חברת סיירן-משחק משנה מציאות

חברת סיירן, הוציאה הודעה על שיתוף פעולה מהותי עם חברת מיקרוסופט והשוק היה עסוק במניות הקנביס. האם מתפתחת לנו כאן ענקית סייבר מתחת לאף? (13-5-2018)

עינב כהן

התקופה הנוכחית, בבורסה המקומית, קצת "מסתירה" הודעות משמעותיות של חברות "רגילות".

מרבית המשקיעים הפרטיים סוחרים המניות הקנביס והמוסדיים נראים פסיביים בנוגע לשוק הישראלי,אבל חברה אחת ,הוציאה בשבוע שעבר ,הודעה יוצאת מגדר הרגיל, העשויה לשנות לחלוטין את המציאות העסקית שלה. קוראים לה חברת סיירן.

בתאריך 12.4 החברה דיווחה,שסגרה הסכם שירותי אבטחה עם אחת החברות הגדולות בעולם.המנייה בתגובה עלתה ב25%.

בתאריך ה2.5.18,החברה חשפה, שמדובר בחברת מיקרוסופט,שתשתמש במוצר החברה, לאבטחת שירותי ענן של סיירן בתוך תוכנת מיקרוסופט 365.

לא פורט שווי העסקה, אבל בלי קשר, יש כאן גושפנקא משמעותית מאד על יכולותיה של החברה בתחום אבטחת הענן.

מי את חברת סיירן?

סיירן היא חברת תוכנה (מנייה דואלית שנסחרת בארץ וגם בארה"ב.סמבול בארה"ב- CYRN) , שמספקת פתרונות לאבטחת רשת וסינון אי-מיילים.

היא נוסדה, כקומטאץ`, בשנת-1991 ושינתה את שמה לסיירן בשנת 2014.

במהלך השנים החליפה החברה תחומי עיסוק – מפיתוח תוכנות לאי-מיילים לאחסון, ולאחר מכן לתחום עיסוקה הנוכחי.

אחד מאבני הדרך בחברה היהבשנת 2012,כאשר רכשה קומטאץ` את חברת eleven הגרמנית בתמורה ל-11 מיליון דולר. Eleven סיפקה פתרונות אבטחה כשירות מבוססי דוא"ל, והחזיקה בנתח של יותר מ-36% מהשוק הגרמני לאבטחת דוא"ל.

בשנים האחרונות סיירן מצבה את עצמה כחברה מובילה לפתרונות אבטחת סייבר לארגונים, הכוללים אבטחת מייל, אבטחת רשת והגנה מפני מתקפות מתקדמות כדוגמת תוכנות כופר או ניסיונות דיג (phishing).

הסינרגיה שנוצרה בחברה בין מוצר המייל שסורק מעל למיליארד מיילים ביום לפתרונות אנטי וירוס ה-SandBox Array והאבטחת רשת, מאפשרים גילוי מאוד קודם של מתקפות ZeroDay ומאפשרים לסיירן להיות הראשונה בזיהוי של מתקפות מתקדמות שמקורן בתעבורת מייל או בדפוסי גלישה של משתמשים.

היתרונות של החברה

אחד התחומים הגדלים בעולם בתחום הסייבר הוא האבטחה בענן.

יותר מ -1.3 מיליארד מאנשים בעולם מסתמכים כיום על פתרונות האבטחה של ענן .

ארגונים רבים הגיעו למסקנה שלהגן על קופסה במשרד זה לא מספיק, כי עובדים רבים נמצאים מחוץ למשרד שעות רבות, ויש צורך באבטחת המכשירים הניידים. בנוסף, אפליקציות רבות נמצאות בענן. היתרונות העיקריים במעבר לענן מצויים, בעלויות ובטיב ההגנה כאשר העלויות מצטמצמות, לא צריך יותר להחזיק חומרה ותוכנה הקשורות לאבטחה, וההגנה כוללת, לא רק במשרד אלא בכל מקום בו נמצא העובד.וזה לחברות גדולות חיסכון פגז.

התפתחויות בחברה

ב21.11.17 חלה התפתחות מעניינת בחברה, כאשר קרן ההשקעות האמריקאית WP XII Investments, הוציאה הצעת רכש לבעלי המניות, לרכוש 31 מיליון מניות לפי שער 2.5 דולר למנייה (השער הנוכחי עומד על 2.85 דולר למנייה) אך הציבור לא נענה להצעה והם הצליחו לקנות רק חצי ממה שתכננו מלכתחילה.

מי שעוד הצטרפו בשלב מוקדם יותר אלה בית ההשקעות ילין לפידות שרכשו ממניות החברה.

התוצאות העסקיות

עד נכון לכרגע, אין שום בשורה חיובית יתר על המידה.

שווי החברה ,נכון לכרגע הנו,143 מיליון דולר, כאשר החברה שורפת בשנה 16 מיליון דולר למרות מכירות של 30 מיליון דולר.

נכון לכיום,החברה נסחרת במכפיל מכירות של 4.6, ומכפיל הון של 3.

למרות שהחברה איננה רווחית הטענה שלה היא שהרווחיות איננה הבעיה, שכן את כל הכסף שבהם היא מוכרת, היא משקיעה בחזרה בבשיווק ומכירות ולא מתרכזת כרגע בלהשיא רווח, כאשר היא בונה על זה שמרבית החברות הגדולות יעברו בסופו של דבר לענן ושם היא תמצא נתח שוק עולמי משמעותי.

לסיכום,אין כאן חברה עם יחסי ציבור גדולים וכתבות רבות בתקשורת, אבל מדובר בחברה שעושה עסקים עם החברות הגדולות בעולם ובאה "מלמטה" במטרה להיות גדולה וכאשר חברות סייבר רבות, הגיעו לשלב מיצוי ומחפשות את "הדבר הבא", מאד יכול להיות שסיירן תתאים לרכישה ע"י אחת הגדולות בסקטור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: