חברת קורנית דיגיטל: האם זו רק ההתחלה?

לא רבים ,ממשקיעי שוק ההון הישראלי, מכירים את אחת החברות הלוהטות בבורסה האמריקאית- חברת קורנית דיגיטל. חברה ביצעה בסוף שבוע שעבר גיוס הון של 33 מיליון דולר תוך שבעלי המניות הוותיקים גורפים לכיסם סכום עתק. מי את קורנית דיגיטל? (30-1-2017)

עינב כהן

לא רבים ,ממשקיעי שוק ההון הישראלי, מכירים את אחת החברות הישראליות הלוהטות בבורסה האמריקאית- חברת קורנית דיגיטל (סמבול KRNT)

קורנית דיגיטל,ביצעה בסוף שבוע שעבר גיוס הון של 33 מיליון דולר תוך שבעלי המניות הוותיקים גורפים לכיסם סכום עתק.

ההנפקה לא היתה רק לשם גיוס, אלא לשם דילול מוסדי שצפוי להביא ליותר תנועה בנייר.

הביקושים היו חזקים פי 33 ממה שדרשה החברה, כך שהמוסדיים כגון קרן פורטיסימו יכלו למכור יותר מניות ולעשות אקזיט מוצלח מאד.

ההנפקה היתה לפי שער של 16.5 דולר למנייה, כאשר השער כרגע עומד על 16.55. דולר.

הגיע הזמן להכיר את חברת קורנית דיגיטל,שיכולה להיות אחת החברות המעניינות של השנים הבאות.

מי את קורנית דיגיטל

קורנית דיגיטל, נמצאת בשליטת קרן פורטיסימו והנפיקה את מנייתה בנסדק בשנת 2015, מפתחת מכונות להדפסה דיגיטלית על טקסטיל מסוגים שונים, כגון בגדים, וילונות וכיסויי מיטה ומרכזה נמצא בראש העין.

כל מודל ההדפסה על בגדים עובר לטכנולוגיה חדשה בשנים האחרונות.

יש מספר יתרונות לשיטה הזו:

1.הדפסה מהירה וזולה.

2.מייתר את השימוש בעובדים רבים שצריך לפעולה הזו.

3.אפשר לייצר בכמויות קטנות. ככה שלא צריך `הרבה עבודה` כדי לכסות את ההוצאות של כל העובדים.

לעצב את החולצות ומהר:

בואו נבין איך זה עובד בדיוק:

1.יש אפשרויות רבות באינטרנט להדפסה בטעם אישי.אתם בוחרים את העיצוב ושולחים אותו בפקודה למדפסת שרכשתם- ויש לכם את זה.

2.בואו נגיד שאני מעצב בגדים דרך הרשת...אני רוצה להציע ללקוחות את העיצובים שלי,הלקוח בוחר...המעצב שולח לאתר אחר שיש שיש לו מדפסת את העיצוב והם מדפיסים לו והוא שולח אותה ללקוח. כלומר- יש שת"פ רווחים של קורנית והמעצב.

צריך להבין,יש פה גם אלמנט של מהירות...כשהייתי ילד, ביקשתי ממישהי בכיתה, לסרוג לי כיפה עם סמל של מכבי ת"א בכדורגל כי הייתי חולה על אבי נמני (קצת דיסוננס...משחקים בשבת..), עד שהיא סרגה לי יצאה לי הנשמה. פה זה לא היה קורה.

לקוחות החברה

כיום לחברה יש למעלה מ1000 לקוחות בעולם.שמרבית הלקוחות אלה אתרי אינטרנט גדולים שמחזיקים בעצמם במלאי של חולצות ופשוט שולחות לקורנית את ההדפסות שהם רוצים וזה הכל.קורנית לא צריכה להחזיק מלאי.

עלות מול תועלת

עלות מדפסת עומדת בערך על כ500 אלף דולר, כאשר הרווח הגולמי מהדפסה אחת עומד על איזור 1000%, ככה שברור שכל גידול בלקוחות יכול להיות משמעותי לחברה.

שותפות גדולות

לחברת קורנית דיגיטל יש כמה ח`ברה מ"הגדולים" כמו שנאמר-

1.אמזון-בתחילת 2016, קורנית התקשרה עם אמזון, על מכירה של עשרות מדפסות, שיעזרו לה לגדול בתחום האופנה.

בתחילת 2017, הם הרחיבו את העסקה ביניהן, כאשר במסגרת ההסכם יוקצו לאמזון אופציות לרכישה של עד 2.93 מיליון מניות של קורנית במהלך 5 שנים, לפי מחיר מימוש של 13.05 דולר למניה,כאשר קצב מימוש האופציות יהיה תלוי בקצב רכישת המוצרים והשירותים של אמזון מקורנית, ויכול להגיע עד 38 מיליון דולר.

2.המנכ"ל התבטא בעבר, כי נייק והוגו בוס גם משתמשות במדפסות החברה דרך חברה צדדית.

השאלות על העתיד

יש שאלה, שכל אחד יכול לחשוב עליה בצורה שונה, ולהסכים או לא,האם העולם הולך לפרסונליזציה של הבגדים או לא.

אני בעולם הסלפי, ללא ספק, אבל האם ילדינו, ישבו מול המסך כדרך קבע וייבחרו עיצובים לבגדים שלהם כפי רצונם? או שיילכו לחנויות וייקנו מה שיש שם?

כלומר, יש פה טכנולוגיה מעניינת שיכולה להיות קלף שלא מהעולם הזה, או חברה חמודה ואולי צומחת יפה שתעשה הדפסות ותגדל. זה ההבדל.

איזה מוסדיים מחזיקים בחברה?

בנקי ההשקעות גולדמן סאקס ושרודר, הראל, הפניקס, ילין לפידות, מנורה מגדל וקרן פורטיסימו.

מצב הצמיחה הנוכחי

שוק הטקסטיל מגלגל מידי שנה 1 טריליון דולר, וגדל בשיעור חד ספרתי נמוך, אך השוק המודפס שבה משחקת קורנית, מגלגל מחזור של  165 מיליארד דולר.

המצב כיום הוא, שההדפסה על טקסטיל עדיין נעשית ברובה בצורה אנלוגית, מתוך 33 מיליארד מ"ר של טקסטיל מודפס בשנה נוכחית זו, 98% נעשות באופן אנלוגי. לעומת זאת, רק 2% מסך זה נעשות באופן דיגיטלי.

והמספרים של חברת קורנית דיגיטל הם כאלה:

בשנת 2014 המכירות עמדו על 66 מיליון דולר.

בשנת 2015 עמדוו המכירות ל-86 מיליון דולר.

צפי האנליסטים לסיום שנת 2016 הוא להכנסות של 109 מיליון דולר.

הרווחיות השנה עמדה עד כה על 2.1 מיליון דולר (עדיין סוג של סטרט אפ).

מכפיל הרווח- 273, עם מכפיל עתידי ל2017 של 32 (לא מכפיל מהזולים בשוק זה בטוח, אבל מגלמת צמיחה חדה ברווח).

מכפיל מכירות -5.

מכפיל על ההון-5, כאשר לחברה אין חוב.

צריך לזכור, שההכנסות של קורנית מגיעות גם ממדפסות וגם ממכירת דיו שתורם כ-40% מההכנסות וזה טוב כי זה סוג של `ריטיינר`.

הסיכונים לחברת קורנית דיגיטל

1.אין מספיק סחירות במנייה. הדבר כנראה נובע בגלל סיבה עיקרית וזה שהמוסדיים מחזיקים באחוז ניכר מהמניות.

יכול להיות שדווקא המוסדיים ידללו בגיוס הצפוי את אחזקותיהם וישחררו מניות לציבור ויהיה מסחר זורם יותר.

2.טכנולוגיה חדשנית- יש פה טכנולוגיה, שוואלה, אולי תתפוס ואולי תשאר ככה בעצלתיים...ראיתי כבר דברים גדולים קורמים עור וגידים ובסוף לא יצא מזה התפתחות עולמית. נכון שהשת"פ עם אמזון זה סיפור ענק, אבל מי אמר שזה לא ייעצר פה?

3.מתחרים-תמיד יכולה לקום מתחרה שתספק את המדפסות האלה ותציף את השוק במחירים זולים יותר...ראינו את הסרט הזה קורה עם חברת גו פרו, שהמציאה את מצלמות האקסטרים שחשבנו שיהיו מציאת ענק ונראה יותר שכיום החברה במצב לא פשוט בכלל עסקית.

מעוניינים להיחשף, ראשונים בארץ, לחברות שעשויות להיות "הדבר הגדול הבא", עם סיפור חייהן בעברית פשוטה? לחצו כאן

רוצים לחסוך סכום מדוייק להגשמת החלום הכי גדול שלכם?עינב כהן ילמד אתכם כיצד- לחצו כאן

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: