עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

חברת קנזון-קנביס דיגיטלי!

חברת CANZON מציעה אתר אינטרנט בוא יוכלו הלקוחות לרכוש מוצרי CBD שונים, החברה צפויה להתמזג באפריל לשלד של "יוזר טרנד". במאמר זה ננסה להכיר מעט על החברה שרב הסמוי על הגלוי נכון לכרגע. (3-2-2019)
חברת קנזון-קנביס דיגיטלי!

טדי לנץ

בשנים האחרונות שיווק דיגיטלי נכנס לכל תחום והגיע הזמן להכירו גם בהקשר של הקנביס והבורסה.הגיע להזמן להכיר את חברת קנזון (מלשון אמזון של הקנביס?) לפני ההנפקה הצפויה שלה באיזור חודש אפריל.


במסגרת ההסכם, צפויה חברת קנזון לקבל 85% מהשלד "יוזר טרנד", שכיום היא שלד בורסאי, שנמצא בשליטת כפיר זילברמן . נכון לכיום השלד נסחר לפי שווי של 9 מיליון שקל .

פעילות המסחר האירופית של החברה תבוצע באמצעות חברה בת אירופית, עבורה מקווה החברה לגייס 16 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, באמצעות גיוס ציבורי. המוצרים יירכשו מצדדים שלישיים ויימכרו תחת המותג קנזון, בכפוף לרגולציה הקיימת בכל מדינה.

אבל לפני הכל נבין מה זה "שיווק דיגיטלי".

השיווק הדיגיטלי נוצר מתוך הבנה שהמסחר האלקטרוני (E commerce) מהווה נתח שוק הולך וגדל מסך הצריכה והתנהלות הצרכנים בעולם.
ה E commerce היא בעצם מילה כללית לפעולות המסחר והרכישה באינטרנט. רכישת מוצרים חשמליים, רכישה באמצעות מכרזים, הורדת שירים, הכל מתקשר לעולם המסחר האלקטרוני. אל תשכחו את השימוש בניידים, טאבלטים ובעצם כמעט כל מה שאנו עושים היום שמתקשר בצורה ישירה או עקיפה לתחום.
על פי הערכות שונות, התחום צפוי לגלגל כ 5 טריליון דולר בשנת 2021, כאשר כבר כיום אנו בתחום ה 3 טריליון דולר.

כפי שהשיווק הדיגיטלי הוא נגזרת לתחום העצום הזה, כך גם תחומים אחרים הושפעו ממנו- כמו למשל הרשתות החברתיות, אמצעי תשלום וסליקה אלקטרוניים, איסוף מידע, BIG DATA ועוד.

כל זה לא פוסח גם על תחום הקנאביס. ככל שהתחום יגדל וישתכלל,נראה חברות הקושרות עצמן לתחום הקנאביס, אך בלי לגעת בצמח עצמו- חברות מידע וטכנולוגיה שיעניקו נפח עמוק יותר לתחום. בינתיים, אנו עדים לכמות גדלה של חברות מסחר אלקטרוני בתחום הקנאביס.

הדוגמא הבולטת ביותר היא של חברת נמסטה טכנולוגיות שמתיימרת להיות אמזון של תחום הקנאביס. קיימות עוד שלל דוגמאות של חברות פרטיות כמו Green Marimba, Baker, WeedHero ועוד. דוגמא ישראלית לכך ראינו בשבוע שעבר, כאשר השלד הבורסאי "יוזר טרנד" הודיע על מיזוג לתוכו של פעילות כזו, חברת "קנזון".

 סיפורה של קנזון

חברת CANZON מציעה אתר אינטרנט בוא יוכלו הלקוחות לרכוש מוצרי CBD שונים (B2C- עסק ללקוח). תחילה באירופה (אוכלוסייה בעלת פוטנציאל גבוה יותר מארה"ב וקנדה יחד) ולאחר מכן ארה"ב.

החברה רוכשת מוצרי CBD, CBG ממעבדות באירופה ובאישורן מוכרת את המוצרים הללו תחת מותג פרטי שלה (כדורים, קרמים, טיפות שמן ועוד). באמצעות שיטות שיווק דיגיטליות מתוחכמות ומדויקות, החברה מתכוונת ל"טרגט" את לקוחותיה, כלומר לא לשלוח כמויות אדירות של פרסומות למי שלא קהל היעד שלה, אלא רק למי שקיים סיכוי שיבצע רכישה.

כל זאת באמצעות פלטפורמות שונות ושימוש באלגוריתמים מתוחכמים.
ניתן לעסוק רבות בפעילות החברה ובקשיים שקיימים בתעשייה הזו, כמו קושי בסליקה בבנקים, פרסום ברשתות החברתיות שהטילו קשיים על תחום הקנאביס ועוד בעיות רבות אחרות, אך לשם כך נצטרך לראיין בהמשך את הבכירים בחברה ולהבין מהם כיצד יתמודדו עם זה.

שמות גדולים בשיווק דיגיטלי

בואו נתמקד לרגע במי שמוביל את החברה הזו.

אחד הדברים החשובים ביותר בעת בחירת חברה להשקעה, כפי שראינו בתחום הקנאביס בעיקר, הוא האנשים שמנהלים את החברה. אם לא נסמוך עליהם שישרתו את האינטרסים של המשקיעים, אז על מי כן?

אלון כרמלי הוא השם הגדול כאן בחברה . מי ששימש כמנכ"ל חברת בבילון (חברת תוכנה ישראלית המפתחת ומשווקת תוכנת תרגום) במהלך 5 שנים (עד 2013) ועוד 6 שנים לפני כן בתפקיד בכיר בחברה, מוביל יחד כיו"ר עם אנשי שיווק ואינטרנט נוספים את החברה. כרמלי פרש מתפקידו בבילון ב 2013 בטענת "מיצוי" של התפקיד והוביל אותה בשיאה לשווי של כ 2 מיליארד ש"ח עד להתרסקותה.

להצלחתו בבילון, מצטרפת גם עסקה ב 2014, בה הצליח למכור את חברת ויז.אר.טי לקרן השקעות תמורת 374 מיליון דולר.
אלון הוא נווט קרב ובנו של העיתונאי עמוס כרמלי ז"ל (מעניין לקרוא את המפגש שלו עם רון ארד ועד כמה היה קרוב להיות זה שבמקומו..).

שם גדול נוסף בחברה, הוא של בני שבתאי בתור המשקיע המוביל בחברה.
שבתאי הוא עשיר יהודי שגר בארה"ב. בפברואר 2014 הוא מכר חברה קטנה שהחזיק ממנה יחד עם משפחתו כ 55.2%. קוראים לה "וויבר". החברה נמכרה לחברה יפנית תמורת סכום של 900 מיליון דולר.

לפני שהחליט לעבור ולהתגורר בארה"ב, הוא עבד כמאבטח בשגרירות ישראל בפריז ולאחר מכן בהמשך כדיפלומט עבור משרד החוץ הישראלי ואף כמפעיל קזינו באפריקה.

את הונו עשה ממכירות שעונים, כאשר עבד תחת איש עסקים אמריקאי, ע"י יבוא שעונים מהונג קונג ומכירתם בארה"ב. כמובן שלאחר זמן מה, יצא לדרך עצמאית (כמו כל מי שרוצה לטרוף את העולם) ושם הגדיל את הונו בצורה משמעותית.

גיל שוהם הוא שם מוכר נוסף בקבוצת האישים המובילים הללו. גיל הוא בעל 15 שנות ניסיון בתחום של הקמת והובלת חברות E commerce. את האקזיט שלו ביצע לאחר שמכר את החברה שהקים, סופרסוניק, המתמחה בפרסום בשוק המובייל (בניית פלטפורמה שתייצר כלים שיתאימו בין הפרסומות לגולשים, ניתוח המידע הרלבנטי וכדומה).

החברה נמכרה ב 2016 לחברת "איירון סורס" שהייתה עד אז מנוע להפצת תוכנות חינמיות ברשת של אנטי- וירוס, משחקים ועוד. איירון סורס שילמה לסופרסוניק כ 30-40 מיליון דולר ואת השאר (עוד כ 100 מיליון דולר) במניות החברה החדשה ששוויה היה עד 1.1 מיליארד דולר!!!

לסיכום, נראה שהתקבצה לה קבוצת אנשים מאוד איכותית מעולם האינטרנט, פרסום ושיווק מוצרים. אנשים עם היסטוריה  של אקזיטים, שיודעים מה הם עושים ולאן מכוונים. השאלה היא האם יצליחו גם להשתלב בעולם הזה שתפס כבר תאוצה חזק מאד והם לא הראשונים שעולים לרכבת.

בנוסף, נראה כי על פני ההיסטוריה של כל אחד מהאנשים הללו, קיימת נקודת זמן משותפת, ומרביתם נפגשו וביצעו עסקים יחד.

איירון סורס במהלך הזמן ביצעה שת"פ עם חברת בבילון והפיצה את תוכנת התרגום שלה כחלק ממערך התוכנות החינמיות. האנשים שהקימו את איירון סורס מכירים את גיל שהם שנים רבות, ונראה כי החיבור ב"קנזון" אינו מקרי, השותפות הזו יכולה להיות חרב פיפיות ולשחק לרעתם באם השילוב שנוצר פה מטרתו "להביא מכה" בתחום חם בבורסה ולא לבנות עסק אמיתי,או להיות הפתעת הסקטור עם רוכשים חוזרים וצוות שיודע להביא טרפיק לאתרים שלו.


ימים יגידו....

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת