האם וורן באפט בצרות?

מהן שמונה המניות המובילות שוורן באפט מחזיק דרך חברת ברקשייר האת`וויי,והאם לאור הירידות האחרונות הוא בצרות? (5-11-2018)

עינב כהן

חברת ברקשייר האת`וויי,בראשותו של גורו ההשקעות, וורן באפט, הגישה בסוף השבוע את דוחותיה לרבעון.

הסיפור היה אופטימי. הרוווח התפעולי הוכפל,והוא סיפר כי החברה השקיע ברבעון 928 מיליון דולר ברכישה חוזרת של מניותיה.

אלא מה, שבחודש האחרון, המניות צנחו, וביניהן גם המניות שמחזיק באפט בברקשייר.

אז בוא נראה, מה מצב שמונה המניות הגדולות בתיק שלהם נכון להיום אחרי הירידות החדות.

מניית WFC-וולס פארגו  

מדובר באחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר. באפט דיווח על החזקת 482.5 מיליון מניות של וולס פארגו בשווי של כ -29.2 מיליארד דולר, וברקשייר רכשה מניות בשער ממוצע של כ -24.53 דולר למניה, כאשר השער כרגע עומד על 53.2 דולר.

עם זאת,יש לשים לב לעובדה חשובה. באפט הביע שוב ושוב עניין בשמירה על אחזקות וולס פארגו ש מתחת ל -10% ממניות החברה וזאת משום שברקשייר תהיה כפופה לרמה גבוהה יותר של רגולציה אם היא תעלה מעל 10%,ברקשייר מחזיקה כיום מנות ב9.9% ולכן לא יהיה פלא אם הוא יצמצם.

הבנק נסחר במכפיל עתידי של 10.

מניית AAPL:

ברקשייר מחזיקה כיום ב -16.6 מיליון מניות, המהוות 3.3% בעלות על אפל. ברקשייר, רכשה לפי שער ממוצע של כ -125.73 דולר למניות אפל כאשר השער כרגע הנו 207  דולר לאחר הנחיתה האכזרית במנייה ביום שישי.

מכפיל עתידי- 15

מניית KHC

ברקשייר מחזיקה 325.4 מיליון מניות של קראפט היינץ, בשווי של 25.3 מיליארד דולר. באפט שילם לפי שער ממוצע של כ -30.11 דולר למניה לעומת שער 55 דולר נכון להיום.

מכפיל העתידי-14.3

מניית BAC

בקשייר מחזיקה מניות של בנק אוף אמריקה,בשווי של כ -20.6 מיליארד דולר.

הרכישה של וורן באפט  על מניות בנק אוף אמריקה היתה לא פחות מגאונות פיננסית. באפט השקיע לראשונה 5 מיליארד דולר בבנק אוף אמריקה ב -2011, כאשר הבנק היה חסר נזילות, ורכש מניות בכורה של מניות BAC שניתן להמירן למניות רגילות בכל עת. כאשר באפט מימש את המניות באמצע 2017, התברר כי במצטבר הוא רכש את מניות בנק אוף אמריקה במחיר מדהים של כ -7.15 דולר , לעומת שער נוכחי של 27.5 דולר. ברקשייר מחזיקה כעת ב- 6.8% מהמניות של הבנק.

מכפיל עתידי-9.5

מניית KO

הסיפור הכי מדהים של וורן באפט זו החברה הזו, שבבסיסה המילה- `סבלנות`.

ברקשייר מחזיקה ב -400 מיליון מניות של קוקה קולה בשווי של כ -18.3 מיליארד דולר.

ברקשייר שילמה לפי שער ממוצע של כ 3.24 דולר למניה עבור קוקה קולה. איך היה באפט מסוגל לקבל מחיר כזה טוב עבור המניה נסחרת ביותר מ 48 דולר למניה???? אז מדובר בעיקר בסבלנות ודגירה-

ברקשייר רכשה לראשונה מניות של קוקה קולה ב -1987. כיום, ברקשייר מחזיקה ב -9.4% ממניות החברה.

מכפיל עתידי-21

מניית AXP

ברקשייר מחזיקה ב -151.6 מיליון מניות של אמריקן אקספרס בשווי של כ -15 מיליארד דולר. באפט הראשון שלקח נתח ממניות אמריקן אקספרס בשנת 1991, כאשר הוא רכש מניות להמרה של המניה.

כיום החברה מחזיקה כ -17.6% בעלות על החברה, אבל באפט עשוי להגדיל שם אחזקה. בשנה שעברה, ברקשייר עתרה לפדרל ריזרב כדי לאפשר לה להגדיל את אחזקותיה באמריקן אקספרס ל -25%.

רכישת המניות הממוצעת של באפט היה לפי 13 דולר למנייה. השער כרגע עומד על 102.7 דולר.לא יאומן כי יסופר.

מכפיל עתידי-12.6

מניית PSX

ברקשייר מחזיקה 74.5 מיליון מניות של פיליפס 66 מניות בשווי של 7.5 מיליארד דולר. כאשר היא רכשה לפי שער ממוצע של כ -78.31 דולר למניה, הנסחרת כיום על 102.8 דולר. אבל באפט אמר כי בכוונתו למכור מניות כדי לרדת מ10% אחזקה, כי הם מחזיקים היום בכ -14.9%, וזאת כדי למנוע בעיות רגולטוריות.

מכפיל עתידי-10.6

מניית USB

ברקשייר מחזיקה 103.8 מיליון מניות ורכשה לפי שער ממוצע של כ -32.19 דולר על החברה הפיננסית הזו.

כיום השער עומד על 52 דולר.

מכפיל עתידי-12.

לסיכום, מצבו של וורן באפט,רחוק מלהיות רע,למרות הירידות האחרונות, לא מין הנמנע, שהוא יראה לנכון בהמשך לרכוש חברות תעשייה וטכנולוגיה שהגיעו למכפילים מעניינים (פייסבוק ועליבאבא?)

ועכשיו, וורן באפט מעניין אותך? רוצה לדעת איך לתפוס את המניות הטובות בזמן?

למה שלא תגיע ללמוד איתי בסדרת שיעורים של אחד על אחד?

כל הפרטים פה:

לימודי שוק ההון עם עינב כהן

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: