ארקו אחזקות- מה מתכנן אריק קוטלר?

חברת ארקו אחזקות המחזיקה בGPM, נמצאת בנקודת זינוק טובה מול המתחרות הציבוריות בארה"ב. מה האפשרויות של ארקו אחזקות ומה הסימנים לכך? (5-4-2017)

עינב כהן

מניית ארקו אחזקות מדשדשת לאחרונה בטווחי השערים 190-195, ללא כיוון החלטי וזה דווקא לאחר דו"ח נאה שהוציאה, ורכישת תחנות דלק חדשות בתחילת שנת 2017.

הצמיחה בכל הפרמטרים הנה דו ספרתית-הכנסות GPM בשנת 2016 הסתכמו בכ-1.95 מיליארד דולר בהשוואה לכ—1.74  מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 11.8%.

הכנסות  GPM ברבעון הרביעי של 2016 הסתכמו בכ-533 מיליון דולר, לעומת כ-433 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 23%.

הרווח הנקי בשנת 2016 הסתכם בכ-15.1 מיליון דולר בהשוואה לכ- 11.9 מיליון דולר,   גידול של כ-27.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי של ארקו החזקות בשנת 2016 הסתכם בכ-239 מיליון ₪ , גידול של כ-47%.

GPM דורגה במקום השביעי בדירוג רשתות חנויות הנוחות בארה"ב ובמקום השני ברשימת ברשימת החברות  הצומחות בתעשיית חנויות הנוחות בארה"ב בשנת 2016.

אנו באמת רואים עלייה בכל הפרמטרים כאשר הגידול ברווחים נובע בעיקר מרכישות של עוד תחנות דלק, כאשר בחודש פברואר נרכשו עוד 92 תחנות דלק.

השקעה בפרמייה גדולה

בתחילת השנה, קרן ההשקעות האמריקאית Harvest Partners הפכה לשותפה בחברת GPM ורכשה זכויות המהוות כ-9.9%  מהחברה, הנמצאת בשליטת ארקו החזקות, בתמורה ל-62.5 מיליון דולר.

העסקה בוצעה עפ"י שווי של כ-630 מיליון דולר לGPM (כ-2.4 מיליארד ש"ח), כאשר העסקה גוזרת שווי של כ28% גבוה יותר ממחיר מניית ארקו כעת שנסחרת לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד ש"ח ומחזיקה ב75% מGPM.

עפ"י העסקה הזו, הקרן האמריקאית רכשה את ארקו לפי מכפיל של 42 על הרווח הנקי של 2016 ומכפיל על הEBITDA של 11.5 .

אך מאז כאמור, רכשה ארקו עוד 92 תחנות דלק והמזומן שבקופתה, צמצום המינוף שלה והאשראי הגבוה מהבנקים האמריקאיים, יביא כנראה לרכישה של תחנות דלק נוספות השנה.

רכישה מסיבית של תחנות דלק

נכון לסוף שנת 2016, ארקו החזיקה ב1023 תחנות דלק, כאשר רכישה נוספת של כ-300-400 תחנות דלק בשנתיים הקרובות יקרבו אותה לחברות דומות הנסחרות בשוק האמריקאי בשוויים גבוהים משמעותית.

חברת תחנות הדלק SUNOCO הנסחרת בבורסה, ולה 1340 אתרים, נסחרת היום לפי שווי שוק של 8.5 מיליארד דולר (מכפיל רווח 23).

חברת Murphy שלה 1400 תחנות דלק,נסחרת בבורסה האמריקאית לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר (מכפיל רווח 13).

מדובר בחברות שהמכירות שלהן גבוהות משל GPM, אך קצב הצמיחה של GPM גבוה מהממוצע לענף, כאשר מכפיל ה- EBITDA של GPM הנו מהנמוכים בענף נכון לשווי הנוכחי.

הנפקת GPM בנסד"ק

ההערכות בשוק הן, כי מה שיביא להצפת ערך משמעותית לארקו, תהיה הנפקת חברת הבת GPMP בנסד"ק.

בשנת 2015, ניסה קוטלר להנפיק את חברת הדלקים בנסד"ק ולגייס 100 מיליון דולר, אך לא קיבל את המחיר שרצה- וויתר.

בדו"ח האחרון, ציינה החברה, כי ישנה אפשרות, שהחברה תנסה שוב להנפיק בנסד"ק תוך שהיא מציינת את החברות הציבוריות המתחרות איתה בסקטור.

כצפוי,המחיר בו תצליח להנפיק את חברת הדלקים בנסד"ק, יגזור שווי למניית ארקו הנסחרת בישראל.

הצטרפות הקרן האמריקאית Harvest Partners בתחילת השנה, יכולה לסמן כי החברה מכוונת לבורסה האמריקאית.

לסיכום, המשך הצמיחה החזקה של ארקו תלויה בהמשך של רכישות תחנות דלק והגדלת ההכנסות כאשר רכישה של עוד כ- 200-300 תחנות דלק, עשויה להעמיד את ארקו בנקודת זינוק טובה לשוק האמריקאי, כאשר היא תוכל להתחרות "ראש בראש" עם חברות ציבוריות הנסחרות בשווי מיליארדי דולרים.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: