עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

הכירו- החברה ששמה קנאביס באוכל שלכם!

האם הקנאביס יהיה מפוזר באוכל שלנו בעתיד?אם כן כדאי להכיר את החברה שמכינה לכם מאכלים שונים מבוססי קנאביס . (9-7-2019)
הכירו- החברה ששמה קנאביס באוכל שלכם!

טדי לנץ

רבים מאיתנו, משקיעים הקנאביס, מכירים את החברות הדולות בתחום כגון אורורה וקאנופי.

אבל לפני שמתחיל קמפיין הבחירות של שנה הבאה, כדאי להכיר גם את החברות הקטנות בתחום,שמתחבאות מתחת לראדאר.


אז בואו נכיר היום את כזו-חברת SLANG Worldwide, סימבול SLGWF.


חברת "סלנג" לא דומה למה שאתם בדרך כלל מכירים.


היא אינה עוסקת בגידול/ ריבוי/ ניסויים/ ייצור שמנים, וכמובן שלא בכולם יחד, כמו הרבה חברות אנכיות מה שנקרא. אלא, מתמקדת במוצר הסופי לצרכן.
כמו כן, הבחירה לא לעסוק בגידול, נובעת גם מהצפי לירידה במחיר הקנאביס (שיתנהג בעתיד כסחורה ושוויו ירד).

סיבה נוספת שהחברה לא עוסקת בגידול ובהקמת חנויות משלה, היא מכיוון שהם לא רוצים להתחרות בלקוחות ובספקים שלהם.   

אז מה הם כן עושים?

החברה היא חברת אחזקות אשר רוכשת ומפתחת (גם יוצרת) מותגים מקומיים של וופורייזרים (בשימוש פרחים יבשים, שמנים וכו`), מאכלים שונים מבוססי קנאביס ועוד מגוון רחב של מוצרים, במטרה לשווק ולמכור אותם בכמה שיותר חנויות ובפריסה ארצית ובינלאומית רחבה.


אם נחשוב וננתח לרגע את הסיטואציה עד כה, ניתן להבין כי החברה אינה מסתמכת יותר מידי על אישור פדראלי לשימוש בקנאביס, מכיוון שהיא רוכשת מותגים מקומיים, כלומר שינוע ואבטחה בין מדינות הוא פחות רלבנטי לחברה.

מה שכן רלבנטי, הוא עניין הבנקים שבתקווה ובעתיד יקבלו אישור לביצוע עסקאות עם חברות מסוג זה. מה שיקל על מימון עסקאות וידלל פחות את המשקיעים.

החברה הוקמה בשנת 2017 בטורונטו, שינתה את שמה ב 26.11.2018 מ Fire Cannabis לשמה הנוכחי והחלה להיסחר בבורסת CSE הקנדית ב 29.01.2019.

החברה נמצאת כרגע ב 12 מדינות המתפרשות על גבי 5 יבשות. כאשר יותר מ 94 מוצרים נמכרים ביותר מ 2600 חנויות.
בין המדינות ניתן למצוא את פורטו- ריקו, קולורדו, וושינגטון, קנדה, פלורידה, קליפורניה ועוד.

כאמור, החברה מתכננת להיכנס לשוק האוכל/ משקאות מבוססי קנאביס בקנדה במהלך נובמבר 2019, לאחר העברת החוק באוקטובר 2019 (כשבוע בערך לפני הבחירות). מי שזוכר, העליתי את הנושא מספר פעמים- חילוף השלטון בקנדה יכול לעקב את נושא המאכלים והמשקאות מבוססי הקנאביס במידה וחוק זה לא יעבור לפני הבחירות או שכניסתו לתוקף תתעכב- סיכון שהחברה חשופה לו, אך יחד עם זאת הם אינם מתבססים אך ורק על השוק הקנדי.

מקימי החברה פיטר מילר ובילי לוי, הקימו בעבר חברת קנאביס בשם Mettrum Health אשר נרכשה בסופו של דבר על ידי הענקית הקנדית קנופי. ההיסטוריה המשותפת הפכה להווה משותף, וקנופי משמשת כעת כשותף אסטרטגי בחברה החדשה וכפלטפורמת חדירה לשוק הקנדי ושווקים בינלאומיים אחרים.

כיצד עובדת האסטרטגיה של החברה?

החברה רוכשת מותגים/ חברות בעלות שם עכשווי. לא חברות שעתידות להרוויח ולא חברות במשבר במטרה להוציאן ממנו. חברות שעובדות ועובדות היטב.
החברה רכשה לא מזמן 2 חברות אשר מהוות משקל נכבד באסטרטגיית החברה.

2 החברות הללו הן Organa ו Firefly.


הראשונה נרכשה עבור 200 מיליון דולר. חברה שקיימת מ 2013 אשר עוסקת ומתמחה ביצירת שמנים ושאר נגזרי קנאביס, כמו גם משקאות ומכשירי אידוי. פעילה ב 10 מדינות ברחבי ארה"ב.


בעוד השנייה מתמחה בשוק הוופורייזרים של תפרחות ושמן. אחד המייסדים של החברה, מרק וויליאמס עבד בתור מעצב תעשייתי באפל- מתבטא בעיצוב החדשני של הוופורייזרים- עוד דבר שמוסיף לבניית המותג.

החברות שנרכשו ע"י החברה מהוות שחקן משמעותי במדינה שלהן, בין אם Organa באמצעות ה O.penVAPE בקולורדו ובין אם חברת Arbor Pacific בוושינגטון. כמו כן הן עתידות לבצע שת"פ עם חברות נוספות וכך להיכנס לשווקים נוספים- עוד דריסת רגל של "סלנג" בשוק הבינלאומי באופן עקיף.

הנה דוגמא קטנה לצורה נוספת בה החברה עובדת וכיצד מצליחה לחדור לשוק גדול וללא השקעה כבדה מצידה-שת"פ עם חברת MSO ענקית בשווי 1.5 מיליארד דולר, חברת Trulieve. החברה פועלת בפלורידה (בעלת 170 אלף מטופלים) ובעלת נתח שוק הגבוה ביותר מבין שאר ה MSO בשוק זה.

במקום להשקיע כספים בהשגת רישיון, הקמת מערך תפעולי, חנויות וכו`, היא חתמה על הסכם עם ענקית הקנאביס ותמכור בחנויותיה את מוצרי החברה. כמובן שניתן ליישם זאת בכל מדינה ומדינה עם חברות אחרות.

 

דוחות כספיים עם צפי חזק

ב 12.04.2019 פרסמה החברה את דוחותיה הפיננסיים לשנת 2018. חשוב להבין כי בדוחות האלו לא נלקחות בחשבון הכנסות ממספר רכישות שהחברה עשתה בתחילת השנה, אך מצד שני כן מכילה הוצאות בגין רכישות אלו (את ההכנסות מהרכישות הללו, המשקיעים יוכלו לראות כבר בדוחות של הרבעון הראשון ל 2019).

החברה הכניסה כ 5.2 מיליון דולר בשנת 2018.
הוצאות תפעוליות של 19.8 מיליון דולר במהלך השנה, אשר ניתן לשייכן להתאמות בשערוכים (על פי חישובי ה IFRS) ובהוצאות שיווק וייעוץ בשלב הסטארט- אפ של החברה.
הפסד בשורה התחתונה של החברה לשנת 2018 הגיע ל 28 מיליון דולר, אשר מתוכם כ 23.8 מיליון דולר ניתן לשייך להתאמת מוניטין, פיצוי מניות ונגזרים.

הצפי לשנת 2019 ו 2020 מבחינת הכנסות- 83 ו 417 מיליון דולר בהתאמה.
נכון להיום, שווי שוק החברה עומד על כ 400 מיליון דולר.

החברה אינה צריכה הון גבוה/ לגייס כספים גדולים על מנת להמשיך להתרחב או לממן פעילות. זה לא אומר שזה לא יכול לקרות- גיוס כספים, אך מכיוון שהחברה לא מגדלת ולא נדרשים ממנה הסכומים שחברות גידול או חברות אנכיות צריכות, היא "לא נושאת על גבה משקל" רב מידי.

לסיכום, אין הרבה חברות מסוג זה. 

לאחר הרכישה של Origin House ע"י Cresco Labs בשווי של קצת יותר מ 800 מיליון דולר, "סלנג" קיבלה גושפנקא ויכולת להעריכה בצורה טובה יותר. חברת Origin מתמקדת בקליפורניה ובעלת פחות חנויות ומוצרים מאשר "סלנג", ועדיין, האחרונה נסחרת בשווי נמוך יותר.
במחירים הללו אין ספק כי "סלנג" היא יעד לרכישה נוח מאוד ע"י הענקיות- בין אם חברת MSO אמריקאית או ענקית קנדית שרוצה דריסת רגל בארה"ב לכשיעבור החוק הפדראלי (קנופי כנראה בעלת זכות ראשונים..).


החברה מהווה בסיס השקעה לכל מי שמאמין בשוק המאכלים מבוססי קנאביס ובמכשור המתווסף לכך לשימוש פנאי.
שיווק נכון, בניית מותגים, רכישת אמון הצרכנים- כל אלה מנחים את החברה לצמיחה והצלחה.

 

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת