דילול של המשקיעים, אך התחשב בכמות המניות הזעומה בשוק של 47 מיליון, הדבר לא משמעותי (שאר מניות הקנאביס עומדות על מאות מיליוני מניות).

מנגד, הצד הטוב הוא שנמצאים בהליכי בניית חממה בקליפורניה, שתפיק 60,000 ק"ג תפרחת בשנה. הגידול כאמור הוא זול (נמוך מ 1$), חסכוני, מדויק וללא חומרי הדברה.

סיום הבנייה אמור להיות מוכן ברבעון האחרון שנשאר ל 2018, אך ככל הנראה ידחה לתחילת 2019, יחד עם הקציר הראשון. כמו כן, החממה הנבנית בנקדה אמורה לספק 100,000 ק"ג תפרחת בשנה, אך זה יקרה לקראת הרבעון הרביעי של 2019.
לחברה הסכם מכירה מול קנופי של 45 טון בשנה למשך שנתיים (לקנופי היכולת לסיים את החוזה בסוף ינואר 2019, אך החברות במשא ומתן להארכתו).

Khiron Life Sciences Corp.

סימבול אמריקאי/ קנדי

KHRN.V/ KHRNF

שווי שוק ($)

81 מיליון $

מחיר מניה ($)

1.25

בורסת קנדה/ ארה"ב

OTCQB/ CSE

 

 

 

 

 

 

 

חברת גידול ואספקת מוצרי קנאביס בדרום אמריקה. החברה ממוקמת בקולומביה ומכוונת לשוק הדרום אמריקאי בכללותו (מקסיקו, צ`ילה והיד נטויה). פרט למוצרי הקנאביס, החברה גם מבצעת ניסויים בקליניקות השייכות לחברה. פונה לפן הרפואי ולפנאי גם יחד.
היותה בקולומביה, עוזר לחברה לגדל במחירים נמוכים מאוד ולפנות לקהל עצום בממדיו בדרום אמריקה.
אחד מחברי ההנהלה הוא נשיא מקסיקו לשעבר ומנכ"ל קוקה קולה לשעבר של דרום אמריקה וינסנט פוקס.

החברה השיגה לפני מספר ימים חוזה לאחד מהמוצרים שברשותם (מוצר קוסמטי שמופץ גם בקולומביה- 50 מיליון איש) להפצתו במקסיקו- אוכלוסייה של 120 מיליון. דרום אמריקה, לא בשונה משאר העולם, מתקדמת בקצב מסחרר בכל הנוגע ללגליזציה, וחברת קירון נמצאת שם על מנת לתפוס את חלקה, ממש כפי שנכנסה למקסיקו ברגע שהודיעה על כוונותיה.

בצד הרפואי, מנסה החברה להמיר את המטופלים באופיודים השונים לטיפול בקנאביס. כל 10,000 מטופלים שיומרו יניבו לחברה 20 מיליון דולר בהכנסות ו 10 מיליון EBITDA.

דרום אמריקה הוא שוק חשוב מאוד בתעשייה ושלושת הקנדיות הגדולות כבר בתהליכי רכישה ומביעות רצון להתמקם שם.

 

סיכום

הרבעונים הבאים ישפכו אור על התעשייה הזו שנמצאת בחיתוליה (דוחות חברות הקנאביס צפויים בשבועות הקרובים). ככל הנראה החברות שפעילות בקנדה יחוו אכזבות בנוגע לדוחות שלהם, עקב עיצומים ושביתות שהתרחשו בקנדה מרגע הלגליזציה (איחור ובעיות אספקה של המוצרים). אך זוהי מהמורה קלה בדרך ארוכה שהחברות הללו יעברו.

האפסייד הגבוה נמצא כעת בחברות האמריקאיות ובחברות בעלות שלוחות בארה"ב. ברגע שיינתן אישור פדראלי, חברות קנדיות שהזניחו את פעילותן בארה"ב עקב מחסומים חוקתיים ואילוצי הבורסות, יחזרו לפעול שם שוב ולהגדיל את הכנסותיהן.

עד אז, האפסייד שם מוגבל אם קיים בכלל. אל תשכחו, קליפורניה עצמה גדולה יותר מקנדה. זו המדינה השישית בגודלה והמדינה הגדולה ביותר מבחינת פוטנציאל מכירות קנאביס. ממה שניתן להבין, כרגע מה שמתחולל שם בקליפורניה הוא המערב הפרוע (לדוגמא- על גבי האריזות מצוין אחוז CBD בתווך מסוים ולא אחוז מדויק.

מבחינה רפואית דבר כזה לא יכול להתקיים ואף מבחינת צריכת פנאי), ברגע שהרגולציה תתהדק והצורך של הרגולטורים והצרכנים יובן, החזקים, בעלי המותגים, אלו שבנו עצמם וביססו עצמם במספר מדינות ברחבי ארה"ב, ישלטו.

לדעתי, ב 2- 4 השנים הבאות אנו נהיה עדים להיסטוריה.

הקנאביס יאושר בצורה פדראלית וכמו כן בבחירות ב 2020 מדינות נוספות יבצעו לגליזציה, דבר שיפתח את גבולות התעשייה ואת הגבולות הפנימיים בארה"ב תרתי משמע. לא תהיה ברירה לממשל, אלא לאשר, כי כפי שציינתי בהתחלה, אנו בנקודת אל חזור. השכנות של ארה"ב מפעילות עליה לחצים (מקסיקו שבכוונתה לאשר שימוש פנאי וקנדה שאישרה), וברגע שארה"ב תבין שזהו עסק רווחי, טראמפ, איש העסקים, לא יתן לזה לברוח במשמרת שלו.

It’s All About The Money!

רוצים לגלות עוד פרטים על החברות המבטיחות ביותר בתחום הקנביס בעולם?

רוצים לדעת איזה חברות חדשות מפתחות פיתוחים חדשים בתחום?

הצטרפו למגזין "ישראל בורסה" עם הכתבים הכי טובים בישראל לתחום הקנאביס.

לפרטים:

מגזין ישראל בורסה

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: