חברת אפל-עתידה עוד לפניה!

מנהל ישראל בורסה,עינב כהן, מסביר למה היה אופטימי מאד על חברת אפל שכולם הספידו ולמה, גם אחרי העלייה הגדולה- הוא ממשיך להיות שוורי. (20-8-2018)

עינב כהן

בתאריך ה3.6.16 בזמן שמניית אפל היתה בשער 97 דולר, אחרי מהלך ירידות כבדות של 25%, ו100% כתבות של אנליסטים ומשקיעים נגדה, טלפנו אליי מאתר YNET.

מה הם רצו? "אפל חוגגת 40 שנה להווסדה בוא תכתוב מאמר אצלנו באתר.ניכר שאתה חוקר את החברה".

שמח על ההזדמנות שניתנה לי וכך עשיתי וזו היתה הכותרת-"למה אפל צפויה עוד להפתיע את המשקיעים?"

הטוקבקים היו אכזריים, ולא חסכו ממני "מחמאות"...אבל אני משתדל ללכת עם האמת שלי כשאני מאמין במשהו, בתקווה, שבעזרת ה`,הצדק יהיה עימי.

כמה חודשים לאחר מכן, נודע שוורן באפט החל לקנות מניות באפל והיום כאמור המנייה בשער  210. עלייה של 120% מאז פרסום הכתבה, כאשר החברה מעל שווי של טריליון דולר.

 אז בואו נדבר על מה אפשר ללמוד מהעבר של אפל ומה יש לאפל לגבי העתיד.

15,000 אלף אחוזי תשואה

בשנת 2008, שערה של מניית אפל היה 12 דולר. מי שמחזיק מאז את המנייה מורווח כיום 15 אלף אחוזים.

אני בכלל לא בטוח שאתם מבינים את התשואה הזו...מי ששם כמה אלפים נהיה מיליונר.

קשה? בלתי אפשרי? זה לא נכון. זה אפשרי מאד.

הבעיה שאנו משקיעים בלי הרבה סבלנות, ואולי גם לא יודעים לבחור נכון את "האפל" הבאה.

אז בואו רגע נדבר על הדברים שאפשר ללמוד מההתנהגות של אפל:

1.הנהלה מצויינת לכל אורך הדרך-יש משפט שאומר "כשאתה מהמר במירוץ סוסים- תחפש את הרוכב המקצוען ביותר ולא את הסוס המהיר ביותר".

לאפל היו רוכבים מקצועיים- סטיב ג`ובס האגדי ללא ספק, וטים קוק. ושיש לך קודקודים גאוניים ברמה כזו- הסוס ירכב, הגם אם יש עצירות זמניות.

2.מודל עסקי יציב- אל תתבלבלו, לאפל היו מהמורות קשות בדרך,היו לה תקופות של נפילות של 40 ו-50 אחוז במנייה ולמרות זאת היא הגיעה לאן שהגיעה.

למה? כי לכל אורך הדרך המודל העסקי היה ברור. חד. מדוייק. עם תוכניות קדימה.

אחד הטיפים הכי טובים במניות מהסוג הזה הוא- תחזיקו מעמד. פשוט. אם קניתם בגלל עניין טכני- זה סיפור אחר.תקנו ותמכרו לפי ההגדרות בגרף. אבל אם אתם מאמינים בחברה- אל תחליפו מניות כל יומיים.

תשאלו את עצמכם,האם העסק של החברה ממשיך לעמוד בקריטריונים הנכונים?האם הנפילות הנן הזדמנות למצע?, האם לחברה יש את הכוח הכלכלי ,הניהולי,והפרסונלי לקום ממשברים?

3.לא להיות בכיינים- הספקתי להכיר בחיים שלי הרבה אנשים גדולים.אנשים מעוררי השראה, מנכלים,חברי כנסת....

הייתי כתב לא רק כלכלי,אלא גם מוניציפלי ומגזינים ויצא לי באמת לפגוש תותחים.

אני אגיד לכם מה משותף לכל התותחים הגדולים? הם לא בכיינים.

באמת, זה נורא מעניין לראות את זה. יש להם נפילות, יש להם אכזבות גדולות ,שגם ברגעים האלה הייתי בחברתם. לא תראה אותם מתחילים ליילל `אוי לא הלך לי,אוי נפל לי, אוי איזה מטומטם אני`....

כאשר יש חברה שיש עליה כתבות שליליות בראש הכותרות והמנייה מתחילה לרדת- אנשים מתחילים להיכנס ללחץ ולברוח לא בגלל הסיבות הנכונות אלא כי כתבו על החברה ,באיזה אתר, כתבה שלילית שלא תהיה רלוונטית בעוד מספר חודשים.

אי אפשר להגיע למנייה ביחד עם כל ההמון ולעשות עליה את הכסף הגדול. רוצים לעשות כסף גדול? אתם צריכים להיות לפני שההמון נכנס.צריך להיות אמיץ, לא בכיין, לראות את ההזדמנויות ולא את הקשיים הזמניים.

כן, זה לפעמים יאלץ אתכם לחכות, חודש, שנה, שנתיים (30% מההשקעות של באפט היו מפסידות בשנתיים הראשונות שלאחר הקנייה). אבל אם החברה עומדת בקריטריונים עליהם דיברנו בסדרת המאמרים על גראהם-אז הסיכוי שתשחקו קלף-הנו גדול.

חברה טובה שהתקשורת שונאת אותה כרגע בגלל משהו זמני וכל המשקיעים בורחים מהמחילות ומשאירים את החברה במכפיל נמוך- זו הדרך לזכות בקופה.את זה באפט הבין כבר לפני 80 שנה.

איך כל זה מתקשר לאפל?

לאפל היו זמנים רעים שכתבו נגדה כל הזמן. כל האנליסטים והעיתונאים ,רק לכלכו עליה...הנייר ירד וירד אבל התאושש ובענק. למה? כי לאפל היו את כל הסיבות האמיתיות להרים ראש. והטפל נשכח.

אז לאן הולך העתיד של אפל?

אפל נסחרת כרגע במכפיל עתידי של 15. יקר זה לא בקנה מידה היסטורי, ובטח לא לעומת חברותיה במניות הפאאנג שנסחרות במכפילים גבוהים מהותית ממנה.

אבל העניין הוא לבדוק לאן מכוונת אפל. מה התכנון שלה קדימה, ועזבו כרגע את ה195 מיליארד דולר ששוכבים כעת בקופתה.

אז אפל מאד סודית וקשה מאד לחדור לתוכניות העתידיות שלה, אבל אני אפנה אתכם למשפט שאמר טים קוק לפני כשנה- "אפל עומדת לייצר דברים שלא תבינו כיצד הסתדרתם עד עכשיו בלעדיהם".

אני כל הזמן מנסה להבין לאן הוא חתר, קורא המון ואני חושב שיש לי את התשובה.קוראים לה מציאות רבודה. שילוב של המציאות שלנו עם מציאות מדומה.

על הנושא הזה אני כותב כבר שנה וחצי ומאמין בו מאד. האם הוא תפס תאוצה עד עכשיו? התשובה חד משמעית-לא. אז מה? היו לא מעט פעמים שהקדמתי את הזמן בשנה וגם בשנתיים על תהליכים שראיתי שעומדים לקרות. זה לא תוכנית כבקשתי לצערי...

למה עד עכשיו זה לא תפס תאוצה? כי לא היו פיתוחים מספיק מעניינים את ההמון.

אבל אפל כבר רמזה באייפון האחרון לאן היא מכוונת עם הסיפור הזה.בנוסף טים קוק אמר באחד הראיונות איתו שהמציאות המדומה זה הדבר הגדול הבא שיהיה בעולם.

האם טים קוק צודק ונראה דברים שלא ידענו איך הסתדרנו בלעדיהם?בואו נסו לדמיין את מה שאני אכתוב עכשיו ותגידו לי אתם.כמה דוגמאות קטנות...

1.עיצוב הבית- דמיינו שוכלו לצלם את הבית שלכם ואפליקציה מסויימת "תרכיב" לכם את כל העיצוב של הבית...

תוכלו לבחור כל סוג עיצוב שתרצו והבית יתמלא בשנייה אחת לפי הגדלים והמידות.

לחיצה על כתפור ותוכלו לקנות את המוצרים, שיגיעו אליכם עד הבית.

דמיינו את עצמכם מניחים תאורה, ויצירות אומנות ורואים אותם על המסך או במשקפים המתחברים לטלפון.

על המוצרים שתקנו בחנות –אפל תיקח עליהם עמלה. כלומר- היא תמשיך להרוויח גם אחרי שתקנו את הטלפון...

(היה כבר שיתוף פעולה קליל עם איקאה בעניין הזה).

דמיינו מציאות רבודה של משחקים, ניתוחים, נגינה,יועץ אישי,פגישה עם חברים וירטואליים,אימון משולב מציאות רבודה במכון כושר,ביקור בהופעות רוק, במגרשי ספורט...וכ"ו...

2.עיניים קדימה- משטרת ישראל מתמודדת מול נהגים שמורידים יניים למסך הסלולארי- כל זה יכול להיפתר.

שילוב הסלולארי עם משקפיים של אפל שמציגים לי את הוויז, ושמקילים עליי את השימוש בסלולארי בנהיגה- זה דבר מתבקש מאד.

ובכלל,הורדת עיניים למסך יכול להיות בשנים הקרובות דבר פרימיטיבי מאד.

ידוע כבר, שיהיה אפשר לשוחח דרך השעונים של אפל, ואולי דרך זה באופן כל שהוא, נחסוך בעתיד את השימוש בהורדת העייניים לטלפון.

3.בריאות דיגיטלית- להערכתי, זה פרוייקט הגדול העתידי של אפל עליו רמז טים קוק בעבר.

אפל הולכת לקבוע לנו עובדה שאי אפשר להתנתק מהטלפון שיהיה מחובר ישירות לענייני הבריאות שלנו ונרגיש שאי אפשר בלעדי זה.

קריטי לזקנים, חולי סכרת, לב וכ"ו...

השימוש בUSB המחובר לטלפון ,יכול בקלות להתחבר לבדיקות בריאותיות רבות שיחסכו לנו ללכת לרופא ויוציאו לו פלט של התוצאות שלנו ובכך הואיוכל להתאים לנו מיידית את התרופות במשלוח עד הבית (בגדול-בעתיד לא תצטרכו לקום מהכורסה..).

נכון לכרגע,לשעון של אפל יש יכולת אופטית לאיתור קצב לב,ומדברים על זה שבקרוב יהיו להם חיישני כושר ברמה גבוהה מאד,איכות שינה ובדיקת סכרת בדרך לא פולשנית- דבר שיש לו שוק עצום ובלתי נתפס אם אכן השמועות נכונות (ע"י חישה אופטית –פרוייקט סודי שמפתחת אפל).

אפל למסרבת להגיב על עניין הסכרת, והיא כנראה יודעת למה- היא תחסל תעשייה שלמה של בדיקות סכרת.

לסיכום, אל תעזו להספיד את אפל.

ללימודי שוק ההון בסדרה של חמישה שיעורים אחד על אחד עם עינב כהן לחצו פה

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: