עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

חברת מיקרוסופט-אסטרטגיה לשיאים חדשים

בפברואר 2014 חברת מיקרוסופט, פתחה פרק חדש ומינתה מנכ``ל חדש במקומו של סטיב באלמר. איזה שינויים עשה סאטיה נאדלה,שמשנים את פני החברה לתמיד. (24-4-2019)
חברת מיקרוסופט-אסטרטגיה לשיאים חדשים


אלכס קולפקוב


אחת החברות היציבות בארה"ב היא לא אחרת מאשר חברת מיקרוסופט,שנמצאת אצלנו כמעט בכל בית.

הלילה,החברה פירסמה את התוצאות הכספיות של הרבעון הפיסקאלי השלישי, שעלו על תחזיות השוק.

החברה רשמה רווח נקי של 1.14 דולר למניה והכנסות של 30.6 מיליארד דולר, בזמן שאנליסטים בשוק צפו לחברה רווח נקי של דולר למניה והכנסות של 29.8 מיליארד דולר.

אבל אם נביט היסטורית,החברה מרדמונד בעשור האחרון עד שנת 2014 ידעה מעט הצלחות והרבה מאוד כישלונות, החלטות ניהוליות רעות ורכישות לא ברורות כמו החדירה המאוחרת מאוד לשוק הסמארטפונים, ההשקה הכושלת של ווינדוס "ויסטה", הרכישה היקרה של "סקייפ" והרשימה עוד ארוכה.

אך בפברואר 2014 החברה פתחה פרק חדש ומינתה מנכ``ל חדש במקומו של סטיב באלמר, מהלך שהתברר בדיעבד מוצלח מאוד.

סאטיה נאדלה - מלך המשיח?

סאטיה נאדלה היחסית אלמוני הגיע מתחום מחשוב הענן במיקרוסופט ותפקידו האחרון כיהן בתפקיד סגן נשיא החברה בתחום פרויקטים מיוחדים ומחשוב ענן.
מאז שנכנס לתפקיד שינה את פניה של מיקרוסופט בכך שלקח את החברה לכיוון הענן שממנו הוא בא, הוביל את המוצר Windows 8 המושמץ והשיק את Windows 10 שאומץ בצורה נרחבת וביסס את מעמדה הדומיננטי בשוק מערכות ההפעלה.

נאדלה ביצע רכישות רבות מאז שנכנס לתפקיד. מאולפני פיתוח משחקים בתחום הגיימינג ועד לרכישות המשמעותיות של GitHub and LinkedIn. לאחר כ 5 שנים בתפקיד אנו מבינים את חזונו של נאדלה  שבו הוא רואה את מיקרוסופט מתמקדת בתחום הענן בכלל הפלטפורמות שמיקרוסופט מציעה, ולהיות דומיננטית בשלל התחומים שבהם היא מציעה שירותים לתעשייה ועד כה האסטרטגיה שלו נושאת פירות.

 

צמיחה עצומה בתחום הענן

מאז שנאדלה נכנס לתפקיד מיקרוסופט בהובלתו נתנה פוש משמעותי בתחום הענן  בכך שהיא מעבירה את כל מוצריה לענן ובפיתוח פלטפורמת הענן שלה Azure שהיא מציעה.

לפי נתונים שפורסמו לאחרונה, מיקרוסופט הגדילה את נתח השוק שלה בתחום הענן בשנת 2018 ל 16.5%, לעומת 13.7% בשנת 2017.
מה שממקם אותה במקום השני מאחורי המובילה אמזון ומלפני מתחרותיה הגדולות גוגל, עליבאבא וIBM.

רק שתבינו את הצמיחה העצומה של החברה בתחום זה, הכנסות החברה לרבעון השני של 2019 בתחום הענן המסחרי עלו ב 48%, ופלטפורמת Azure ב 76%.

בנוסף, אנו רואים יותר ויותר תאגידים בוחרים בAzure כפלטפורמת הענן שלהם על פני המתחרים. למשל, בתחום הקמעונאות, חברת הענק Kroger חברה למיקרוסופט על מנת להגדיר מחדש את חווית הצרכן בדוכני המכירות ולהעניק לעובדים תובנות מונעות בינה מלאכותית.

חברת The Gap בחרה בענן של מיקרוסופט על מנת להאיץ את הדיגיטליזציה של של רשת החנויות שלה.
ובחודש ינואר האחרון בחרה חברת Albertsons בAzure כפלטפורמת הענן המועדפת עליה.

גם בשירותי הפיננסים, חברת מאסטרקארד בחרה בענן של מיקרוסופט לצורך אימות זהויות דיגיטליות בצורה בטוחה יותר.

חברת ההשקעות BlackRock משתמשת בכוחו של הענן של מיקרוסופט על מנת להמציא מחדש את תכניות הפרישה, ובנק UBS בחר בAzure על מנת להגמיש ולייעל את המערכת הארגונית שלו.

החברה צופה המשך צמיחה בתחום הענן ושנתח השוק שלה ימשיך לעלות ברבעונים הקרובים.

LinkedIn-עושה את "העבודה"

לינקדאין זוהי רשת חברתית הפונה בעיקר לבעלי מקצוע ותארים שבאה לקשר ביניהם לחברות אשר מחפשות לגייס עובדים לתפקידים מסויימים ועושה את זה בצורה מוצלחת מאוד. הרשת החברתית צמחה ב 30% משנה שעברה ומונה כיום כ 610 מיליון משתמשים בעוד ההכנסות ברבעון השני של 2019 מלינקדאין עלו ב 29% והחברה צופה שהרשת תמשיך לצמוח.

 

את חברת לינקדאין מיקרוסופט רכשה בשנת 2016 בעבור סכום אסטרונומי המוערך ב 26.2 מיליארד דולר אך את הרכישה הזו הם עשו את קצת שונה מפעמים קודמות.
בשונה מרכישות עבר גדולות (חטיבת הניידים של נוקיה, סקייפ), מיקרוסופט החליטה הפעם שלא למזג את לינקדאין לתוכה ולהשאיר אותה לתפקד כחברה עצמאית מה שהתברר עד כה כמהלך מוצלח.

תעשיית הגיימינג

גם בתחום הגיימינג מיקרוסופט לא מורידה את הרגל מהגז וברבעון השני של 2019, החברה רכשה שני אולפנים נוספים אשר מגיעים כבר ל 13 אולפנים סך הכל.
בנוסף, כמות המשתמשים החודשית ברשת Xbox Live (רשת האונליין המתחרה בפלייסטיישן) הגיע למספר שיא של 64 מיליון.

כמו כן, קונסולות המשחקים Xbox One S,Xbox One X רושמות מכירות גבוהות בעוד שהחברה הכריזה אתמול על קונסולת משחקים מוזלת ללא כונן דיסקים מה שצפוי להקפיץ את המכירות בתקופה הקרובה.

כמו כן, המשחק Minecraft , אחד המשחקים היותר מוצלחים ומפורסמים אשר מיקרוסופט רכשה בשנת 2014, מצליח עד היום להיות פופולרי ולרשום הכנסות שיא בזמן שמיקרוסופט נכנסת איתו לתחום החינוך.

בחודש יוני בתערוכת המשחקים E3 מיקרוסופט צפויה להכריז על שירות משחקים על גבי הענן בשם Project xCloud אשר יתחרה בשירות Google Stadia.
הזרמת משחקים על גבי הענן אמורה להנגיש את המשחקים לאנשים עם מחשבים חלשים על בסיס חיבור יציב לאינטרנט מה שצפוי להיות העתיד של תעשיית הגיימינג.


אופיס וחלונות

מיקרוסופט ממשיכה עם הטרנד של העברת משתמשים מקנייה חד פעמית לשיטת מנויים שנתיים דרך Office 365. שיטה זו מספקת את הזרז לצמיחה לאורך זמן בתחום זה.

עם זאת, אחוז המשתמשים באופיס לא חוקי עדיין גבוה ולמיקרוסופט יש עוד הרבה עבודה בנושא זה על מנת לגרום להם לשלם. בקרב התאגדים הגדולים והעסקים הקטנים קצב אימוץ האופיס במודל החדש עולה בצורה זהירה.

על מנת להפוך את חבילת האופיס לאטרקטיבית יותר מיקרוסופט כוללת בתוך מנוי Office 365 גם את Teams, פלטפורמה לתשורת פנים עסקית בסגנון Slack, שירות OneDrive לאחסון ושיתוף קבצים בענן, Yammer, מעין רשת חברתית לארגונים המשמשת לתקשורת פרטית תוך ארגונית ועוד מגוון שירותים שימושיים נוספים בתוך המנוי.

למרות שמערכת ההפעלה חלונות השיגה לאחרונה אבן דרך משמעותית, 800 מיליון מכשירים המריצים את חלונות 10, עתידה של מערכת הפעלה זו לא נראה מעורפל יותר.
כשחלונות 10 הושקה היתה ספקולציה שזו תיהיה הגרסה האחרונה בתצורתה הנוכחית עקב המעבר של החברה לשיטת המנויים באופיס. עדיין לא ברור לאן פניה של מערכת ההפעלה מועדות, והמכירות הנמוכות בשוק המחשבים הנייחים לא עזורות אשר משפיע באופן ישיר על "חלונות" לא עוזר למצבה.

החומרה  של מיקרוסופט

מיקרוסופט ממשיכה לחדש בתחום החומרה והיא נכנסת לעוד ועוד תחומים ומשיקה מוצרים איכותיים בהצלחה רבה. מותג ה Surface אשר החברה השיקה בשנת 2012, כולל היום כבר ליין גדול של מחשבים היברידיים\ טאבלטים ומוצרים נלווים. הרבעון האחרון היה המוצלח ביותר בכל הזמנים ל Surface, צמח בקצב דו ספרתי גם בצד המסחרי ובצרכני. ההכנסות עלו ב 39% והגיעו ל 1.9 מיליארד דולר.

בתחום האוזניות, דובר לאחרונה שמיקרוסופט הולכת להשיק מוצר מתחרה ל Airpods של אפל (האוזניות הנמכרות ביותר בעולם בזמן הקצר ביותר). בנוסף, יש לה גם נוכחות בתחום האוזניות לשוק הגבוה Surface Headphones אשר מקבלות ביקורות מצויינות מכל המבקרים הנחשבים.

 


לסיכום, סאטיה נאדלה עשה מהפך בחברה מאז שנכנס לתפקיד המנכל ומוביל אותה בגאון עם אסטרטגיה ברורה לשיאים חדשים, חדירה לשווקים בצורה חכמה ולרכישות חכמות.
אין ספק שמיקרוסופט בהובלתו של נאדלה תמשיך לחדש ולהיות בצמרת החברות המובילות בעולם.

 

 

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת