עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

האנרגיה הירוקה שביל גייטס אוהב

ביל גייטס בכבודו ובעצמו שבעל עניין בחברה מצפה ממנה להיות הדבר הבא . מי את QS? (10-1-2021)
האנרגיה הירוקה שביל גייטס אוהב
טל אילן
            
זו לא סקירה ראשונה ולא אחרונה שאני עושה על סקטור האנרגיה הירוקה, אבל ללא ספק, זו הפעם הראשונה, שנתקלתי בכזה באז על חברה, ועוד על אחת בנמצאת ממש בחיתולים בוול סטריט.
אנשים וגופים רבים כמו כמו וולפסווגן מחזיקה יותר מ20 אחוז בחברה,ביל גייטס בכבודו ובעצמו שבעל עניין בחברה מצפה ממנה להיות הדבר הבא בכל מה שקשור לאנרגיה למכוניות חשמליות. אז הגיע הזמן להכיר כוכבת חדשה-QS.
 

תחמושת לחברות הגדולות

 
QS מייצרת את הדור הבא של הסוללות למכוניות חשמליות, סוללות למכוניות של טסלה וNIO לא מזמן עוד היו מדע בדיוני בפני עצמן אבל הסוללות שQS מציעים ללא ספק לוקחות את הנושא למקסימום פוטנציאל נכון להיום, טיימינג מעולה כאשר אפל וטסלה אולי בדרך למלחמת עולם על השוק, אפל הודיעה שתפתח אתה מוכניות שלה עם סוללת משל עצמה, יכול להיות שהסוללות של QS  יהוו את התשובה לענקית האמריקאית. אז מה בעצם כל כך מיוחד בסוללות של QS?
 
בואו נתחיל ממה זה בעצם סוללה של רכב חשמלי?
 
הנפוצה ביותר היום היא סוללת Lithium-Ion המורכבת בצורה הבאה:
שכבה אחת של אלקטורודות חויביות (Cathode +), אלקטרודות שליליות (Anode -). האלקטרודות עשויות מחלקיקי חומר היודע לספוג ולאחסן אנרגיה. התא מוצף בנוזל שעליו חלקיקי הליתיום בתוך האלקטרודות החיוביות "תופסות טרמפ" כאשר הסוללה נטענת אל האלקטרודות השליליות שם חלקיקי הפחמן מחזיקים את הליתיום עד כאשר האנרגיה נצרכת. בין שני תאי האלקטרודות יש שכבת פולימר קשיחה שמפרידה ביניהין (חלקיקי הליתיום עוברים דרכה בהטענה) ובקצה של כל תא אלקטרודות יש לוח אלקטרוני המתאים לכל סוג.
 
סוללות הליתיום הן כלי נורא חכם שהיו בשימוש נורא טוב עד היום, אבל כפי שQS מסבירה אפשר לשפר אותן משמעותית.
עכשיו איך סוללת הSolid state lithium metal של QS עובדת?
 
בשונה מהסוללה הרגילה, סוללת הSolid state מורכבת רק מאלקטרודיות חיוביות ומפריד קרמי קשיח שמחליף את הפולימר של הסוללה הרגילה. במקום אלקטרודות שליליות יש רק לוח מגע אלקטרוני. כאשר חלקיקי הליטיום עוברים אל המפריד הקרמי הם נדחסים ויוצרים אלקטרודות שליליות שמלהן העשויות מליתיום מטאלי טהור והאנרגיה נשמרת בנפח הרבה יותר קטן מה שנותן דחיסת אנרגיה הרבה יותר טובה מאשר בסוללת ליטיום רגילה.
 

סוללת הSolid state מנצחות את הLithium Ion בכמה פרמטרים:

 
1.טעינה מהירה של 80 אחוז ב15 דקות.
 
2.חיי סוללה הרבה יותר ארוכים בעקב הפחתת הפרעות ובזבוז אנרגיה מהאלקטרודות השליליות.
 
3.הרבה יותר בטוחות, מפריד האלקטרודות העשוי מופלימר בסוללת ליתיום רגילה דליק, בעוד המפריד הקרמי של סוללת הSolid state לא יכול להידלק או לבעור כלל.
 
4.עלותה של סוללת Solid state פחותה משל סוללת ליתיום רגילה בגלל הורדת תא האלקטרודות השליליות ועלויות הייצור וחומרי הגלם.
 
5.דחיסת האנרגיה הרבה יותר יעילה ומאפשר יותר מ100 אחוז יותר אנרגיה ביחס לנפח של הסוללה:
 
 
אישית אני חושב שהכי קריטי כאן זה עניין הטעינה והעלות וזה נותן להם יתרון משמעותי, אבל יכול להיות שאם וכשנראה תאונות שוקרות בגלל בעירה של סוללות הליתיום זה גם יועיל לQS מאוד.
 

העתיד ירוק?

 
החברה הוקמה ע"י מדענים מאונ` סטנפורד (יש לעובדה הזו משקל אצל משקיעים ובעלי דעות בשוק)  לפני עשור, שזה בערך הזמן שלוקח לחברות מהסוג הזה להיכנס לבורסה. נראה שיש למוצר שלהם אמון מהרבה גורמים, והמוצר אכן הרבה יותר טוב מהאלטרנטיבות. אז למה הסוללה עוד לא מציפה את השוק ואנחנו לא רואים הזמנות ורווחים מכאן ועד הודעה חדשה?
 
אז הכל טוב ויפה, אכן הסוללה שלהם יותר איכותית משאר המוצרים של השוק אז למה אין לחברה הזמנות מכאן ועד הודעה חדשה? מהסיבה הפשוטה שהסוללה עוד לא קיימת, או לפחות עוד לא משווקת. QS היא חברה בפיתוח וכרגע עוד לו מוכרת, הצפי שלה הוא להתחיל במכירות ולהראות רווחיות ב2026.
 
אבל יש גם חדשות טובות מכיוון שבניסויי המעבדה האחרונים סוללת הSolid state השיגה תוצאות מצוינות ומעוררת תקווה שאכן המוצר הזה ינהל את הכביש בעתיד עם טעינה מהירה יותר ועלויות נמכוות יותר. כרגע לחברה אין גם מפעל אבל כאן ולפסווגן נכנסת לתמונה, יכולות הייצור וההטמעה שלה יכולים לעזור מאוד לQS להפוך למסחריים ולייצר בקצב העומד בדרישות השוק וכמובן שבמקרה כזה גם ענקית הרכב מגרמנייה תקצור כאן הרבה פירות, ההשקה הראשונית שלה של 300 מיליון דולר הגיעה בשיאה ליותר מ10 מיליארד.
 
מי שועקב אחרי כדורסל יודע שבדרפאט של האן בי איי, נבחרים "רוקיז", שחקנים צעירים ומבטיחים שקבוצות הליגה רבות עליהם. כל קבוצה מקבלת את זכות הבחירה בשחקנים הכי טובים ע"פ פרמטרים שונים ומי שמגיעה לדראפט עם זכות הבחירה בשחקן הראשון מקבלת את ההבטחה הכי גדולה של הדרפאט (להוציא את מקרה דני אבדיה שהוא המקביל לחברה שלא מתומחרת כראוי). וזה בעצם מה שמעודד ומלחיץ בחברה הזו מצד אחת היא הבטחה גדולה לשנות את שוק האנרגיה החשמלית, מצד שני היא עדיין הבטחה עם המון הייפ ועיניים לטושות אליה.
 
יתרונות: 
1.גופים גדולים וחזקים מאוד עומדים מאחוריה, ביל גייטס וולפסווגן כמו שציינו, בנוסף למספר קרנות גידור והמילארדר ג`ורס סורוס, יש לחברה גב כלכלי גדול והמון מחזיקי מניות שיכולים להועיל לה במספר דרכים בדרך שלה.
 
2.כן מדובר בחברת הייפ אבל עושה רושם שגם קצת יותר מזה, כמו שאמרתי גופים כאלה גדולים יודעים מה הם עושים, ובינתיים החברה מראה כיוון חיובי.
 
3.בגלל שמדובר בחברה שהמתזגה לSPAC מותר לה לפרסם גם תחזיות עתידיות מפורטות לכמה שנים קדימה, דבר שיכול לתת נחת למשקיעים (אם כי יש לקחת בעירבון מוגבל לדעתי).
  
4.מוצר שאם וכאשר ישווק בכמויות גדולות יהיה גיים צ`נגר ומשם השמיים הם הגבול.
 
5.בראשה עומדים מומחים בתחומם, בצד הטכנולוגי עושה רושם שיש על מי לסמוך.
 
 
חסרונות: 
 
1.חברות הייפ (חברות חלום) תנודתיות מאוד וקשה להן לשמור על יציהות, תראו לדוגמא את אנרג`וס שההבטחה שלה לטעינה אלחוטית גרמה לסקרנות עצומה, כל פעם שמשהו קטן קורה לחיוב המניה טסה למעלה וכל פעם שהם מודיעים על עיכוב או כשלון קטן המנייה מתרסקת חזק.
 
2.לחברה יש תחרות לא פשוטה, אומנם אף אחת לא מייצרת טכנולוגיה כמו שלה, אבל כאשר גם אפל הודיעה שתייצר סוללות וחברת  אמפרקס הסינית שגם נסקה בשווקים השנה היא התחרות העיקרית שלה ולא תעמוד מהצד, החברה תצטרך לפעול בחוכמה גדולה מול החברות העצומות הללו.
 
3.וולפסווגן כמשקיעה יכולה גם להוות חיסרון, כי אולי תקשה על מכירת סוללות לחברות מתחרות, דבר כזה לא סביר מדי אבל עדיין קיימת האופציה הזו.
 
4.צוות החוקרים מסטנפורד מומחה בתחום הטכנולוגי אבל חסר ניסיון בסקטור הכלכלי, כמובן שיש איתם יועצים שכן מבינים דבר או שניים בבורסה אבל הנהלה בכירה שלא מנוסה בוול סטריט תמיד קצת מרתיע.
 
סך הכל המניה נורא חדשה וקשה לצבע הערכות. כרגע היא נסחרת ע"ב החלום שהיא מייצרת והאמונה שיש לגופים ואינדיבידואלים מעוררי עניין בה. כנראה ככל שיעבור הזמן יהיה יותר ברור לאיזה כיוון היא הולכת.
 
 

כוכבת הרבעון בוול סטריט

 
כפי שציינתי בהתחלה, מי שרכש את המניה לפני המיזוג או בתחילתו עשה מכה של פעם בחיים. המיזוג לא יכל לקרות בזמן יותר טוב לסקטור, בטח כשמדובר בכזו מניית חלום. לא מזמן הזכירו את המניה בקבוצה (דור התותח) כשאר מישהו אמר שכדאי להיכנס רק כי המניה ירדה בטענה שכל מה שירד יעלה, למרות שלאדם שאמר את כלל לא ידע מה גרם לירידה מכלתחילה. אז אני אסביר:
 
המניה עלתה בקצב מסחרר מהמיזוג ועד לפני שבוע וחצי שם התחילה ירידה חדשה של 35 אחוז. מה קרה? כשהחברה הונפקה משקיעים זינקו על החברה בעלת הפוטנציאל הגדול באימפולסיביות, נראה שעם הזמן העובדה שהחברה רחוקה מרווחיות ומכירות החלה לחלחל. בנוסף, החברה הולכת להנפיק מניות בעוד 300 מיליון דולר בקרוב כשלפחות מניות ס60 מיליון דולר ילכו לציבור הרחב. מדובר במניות של אנשים פרטיים ולא של החברה עצמה ככה שהחברה גם לא תרוויח מהסיפור, שבוע הבא צפויים להודיע על כך באופן רשמי וכנראה שתהיה שם עוד ירידה ביום ההודעה. תוסיפו את זה להרבה מימושים שכנראה קרו, קיבלתם ירידה חדה. 
 
סך הכל, מדובר בפוטניצאל לגיים צ`יינג`ר, אם החברה תתנהל בצורה נכונה ותשתמש בפוטניצאל של המשאבים שלה כמו שצריך היא כנראה תצליח לשמור על יציבות ומשם נשאר רק באמת לפתח את הטכנולוגיה כאשר העיניים נשואות ל2026, כמובן שיש לקחת בחשבון גם את המתחרות שלה אם חברה אחרת תתחיל לפתח מוצר דומה אולי הלו"ז שלהם יצטרך להתקצר.
 



מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת