גולן ביטון:גייסנו את המוחות הטובים בתחום

בניגוד לחברות אחרות, שממתינות בקוצר רוח לאישור ייצוא הקנביס,חברת יו.אן.וי מדיסין (די פארם), איננה שוקטת על שמריה ופועלת באגרסיביות בישראל. מנכ"ל החברה, גולן ביטון, הסביר על התוכנית העתידית. (5-9-2018)


עינב כהן

בניגוד לחברות אחרות, שממתינות בקוצר רוח לאישור ייצוא הקנביס,חברת יו.אן.וי מדיסין (די פארם), איננה שוקטת על שמריה ופועלת באגרסיביות בישראל.

בחודש האחרון, החברה חתמה על הסכמים למכירת מוצריה העתידיים בבתי מרקחת בישראל-מקס פארם,שור טבצ`ניק ומרכז הפצה בבאר שבע.

מנכ"ל החברה, גולן ביטון, התראיין ל"ישראל בורסה", והסביר על התוכנית האסטרטגית של החברה לאור ההסכמים האחרונים.

גולן, תוכל לפרט על הפעילות שלכם מול בתי המרקחת?

"זיהינו חוסר גדול בשוק הישראלי ב-זני קנביס ברמה גבוהה, ולכן אנו נכנסים בראש ובראשונה לספק את המוצרים האיכותיים ביותר לחולים בישראל.

אנו כרגע בונים מערך מול בתי המרקחת.אנו לוקחים על עצמנו את כל מערך הייצור,השיווק והפיתוח ואפילו השינוע שכן יש לנו רישיון הפצה ואנו יכולים לעשות זאת בעלויות נמוכות מה שיוזיל את המחיר לצרכן הסופי".

לאור ההסכמים עם בתי המרקחת בישראל,האם בעצם וויתרתם על ייצוא ועברתם להתמקד בשוק המקומי?

חד משמעית לא. המיקוד שלנו פה הוא כרגע השלב הראשון.

אנו רואים בישראל כמקור הידע הטוב ביותר בעולם.לכן בראשונה, התמקדנו במוצרים העתידיים שלנו, שאותם אפשר לפתח בישראל ולא בעולם-לדוגמה קרמים ,נרות ועוד, הדברים כרגע ברישום פטנט, וברגע שנקבל אישור-נייצר ונשווק בישראל.

היתרון הגדול ביותר הקיים בישראל ,הוא נושא הניסויים קליניים.

בישראל הדרך להגיע למוצר קנביס רפואי מאושר ולהתחיל ניסוי קליני פייס 3 היא מאוד קצרה, אין מקומות בעולם, שמאפשרים זאת מבחינה רגולטורית, ולכן אנחנו בחברה רוצים לנצל יתרון זה, ולהגיע לפיתוח מהיר ומשם לייצור, ואני מדבר על פיתוח ספציפי למחלות ספציפיות, שהחברה נכון להיום מאוד מכוונת לשם ,כאשר בשלב הבא יהיה לנו שתי אופציות- לייצא החוצה באם יתקבל אישור הייצוא, ואם לא- נייצר את המוצרים במפעלים במדינות היעד עם הנוסחאות והידע שלנו".

אז מה היעד הסופי בעצם?

"השוק העיקרי שלנו הוא נכון להיום אירופה, ובעיקר גרמניה, צרפת וצכיה,  בארה"ב אנחנו אנו יכולים לייצר ולשווק מקומית נכון להיום, והחברה בודקת אפשרות זו כרגע .אבל כפי שאמרתי, נעבור מדרגה מדרגה. התוכנית שלנו היא למכור בהרבה בתי מרקחת מקומיים ונוכיח לעולם שעברנו את הרגולציה הישראלית ואז יהיה לנו קל יותר למכור בבתי מרקחת בעולם".

המשקיעים חוששים שאישור הייצוא יימרח עוד זמן רב.

"בגלל זה אנו ממוקדים בפיתוח טכנולוגיה ולא רק גידול, כך שהמוצרים הספציפיים שלנו יוכלו להיות מיוצרים במדינות היעד. לשם פיתוח הטכנולוגיה גייסנו את האנשים הטובים ביותר בתחום".

מדוע אתה חושב,שהממשלה מעכבת את הייצוא?

"ברגע שיהיה פה מה לייצא-הם יתנו לייצא. ברגע שמוצרים מבוססי קנביס ימכרו פה בבתי מרקחת- האפשרות הזו תיפתח מהר מאד להערכתי,

כרגע אין מספיק חומר במדינה, בתי מרקחת בישראל מוכנים לשלם סכומים גדולים למוצר  טוב .אבל בכל מקרה, אני מאמין שאישור ייצוא קרוב מאד".

לאור העובדה שאתם עוברים מדרגה מדרגה, האם אתם מוותרים כרגע על הסכמים עם חברות בחו"ל?

"אנחנו לא עוצרים. אנו במו"מ כרגע עם כמה חברות ונבחר את הטובה ביותר להתקשר איתה.אני לא סתם מתלבט, אני רוצה הסכם עם חברה שיזניק אותנו קדימה בהרבה בחינות".

איזה סוג של הצעות קיבלתם מחו"ל?

"לאספקת תפרחת ושמן וחברה אחת לשיתוף פעולה לפיתוח טכנולוגי".

דיברת בעבר על פיתוח התוויות של תרופות.היכן זה עומד היום?

"אנו כרגע בשלב פיתוח הפורמולות כאשר אנו נעמוד בקשר עם משרד הבריאות לתחילת ניסוי קליני.

ד"ר שאול מוכתר מוביל אותנו יחד עם ד"ר אילנה לבון שהגיע אלינו מ"פריגו" ועם עומר ליאני שהוא הפורמולטור שלנו ואני מאמין שתוך כמה חודשים יהיו לנו תשובות מדוייקות ממשרד הבריאות ואני מאד אופטימי כי משרד הבריאות מעודד ניסויים קליניים בקנביס".

הבאתם כיועץ לפיתוח הפעילות בחו"ל את ד”ר מיכאל דור, היועץ הרפואי של היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות. איך הוא יכול לעזור לכם?

"שמו ידוע בעולם והדלת פתוחה בפניו. צרפנו אותו על מנת לעזור בנושא פיתוח, שאנו שוקלים לבצע בחו"ל, בכמה  מקומות שאנו רוצים לפתח קשרים מסחריים. הוא מכיר מצויין את חברות הקנביס בעולם ויכול להצעיד אותנו קדימה,הוא כוח עזר משמעותי לחברה, העובדה שהוא בסוף בחר בנו ולא בחברה אחרת מדברת בפני עצמה".

איך אתה רואה באופן כללי את ההתפתחות בתחום הקנביס בחודשים האחרונים?

"חזרתי עכשיו מקנדה מכנס גדול בתחום. והיו שם חברות שנסחרות כבר בשווי של מיליארדי דולרים. צריך להבין שהסיפור הזה לא מסתיים בעישון לצורך פנאי בלבד. זה תחום בחיתוליו, שיגיע לתחומי המדיקל, תוספי מזון,משאפים, סיגריות אלקטרוניות ועוד רבות,יש עוד הרבה מה לחקור על הצמח הזה".

התחום לוהט. איך בעצם מבדילים ביניכם לבין האחרות?

"אנחנו חברה שעוברת שלב שלב, בדרך אחראית, אנו ממוקדים בבניית המפעל והמעבדה,כאשר בסופו של יום לא נהיה חברת גידול בלבד אלא גם חברה שיש בבעלותה  טכנולוגיה.יש לנו את האפשרות לגדל ולמכור, אבל גייסנו לשורותינו את המוחות הטובים ביותר בתעשייה הזו לפיתוח טכנולוגיה ייחודית. המטרה שהצבנו לעצמנו היא לפתח ולייצר בשנה-שנתיים הקרובות מוצרים בלעדיים לחברה".

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: