עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

הרכב האווירי של EH

רחפנים טסים,אינם כבר פרי הדמיון וחברת EHang, באה מוכנה לעולם החדש. הכירו את העתיד שלכם. (5-11-2020)
הרכב האווירי של EH

 

אלכס קולפקוב

כאשר אנשים נשאלים כיצד הם חושבים ייראו הערים של העתיד, הם בדרך כלל מדמיינים רחפנים שורקים בין בניין לבניין, משנעים חבילות, מסיעים נוסעים ממקום למקום. אולם, מה שרוב האנשים לא מבינים היום הוא רחפנים טסים, או יותר נכון רכבים אוויריים אוטונומיים (AAV), הם כבר לא פרי יצירת הדמיון שלנו או משהו שנשמע רחוק ומופרך, אלא המציאות, וחברת היהאנג הינה אחת השחקניות העיקריות המוציאות לפועל את החלום למציאות.

בחודשים האחרונים, הרשות התעופה הפדרלית האמריקנית (FAA) הנפיקה אישורים רגולטוריים למספר חברות מצומצם להפעלת תוכניות הרצה למשלוחים אוויריים על ידי רחפנים. אישורים מסוג זה קיבלו עד כה אמזון, Wings (חברת בת של אלפאבת; גוגל), וחברת UPS. כאמור, מדובר כאן על כרגע על תוכניות הרצה ושימוש ברחפנים היכולים לשאת משקל עד כ 5 קג לטווח מוגבל. כלומר, הנושא עדיין בתחילת דרכו בארצות הברית.

 לעומת זאת, סין בתחום זה, נמצאת במקום אחר לגמרי. מתקדם הרבה יותר.

סין, שמה לעצמה כמטרה לעקוף את ארצות הברית בעשורים הקרובים, ולשם כך היא משקיעה מאמצים טכנולוגיים ומשאבים כספיים רבים על מנת להשיג מטרה זו. הכל נהיה חכם יותר ומשמעויות בסין, ואף המונח `ערים חכמות` והמראות של כטבמים באוויר אינו זר להם. ולכאן נכנסת חברת היהאנג הסינית לסיפור שלנו.

 

מי את חברת היהאנג?

היהאנג - EHang Holdings Limited (סמבול EH) היא חברה סינית המייצרת רכבים אוויריים אוטונומיים ומספקת שירותים נלווים. החברה מחזיקה בפורטפוליו הכולל 5 כלי טייס, 2 כלי טייס הכוללים מקום לנוסע, ושלושה כטבמים. כל כלי הטייס האוויריים של החברה נבחנו בצורה מקיפה מבחינה בטיחותית, והם אוטונומיים, ופועלים על חשמל.

החברה הינה חברת הרכבים האוויריים האוטונומיים הראשונה בעולם שסיפקה רכבים אוויריים אוטונומיים ברמה המסחרית.

תעשיית הרכבים האוויריים האוטונומיים צפויה לצמוח בקצב של 94% מהלך השנים הקרובות, על פי ההערכות שהחברה סיפקה בעת ההנפקה, וכחברה הראשונה בתעשייה, זה יכול להיות משמעותי.

 
   

בטווח הארוך, לפי הערכות של מורגן סטנלי יש פוטנציאל לשוק הזה להגיע לשווי של 1.4 טריליון דולר, כאשר החלק הסיני מהשוק עשוי להיות שווה כ 500 מיליארד. כאמור, גם אם היהאנג תצליח להשתלט על חתיכה קטנה מהעוגה, היא תהיה במקום אחר לגמרי.

בנוסף ליתרון שיש לה שהיא הראשונה בתחום, לחברה יש גם מספר יתרונות תחרותיים כמו אישורים רגולטוריים ממספר מדינות, וטכנולוגיה עליונה המוגנת על ידי 138 פטנטים הקשורים לטכנולוגיות הליבה של החברה. מבחינת אישורים רגולטוריים, החברה התקדמה פלאים ברבעון האחרון בסין וקנדה.

החברה קיבלה רישיון פיילוט ראשון מסוגו בסין לתפעול מסחרי של כלי טייס מאוישים לשינוע סחורות באוויר, כמו כן החברה קיבלה אישור לתפעול טיסות מיוחדות מרשות התחבורה האווירית האזרחית הקנדית.

בעזרת הדגם המתקדם ביותר של החברה (216), החברה תבצע פיילוט לשנע סחורות כבדות בקטגוריה של 150 קילוגרם ומעלה בצורה מסחרית בין גבהות, איים וחופים לאתרים של לקוחות כבר בעיר Taizhou הסינית.

החברה מתכננת להתפשט בצורה הדרגתית לערים נוספות בסין בעזרת האישור שהיא קיבלה מהרשויות.

מלבד זאת, החברה מחזיקה בטכנולוגיות משוכללות כשמדובר ברכבים אוויריים אוטונומיים כמו מערכת טעינה מהירה, מערכת בקרה ושליטה המאפשרת שליטה על למעלה מ 1000 רכבים אוויריים, וטכנולוגיות נוספות.

מעבר לכך, החברה מצאה שימושים נוספים לפלטפורמת ההיהאנג 216 שלה.

על סמך דגם 216 (ספינת הדגל של החברה), החברה פיתחה במהירות פתרונות מותאמים ללחימה באש וחיפוש והצלה אוויריים כמענה לבניינים הגבוהים במיוחד בסין המהווים אתגר משמעותי לכוחות כיבוי האש במדינה, לאור העובדה שהכבאיות עם הסולמות המתקדמים ביותר יכולים להגיע רק ל 120 מטר, בעוד שהרכב האווירי האוטונומי 216 של החברה יכול לעוף עד לגובה של 500 - 600 מטר, ולנשוא פצצות שיכולות לשבור זכוכית, ולשחרר פחמן דו חמצני, והחברה מסוגלת להציב מטף כיבוי אש חזק מאוד לכיבוי שרפות על כלי הטייס.

שיתוף פעולה בתיירות אווירית

בנוסף, החברה פעולת גם בתחום ניהול ערים חכמות. החברה השלימה פריסה של מרכז בקרה ושליטה בעיר Hezhou בסין ברבעון האחרון. המרכז הזה הוא שלישי במספר, לאחר אלו שפרסה בערים שאוגואן (נציבות עירונית; אוכלוסייה המונה למעלה מ 2 מיליון תושבים), וLianyungang, (כ 1.8 מיליון תושבים).

בחודש מאי האחרון, החברה חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי בנושא תיירות אווירית. היהאנג חתמה עם חברת LN Holdings, חברת תיירות המחזיקה בין היתר במלונות (נסחרת בבורסת שנזאן), על פיתוח פלטפורמת תיירות אווירית שתכלול, הסעות, שינוע אווירי למלון, ביקור באתרים תיירותיים מהאוויר מהמלון.

עד כה, למרות השווי הקטן מ 500 מיליון דולר של החברה, החברה חתמה על שיתוף פעולה לוגיסטי עם DHL למשלוחי "המייל אחרון", קיבלה הזמנה מוקדמת של 1000 רחפנים מחברת United Therapeutics למשלוחים של איברים להשתלה, והיתרים רגולטוריים ממדינות שונות כמו סין, קנדה, דובאי, ותהליכי הידברות עם האיחוד האירופי.

 

צמיחה חזקה במכירות

שווי החברה כ 435.1 מיליון דולר.

החברה לא רווחית כעת, מכפיל רווח עתידי של 12.80

מכפיל על ההון של 10.19
מכפיל מכירות של 20.62

רווח גולמי - 57.6%

כמות המזומנים בקופת החברה היא 321.1 מיליון דולר, ללא חוב.

הנתונים האחרונים שניתן למצוא על החברה, הם דוחות לרבעון השני לשנת 2020, שפורסמו באוגוסט האחרון (דוח שני מאז ההנפקה). ע``פ דוחות אלו:

סך כל ההכנסות עלה ב 62% משנה לשנה ל 5.1 מיליון דולר.

החברה מכרה כ 16 יחידות מספינת הדגל שלה (דגם 216), לעומת 14 ברבעון המקביל.

ההפסד הנקי ברבעון היה 2.8 מיליון דולר, ההפסד פר מנייה היה 0.02$ -.

התחזית של החברה לשנת 2020 היא צמיחה של לפחות 200% בהכנסות; החברה בטוחה תחזית זו בהתחשב בשוק העולמי ועלייה בשימוש במוצריה בסין בפרט.

לסיכום, אין ספק שקמה כאן תעשייה שלמה של העתיד, רכבים אוויריים אוטונומיים, וחברה סינית זו באה להוביל את הדרך.

החברה הינה רצינית, מתפתחת, ובדרך להקים מתקן חדש למחקר ופיתוח אשר יכלול במקביל פס ייצור להגדלת יכולת הייצור של החברה כמענה לביקוש העתידי. בנוסף, מנכל DHL בסין הצטרף כדירקטור עצמאי בחברה, דבר המצביע על חברה רצינית.

יש היתכנות לכניסה מאוחרת יותר של חברות ענק אמריקאיות לתעשייה זו, אולם גם אם החברה תתמחה בשוק האסייתי ובסיני בפרט, זה יציב אותה במקום אחר לגמרי. החברה מתמקדת במספר תחומים במקביל בעזרת כלי הטייס שלה, ויוצרת תחומים חדשים יש מאין. שווה לעקוב.

 




מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת