עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
isbursa@gmail.com
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
isbursa@gmail.com או שלח לנו וואטסאפ

הכירו את הקנזון של ארהב-cbdMD

תחום הCBD תופס תאוצה במכירות דרך האינטרנט. אחת החברות המובילות הנה חברת cbdMD, שמוכרת אפילו גומי לעיסה מקנביס להמונים דרך הרשת. (5-11-2019)
הכירו את הקנזון של ארהב-cbdMD

טדי לנץ


בעקבות ה Farm Bill שחוקק בשנה שעברה ואיפשר להחריג את ה CBD מרשימת הסמים המסוכנים, חברות רבות פנו לתחום (ניתן לראות גם את שיח בשת"פ עם חברה הולנדית) במטרה להרוויח מהנושא.

למען ריענון הזיכרון, בשנת 2018 שוק ה CBD בארה"ב בלבד הוערך בכמיליארד דולר, כאשר הוא צפוי להגיע ל 20 מיליארד דולר ב 5 שנים הבאות ואף ל 50 מיליארד דולר בעשור הקרוב.

זו העת להכיר את חברת cbdMD, (סימבול YCBD) שנמצאת חזק בתחום.


בדצמבר 2018, רכשה חברת Level Brands את מותג ה -CBD cbdMD.


את המותג בנה סקוט קאופמן, אשר ידוע יותר בכניסתו לתחום הסיגריות האלקטרוניות (אולי בתקופה הזו זה לא דבר חיובי) ובניית המותג BLU ומכירתו לחברת Lorillard תמורת 135 מיליון דולר תוך שנה וחודשיים בשנת 2012.

 

קנזון האמריקאית


החברה אם כן עוסקת בתחום ה CBD. אך היא לא כמו רוב החברות שעד כה דיברנו עליהן. למעשה, היא סוג של "קנזון האמריקאית".
למה הכוונה? לחברה מספר מוצרים חדשניים כמו סוכריות גומי מ CBD, מוצרים לחיות מחמד, קצף לאמבטיה מ CBD וגם תמיסות ושמנים.

את מוצריה היא מפיצה באמצעות אתר אינטרנט. בשונה מחברת קנזון הישראלית, היא מפיצה את מוצריה גם באמצעות חנויות, סיטונאות ומתן רישיונות הפצה.

 

מטרתה של החברה היא ליצור מותג. מותג שיזוהה עם cbdMD. 

על מנת להגיע למטרה הזו, החברה מבצעת שת"פ עם אתלטים רבים ממקצועות הלחימה (UFC), גולף, NFL, כדורעף, נהגי מרוץ ועוד.

ספורטאים שהשתמשו במוצר של החברה והפכו לפרזנטורים (החברה מדגישה כי לא תבצע שת"פ עם אתלט שלא השתמש במוצרי החברה לפחות חודש). זהו גל שהחל מזמן אך צבר תאוצה בעקבות ה FARM BILL וכניסה של ספורטאים רבים לתחום ה CBD במטרה להפחית את ההתמכרות למשככי הכאבים.


בנוסף קיים גם קו מוצרי בעלי חיים של החברה שאמור לצבור תאוצה בשנים הבאות ולהוות חלק משמעותי מסך ההכנסות של החברה. לאחרונה החברה פנתה גם למוצרי בעלי חיים אחרים מלבד כלבים וחתולים, כמו סוסים- כל עניין מרוצי הסוסים, העבודה שהסוס היא חיה גדולה, כל זה אמור לשרת את קו המחשבה הזה.


החברה יצרה שת"פ עם חברות גידול ומפעלים למיצוי (מונטנה וצפון קרוליינה).

היא לא מתכוונת לרכוש חברות CBD אחרות בגלל הרצון לתחזק ולחזק את המותג שלה. בנוסף, אין כוונה להיכנס לתחום המשקאות והמאכלים בזמן הקרוב. חייבים להבין שהחברה לא פונה לשוק הפנאי כמו שהיא פונה לשוק הבריאות. על הקו הדק בין פנאי לרפואי. מוצרי החברה משרתים מטרה מסוימת והיא להקל על כאבים. על מנת להקל על כאבים ולצרוך כמות X, ייתכן ועל המטופל לשתות 10 כוסות מים, במקום לבלוע כדור או טיפת שמן. דרך לא אידאלית ולא מהירה.


עלייה של 500% מהרבעון המקביל

בואו נביט קצת במספרים של החברה.

שווי שוק של כ 116 מיליון דולר.
מכפיל מכירות קרוב ל 7.
בחודש אוגוסט האחרון דיווחה החברה על דוחותיה הרבעוניים שמסתיימים ב 30.06.2019.
הכנסות של 8,044,336 דולר לרבעון. עלייה של 42% מהרבעון הקודם ומעל 500% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כאשר המכירות מאתר האינטרנט תרמו קצת יותר מ 60% מסך המכירות לעומת 70% מהרבעון הקודם.


החברה הפסידה כמעט 28 מיליון דולר ברבעון ה 3 וכמעט 62 מיליון דולר בתשעת החודשים של השנה (החישוב הוא מספטמבר לספטמבר ולא מדצמבר לדצמבר). הרבה מן ההוצאות נגרמו כתוצאה מהרכישה של cbdMD.


לחברה כ 11 מיליון דולר בקופה וכמות הנכסים עלתה בכמעט 90% ביחס לשנה שעברה- שווי נכסים של כ 74 מיליון דולר.
ההתחייבויות לטווח קצר עומדות על כ 2.3 מיליון דולר והארוכות על קרוב ל 76 מיליון דולר.
החברה צופה מכירות הנעות בין 24-26 מיליון דולר לשנת 2019, בעוד שהצפי ל 2020 נע בין 80-90 מיליון דולר. האם יגיעו ליעד? נותר רק להמתין ולעקוב.


כחלק מעסקת הרכישה, נקבעו כמה יעדים להכנסות החברה אשר יאפשרו הנפקת מניות נוספת של כ 15 מיליון מניות במצטבר במהלך 5 השנים הבאות (נכון להיום ישנן כ 27 מיליון מניות בשוק)- הכנסות בשנה הראשונה (2019) של 20 מיליון דולר (שככל הנראה הם יעברו), 40 מיליון דולר בשנת 2020 ובשנת 2024 להגיע להכנסות מצטברות של 300 מיליון דולר.


נכון לעכשיו אין עננה שמרחפת מעל החברה בכל הנוגע לדילול. האופציות שניתנו במהלך הזמן אמורות לפקוע רק בעוד 3-4 שנים וגם הן במחירים גבוהים יותר ( 4.4- 7.5 דולר למניה) מהמחיר הנוכחי שעומד על אזור ה 4$.
החברה הציבה לעצמה מטרות לשנתיים הקרובות שכוללות בין היתר:

לעבור את רף ה 5 מיליון דולר הכנסות חודשיות עד מרץ 2020,לעבור את רף ה 10 מיליון דולר הכנסות חודשיות עד דצמבר 2020 וכן תזרים מזומנים חיובי ברבעון השני של 2021.

כמו כן החברה מצפה להתרחב למדינות אחרות כמו ניו זילנד, בריטניה, דרום אמריקה וקנדה ומתכננת פתיחת חנויות נוספות.

המניה נסחרת ב NYSEMX, בשונה מרוב חברות הקנאביס בארה"ב שלא יכולות להירשם בבורסות הגדולות עקב נגיעה ישירה בצמח הקנאביס ולא נגיעה בהמפ.

לסיכוםהחברה עומדת נכון לעכשיו ביעדים שהציבה לעצמה לפני כשנה. 

קצב הצמיחה הוא גבוה ואף עובר את המספרים ששמו להם למטרה. כמות החנויות שהמותג נמצא בהן עלה מ 700 חנויות בתחילת דצמבר 2018 לקרוב ל 3000 חנויות ברחבי ארה"ב.


חברה שניתן להשוות את ביצועיה אליה היא חברת CV Sciences שגם היא עוסקת במוצרי CBD. שוויה כפול משל cbdMD אך יש לכך סיבות כמו הכנסות גבוהות יותר, רווח לעומת הפסד ועוד. מצד שני, קצב הכניסה של cbdMD לחנויות הפיזיות הוא גבוה וכמעט שמדביק את המתחרה, לכן כדאי לשים לב אליה.

רוצים לקבל סקירות על עולם הקנאביס וההתפתחויות הפוליטיות בו מידי שבוע?

רוצים לקבל מידע מהמומחים הטובים ביותר בישראל לתחום הקנאביס?

הרשמו לעיתון ישראל בורסה!

להרשמה לחצו פה

מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת