חברת קנזון- בדרך למותג עולמי?

חברת קנזון נמצאת עמוק מתחת לראדר של משקיעי הקנאביס, כאשר שער המנייה התרסק ב60% מאז ההנפקה לפני 5 חודשים. אך האם מדובר בשקט שלפני הסערה ובתמחור חסר של הפוטנציאל? (30-10-2019)

עינב כהן

ההנפקה של חברת קנזון לוותה בהרבה סקרנות.

לא תדיר, שחלק מהשמות הגדולים של עולם השיווק הדיגיטלי,המנהלים חברות של מאות ומיליארדי שקלים, יתאחדו לחברה אחת, במטרה למכור את "הפרי האסור" שהולך ותופס תאוצה בעולם בקצב רצחני.

חברת קנזון, הקימה זירה מקוונת למסחר בקנאביס, בחומר הפעיל אך הלא ממסטל –cbd הנמצא בקנאביס.

כאמור, חברת קנזון הביאה לשרותיה את השמות הגדולים בישראל וללא ספק בין הגדולים בעולם- יו"ר קנזון,אלון כרמלי, לשעבר מנכ"ל בבילון,המנכ"ל מיכה פרידמן, בכיר לשעבר בבבילון, כאשר בין המשקיעים נמצאים נועם לניר, יו"ר בבילון ובעל השליטה והמנכ"ל בחברת ההשקעות ליוורמור, בני שבתאי, מהמשקיעים המובילים בחברת וייבר שנמכרה ב-900 מיליון דולר, וגיל שהם, ממייסדי החברות סופרסוניק ואיירון סורס.

למרות השמות הגדולים, שוק ההון הישראלי עדיין מתקשה לחבר בין עולם השיווק הדיגיטלי לעולם הקנאביס המתפתח כפי שכבר קורה בעולם ובעצם מפיל את הנייר לשווי שלא נותן שום פרמייה לשמות הגדולים או להיסטוריה הדיגיטלית הענפה שעומדת מאחוריהם.

שווי החברה עומד היום על 37.6 מיליון ש"ח,כאשר בקופת החברה,עפ"י הדיווח האחרון ישנם 28 מיליון ש"ח.

כלומר,בניכוי מזומן החברה מתומחרת בשווי של כ-10 מיליון ש"ח. בדומה לשלדים ללא תוכן וללא מזומן הנסחרים היום בבורסה הישראלית.

האם יש לכך הצדקה אמיתית? או שלמשקיעים בבורסה מתחבא יהלום מתחת לאף?

התפתחויות מאז ההנפקה

מאז המיזוג לשלד,ברבעון הקודם,הודיעה החברה מספר הודעות ועמדה באבני הדרך שהציבה לעצמה מראש:

1.העלאת החנות לאוויר בחמש שפות (אנגלית,איטלקית,ספרדית,גרמנית וצרפתית),כאשר כל היצרנים הנם אירופאיים בעלי כל הרישיונות הנדרשים.

2.תחילת מכירות.

3. רישיון עסק בלוקסמבורג המאפשר לעבור לתפעול מסחרי מלא.

יש לשים לב לעובדה, כי החברה הארופאית בה רשומה קנזון,איננה כפופה לרגולציה בארץ אלא לארופה המתירה מכירת CBD.

לאחרונה נודע, כי החברה החלה לשתף פעולה עם בלוגרים מוכרים,שמשווקים את המוצרים של קנזון תמורת עמלה.

מה באמת קורה בקנזון בימים אלה?

למתבונן מהצד,קשה עד בלתי אפשרי לנתח טרפיק או מכירות באי-קומרס מבלי דיווח ספציפי מהחברה, ונכון לכרגע החברה מעדיפה להיות מתחת לראדאר ולא לצאת לתקשורת כך שמספרי הצמיחה טרם ידועים.

לאחרונה הודיעה החברה על כניסתה הצפויה גם לתחום טיפולי העור כדוגמת פסוריאזיס ואקנה, מוצרי קוסמטיקה,ג`ל לשיקום העור ושמן סיכה אינטימי.

החברה מקושרת עם 6 ספקים שונים והפוטנציאל השוק אליו היא פונה עומד על כ22 מיליארד דולר כבר בשנת 2022, לאור הצמיחה בשוק ה CBD וכן בשוק המסחר האלקטרוני.

מה קורה עם המתחרים?

מעניין לבדוק מה עושות חברות ציבוריות מתחום האי-קומרס של ה-CBD ולשם כך ניקח כהשוואה את חברת cbdMD (סמבול YCBD).

החברה מוכרת מוצרי CBD בארה"ב בלבד (בניגוד לקנזון שמוכרים בארופה).

בשנת 2018 שוק ה CBD בארה"ב בלבד הוערך בכמיליארד דולר, כאשר ההערכות הן לצפי מכירות של 20 מיליארד דולר ב 5 שנים הבאות ואף ל 50 מיליארד דולר בעשור הקרוב.

לחברה מספר מוצרים חדשניים כמו סוכריות גומי מ CBD, מוצרים לחיות מחמד, קצף לאמבטיה מ CBD וגם תמיסות ושמנים כאשר את מוצריה היא מפיצה באמצעות אתר אינטרנט בדומה לחברת קנזון הישראלית אך בשונה ממנה, היא מפיצה את מוצריה גם באמצעות חנויות, סיטונאות ומתן רישיונות הפצה.

בדומה לבניית מותג "קנזון", גם מטרתה של חברת cbdMD  היא ליצור מותג.

על מנת להגיע למטרה הזו, החברה מבצעת שת"פ עם אתלטים רבים ממקצועות הלחימה (UFC), גולף, NFL, כדורעף, נהגי מרוץ ועוד. ספורטאים שהשתמשו במוצר של החברה והפכו לפרזנטורים (החברה מדגישה כי לא תבצע שת"פ עם אתלט שלא השתמש במוצרי החברה לפחות חודש).

זהו גל שהחל מזמן אך צבר תאוצה בעקבות ה FARM BILL וכניסה של ספורטאים רבים לתחום ה CBD במטרה להפחית את ההתמכרות למשככי הכאבים.

בנוסף קיים גם קו מוצרי בעלי חיים של החברה שאמור לצבור תאוצה בשנים הבאות ולהוות חלק משמעותי מסך ההכנסות של החברה, כאשר גם "קנזון" הודיעה על תוכניתה להיכנס לתחום זה בהמשך.

רווחיות גולמית של 70%

מבחינת מספרים פיננסיים, שווי שוק של החברה עומד על  כ 116 מיליון דולר עם מכפיל מכירות קרוב ל 7.

החברה דיווחה ברבעון האחרון על הכנסות של 8 דולר לרבעון. עלייה של 42% מהרבעון הקודם ומעל 500% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כאשר המכירות מאתר האינטרנט תרמו קצת יותר מ 60% מסך המכירות לעומת 70% מהרבעון הקודם.

אך למרות הצמיחה החזקה במכירות, בשורה התחתונה החברה שורפת כסף והרבה- החברה הפסידה כמעט 28 מיליון דולר ברבעון ה 3 וכמעט 62 מיליון דולר בתשעת החודשים של השנה.

מה שאפשר לראות בצורה בולטת, וזה גם מה שנותן תקווה לעסקיה של קנזון-הרווחיות הגולמית באונליין עומד על 70%,מה שיכול לאפשר בנקודת זמן מסויימת להפוך את "קנזון" לפרת המזומנים כפי שאוהב לעשות אלון כרמלי, באם החברה באמת תדע למקסם את עסקיה.

לסיכום, הח`ברה של "קנזון" ידועים ביכולתם להסתובב גם "במסדרונות" האינטרנט,הם עשו את זה בתחום ההימורים ובתחום מנועי החיפוש.

התקופה הקרובה תחייב אותם להכין מערכות מתקדמות מבחינת העדפות לקוח ואישורים רגולטוריים ברורים וזאת על מנת ליצור יתרון תחרותי ובידול כפי שעשו בעבר במגוון התחומים שעסקו בהם.

התמחור של החברה נראה נמוך מאד ביחס לפוטנציאל וההיסטוריה של הנהלת החברה,אבל בשוק הקנאביס התנודתיות יכולה להיות קיצונית לשני הצדדים בזמן מועט מאד, ובאם החברה תציג צפי צמיחה חזק- קשה להאמין שהמשקיעים יוכלו להמשיך להתעלם.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: