חברת ולינט-פשיטת רגל או הזדמנות חד פעמית?

בתקופה שחברות הגנריקה וחלק מחברות הפארמה, חוטפות מכל כיוון,זה מתחיל מאחת מיוחדת במינה- חברת ולינט (סמבול VRX), שהיא נושאת הדגל של ההתפרקות הזו. המפלצת הגדולה, האימפריה של 2015, שהפכה להיות לסמרטוט של הסקטור. מלאה חובות, מבולבלת וללא אמינות מינימאלית. אבל האם שנת 2017 יכולה להפיח תקווה בפגר? (18-1-2017)

עינב כהן

בתקופה שחברות הגנריקה וחלק מחברות הפארמה, חוטפות מכל כיוון,זה מתחיל מאחת מיוחדת במינה- חברת ולינט (סמבול VRX), שהיא "נושאת הדגל" של ההתפרקות הזו. המפלצת הגדולה, האימפריה של 2015, שהפכה להיות לסמרטוט של הסקטור. מלאה חובות, מבולבלת וללא אמינות מינימאלית.

אבל האם שנת 2017 יכולה להפיח תקווה בפגר?

בואו ננסה להבין את התמונה,

מי את חברת ולינט?

חברת ולינט פרמסוטיקלס עוסקת במחקר, פיתוח, יצור ושיווק תרופות ומוצרים רפואיים.

לחברה קו מוצרים נרחב לטיפול בשלושה תחומים עיקריים: מחלות מדבקות, נוירולוגיה ודרמטולוגיה.

בתחום המחקר והפיתוח מתמקדת החברה בתרופות לטיפול במחלות צהבת נגיפית, איידס וסרטן.

קו המוצרים מונה 575 תרופות מותג ב-2,400 תצורות שונות, כולל תרופות מרשם ומדף לטיפול בבעיות שרירים, סרטן, מחלות מערכת הלב וכלי הדם, סוכרת והפרעות פסיכיאטריות.

ולינט מפיצה את מוצריה באמצעות צוותי מכירה ישירה לרופאים, בתי חולים, בתי מרקחת, סיטונאי תרופות ומרפאות פרטיות בכל העולם. החברה הוקמה ב-1994 ומעסיקה 16000 עובדים ברחבי העולם.

ללא ספק מדובר במפלצת עולמית,אבל חכו שתשמעו את ההמשך...

הצרות באות בצרורות

זה התחיל מ2015. הילרי קלינטון, התחילה "לרדוף" את חברות התרופות בשל מחירי התרופות הגבוהים, והתחילו דיבורים באמריקה סביב כל העניין הזה, ואז בא הביג בום של ולינט-

"הפיגוע" הראשון היה על כך שהחברה שיחדה את המטופלים לקנות 2 תרופות שלה מתחום הטיפול בדום לב - ניטרופרס ואיזופרל.

החוק הפדרלי אוסר על חברות התרופות להעניק סיוע לרכישת תרופות במסגרת תוכניות ביטוח ממשלתיות וולינט שמו על זה קצוץ. למה?השד יודע.

אבל זה לא רק זה,

שיתוף פעולה של החברה עם חברת בת שלה-פילידור, נחשדה בתרגילים חשבונאים על מנת לשווק את התרופה טוב יותר לחברות הביטוח.

החברה הסתבכה בשל ירידה במכירות ותביעות בלתי נגמרות ורגולציה בחוב בלתי נתפס של 31 מיליארד דולר, כאשר האמצעים שלה לכסות את החוב במצב שנוצר-מוגבלים.

צריך להבין, מהשיא של המנייה ב2015, הנייר ירד לא פחות מ92%. טירוף.

התוצאה כיום, איבוד אמון בניהול, איבוד אמון בדוחות החברה ואיבוד אמון בתרופותיה.

אז מה הלאה? חרבנה? רגע..בואו נמשיך...

מנסים להתאושש

בשנה האחרונה, החברה נמסה לעשות כמה פעולות להחזרת אמון המשקיעים.

בואו נמנה כמה מהן:

1.היא מינתה למנכ"ל את גוזף פאפא במקומו של המנכ"ל היוצא, מייקל פירסון.

2. היא מינתה את פול הרנדין למנכ"ל הכספים של החברה.

3.היא החליפה את רוב מועצת המנהלים.

4.ניסיונות חוזרים ונשנים למכור חלקים מהחברה כדי לצמצם את החוב האדיר שהחברה צברה.

5.הסמנכ"ל הצהיר כי החברה מעוניינת לשמור רק על מוצרי הליבה שלה ו"לשחרר" את המוצרים שיכולים לסכן את המשך קיומה וכך הם פועלים לאחרונה עם כמה מכירות של מונופול תרופות (הצליחה בשבוע שעבר למכור בפרמייה לחברה סינית).

6.המנכ"ל פאפא אמר לאחרונה כי החברה נפגעה בעיקר בגלל עיתונאים שהדביקו עליה בלי סוף כתבות שליליות.

הוא צודק חלקית. לא רק פה העיתונות "קורעת", גם שם זה קורה..ולאחרונה, יש רגיעה בכתבות ודווקא יוצאות המלצות קנייה רציניות של אנליסטים וכתבות על ההזדמנות הגדולה של 2017 ב-ולינט.

7.מאד יכול להיות שהחברה גם תגייס הון מהציבור. סביב איזה שער?קשה לדעת. אבל גיוס טוב יכול לאושש את החברה לאלה שמסתכלים לטווח ארוך.

ההערכה הרווחת בשוק היא, שאם ולינט תעשה גיוס, זה יהיה סביב שערים 20-25 (כעת השער 15 דולר),בשל העובדה שהציבור יבין שמהלך כזה מוציא את ולינט לדרך חדשה ויהיו מוכנים לשלם מחיר יחסית גבוה על המחיר כרגע. אבל כאמור-אלה הערכות בלבד.

מכפילים נמוכים עם חוב עצום

על פניה, ולינט נסחרת במכפילים טובים. מכפיל הון עתידי של 3, מכפיל מכירות של 0.5. אבל החוב רבותיי...החוב..מה יעזור לך מכפיל נמוך אם אתה טובע בחובות.

כלומר-שנת 2017 וכנראה גם 2018 יתרכזו בהקטנת החוב. זה כל מה שצריך לעניין את ולינט כרגע שעדיין יודע להביא מכירות של 10 מיליארד דולר בשנה.

עכשיו על מה בעצם המשקיעים מסתכלים? על דבר אחד עיקרי. האם ולינט תצליח להרים את עצמה ממיטת חוליה  ולחזור להיות חברה שעומדת על הרגליים.

הדעות מאד חלוקות, התנודתיות במנייה גבוהה, פאפא לא מנכ"ל פראייר. הוא מקושר מאד ויודע לעשות ניסים, השאלה אם לא מאוחר מידי.

המשקיעים יחפשו לראות מכירות של חלק מהחברות, ואולי יתפללו לרכישת החברה ע"י אחת הגדולות בפרמייה משמעותית על מחיר השוק.יש חברות שיש להן את הכסף הזה ויכול להיות שבשווי הנוכחי של ולינט זו תהיה עסקה טובה..קשה לדעת.

לסיכום, חברת התרופות ולינט, הולכת להקדיש את שנת 2017, לקום מהקרשים אחרי הנוק אאוט, היא מאד רחוקה לחזור לזירה, אבל אם היא תצליח לחבוש את פצעיה זה כבר יהיה איתות מהותי מאד כי החברה בסופו של דבר גם תחזור לזירה, הגם אם כחושה וחלשה יותר מבעבר.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: