הקנביס שלפני הסערה? הכירו את פארמוקן

אתר "ישראל בורסה" ,חושף את פעילותה של חברת הקנביס הציבורית הרווחית היחידה ,שצפויה להתמזג למניית "מדיקל" -חברת פארמוקן. (9-1-2019)

טדי לנץ ועינב כהן

שוק הקנביס רותח, חברות רבות כבר החלו להיסחר בבורסה הישראלית וכנראה עוד רבות יצטרפו בהמשך. אבל יש חברה אחת שעושה נכון לכרגע הכי מעט רעש, אבל היא אולי הכי מעניינת-חברת פארמוקן שבבעלות גיל חובש.

במאמר זה, ננסה לחשוף את פעילות החברה ותוכניותיה.

חברת מדיקל קומפרשן,הודיעה בתאריך 2.12.18 על הסכם למיזוג עם חברת הקנביס פארמוקן,כנגד הקצאת 72.24% ממניות החברה. בעלי המניות הגדולים כיום במדיקל הינם בתי ההשקעות ווליו בייס (27%) וסייבל השקעות (16%) שבבעלות שחר סיידון ויעל שניצר.

מניית החברה (מדיקל) הנסחרת בשימור,זינקה ביום ההודעה ב40%.

מאז שומרים במדיקל ובפארמוקן על דממת אלחוט יחסית לשאר החברות, למרות שנכון לנתונים הנוכחיים, חברת פארמוקן ,הנה היחידה שרווחית בשורה התחתונה מבין החברות הציבוריות (המיזוג טרם הושלם נכון לכרגע).

מי את חברת פארמוקן

חברת פארמוקן הוקמה בשנת 2008 ויושבת בעמק יזרעאל.

היא עוסקת בריבוי, גידול, עיבוד, ייצור ומכירה של מוצרי קנאביס לשימוש רפואי. תפקדה בעברה על בסיס התנדבותי בלבד (בתקופה שנושא הקנאביס הרפואי לא היה מוסדר בארץ).

על אף שבאתר האינטרנט של החברה מצוינים 10 זנים, החברה מוכרת כיום 12 זנים (לעיתים קיים מחסור בזנים. כך על פי פידבקים באתרים השונים), אשר גדלים בנצרת על שטח של כ 10 דונם, המייצרים 3.5 טון בשנה (לחברה שטח של 20 דונם סה"כ).

אחת המטרות לקראת השנה הבאה, היא להוסיף עוד כ 5- 7 זנים מתוך מאגר של 60- 70 זנים שנבדקים.

לחברה 4500 מטופלים בישראל נכון להיום והיא השלישית בישראל מבחינת כמות אספקה ללקוחות.

מציעים תרופה למחלות עור

כפי שהוזכר במאמרים קודמים שלנו פה, העולם הולך לשימוש בקנביס לאו דווקא בצורת עישון, ולכן חשוב שהחברות יסגלו לעצמן צורות צריכה שונות (בין אם דרך העור בדמות צמידים, אוכל וכדורים וכדומה).

החברה כאמור מגדלת, מפתחת ומשווקת מגוון זנים, אך יחד עם זאת גם בעלת ידע במיצוי שמנים (שלדעת מומחים בתחום לא נופל מחברת פנקסיה) וחצי שמנים- ה"הידרו-ג`ל". מוצר ההידרו-ג`ל עתיד להיבחן בצורה קלינית בארץ (תחילת הניסוי בטווח של עוד כחצי שנה), לאחר שצבר הצלחות בשוויץ וישראל בקרב ילדים חולי מחלות עור. המוצר מפחית גירודים, מטפל בפצעי עור, זיהומים וכ"ו.

מלבד מחקר ומתן פתרונות למחלות שונות באמצעות הקנאביס, החברה עתידה לייצר תרביות רקמה- לאפשר גידול של צמחי קנאביס זהים במאה אחוז (או קרוב לכך) לדור הקודם. כך בעצם איכות התפרחות, השמנים והמוצרים הנגזרים מאותם צמחים, יהיו איכותיים יותר.

מכונות בלעדיות לחברה

הגידול נעשה באמצעות טכנולוגיות חדישות, ביניהן השימוש הרגיל בבקרת אקלים (טמפ`, לחות וכדומה), אור, מים ועד לצבירת נתונים ותרגומם למידע בנוגע למטופלים וזנים. לא קיים שימוש בריסוס, אלא בהדברה ביולוגית, BIOBEE הכוללת שימוש בסוגי צרעות התוקפות את המזיקים והטפילים הנפוצים בגידולי הקנאביס.

שימוש במכונות להפרדת הצמחים/ תפרחות באופן חצי אוטומטי (חיסכון של כ 6 עובדים, אשר עובדים 3 משמרות ביום. כל עובד בעל הכנסה של 7000 ₪. תעשו אתם את החישוב כמה טכנולוגיה חדישה חוסכת לחברות...). המכונות הללו פותחו על ידי החברה והיא בעלת הקניין הרוחני. כך שהיא יכולה למכור או להשכיר את המכונות הללו, כאפשרות נוספת לקבלת הכנסות- החלה במכירתן בשנת 2018. 

לפני פתיחת עולם חדש- תוספי מזון

החברה עובדת בשיתוף פעולה עם הטכניון, בראשותו של פרופסור דדי מאירי, בכל הנוגע לטיפול תאי סרטן בקנאביס, על מנת להתאים זן ספציפי למחלה סרטן מסוימת.

אין להסיק מכך שהחברה אינה בוחנת וחוקרת מחלות אחרות, ההיפך הוא הנכון. החברה עוסקת גם במוצרי "פנאי- קוסמטיים" למחלות עור אשר עתידים להימכר באירופה, אסיה ואוסטרליה, בדמות משחות וג`לים למיניהם. לאחרונה החלה לשלב את הידע שלה בתחום תוספי המזון.

תחום תוספי המזון הנו תחום שגדל לאחרונה במספרים מפלצתיים, והקנביס עשוי לשמש אופציה זולה יותר ואולי בעלת תועלת גבוהה יותר מתחום תוספי המזון המיוצרים היום בשוק, כך שפארמוקן נכנסת לתחום לוהט.

נכון לכיום, תוסף התזונה הבולט בתחום ,ונמכר במיליונים בעולם הנו שמן זרעי המפ , המכיל שילוב  של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ו-6, ומשמש כתוסף תזונה לחיזוק המערכת החיסונית וטיפול במחלות עור כגון פסוריאזיס ודרמטיטיס.

ההבנה כיום,כי הצמח יעיל לחיזוק המערכת החיסונית, יכול להסביר את הפעילות של פארמוקן בהקשר זה.

מפעל שיעזור לרווח הגולמי

החברה צפויה להתחיל בבניית מפעל בתקן GMP במהלך השנה הקרובה ועשויה לסיימו בתקופה של כשנה וחצי מהיום. המפעל עתיד יהיה לשמש הן את החברה והן חברות אחרות ללא מפעל (כיום המפעלים היחידים הם של חברת פנקסיה ו BOL. החברה השלישית/ רביעית תהיה יוניבו).

הדבר יבטל את תלותה בחברה כמו פנאקסיה אשר מוצריה חייבים לעבור דרכה ולקבל אישור. כך, היא תהיה אחראית למוצריה ואף תוכל לספק שירות לאחרות.

למרות הקושי בהקמת מפעל ובפרצדורות הכרוכות בזה,הדבר עשוי לתת להם יתרון ברווחיות הגולמית ,משום שלא יצטרכו לשלם לעוד גורם וייצרו את המוצרים שלהם בבית. המפעל יגדיל את אפשרות ההכנסות גם מכיוון חברות אחרות שיצטרכו לעבור במפעל ללא שום ברירה אחרת (חקלאי לא יכול להוציא את המוצר AS ISׂ).

שיתוף פעולה ענק באוסטרליה

החברה בתהליכי הקמת חממת In- Door בקמבודיה (בעלויות פחותות יותר מאשר גידול בארץ. עלויות שיכולות להגיע עד לחצי מעלות בארץ) ללא השקעה הונית מצידה ואשר מקנה לה 20% מהמיזם. כמובן שכלל המפעלים והחממות המדוברים יהיו בתקן ה GAP וה GMP

החברה נמצאת בפרויקט דומה גם ביוון. בו היא בעלת 20% מהמיזם וגם כן במטרה להקים מפעל תעשייתי וחממות לגידול. כאשר האחריות על השגת רישיון הגידול והייצוא מוטל על השותף היווני.

הסיפור הגדול של החברה להערכתנו הוא באוסטרליה. החברה בעלת שת"פ עם חברה אוסטרלית בשם QBL (שצפויה להנפיק בבורסה האוסטרלית), אשר בבעלותה רישיון גידול וייצוא קנאביס. כמו כן לחברה קשרי הפצה למוצרים קוסמטיים, דבר המשתלב היטב עם מוצרי הקוסמטיקה של חברת פארמוקן.

הצפי הוא, כי בתוך כ-4 חודשים, מוצרי הקוסמטיקה של פארמוקן יתחילו להימכר בלא פחות מ260 חנויות באוסטרליה.דבר שיכול לטרוף את הקלפים באופן מיידי מבחינת גידול בהכנסות.

מלבד זאת, אם הייצוא לא יאושר, החברה האוסטרלית תוכל להוות גורם מקשר לעולם- בעיקר לאסיה, שם החברה מתכוונת למכור.

לאחרונה פורסם, שתאילנד אישרה קנאביס רפואי, וככל הנראה נהיה עדים לעוד מדינות במהלך השנה הקרובה באסיה מתירות שימוש לקנאביס רפואי.

כרגע, חלקה של פארמוקן בחברה האוסטרלית הוא 35%, עם אפשרות להרחבה של עוד 15% נוספים (50% סה"כ) ללא תמורה,כך שבמקרה של הנפקת החברה בבורסה האוסטרלית,עשויה לבוא גם מהכיוון הזה הצפת ערך.

שיתופי פעולה בחו"ל תחת מותג אחד

את כלל מוצריה המוכוונים לשוק בחו"ל, מתכוונת החברה למכור באמצעות חברות ושת"פים שונים, אך תחת מותג פארמוקן.

אין כוונה מצד הנהלת החברה כרגע להקים חברות בנות להפרדת מוצרי קנאביס רפואי ופנאי, שכן איכות הגידול היא רפואית בכל מקרה. לכן אין הם רואים צורך בהפרדה "מיתוגית".

החברה אינה בעלת אישורי GAP נכון להיום ומקווה לקבלם בזמן הקרוב- על פי גורמים מתוך החברה, הסיכוי לא לקבל אישור כזה אינו גבוה במיוחד (שלא לומר נמוך).

צמיחה דו ספרתית בשנה

כאמור,לחברה כיום כ 4500 מטופלים בחודש. משיחות עם גורמים מקורבים לתעשייה, קצב הצמיחה צפוי להיות באזור ה 30-40% שנתי, כאשר מדובר רק ביחס לשוק המקומי.

במידה וחוק היצוא יאושר ופארמוקן תייצא את מוצריה הקצב עשוי לצמוח בקצב תלת ספרתי. החברה אינה תלויה ביצוא על מנת לשווק את מוצריה הקוסמטיים ושאר מוצריה בחו"ל, אך העניין יקל על מורכבות העניין.

נתונים יבשים פארמוקן:

בסיס לקוחות – 4,500 מטופלים.

מחזור שנתי – דו ספרתי (14 מיליון שקל).

רווח גולמי – מיליוני שקלים.

רווח נקי – 3.2 מיליון שקל.

נתח שוק – .14%

שטח (דונם ברוטו) – 20

זנים – 12

פעילות תעשייתית (שמנים) – מיליוני שקלים.

שת"פ והקמת אתרים בחו"ל – 3 הסכמים.

לסיכום,חברת פארמוקן, נמצאת בחזית הטכנולוגיה, הפיתוח והניסיון בכל מה שקשור לתחום הקנביס. יש לה גם יתרון בזה שתזרים המזומנים שלה חיובי,והם לפני כניסה די אגרסיבית לפעילות בחו"ל.

השאלה היא, כיצד תצליח פארמוקן להתחרות מול השחקנים החדשים שייכנסו לתחום, והאם הניסיון שלה יהווה יתרון משמעותי בסקטור, שההבנה בו היא קריטית.

על פניה נראה שהיא בדרך הנכונה עם תחילת פעילות ענפה קרובה בחו"ל והתבססות חזקה מאד בישראל,מוסדיים מאחוריה (ווליו בייס וסייבל),כסף בקופה וכנראה עם כוונת מסחור למוצרים שלהם ע"י אחת מחברות התרופות הגדולות,אבל לזה עוד חזון למועד.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: