עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

חואמי-סינית קטנה ומטריפה!

הודות לביקוש הגדול ל Mi band, שיאומי הדיחה את אפל מהמקום הראשון ובכך הפכה לבחירה מספר אחת למכשירים לבישים לפרק כף היד. עם חואמי (שותפה של שיואמי), כשהשוק הסיני כבר בכיס שלהן, הן צפויות להתרחב ולשגשג בשווקים אחרים בעולם. (28-10-2019)
חואמי-סינית קטנה ומטריפה!

אלכס קולפקוב

מלחמת הסחר מתנהלת כבר מעל לשנה ובמהלך תקופה זו שוק ההון נודע בתנודתיות ובחוסר היציבות שלו.
בשבוע האחרון שני הצדדים הגיעו להסכם ביניים והודיעו על רגיעה בגזרת המכסים ורצון להידברות.
חדשות אלה החליפו את החששות בקרב המשקיעים באופטימיות, מה שהקפיץ את השווקים לרמות הקרובות לשיאי כל הזמנים, והביא למכפילים מנופחים בקרב החברות האמריקאיות.

לעומת זאת, אם אנו רוצים למצוא חברות בעלות שם עם מכפילים נמוכים אנחנו לא צריכים להסתכל רחוק יותר מסין, שנפגעה קשות במהלך השנה עקב מתחים שנבעו ממלחמת הסחר וחששות מהאטה כלכלית עולמית.

רבה חברות אינדיבידואליות בסין, אולם, עדיין מראות צמיחה במספרים מדהימים ובמכפילים מגוחכים. לכאן בדיוק מתקשרת חברת חואמי.


מי את חואמי?

 

חברת חואמי (סמבול HMI), נוסדה בדצמבר 2013, והיא בעצם התשובה הסינית לחברת Fitbit האמריקאית. החברה מעצבת ומפתחת צמידי כושר המבוססים על טכנולוגיות ביומטריות ומידע המופק מפעילות ספורטיבית, ושעונים חכמים. השעונים החכמים כוללים תכונות כמו: מעקב פעילות, מעקב שינה, התראות חכמות מהסמארטפון, GPS, מדידת דופק, עמידות למים וסינכרון אלחוטי עם המכשירים הניידים.

 

Xiaomi,  הפלטפורמה הגדולה בעולם של האינטרנט של הדברים (IoT) לצרכנים וחברת המוצרים הלבישים השנייה בגודלה בעולם, הינה הלקוח הגדול ביותר של החברה והמפיץ. הודות בעיקר למודעות למותג של Xiaomi, קהילה וערוצי הפצה, חואמי שלחה כ 18.1 מיליון יחידות של מוצרים לבישים חכמים בשנת 2017 והפכה במהרה לאחת מבעלות מאגרי המידע של ביומטרי ופעילות בתעשיית המוצרים הלבישים החכמים בעולם.

 

לפי הסכם שיתוף הפעולה עם שיאומי, חואמי ושיאומי מחלקות את כל הרווחים, לרוב ביחס של 50:50, הנגזרת ממכירות של מוצרים לבישים של שיואמי ( כולל את סדרת ה  Mi band וסדרת ה Mi Smart Scale) וקובעים יחד את המחיר לצרכן של המוצרים הלבישים של שיאומי.

כשהחברה תתרחב לשווקים מחוץ לסין, היא תוכל למנף את המודעות למותג של שיאומי וערוצי ההפצה בשווקים אלו. לפי הרבעון הראשון ב 2019, שיאומי מדורגת בחמישייה הראשונה ביותר מ 40 מדינות ואזורים במונחים של משלוחים ולמדה בצורה פעילה שווקים חדשים כמו, אפריקה ודרום אמריקה.

 

הזדמנות שוק וניתוח התעשייה

 

לפי מחקר תעשייה שנעשה על ידי ה (IDC (International Data Corporation, המשלוחים של מכשירים לבישים בעולם הגיע ל 49.6 מיליון יחידות במהלך הרבעון הראשון של 2019, עלייה של כ 55.2% משנה שעברה.

מכירות של לבישים סביב פרק כף היד (שעונים וצמידים)  צמחה ב 31.6% משנה לשנה והמשיכו לשלוט בגזרת הלבישים, מהווים כ 63.2% מכל הלבישים אשר נשלחו במהלך רבעון זה. מכשירים המתאימים לפרק כף היד צפויים להגיע ל 152.7 מיליון יחידות עד סוף שנת 2019 עם צמיחה של 21.7% משנה לשנה, ו 193.4 מיליון יחידות עד שנת 2023, עם קצב צמיחה שנתי של 6.2%.

 

הסיבה העיקרית לשאלה למה נראה שתשומת הלב עברה לשעונים חכמים משעונים פשוטים וצמידים היא מיקוד הבלתי מתפשר על בריאות וכושר.

זה יותר גם כן תהודה רבה בקרב צרכנים המודעים לבריאות וחברות ביטוח כאחד.

שוק השעונים החכמים צפוי למכור כ 105.1 מיליון יחידות עד 2023, שזה אומר צמיחה של 12.3% משנת 2019 עד 2023.

הודות לביקוש הגדול ל Mi band, שיאומי הדיחה את אפל מהמקום הראשון ובכך הפכה לבחירה מספר אחת למכשירים לבישים לפרק כף היד. עם חואמי (שותפה של שיואמי), כשהשוק הסיני כבר בכיס שלהן, הן צפויות להתרחב ולשגשג בשווקים אחרים בעולם.

השחקניות הראשיות של העולם המערבי, אפל ופיטביט נותנות תחרות קשה ליריבות שלהן אך עיצוב מלוטש, חיי סוללה ארוכים והכי חשוב מחיר נגיש לכל אשר סופק על ידי חואמי מציג הצעה אטרקטיבית לצרכנים.

וכמו תמיד,גם סיכונים קיימים.

השינויים והתפתחויות במשא ומתן בין ארה``ב וסין ופעולות התגמול של עין תחת עין הן אחת מהסיכונים הגדולים למשקיעים של חואמי.

עם זאת, נראה שהיו לאחרונה סימנים של הפשרה בגזרת מלחמת הסחר עם סין, פרישה של הסכם מוגבל\חלקי היא עדיין בעייתית לשני הצדדים. אולם, לדעתי חואמי הינה מוערכת בחסר יחסית למקבילותיה כל עוד היא ממשיכה לשחרר מוצרים טובים במחירים נגישים לשוק, ההשפעות של מלחמת הסחר על עסקיה צפויות להיות לא משמעותיות.

ההתרחבות הבינלאומית של החברה מתמקדת בעיקר בשוק האירופאי והדרום מזרח אסייתי מה שמאפשר לה להימנע מעלייה אפשרית בעלויות במקרה ומלחמת הסחר תדרדר.

 

לסיכום, בעזרת חברה זו אפשר להיחשף בצורה משמעותית לחברה שיאומי אשר היא כוח עולה חזק מאוד בשוק העולמי ואנו אף מרגישים את נוכחותה אצלנו בכל פינה. ישנה כאן חברה רווחית אשר צומחת משנה לשנה בקצבים של למעלה מ 30% במכפילים ברצפה, מה שככל הנראה לא יישאר כך לעוד הרבה זמן.

כדאי לשים עין על החברה המעניינת הזו.

 

נתונים פיננסיים

שווי החברה כ 556.6 מיליון דולר.

מכפיל רווח נוכחי של 13.1, מכפיל רווח עתידי של 6.39.
מכפיל על ההון של 2.06.
מכפיל מכירות של 0.95.

כמות המזומנים בקופת החברה היא 204.4 מיליון דולר, ללא חוב כלל.

הנתונים האחרונים שניתן למצוא על החברה, הם דוחות לרבעון השני לשנת 2019, שפורסמו באוגוסט. ע``פ דוחות אלו:

סך כל ההכנסות עלה ב 32.9% ל 147.3 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל ב 2018 שהיה 110.8 מיליון דולר.
הרווח הנקי היה 13 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל ב 2018 שהיה רווח של 12 מיליון דולר.

מספר יחידות המכשירים שנמכרו היה 8.3 מיליון, לעומת הרבעון המקביל ב 2018 שהיה 5.4 מיליון יחידות.
רווח למנייה היה 0.06 דולר למנייה.

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת